Szarża na skirmish, jak gonić ?

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Szarża na skirmish, jak gonić ?

Post autor: Xet »

Mamy taką sytuację:

Obrazek

Szarża na skirmish, odział purpurowy daje flee, uciekamy środek najbliższego skirmishera, środek szarżującego.

Pytanie: jak goni szarżujący w przypadku gdy nie jest w stanie dogonić w takiej sytuacji ( po środkach ) :

Obrazek

A w takiej by był ( po najkrótszej drodze ) :

Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

po niebieskiej

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

po niebieskiej
Pewien jesteś?

Skoro po niebieskiej będzie spalona a po zielonej dojdzie do celu - moim zdaniem trzeba ruszyć tak by szarża była przede wszystkim udana - czyli po zielonej.

Dopiero gdyby w obu przypadkach skirmiszerzy uciekali to bez wątpienia po niebieskiej.

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

Jesli sie da: po zielonej (to jest ta oslawiona szarza taktyczna!)
Jesli sie nie da w obu - po niebieskiej (tutaj szarzy taktycznej nie ma, bo to nie jest szarza tylko compulsory movement po spaleniu szarzy)

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

Czytajcie co napisał ;).
Po niebieskiej
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

No to jeszcze jedna sytuacja :
Obrazek


Obrazek


Po niebieskiej palimy szarże w lesie. Po purpurowej łapiemy.
Którędy szarżujemy?

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Moim zdaniem jeśli jest możliwość złapania uciekającego od szarży wroga prze zrobienie mniejszego/większego wheela to go łapiemy.
W małym angielskim RB (polskiej wersji nie posiadam) na 22 stronie na dole po prawej jest obrazek przy którym jest napisane Assuming that the chargers cannot reach the target , they fail the charge and execute a normal move ... bla bla
Miałem kiedyś w bitwie podobną sytuacje i też usilnie upierałem się że szarżujący jedzie dokładnie środek na środek/najbliższego harcownika ale zostałem przekonany tym zapisem że jednak tak nie jest.

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Charki pisze:Assuming that the chargers cannot reach the target , they fail the charge and execute a normal move ... bla bla.
Fajny cytat, szarża jest spalona gdy nie można dojechać do celu. Wiem, że powinno się gonić po środkach, ale czy dokończenie szarży nie jest nadrzędne ?

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

nie jest :)
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic.php?f=3&t=58341

W skrócie i po polsku - po niebieskiej.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Co do argumentów z przytoczonego topicu.

Jeden napisał : When units flee, the path of flight/charge is determined before the flee move, on a fixed line.
Dlaczego tak ?

Drugi napisał : My read of the main rules is that a charging unit has the same option to wheel or not when a unit has fled as it would have if the unit held.
Dlaczego nie ?

Jeżeli jest tak jak mówicie to tworzą się sytuacje gdzie:
Jednostka koło obelisku daje flee, a szarżująca zatrzymuje się na impossiblu bo nie może zrobić małego wheela żeby ją złapac.
Rydwany wpadają do lasu, bo nie mogą zrobić pivota na początku i pojechać obok lasu, żeby złapać luczników (mój przykład drugi).
Tyrant z cytowanej stronki blokuje drogę.

Dla mnie to jest sprzeczne ze zdrowym rozsądkiem.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

ale czy dokończenie szarży nie jest nadrzędne ?
Moim zdaniem jest.
Czemu do uciekającego biegnie się po prostej, a do stojącego w miejscu po najkrótszej możliwej? Bzdura kompletna i naginanie zasad.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

No ale tak samo można by wtedy zrobić gdyby uciekającym był skirmisch, nie środek przez środek tylko palę po takiej linii jak chciałem szarżować taktycznie. Przy ucieczce celu powinno się wyznaczać linię między środkami oddziałów i po niej się ruszać, bez możliwości manewrów przysługujących szarżującemu (wheel, pivot).
Ostatnio na turnieju u nas tak to zostało rozwiązane mimo kontrowersji, ale też chętnie bym usłyszał jednoznaczną wykładnię, bo to sytuacja wcale nie rzadka w bitwach.

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

When units flee, the path of flight/charge is determined before the flee move, on a fixed line.
To jest dopiero bzdura (w odniesieniu do szarżującacy). Szczególnie gdy szarżuje kilka oddziałów z różnych kierunków - w ten sposób jednostka paląca szarżę może ruszać się nie za uciekającymi a w kierunku zupełnie przeciwnym (bo np wróg ucieka od innego naszego większego oddziału,a nasz szarżujący unit ma już wyznaczony kierunek ruchu w stronę pierwotnego położenia uciekającego oddziału).

Innymi słowy - najpierw ruch uciekających, a dopiero potem szarżujący starają się do nich doszarżować, jeśli to możliwe.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Innymi słowy - najpierw ruch uciekających, a dopiero potem szarżujący starają się do nich doszarżować, jeśli to możliwe
Raczej byłbym za opcja - ruch po prostej (niebieskiej) zawsze, chyba, że przez to nie moglibyśmy dorwać oddzialu, a innych ruch umozliwiłby to.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Twórcze.
Nie, nie jest to komplement.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

A czemu miałoby być tak, że goniący jedzie w innym kierunku jak pali szarżę, a w innym jak jednak dogania ?? Rulebook mówi, że w obu przypadkach jest tak samo i tyle ;)
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

No wlasnie takie interpretacje, ze jedzie sie zawsze prosto po prostej linii sa o tyle glupie, ze sie wpada w cos, w co sie nie moglo wpasc lub chcialo sie ominac.
Szarzuje sie driadami z gorki w magow za odddzialem i oni daja flee, to zamiast ominac ten oddzial i pobiec za tymi magami sie leci w klocek.
I zamiast przyjac prosta interpretacje, ze leci sie zawsze najkrotsza droga pod wzgledem cali ruchu i mozliwa do dojscia, to sie przyjmuje, ze zawsze po prostej, a jak przypadkiem jakis mag jest w lesie po drodze, to sie wymysla, ze to niby szarza niemozliwa, choc czegos takiego w rulebooku jak szarza niemozliwa nie ma.
(bezsens)

Ja to bym zrobil tak, ze sie zawsze jedzie za regimentem po najkrotszej mozliwej. Zgodne z duchem gry i ze zdrowym rozsadkiem. No i z rulebookiem tez, poza watpliwosciami kilku purystow :P. Ze niby straight after the target to oznacza w prostej linii za regimentem, ktory ucieka a nie prosto za regimentem, ktory ucieka :P.

Tak jak Jankiel powiedzial, glupie jest to, ze jak sie stoi to sie jedzie z wheelami i w ogole cuda nie widy a jak jest flee to sie jedzie prosto przez plotki, jeziora, rzeki, oddzialy jak debil.

Zreszta jak sie pali szarze to tez sie zawze jechalo omijajac przeszkody, tylko od czasu eitw niby trzeba po prostej...

p.s.tak wiem, wiem, juz widze ta odpowiedz JJ na ten post :P.
"Jesteś w błędzie"
albo "Nie masz racji"
wzglednie "Poczytaj, doucz sie itd."
:P :P :P
Ostatnio zmieniony 14 maja 2009, o 23:41 przez Marek G, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Nielogiczne, ale dla mnie brak takich myków, chybaby zubażał tę grę. Przy czym kładę akcent na "chyba".
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Eliminacja tej nieścisłości nie wpłynie na bilans sił poszczególnych armii, a spowoduje, że będzie mniej chamskich zagrywek przy stołach.
Uściślenia są przecież po to, żeby w kwestii zasad poruszać się zgonie ze zdrowym rozsądkiem i duchem gry.
Nie widzę więc powodów, żeby bronić stanowiska : "po prostej rydwanem do jeziora i koniec".

ODPOWIEDZ