Tylko tak:
- napewno pomysl zwiekszenia liczba modow jest dobry, bo w praktyce tylko oni cos robili. W ostatnim sezonie przeszlo jeszcze, ze aby glosowanie stworzone przez szregowego czlonka LL doszlo do skutku musi byc 6(!) osob je popierajacych - kolejny element opozniajacy prace LL. Czy moze nie modow ale osob odpowiedzialnych za poszczegolne sprawy i decydujacych o nich.
- zrobilbym cos na ksztalt przyznawania uprawnien, a nie zeby decydowali o wszystkim sami [poza tymi paroma rzeczami, ktore wskazales]. Cos na ksztalt grup roboczych. Kiedys cos takiego istnialo na mailowej LL. Byla grupa, ktora pisala regulamin, calosc napisala sama a LL przyjmowala go w calosci badz odrzucala. Tak samo byly dwie grupy do tworzenia punktacji i potem oba pomysly byly glosowane. Wtedy to badzo sprawnie dzialalo. Tu mogloby byc cos podobnego, szukamy chetnych do poprawienia regulaminu, oni sami go poprawiaja bez zadnych ingerencji z zewnatrz, potem przedstawiaja go ewentualnie do glosowania (jesli sa 2 opcje).
Cos takiego tak naprawde juz dziala, Ziemko jest szefem do nagrod za lige - ma przyznane kompetencje i w zasadzie wolna reke w tej kwestii (jedynie sie konsultuje, ale decyzje naleza do niego).
Szmaja zalicza lub nie turnieje.
Moznaby wiecej takich szefow do poszczegolnych spraw wyznaczac.
Innymi slowy, uwazam, ze danie dodatkowych uprawnien paru osobom i obarczenie ich odpowiedzialnoscia jest jak najbardzije ok, ale wszymalbym sie z taki ogolnym wybieramy 5 osob i 'mozecie decydowac o wszystkim' - bo to moim zdaniem nie wplynie za bardzo na nic. Jak tym osobom sie nie bedzie nic chcialo to znowu bedzie roczny impas, a takto jak jedna osoba ma konkretna rzecz do zrobienia to nie skrewi, najwyzej sie wycofa.
Inna sprawa, ze ciezko znalezc osoby chetne do podejmowania sie odpowiedzialnosci i dzialan...
Moim zdaniem powinno wygladac tak: modzi rozpisuja taka agende rzeczy jakie sa potrzebne i szukamy osob, ktore sie ich podejmuja dajac im wolna reke w decydowaniu.


przykladowo:
Zaliczanie turniejow - Szmajson, GK
Zbieranie podatku za lige i wydawanie ich - Ziemko
Regulamin ligi - ??
Sponsoring - ??
Ligi lokalne - ??
itd.
Czyli juz ogolnie, wybierzmy 3 modow (tak jak bylo - tylko do koordynacji prac na LL nic wiecej) i niech oni rozpisza agende i wyznaczmy potem osoby odpowiedzialne za poszczegolne kwestie. - tak widze sprawnie dzialajaca LL



Aha, generalnie kazda proba ozywienia LL jest dobra, wiec generalnie lepsze jest to co Ty proponujesz niz nic nie robienie
