Początkujący.... (Pytania/Pomoc)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
green
Pseudoklimaciarz
Posty: 21

Re: Początkujący....

Post autor: green »

dzięki za odpowiedzi

Myślałem że WE maja większego kopa w walce patrząc na WD i WR oraz driady. Może i WE mają ciekawe czary ale czy w obecnej sytuacji maja szansę przebić się przez obronę magiczną ?

A co z slanem i Lizardmenami ?

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

magia WE nie jest zbyt silna , nie przebija się i nie sieje zniszczenia - no chyba że postawisz całą siłę rospy na magie co się zwyczajnie nie opłaca ( i nie spłaca) .

Slann i lizardmeni mają silną magię i antymagię . Skinki to 3lvl czarodzieje a Slann zna naprawdę niezłe magiczne sztuczki ;)

green
Pseudoklimaciarz
Posty: 21

Post autor: green »

Jasiuuu pisze:magia WE nie jest zbyt silna , nie przebija się i nie sieje zniszczenia - no chyba że postawisz całą siłę rospy na magie co się zwyczajnie nie opłaca ( i nie spłaca) .

Slann i lizardmeni mają silną magię i antymagię . Skinki to 3lvl czarodzieje a Slann zna naprawdę niezłe magiczne sztuczki ;)
czyli czarodziej WE tylko DS trzyma ? a co z przesuwaniem lasu u nich to chyba ważny czar ?

skink bohater może być magiem 3 lvlu ?
sztuczki slana np. jakie ? pod względem magii slan lepszy niż mag HE i inni ?

Awatar użytkownika
Whydak
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Whydak »

Niby masz mnie nie słuchać ale może troszkę pomogę =P~
Niby ważny ale żeby go nie rozproszyli musiałbyś mieć już dość mocną magię a to się średnio opłaca.
Skinek ma +1lvl jak jedzie na engine of the gods ( taki ołtarzyk na stegadonie )
Slan ma takie różne umiejętności do wyboru np. glupota na wrogich magach w LoS, innych nie pamiętam musiałbyś u lizaków poszukać albo może ci ktos napisze :roll:

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

przesuwanie lasu nie wygra bitwy a myślący gracz spokojnie je zablokuje i nie musi miec nawet DD -wystarczy że zablokuje lasek jakimś śmieciem . słowem- nie warto

Awatar użytkownika
Pingwin
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 149
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pingwin »

To ja o lizakach. Dawniej - partyzantka. Teraz - najczęściej grany jest walec, czyli kilka stegadonów wspartych śmieciuchami, bardzo grywalna stała się również kawaleria, dosyć twarda przez T4, z mocnym kopem w walce - 2A z S5, no i bardzo dobra Ld, czyli 8 z zasadą cold blooded (zdajesz Ld na 3 kostkach, odrzucając najwyższy wynik). Niestety mają też głupotę.

Śmieciuchy, to skinki w skirmishu, skinki w klockach, pojedyncze salamandry i razordony i terradony (przynajmniej ja tak ich używam) - wszystkie te oddziały są bardzo tanie i potencjalnie bardzo dla przeciwnika niebezpieczne.

Co do magii i slanna - na pewno jest inny, niż dawniej, czy słabszy? To zależy... Może wybrać od jednej do 4 z następującyh opji: +1 kostka do każdego czaru, znajomość całego lora, odporność na niemagiczne ataki, terror, regeneracja, MR3, odrzucanie 6 na magię u wrogiego maga w 24 calach, przerzucanie wyniku miscasta. Chyba o niczym nie zapomniałem ;) Jest prawie zawsze generałem, ma 9ld z cold blooded, może być BSB, ma wbudowanego warda na 4+, którego można podnieść na 2+ od ostrzału, bardzo ciekawym przedmiotem jest przekładanie pierwszego miscasta na wrogiego maga w zasięgu widzenia. Głupota dla magów jest sztandarem, dosyć fajnym - wypróbowane :)

Magia jest silna również przez skinki na silnikach bogów - taki skinek dostaje +1 lvl, ale wciąż ma 2 czary. Niestety, skinki muszą używać lore of heaven, który ma świetny potencjał wspierający, jednak tylko 2 czary ofensywne, w dodatku przydające się jedynie przeciwko niektórym armiom. Brak zwyczajnego pocisku d6S4 wychodzącego na 5+. na szczęście, magia to nie jedyny potencjał bojowy silnika - są też moce, bardzo przydatne, kombujące się również ze slannem. 1 z nich to -1 do trudności rzucania czarów z jednego, wybranego lora. Druga - ward w 12 calach na 5+ od ostrzału, szczególnie cenny np. podczas gry przeciwko imperium czy krasnoludom. Trzecia - wisienka w torcie - to tzw. palenie, 2d6 zasięgu, d6 ciosów z siłą 4 bez save'a.

W skrócie, armia ma duży potencjał i działa na zasadzie kilku elitarnych oddziałów osłanianych przez masę śmiecia, z dobrym wsparciem magią.

green
Pseudoklimaciarz
Posty: 21

Post autor: green »

Super wielkie dzięki za poprzednie informacje oraz uzupełnienie o Lizardmeach. Slan mi się podobał odkąd zobaczyłem figsa ale teraz to do mnie przemówił :D chyba zdecyduje się na lizaki.

Awatar użytkownika
Pistolet
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 170
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Pistolet »

to ja mam pytanie
jestem z okolic Warszawy i chciałbym nauczyć się grać, mam troche ogrów, ab i rb ale nie mam z kim zastosować zasad w praktyce

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1231
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Pistolet pisze:to ja mam pytanie
jestem z okolic Warszawy i chciałbym nauczyć się grać, mam troche ogrów, ab i rb ale nie mam z kim zastosować zasad w praktyce
Poszukaj kogoś chętnego do gry na forum lub w którymś z warszawskich sklepów. Osoba z Warszawy lub okolic akurat ma chyba najmniejszy problem ze znalezieniem przeciwnika.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Pistolet
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 170
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Pistolet »

no wlasnie tutaj piszę, czy znalazłby się ktoś chętny

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

na pierwsze gry proponuje przejsc sie do jakiegos sklepu (Faber&Faber, Stary Świat, Cytadela) i poprosic jakiegoś sprzedawce o wprowadzenie w system.. wtedy rozwieje sie bardzo duzo wątpliwości jesli chodzi o zasady - a moze jeszcze kogos poznasz... no i pisz na tym forum (dział Ustawki) - ktoś się pewnie zgłosi na grę.

choć najłatwiej to zeby zaczac grac to wkrecic jakiegos kumpla w WFB ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
Pistolet
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 170
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Pistolet »

wkręciłem na razie kumpla w wh40k


dziękuję za rady

pozdrawiam

tomasso
Mudżahedin
Posty: 249

Post autor: tomasso »

Trochę mnie męczy... co oznaczają skróty BSB, CC oraz HtH?
Ok, BSB to wiem, a HtH zakładam, iż runda walki wręcz?
Dodatkowo pod koniec podręcznika jest spis wspólnych przedmiotów magicznych, ale jaki jest ich koszt punktowy?

Yourself
Mudżahedin
Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Yourself »

CC-close combat(walka wręcz)
HtH-hand to hand (to samo co wyżej)

Dla każdej armii jest inny koszt wspólnych przedmiotów magicnych
matilizaki napisał:
Na brete

wybiegac biegaczem do przodu i wbijac sie od tyłu w kawalerie jak sie wyjdzie z tyłu

Awatar użytkownika
Shaga
Chuck Norris
Posty: 449
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Shaga »

Z tego co tu wyczytałem to Skull Pass wydaje się być dobrym początkiem, ale powiedzcie proszę, czy ta podstawka zawierajaca teoretycznie dwie armie wystarczy do tego, żeby rozpocząć grę choćby na najniższym z możliwych poziomów?
Kolejne pytanie - co dokupić w pierwszej kolejności do Skull Passa żeby gra była ciekawsza i dłuższa:)
Pamiętam, że kiedyś grałem bitwę Skavenami przeciwko Wood Elves trwającą około 7 godzin...
www.shaga.pl (już nie taki) nowy (ale na pewno najlepszy) sklep Gdynia ul.Morska 173

Awatar użytkownika
Shinue
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6756
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX"

Post autor: Shinue »

skullpass wydaje się być świetnym początkiem ale z perspektywy czasu wypada blado.

na początku zanim cokolwiek kupisz musisz wybrać armię którą chcesz grać.
i tu są 2 szkoły:
!. tzw. klimaciarze: wybierają armię bo im się podobają figurki. robia klimaciarskie rozpiski i prawie zawsze przegrywają. co dla normalnego człowieka nie jest miłe ale klimaciarz jest na to odporny.
2. tzw. power gamerzy: wybierają przegięte armie zwane również samograjami. grają wysmaksowanymi rozpiskami, które najczęściej nie wymagają zbyt dużego wysiłku intelektualnego.

jest jeszcze trzecia droga - pośrednia: ładne figurki połączone z silną armią.
Obrazek

_reszka
Chuck Norris
Posty: 556

Post autor: _reszka »

Albo czwarta.... moja....

Wybrałem figurki, które dla mnie były najładniejsze (bretonia), ale rozpiskę składałem żeby siłę jakąś miała. Potem rycerze się znudzili i wybrałem armię, w której figurki zachwycają mnie do dzisiaj. Ale z drugiej strony w ogre kingdoms jak nie złożysz rozpy, to i tak jesteś z założenia klimaciarzem:).


Ale, stara armia (6ed), errantry war: 2250 ptk. - lord (pojedynkowicz), bsb, 1x damsdel 2x skrolle, 2 duże kloce errantrów i do oporu małe lance errantów. Wychodziło ich naprawdę sporo. klimat czy pg? bo same cory a potrafiły sporo szeregów przejechać.

Awatar użytkownika
Shaga
Chuck Norris
Posty: 449
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Shaga »

No dobra ale nadal nie dowiedziałem się co jest następnym krokiem, do utworzenia bardziej profi armii krasnoludów tudzież O&G...?
www.shaga.pl (już nie taki) nowy (ale na pewno najlepszy) sklep Gdynia ul.Morska 173

Awatar użytkownika
Shinue
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6756
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX"

Post autor: Shinue »

kawa na ławę.
nawiązując do wcześniejszych wypowiedzi:
w czasach 7ed podręczników można zaryzykować twierdzenie, że każda rozpiska dwarfów i O&G jest klimatyczna.
chcesz mieć ładna armię ale ciągle dostawać po czterech literach. proszę bardzo...
o szczegóły pytaj w odpowiednich działach.
Obrazek

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Z dwarfami jest ciężko, bo trzeba zacząć rozbudowywać park maszynowy, bolce/katapulty/organki, a to nieco kosztuje. Przyda się też runesmith lub inżynier i kusznicy.
W przypadku goblinów to: fanatycy i zależnie od preferowanego stylu gry zaczynasz kupować bolce/katapy/doomdivera lub orki (black/savage), squig hoppersów, wilki. Nie zaszkodzi też jakiś szaman czy orkowy siepacz.

A później zobaczysz co ci się podoba :)

Zerknij też do działu "Rozpiski" zobaczysz z czym ludzie na turnieje jeżdżą.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

ODPOWIEDZ