Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka
Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello
Re: Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka
Prośba o ststystyki Asarnila i jego koszt punktowy. (szukałem w google ale nie znalazłem)
a i jeszcze jedno pytanie on zabiera slot rar? czy slot rar i jeden slot hero?
a i jeszcze jedno pytanie on zabiera slot rar? czy slot rar i jeden slot hero?
Wiesz, linku Ci nie podam, nie chce mi się szukac, jednak jeśli masz army builder, to wystarczy, że w " Settings " zaznaczysz " Show Regiments of Renown ", wtedy Asarnil powinien pojawic się w tabelce Herosów. Zabiera on dwa sloty Hero oraz jeden slot rare. Kosztuje 460 pkt
A jest i link : http://www.blacklotusarts.com/capitalci ... renown.pdf
A jest i link : http://www.blacklotusarts.com/capitalci ... renown.pdf
Dobra to ja trochę odskoczę od tematu mam pytanie które od jakiegoś czasu mnie nurtuje a mianowicie:
Co sądzicie o SH jak dla mnie wyglądają na całkiem uniwersalną jednostkę spisującą się w wielu ciężkich warunkach znakomita obrona, ale pierwsze to, że ich WW jest marna 4 która dla kawalerii zbyt dobrze nie wygląda a dwa to, że nie mogą nieść magicznego sztandaru.
DP są za to świetnym wsparciem naszej armii znakomicie potrafią przedzierać się przez szeregi wroga ale są dosyć drodzy, mają przydatne zdolności (zasady). A więc tu nasuwa się pytanie do was, czego częściej używacie i co bardziej wam się sprawdza i do czego
Co sądzicie o SH jak dla mnie wyglądają na całkiem uniwersalną jednostkę spisującą się w wielu ciężkich warunkach znakomita obrona, ale pierwsze to, że ich WW jest marna 4 która dla kawalerii zbyt dobrze nie wygląda a dwa to, że nie mogą nieść magicznego sztandaru.
DP są za to świetnym wsparciem naszej armii znakomicie potrafią przedzierać się przez szeregi wroga ale są dosyć drodzy, mają przydatne zdolności (zasady). A więc tu nasuwa się pytanie do was, czego częściej używacie i co bardziej wam się sprawdza i do czego
Nikt nie wystawia SH(no może prawie nikt) bo DP są milion razy lepsi. Za 7 pkt więcej dostajemy +1WS,+1LD,+1A,+1I i odporność na ogień. DP sprawdzają się do kontr i do przebijania się przez szeregi wroga. Z BSB z battle banerem stanowią klocek ciężki do zatrzymania. Co prawda w porównaniu do innych kawalerii(nie mówię o imperialnej kawie ani o boar boyzach i "ciężkiej" kawalerii TK) ssą ale lepszy rydz niż nic ;.
matilizaki napisał:
Na brete
wybiegac biegaczem do przodu i wbijac sie od tyłu w kawalerie jak sie wyjdzie z tyłu
A przeciwko WE wiesz tam wiele lordów ma feara a więc można całkiem łatwo zatrzymać taki klocek chyba że ma się Lwi sztandar który jest bardzo tani jak na swoją preferencje. Zależy mi na tym żeby zrobić jak najlepszy klocek bo mam do powstrzymania jeźdźców kurnausa.
SH to dobra jednostka.
Dalej często używam jednego oddzialu, zaś przmierzam się do drugiego.
2x5 SH to dobra przeszkadzajka. 115pkt za 5 szybkich kawalerzystów, którzy spelniają mase zadań pomocniczych. Zasrenują piechote przed ostrzalem, wygną szarże, powycinają zalogi maszyn, ze strzelcami też nie najgorzej sobie radzą, wpadną na bok czegoś co walczy z piechotą. Są tani, zaś na BPR nie wystawi się już 2 silnych oddzialów DP i dwóch golych piątek do zadań napisanych wyżej, dlatego trzeba wspomagać się SH.
Ale w innej konfiguracji ich nie widze, tylko jako piąteczki wspomagajace.
Niestety nie mogą mieć magicznej szmaty i dlatego dyskwalifikuje to tą jendostke aby wystawiać ich dużo, np 9, bądz nawet 14 z BB, ale konieczny tam jest wtedy lion standard.
Dalej często używam jednego oddzialu, zaś przmierzam się do drugiego.
2x5 SH to dobra przeszkadzajka. 115pkt za 5 szybkich kawalerzystów, którzy spelniają mase zadań pomocniczych. Zasrenują piechote przed ostrzalem, wygną szarże, powycinają zalogi maszyn, ze strzelcami też nie najgorzej sobie radzą, wpadną na bok czegoś co walczy z piechotą. Są tani, zaś na BPR nie wystawi się już 2 silnych oddzialów DP i dwóch golych piątek do zadań napisanych wyżej, dlatego trzeba wspomagać się SH.
Ale w innej konfiguracji ich nie widze, tylko jako piąteczki wspomagajace.
Niestety nie mogą mieć magicznej szmaty i dlatego dyskwalifikuje to tą jendostke aby wystawiać ich dużo, np 9, bądz nawet 14 z BB, ale konieczny tam jest wtedy lion standard.
Mi Silver bardzo dużo razy się sprawdzali a archerów wycinają w pień chociaż raz miałem pecha że 3 archerów z 8 SH wybiło mi 1 <o zgrozo> ale wszystko zależy od kostek. W SH właśnie mnie to wkurza że nie mogą mieć magicznej szmatki bez lion standardu nie dadzą rady a co gorsza jakby było ich więcej w klocku i zostali by pogonieni przez takie na przykład Driadki. Czyli że proponujecie 2x5 SH. Także myślałem nad takim czymś chyba dobrze by się spisywali w polu. A co myślicie o Ellyrianach jest to taka elitarna jednostka ale po dodaniu łuku są trochę drodzy jak na swoją wartość mają słabą obronę i zbyt często w rozpiskach się nie pojawiają. Także czekam na wasze zdanie na ich temat i do tamtego też by się jakaś opcja jeszcze przydała.
również przydatna jednostka. Ich wystawienie determinuje liczba orlów w rozpie. Jak jest tylko jeden warto dać fasta. Jak są dwa orly to aż tacy konieczni nie są.
Sporo robią, lepiej odegną szarże i uratują dupe niż SH, są od nich sporo tańsi i mobilniejsi, jednak SH mają to do siebie, że mozna nimi jeszcze i powalczyć.
Sporo robią, lepiej odegną szarże i uratują dupe niż SH, są od nich sporo tańsi i mobilniejsi, jednak SH mają to do siebie, że mozna nimi jeszcze i powalczyć.
Moją podpowiedzią jest : graj graj graj Dla mnie silvery nigdy nie stanowiły jakiejś siły przebicia. Nawet w 6ed. gdy tylko na nich się grało, nie przebijały się praktycznie przez nic ( nie mowie o jakiś śmieciach ). Jak na kawalerie nie wywiązują sie przyzwoicie ze swojej roli.
Ellyrioni jak to szybka kawaleria. Przydaje się często, ale to zależy od rodzaju rozpiski. Przy klockach piechoty z ASF, ktorych zadaniem jest przyjmowac co sie da, stracily zastosowanie. W ofensywnych armiach sa obowiązkowi jak i orły.
Ellyrioni jak to szybka kawaleria. Przydaje się często, ale to zależy od rodzaju rozpiski. Przy klockach piechoty z ASF, ktorych zadaniem jest przyjmowac co sie da, stracily zastosowanie. W ofensywnych armiach sa obowiązkowi jak i orły.
Kolego Anaris, aby rozwiac Twoje wątpliwości, co do AoL, zaznaczę jeszcze, że umagicznienie ataków danej jednostki, pozwala ci na ranienie stworzeń eterycznych, zwanych potocznie eterykami . Przydaje się także, na przykład przy WE, gdzie sciąga magiczną ochronę oddziałom z zasadą specjalną " Forest Spirit ".
- Master of reality
- Oszukista
- Posty: 833
- Lokalizacja: Warszawa
SH są spoko ale szmatki naprawdę brakuje. Szkoda też że nie ma jakiejś specjalnej zasady że jeden oddział może być w corach w końcu według flufu ciężko znaleźć armie w której nie ma Silver Helmów
jeszcze szybkie pytako: Gem of courage można używać na testy liderki przy doom & darkness?
jeszcze szybkie pytako: Gem of courage można używać na testy liderki przy doom & darkness?
Opis tego przedmiotu z army booka wskazuje na to, że można. Właściciel wraz z oddziałem może zdac jeden dowolny test, oparty na liderce przy użyciu 3k6, odrzucając nawyższy wynik.Master of reality pisze:jeszcze szybkie pytako: Gem of courage można używać na testy liderki przy doom & darkness?
- Master of reality
- Oszukista
- Posty: 833
- Lokalizacja: Warszawa
Thx. i jeszcze jedno: +1sv jest magicznym zastosowaniem helm of fortune czy jest traktowane jako normalny bonus do sv.? Chodzi mi o sytuacje gdy np. jestem w zasięgu nuln stone albo stanę się celem vaul's unmaking