Rozpiski Imperialne
Moderator: #helion#
Re: Rozpiski Imperialne
Dodaj po detachmencie łuczników do klocków - potencjał taktyczny, jaki daje detachment w skirmishu jest ogromny, ostatnio jestem od nich uzależniony
Berik ze słowackiego forum, o nowych planach wydawniczych GW pisze:10 plastovych idiotov za 25 libier, to nie je to krasa?
Nie grałem od kilku lat na scrollach i nie gram, wystarczy mi rod. A mag z VHS zaszkodził, ale tylko magią (Usmażył metalem 9ciu chaos knightów , może dlatego, że jeździł na chomiku.), bo chaos unikał go jak ognia. Wynik 16:4 dla synów Sigmara... (Gdyby nie ta siła 12 na bramie chaosu, rzucona na greatswords + generał )
Imperial banner - istne cudo, uzupełniał wszystkie wady jakie ma ta armia spowodowane niskimi liderkami.... niejeden test na terror został przerzucony i to udanie.
Przeciwnik tez miał bardzo niestandardową przyjemną rozpiskę i oczywiście scrolli też się brzydzi, mimo że miał silniejszą magię (demon prince tzeentcha + sorcerer).
Małe pytanko... dotyczące zaistniałej sytuacji. W oddziale chaos knightów jechał sorcerer i bsb, w wyniku 6tego czaru metalu zginęli wszyscy chaos knighci. Oddział zostaje rozwiazany... sorc i bsb przestają być oddziałem. Testują się na panikę oddzielnie? Tak testowaliśmy (i tak zdali)
Imperial banner - istne cudo, uzupełniał wszystkie wady jakie ma ta armia spowodowane niskimi liderkami.... niejeden test na terror został przerzucony i to udanie.
Przeciwnik tez miał bardzo niestandardową przyjemną rozpiskę i oczywiście scrolli też się brzydzi, mimo że miał silniejszą magię (demon prince tzeentcha + sorcerer).
Małe pytanko... dotyczące zaistniałej sytuacji. W oddziale chaos knightów jechał sorcerer i bsb, w wyniku 6tego czaru metalu zginęli wszyscy chaos knighci. Oddział zostaje rozwiazany... sorc i bsb przestają być oddziałem. Testują się na panikę oddzielnie? Tak testowaliśmy (i tak zdali)
- morgan10005
- Falubaz
- Posty: 1001
- Lokalizacja: MSWiA Stare Babice
Testują panikę razem od strat >25%. Przestają być oddział w pierwszej turze w której mogą się ruszać.
Jakby uciekli to będą się zbierać osobno.
Z takim przeciwnikiem to aż miło grać, mało magii. Chociaż można pograć czymś innym niż 3 magami
Jakby uciekli to będą się zbierać osobno.
Z takim przeciwnikiem to aż miło grać, mało magii. Chociaż można pograć czymś innym niż 3 magami
Nie tylko mało magii miał, ale wystawił nawet klocek warriorów.
P.S. Dziękuję za sprostowanie zasad
P.S. Dziękuję za sprostowanie zasad
Na 1000pkt najlepiej na Bretonię:
warrior priest [139]
sword of sigismund
heavy armor
Wizard [100]
2lvl
lore of fire
Wizard [100]
2lvl
lore of metal
14x Fallengants [140]
(w nich siedzi jeden mag)
18x Spearmen [90]
(w nich siedzi mag i priest)
Detachments:
9x Halabardiers [45]
10x Muszkieterzy [80]
5x Outriders [105]
Great Canon [100]
Great Canon [100]
RAZEM 999 pkt
Co o tym sądzicie? Magowie zatrzymują i wybijają tyle jazdy ile się da (fire wall jak wypadnie i kuźnia...), priest do zabierania dispel dice'ów albo dawania Unbreakable. Dużo strzelania a jak coś dojedzie wbija się w oddziały nieuciekające (fallenganci i ten ^ priest) i mam zamiar tak ich rozbić...
warrior priest [139]
sword of sigismund
heavy armor
Wizard [100]
2lvl
lore of fire
Wizard [100]
2lvl
lore of metal
14x Fallengants [140]
(w nich siedzi jeden mag)
18x Spearmen [90]
(w nich siedzi mag i priest)
Detachments:
9x Halabardiers [45]
10x Muszkieterzy [80]
5x Outriders [105]
Great Canon [100]
Great Canon [100]
RAZEM 999 pkt
Co o tym sądzicie? Magowie zatrzymują i wybijają tyle jazdy ile się da (fire wall jak wypadnie i kuźnia...), priest do zabierania dispel dice'ów albo dawania Unbreakable. Dużo strzelania a jak coś dojedzie wbija się w oddziały nieuciekające (fallenganci i ten ^ priest) i mam zamiar tak ich rozbić...
No dobra to siedzi w Spearmenach chociaż 3 herosów w jednym oddziale to troche dużo... Ew. stoi sam ale to zależy od terenów itp... A co do reszty jakieś zastrzeżenia?Byro pisze:Mag nie może siedziec we flagusiach (są unbreakable).
Sword of Sigismund, IMO, lepiej się sprawdzi w rękach kapitana niż kapłana.
Kawałkiem Twojej strategii jest że magowie lev. 2 nie tylko na pewno wylosują czar nr 6 ale dodatkowo jeszcze będą w stanie go rzucic na 3 kostkach? to tak jakbys grajac z krasnalami zakladał ze wybuchną mu wszystkie maszyny;) Albo grając z magiczną armią ze rzuci same miskasty;) ponadto spearmani to o kant d... swordsmani są lepsi
Jak już pisałem rozpiska na bretonię więc sądzę że spearmeni będą bardziej przydatni(atak z 2 szeregów) niż swordsmeni którym i tak nie zostaną save'y... A na fire wall mam prawdopodobieństwo 33,(3)% więc może wypadnie.... A jak nie to rozpestkować tym co wypadnie xD
Spearmani nic CI nie dadzą z dodatkowych 5a - A swordsmani mają 4 WS czyli są trafiani na 4+ a nie na 3+. Nie wiem jak wyliczyłes 33% szans ze Ci czar wejdzie. Średnia z 3 kostek to 9-10 - rzucanie tego czaru powinno być tylko w ostatecznosci lub braku opcji - na 12+. Duzo lepszym pomysłem jest branie lore of Beasts i ich czary.
Chodziło mi o znanie czaru a nie casta... Mam 2 kostki (2lvl) a 6 czarów więc żeby wypadła 6 na przynajmniej jednej z 2 kości jest 1/3 prawdopodobieństwa...Rzymek pisze:Nie wiem jak wyliczyłes 33% szans ze Ci czar wejdzie. Średnia z 3 kostek to 9-10 - rzucanie tego czaru powinno być tylko w ostatecznosci lub braku opcji - na 12+.
Co do casowania to może raz na 2 razy rzucania czaru przed szarżą może wypadnie więc czemu nie próbowac?
No może i tak... Ewentualnie... Albo może drugiego fire?Rzymek pisze:Duzo lepszym pomysłem jest branie lore of Beasts i ich czary.
- morgan10005
- Falubaz
- Posty: 1001
- Lokalizacja: MSWiA Stare Babice
ciężko jest rzucić czar na 12+ przy 3 kościach. Można liczyć na 5 z hevena- łatwiej rzucić i LOS tylko trzeba mieć
Jajan1 - ja wystawiam włóczników... i to w dużych ilościach, dlaczego?
Dla klimatu, czasem dla jaj (oddział 60ciu typa)... Nie nadają się w ogóle na bretkę, to co przeżyje szarżę trafi na 4+, zrani na 4+, przeciwnik savuje najpierw na 2+ a potem na +... Co Ty chcesz tym zabić?
Swordsmeni są trafiani zwykle na 4+ a nie na 3+ jak włócznicy no i zwykle mają save na 6+ od lanc i 4+ od koni...
Włócznicy sprawdzają się lepiej od swordsmenów przeciw jednostkom o słabym pancerzu i wytrzymałości.... czyli w sumie przeciw innym plewom pokroju imperialnej piechoty.
Jeśli chodzi o szkoły magii to polecam metal, heaven i shadow.
P.S. Podpisuję się po powyższym - Hammer of judegement to rewelacyjna broń na bretkę (zupełnia jak i na elfiątka)
Dla klimatu, czasem dla jaj (oddział 60ciu typa)... Nie nadają się w ogóle na bretkę, to co przeżyje szarżę trafi na 4+, zrani na 4+, przeciwnik savuje najpierw na 2+ a potem na +... Co Ty chcesz tym zabić?
Swordsmeni są trafiani zwykle na 4+ a nie na 3+ jak włócznicy no i zwykle mają save na 6+ od lanc i 4+ od koni...
Włócznicy sprawdzają się lepiej od swordsmenów przeciw jednostkom o słabym pancerzu i wytrzymałości.... czyli w sumie przeciw innym plewom pokroju imperialnej piechoty.
Jeśli chodzi o szkoły magii to polecam metal, heaven i shadow.
P.S. Podpisuję się po powyższym - Hammer of judegement to rewelacyjna broń na bretkę (zupełnia jak i na elfiątka)
warrior priest [119]
hammer of judgement
heavy armor
Wizard [100]
2lvl
lore of heaven
Wizard [100]
2lvl
lore of metal
14x Fallengants [140]
18x Swordsmen [108]
(w nich siedzi priest)
Detachments:
9x Halabardiers [45]
10x Muszkieterzy [80]
5x Outriders [105]
Great Canon [100]
(w nich siedzi jeden mag)
Great Canon [100]
(w nich siedzi drugi mag)
RAZEM 997 pkt
Zmiany zostały pogrubione... Teraz lepiej?
hammer of judgement
heavy armor
Wizard [100]
2lvl
lore of heaven
Wizard [100]
2lvl
lore of metal
14x Fallengants [140]
18x Swordsmen [108]
(w nich siedzi priest)
Detachments:
9x Halabardiers [45]
10x Muszkieterzy [80]
5x Outriders [105]
Great Canon [100]
(w nich siedzi jeden mag)
Great Canon [100]
(w nich siedzi drugi mag)
RAZEM 997 pkt
Zmiany zostały pogrubione... Teraz lepiej?
Przy nawałnicy ostrzału bretonskiego to rozsądna rada;)