Czary obszarowe a MR
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Czyli... to znaczy... Casket na krasie?
W pytę!
W pytę!

Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
Tak, na 9ldCzyli... to znaczy... Casket na krasie?

chodzi o oath stone'a? bo nie wiem gdzie indziej tam szukac tego mrCzyli... to znaczy... Casket na krasie?
W pytę!

jedyne co cascetowi zostalo to to, ze nadal w walke nie moze swiecic... (po prsotu nie wyszla zadna zmiana tej zasady.. tu szkoda ale wszystkiego miec nie mozna

Nieno jeszcze jest rune of sanctuary na sztandar i rune of warding na herosów
.

dlaczego? nie rozumiem jak mozna nadinterpretowac ta zasade
jak to jest napisane cale pole bitwy, czyli idac waszym tokiem rozumowania, to pole jest celem, tylko pole, niewazne ze na tym "POLU" sa jednostki z MR, na ktore to wlasnie ten czar dziala, bo POLE nie ma MR
to brzmi gozej niz glupio
kometa nie ma celu i nigdy nie miala.
i tutaj zgodze sie - nie dziala MR
kasket nie obiera za cel jednostki, ktore go widza, tylko co? oczy, fakt oczy to nie cala jednostka, nie ma MR.
trzeba chlopcy byc elastycznym, a nie czytac "doslowanie" zasade i wymyslac niestworzone rzeczy.
za niedlugo wyskocy nam, ze strzal z magicznego luku nie jest magiczny, bo nie ma tego napisanego. w koncu strzela zwyklymi strzalami
jak to jest napisane cale pole bitwy, czyli idac waszym tokiem rozumowania, to pole jest celem, tylko pole, niewazne ze na tym "POLU" sa jednostki z MR, na ktore to wlasnie ten czar dziala, bo POLE nie ma MR

kometa nie ma celu i nigdy nie miala.
i tutaj zgodze sie - nie dziala MR
kasket nie obiera za cel jednostki, ktore go widza, tylko co? oczy, fakt oczy to nie cala jednostka, nie ma MR.
trzeba chlopcy byc elastycznym, a nie czytac "doslowanie" zasade i wymyslac niestworzone rzeczy.
za niedlugo wyskocy nam, ze strzal z magicznego luku nie jest magiczny, bo nie ma tego napisanego. w koncu strzela zwyklymi strzalami
jest! kazdy atak z magicznej broni jest magicznyKacper pisze:A jest?zafael pisze:
za niedlugo wyskocy nam, ze strzal z magicznego luku nie jest magiczny, bo nie ma tego napisanego. w koncu strzela zwyklymi strzalami

a co do tego MR - to dopoki czar nie jest konkretnie rzucany na dana jednostke (nie jest to wymagane w czarze by deklarowac cel - jednostke) to IMO zadnego MR nie ma


Gdybyś zerknął do Rulebooka 6 ed. to byś zobaczył, że herosi w 6 edycji maszerowali. Double pace miały tylko oddziały skirmishTomash pisze:które przy okazji zabrały naszym herosom double move - kretynizm do kwadratu



A to sorry. Oczywiście TKowe skirmishe (swarmy) double pace też nie mają.
Co do MR - uściślenie w przypadku Casket of Sould (bodajże od samego GW, sprawdźcie na DireWolfie) brzmiało "weź najwyższy MR spośród jednostek będących pod wpływem czaru". Kometa nie ma wskazywalnych jednostek "pod wpływem", bo i nie po jednostkach wali, jeno wzornikiem (o zmiennej średnicy).
Co do MR - uściślenie w przypadku Casket of Sould (bodajże od samego GW, sprawdźcie na DireWolfie) brzmiało "weź najwyższy MR spośród jednostek będących pod wpływem czaru". Kometa nie ma wskazywalnych jednostek "pod wpływem", bo i nie po jednostkach wali, jeno wzornikiem (o zmiennej średnicy).
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
herosi w 6 jak i tej edycji na piechote sa traktowani jako skirmisherzy.. iwec mieli double pace'aYpsilanti pisze:Gdybyś zerknął do Rulebooka 6 ed. to byś zobaczył, że herosi w 6 edycji maszerowali. Double pace miały tylko oddziały skirmishTomash pisze:które przy okazji zabrały naszym herosom double move - kretynizm do kwadratuWięc nic Wam GW nie zabrało, a tylko upomniało cobyście nie wałowali
![]()


- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
zasadniczo są dwa typy czarów zwanych "obszarowymi".
raz - to takie jak kometa, które stukamy na okreslone miejsce na polu bitwy. Tutaj MR na pwno nie można użyć.
dwa - czary "wieloodziałowe". Przykład to drain life, crown of taidarion, cscet of souls czy wspomniany horn of urgok - i tutaj wiadomo konkretnie i ściśle na jakie oddziały sie rzuca ten czar - stąd też MR może zostać uzyty (co zresztą potwierdzają kroniki cytatem z kaszkietem - analogia jest stosowana).
raz - to takie jak kometa, które stukamy na okreslone miejsce na polu bitwy. Tutaj MR na pwno nie można użyć.
dwa - czary "wieloodziałowe". Przykład to drain life, crown of taidarion, cscet of souls czy wspomniany horn of urgok - i tutaj wiadomo konkretnie i ściśle na jakie oddziały sie rzuca ten czar - stąd też MR może zostać uzyty (co zresztą potwierdzają kroniki cytatem z kaszkietem - analogia jest stosowana).