Pytania krótkobrodego - stary temat

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

Zablokowany
Awatar użytkownika
pniewiak
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 41

Re: Pytania krótkobrodego

Post autor: pniewiak »

Mam kilka pytań:
Czy na hity magiczne o sile 4 od AoD przysługuje armor save?
Nie można dispellować rzucanych run?
Zwykły runesmith poza dodatkową kostką do dispell pool nic nie daje jeśli chodzi o magię?

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

1.To są magiczne trafienia o sile 4, więc redukują AS o 1 i przysługują przed tym wszystkie możliwe ochrony. Zaletą jest ucięcie latania lub połowy ruchu jednostce, w którą obraliśmy za cel bez konieczności zadania jej jakichkolwiek strat.
2. Kowadła używasz w turze strzelania, a więc nie można rozpraszać.
3. Daje tylko jeden Dispell pool i nic więcej. MA za to możliwość wzięcia run za 75 punktów, co znacznie zwiększa jego możliwości, np. M.r.of balance ,czy trzy r. of Speelbreaking. Danie mu tych run znacznie zwiększa możliwości antymagiczne twojej armii. Poza tym jest twardszy od większości magów, przez co nie tak łatwo go ubić.

Awatar użytkownika
pniewiak
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 41

Post autor: pniewiak »

Oki dzięki wielkie za odpowiedź ;).

Istnieje gdzieś tutaj opis podstawowych strategii dla dorfów? Błądziłem po necie i znalazłem fajne przykłady dla nowicjuszy, ale niestety dotyczące imperium (np. współpraca rajtarów z działem tak, by wystawiali się na szarżę i wróg ustawiał się flanką do armaty)? Chętnie bym poczytał coś więcej o możliwościach tej armii. Jestem po lekturze armybook'a, podręcznika, powoli składam teorię. Brakuje mi praktyki. Krasnoludy nie posiadają rydwanów, nie mają kawalerii, szybkich jednostek, magii ofensywnej etc. Bazują na piechocie, maszynach ze świetnym ostrzałem i antymagii. Domyślam się, że bitwy wygrywa się chytrym ustawianiem maszyn i bardziej zbieraniem wrogów na siebie niż ich otaczaniem.
Jak bardzo mobilne potrafią być krasnoludy? Czy przysłowiowy kloc wojaków może współpracować z maszynami tak, jak czyni to oddział szybkich rajtarów?
Prosiłbym o link do strategii i szczwanych sztuczek pijanych mistrzów topora i młota :)...

Aha i drobny offtop:
Co się stało z dwarfami w WH40K? ;P

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

pniewiak pisze:Istnieje gdzieś tutaj opis podstawowych strategii dla dorfów?
na końcu 6sto edycyjnego armybooka są dwie strony temu poświęcone (jakoś mi nie mpomogły w grze :wink: ), poszukałbym też na stronie GW, do niektórych armi są stworzone zakładki z takimi ciekawostkami, może u dwarfów też jest.
pniewiak pisze: Bazują na piechocie, maszynach ze świetnym ostrzałem i antymagii. Domyślam się, że bitwy wygrywa się chytrym ustawianiem maszyn i bardziej zbieraniem wrogów na siebie niż ich otaczaniem.
osobiśbie zgadzam się z tym stwierdzeniem :D
pniewiak pisze:Jak bardzo mobilne potrafią być krasnoludy?
dość mobilne wbrew pozorom; inwestuj w żyrosy i minerów(na niektóre armie fajna sprawa, na inne kompletna klapa)
pniewiak pisze:Czy przysłowiowy kloc wojaków może współpracować z maszynami tak, jak czyni to oddział szybkich rajtarów?
nie wiem jak współpracują rajtarzy i armata, ale kloc wojaków może świetnie odginać szarże(czasami ustawiając wroga bokiem do armaty/bolca :mrgreen: ) i blokować możliwość zaszarżowania maszyny przez wroga jednocześnie nie blokując jej LOSa.
pniewiak pisze:Co się stało z dwarfami w WH40K? ;P
tu nie pomogę, nie kręci mnie to uniwersum.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Dźwiedź
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: Dźwiedź »

pniewiak pisze: Aha i drobny offtop:
Co się stało z dwarfami w WH40K? ;P
Z tego co kojarzę to Tyranidzi wybili ich do nogi (ale mogę się mylić)...

Awatar użytkownika
Mongrim
Mudżahedin
Posty: 211
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mongrim »

Krasnoludy..? :) Najkrócej można opisać to chyba tak. Stoisz, strzelasz, jesteś szarżowany, dostajesz w pysk, ale z to znosisz, potem oddajesz, niekoniecznie zabijasz :)

Fajna, klimatyczna armia - nie wyobrażam sobie gry inną. Krasnoludy mogą być bardzo mobilne. Zaczynając od żyrosa a kończąc właśnie na klocach wojów. Nie raz zdarzało się, że krasnoludy (przynajmniej moje :) ) kończyły grę po drugiej stronie stołu. Mimo tych 6" można nimi pomanewrować a z kowadłem jest już bardzo dobrze :)
Linków niestety nie mam..ale poszukaj na stronce GW - swego czasu były tam yechniki gry ironbreakerami itp
Co do 40k to słyszałem kiedyś że cała rasa została zniszczona przez Tyranidów. Ale to nic pewnego
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pniewiak
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 41

Post autor: pniewiak »

Armia faktycznie bardzo klimatyczna i chyba najblizsza sercom Polakow (tak, tak- wlasnie dlatego :)). Ciekaw jeszcze jestem jak sobie radzi na stolach turniejowych.

Co do taktyk to oprocz ironbreakers'ow, malowania i sklejania nic niestety nie znalazlem na GW :/. Moze warto zalozyc odpowiedni temat tutaj? Wrzucic pare slow o spowalnianiu, zaginaniu szarz, kryciu flank klocow dzialami itp.

Awatar użytkownika
Mongrim
Mudżahedin
Posty: 211
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mongrim »

Jak kryć to raczej kloce kryją działa IMHO :)

kondolencje
Warzywo
Posty: 16

Post autor: kondolencje »

jesli znasz angielski to zapoznaj się ze stroną i forum Browaru Bugmana - http://www.bugmansbrewery.com . prawdziwa kopalnia wiedzy o krasnoludach.

Awatar użytkownika
pniewiak
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 41

Post autor: pniewiak »

Dzięki wielkie! Takiego czegoś szukałem. Zatem kilof na plecy i...

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

jeżeli to pytanie już było to przepraszam

czy jeżeli mój kolo ma dwa jednoręczne toporki to każdy może mieć swoja kombinację run i czy można ich wtedy użyć jednocześnie?

Awatar użytkownika
Celedor
Kretozord
Posty: 1534
Lokalizacja: Komorów

Post autor: Celedor »

Nie. Jak dajesz runki na broń to masz tylko Hand weapona... :wink:
Blog o malowanych przeze mnie figurkach. http://celedorverminhorde.blogspot.com/

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

o meeeeeeen

i nie ma nawet bonusa za dodatkową broń?

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

nie
Obrazek

Awatar użytkownika
pniewiak
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 41

Post autor: pniewiak »

Zakupiłem ostatnio battalion dwarf'ów i zastanawiam się nad złożeniem rozpiski na 700 pktów. Chwilowo mam dość ogólne pomysły. Na pewno wrzuciłbym Thane'a z GW, 1+ AS z rerollem, 10 thundów z tarczami i muzykiem. I tutaj mam pierwszy dylemat- wrzucić duży klocek klanowych z tarczami + sztandarem + muzykiem, czy też mały klocek klanowych i mały klocek długobrodych. Kolejnym dylematem jest umieszczenie organek/ cannona + ROForging. A może to i to :). Proszę o wskazówki.

Dźwiedź
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: Dźwiedź »

Powiedz przeciw komu będziesz grać? Bo jeśli np. przeciw We to wystrzela Cie jak kaczki, samemu będąc poza zasięgiem twojej linii ognia(jeśli weźmiesz organy zamiast działa)...
Na takie punkty to chyba wojownicy z Tanem są wystarczający.

Jeśli weźmiesz organki to zamiast thundów wziąłbym kuszników zwiadowców z 2rakami i tarczami (takie coś kosztuje tyle co thundersi a jest bardziej uniwersalne. Może nawet znajdzie się miejsce by ich schować w strefie przeciwnika)... Zamiast działa wziąłbym 2 tanie bolce z inżynierami...
Innymi słowy widziałbym to tak:

Tan, kusznicy(ewentualnie zwiadowcy), wojownicy, 2bolce, organy

Awatar użytkownika
pniewiak
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 41

Post autor: pniewiak »

Dzieki wielkie za sugestie :)...

Gralbym przeciw WE, HE, empire, bretce. Z tego co wiem to powinienem zdominowac H2H i strzelanie. Na 700 pktow ciezko bedzie z H2H z uwagi na mala liczbe regimentow, ktorymi bede dysponowac (ciezko bedzie z flankowaniem, gdy nie ma czym). Jeden kloc klanowych z thanem w srodku, ale w jakiej liczebnosci sprawdzalby sie najlepiej? Z wypowiedzi Dzwiedzia moge wnioskowac, ze thunderersi przy tej liczbie punktow moga stanowic substytut organek. Jesli chodzi o bolce/ dziala, to wolalbym o ile to mozliwe pozostac przy dziale, bo poki co nie planuje wiekszych zakupow ;). Jak by sie natomiast sprawdzal wariant dziala + organek? Rangersi sa uniwersalni, owszem. Ale czy thunderersi nie sa bardziej skuteczni w zapewnianiu sily ognia i nie pomagaja bardziej w dominacji fazy strzelania?

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Działo bez inżyniera to możesz do śmieci wyrzucić, zwłaszcza z empire. Z innymi jest trochę lepiej, ale to i tak klasa średnia. Lepiej wystaw je jako klope z rune of accuracy, flamingiem (WE) i rune of forging. Jak masz szczęście do scatterki i miarkę w oku to będzie masakra. Jak będziesz brał longów to z runą bitwy (+1 do CR), bardzo to poręczne. Thundzi to mają morderczą siłę ognia i nadają się do rozwalania puszek (BO, WoC, ciężka kawa i to co na ciebie idzie). Jak walczysz z jakimiś HE, co latają na samych gaciach i siedzą z tyłu, to lepiej wybrać kuszoli/rangerów i zajść ich od dupy strony :D a potem strzelać im w plecy :twisted: :lol2: :twisted: :lol2: .

Awatar użytkownika
Celedor
Kretozord
Posty: 1534
Lokalizacja: Komorów

Post autor: Celedor »

Eee nie wiem, ale to jakaś najnowsza innowacja żeby katapultą dawać Forginga...? :wink:
Blog o malowanych przeze mnie figurkach. http://celedorverminhorde.blogspot.com/

Awatar użytkownika
pniewiak
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 41

Post autor: pniewiak »

Mam pytanie- co sądzicie o następującej rozpisce:

14 Thunderers + tarcze + muzyk = 215
24 Warriors + tarcze = 216
Cannon + Rune of Forging = 120
Thane + Great Weapon + MRO Gromril + MRO Resistance + MRO Challenge = 144

W sumie daje to mi 695 punktów, czyli się mieszczę :). Teoretycznie jest jeszcze 10 punktów w zapasie na coś- może sztandar w klocu klanowych. 24 jednak to spora liczba i zastanawiam się, czy nie przesadziłem. Z rangerów zrezygnowałem i dorzuciłem trochę thunderersów, bo +1 do hit i -2 do AS mocno mnie kuszą.

Zablokowany