Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka

High Elves

Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello

Zablokowany
Awatar użytkownika
Mortipher
"Nie po to jadę"
Posty: 350
Lokalizacja: Będzin / Kędzierzyn-Koźle

Re: Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka

Post autor: Mortipher »

Prośba o ststystyki Asarnila i jego koszt punktowy. (szukałem w google ale nie znalazłem)
a i jeszcze jedno pytanie on zabiera slot rar? czy slot rar i jeden slot hero?

Revan
Warzywo
Posty: 16

Post autor: Revan »

Wiesz, linku Ci nie podam, nie chce mi się szukac, jednak jeśli masz army builder, to wystarczy, że w " Settings " zaznaczysz " Show Regiments of Renown ", wtedy Asarnil powinien pojawic się w tabelce Herosów. Zabiera on dwa sloty Hero oraz jeden slot rare. Kosztuje 460 pkt

A jest i link : http://www.blacklotusarts.com/capitalci ... renown.pdf

Anaris
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 46

Post autor: Anaris »

MAm takie pytanko: jak działa amulet of light czy korzystam ze swoich kości magi ?? i czy jak dam to w oddział na mastera to każdy bije z magicznych ataków tzn czy dla kazdego osobno sie to liczy ?? z góry thx :P

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4763
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

daje odzialowi i posiadaczowi magiczne ataki...zadnych kosci magii w to nie mieszaj...
Obrazek
Highborn Elves Only!

Anaris
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 46

Post autor: Anaris »

To gdzie tu sa plusy posiadacza?? i jak sie je wykonuje rzuca sie 1 kością może 2 i zawsze wychodzi i przeciwnik może to zdispelowac?? (skojarzyłem to z TK nie wiem czy dobre rozumowanie ...)

mati1995
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

Post autor: mati1995 »

Dobra to ja trochę odskoczę od tematu mam pytanie które od jakiegoś czasu mnie nurtuje :roll: a mianowicie:
Co sądzicie o SH jak dla mnie wyglądają na całkiem uniwersalną jednostkę spisującą się w wielu ciężkich warunkach :P znakomita obrona, ale pierwsze to, że ich WW jest marna 4 która dla kawalerii zbyt dobrze nie wygląda a dwa to, że nie mogą nieść magicznego sztandaru. :(
DP są za to świetnym wsparciem naszej armii znakomicie potrafią przedzierać się przez szeregi wroga ale są dosyć drodzy, mają przydatne zdolności (zasady). A więc tu nasuwa się pytanie do was, czego częściej używacie i co bardziej wam się sprawdza i do czego :?:

Yourself
Mudżahedin
Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Yourself »

Nikt nie wystawia SH(no może prawie nikt) bo DP są milion razy lepsi. Za 7 pkt więcej dostajemy +1WS,+1LD,+1A,+1I i odporność na ogień. DP sprawdzają się do kontr i do przebijania się przez szeregi wroga. Z BSB z battle banerem stanowią klocek ciężki do zatrzymania. Co prawda w porównaniu do innych kawalerii(nie mówię o imperialnej kawie ani o boar boyzach i "ciężkiej" kawalerii TK) ssą ale lepszy rydz niż nic ;.
matilizaki napisał:
Na brete

wybiegac biegaczem do przodu i wbijac sie od tyłu w kawalerie jak sie wyjdzie z tyłu

mati1995
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

Post autor: mati1995 »

A przeciwko WE wiesz tam wiele lordów ma feara a więc można całkiem łatwo zatrzymać taki klocek chyba że ma się Lwi sztandar który jest bardzo tani jak na swoją preferencje. Zależy mi na tym żeby zrobić jak najlepszy klocek bo mam do powstrzymania jeźdźców kurnausa.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

SH to dobra jednostka.
Dalej często używam jednego oddzialu, zaś przmierzam się do drugiego.
2x5 SH to dobra przeszkadzajka. 115pkt za 5 szybkich kawalerzystów, którzy spelniają mase zadań pomocniczych. Zasrenują piechote przed ostrzalem, wygną szarże, powycinają zalogi maszyn, ze strzelcami też nie najgorzej sobie radzą, wpadną na bok czegoś co walczy z piechotą. Są tani, zaś na BPR nie wystawi się już 2 silnych oddzialów DP i dwóch golych piątek do zadań napisanych wyżej, dlatego trzeba wspomagać się SH.

Ale w innej konfiguracji ich nie widze, tylko jako piąteczki wspomagajace.
Niestety nie mogą mieć magicznej szmaty i dlatego dyskwalifikuje to tą jendostke aby wystawiać ich dużo, np 9, bądz nawet 14 z BB, ale konieczny tam jest wtedy lion standard.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

mati1995
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

Post autor: mati1995 »

Mi Silver bardzo dużo razy się sprawdzali a archerów wycinają w pień chociaż raz miałem pecha że 3 archerów z 8 SH wybiło mi 1 :shock: <o zgrozo> ale wszystko zależy od kostek. W SH właśnie mnie to wkurza że nie mogą mieć magicznej szmatki bez lion standardu nie dadzą rady a co gorsza jakby było ich więcej w klocku i zostali by pogonieni przez takie na przykład Driadki. Czyli że proponujecie 2x5 SH. Także myślałem nad takim czymś chyba dobrze by się spisywali w polu. A co myślicie o Ellyrianach jest to taka elitarna jednostka ale po dodaniu łuku są trochę drodzy jak na swoją wartość mają słabą obronę i zbyt często w rozpiskach się nie pojawiają. Także czekam na wasze zdanie na ich temat i do tamtego też by się jakaś opcja jeszcze przydała.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

również przydatna jednostka. Ich wystawienie determinuje liczba orlów w rozpie. Jak jest tylko jeden warto dać fasta. Jak są dwa orly to aż tacy konieczni nie są.

Sporo robią, lepiej odegną szarże i uratują dupe niż SH, są od nich sporo tańsi i mobilniejsi, jednak SH mają to do siebie, że mozna nimi jeszcze i powalczyć.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

mati1995
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

Post autor: mati1995 »

Czekam na dalsze podpowiedzi z waszej strony :D

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Moją podpowiedzią jest : graj graj graj :!: Dla mnie silvery nigdy nie stanowiły jakiejś siły przebicia. Nawet w 6ed. gdy tylko na nich się grało, nie przebijały się praktycznie przez nic ( nie mowie o jakiś śmieciach ). Jak na kawalerie nie wywiązują sie przyzwoicie ze swojej roli.
Ellyrioni jak to szybka kawaleria. Przydaje się często, ale to zależy od rodzaju rozpiski. Przy klockach piechoty z ASF, ktorych zadaniem jest przyjmowac co sie da, stracily zastosowanie. W ofensywnych armiach sa obowiązkowi jak i orły.

Anaris
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 46

Post autor: Anaris »

To ja nadal bede nalegał ze swoim glupi pytaniem ... : jak się korzysta z AoL czy ataki wykonujemy normalnie (w AB nic o tym nie ma)

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

AoL daje tylko to, że wszystkie ataki całego odziału w którym jest ktokolwiek z amuletem mają magiczne ataki. W opisie przedmiotu jest przecież napisane : " posiadacz i jednostka ". Ataki wykonujesz normalnie.

Revan
Warzywo
Posty: 16

Post autor: Revan »

Kolego Anaris, aby rozwiac Twoje wątpliwości, co do AoL, zaznaczę jeszcze, że umagicznienie ataków danej jednostki, pozwala ci na ranienie stworzeń eterycznych, zwanych potocznie eterykami :wink: . Przydaje się także, na przykład przy WE, gdzie sciąga magiczną ochronę oddziałom z zasadą specjalną " Forest Spirit ".

Awatar użytkownika
Master of reality
Oszukista
Posty: 833
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Master of reality »

SH są spoko ale szmatki naprawdę brakuje. Szkoda też że nie ma jakiejś specjalnej zasady że jeden oddział może być w corach w końcu według flufu ciężko znaleźć armie w której nie ma Silver Helmów
jeszcze szybkie pytako: Gem of courage można używać na testy liderki przy doom & darkness?

Revan
Warzywo
Posty: 16

Post autor: Revan »

Master of reality pisze:jeszcze szybkie pytako: Gem of courage można używać na testy liderki przy doom & darkness?
Opis tego przedmiotu z army booka wskazuje na to, że można. Właściciel wraz z oddziałem może zdac jeden dowolny test, oparty na liderce przy użyciu 3k6, odrzucając nawyższy wynik.

Awatar użytkownika
Master of reality
Oszukista
Posty: 833
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Master of reality »

Thx. i jeszcze jedno: +1sv jest magicznym zastosowaniem helm of fortune czy jest traktowane jako normalny bonus do sv.? Chodzi mi o sytuacje gdy np. jestem w zasięgu nuln stone albo stanę się celem vaul's unmaking :?:

Awatar użytkownika
Pretor
Chuck Norris
Posty: 428
Lokalizacja: Wrocław/Edinburgh

Post autor: Pretor »

IMO jest 'magicznym' efektem, gdyż nie ma czegoś takiego w WFB jak niemagiczny hełm. Enchanted shield zamieni się na shielda. A Helm of Fortune w zwykły hełm, który w WFB nic nie daje :wink:

Zablokowany