Początkujący generał

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gervaz
Kretozord
Posty: 1517

Re: Początkujący generał

Post autor: gervaz »

Slavi to podstawa skavenskiej armii, najwazniejsza jednostka. Kosztuja 40 za 20 sztuk - wiec dostajesz za to SCR rowny co najmniej 3 - a czesto i 4. Wspaniale przeganiaja pojedyncze postacie, kiepskie oddzialy latajace (np de harpie), lekka kawalerie. Nie wzbudzaja paniki w innych skavenach, wiec moga robic za zywe tarcze. No i mozna wykorzystac ich kierowania ruchem wrogich jednostek - ustawic ich w zasiegu np 6 cali od frontu - to uniemozliwia marsz, chyba ze wrog zaszarzuje.

Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: vocal »

slavi są genialni a rozpa hmm tendencyjna:P a sprawić radość? jak komus sprawia radość mało kminenia i wygrywanie minimalnym nakładem siły, to owszem- sprawi;]
ale i tak bym poczekał ze szczurami parę miesięcy, po wakacjach mają mieć nową edycję więc i nowe zasady i figurki.

Awatar użytkownika
Darkem
Wałkarz
Posty: 67

Post autor: Darkem »

Zapychają przeciwnika, przeszkadzają, w sytuacjach krytycznych (np. oblężenie zamku) atakują, atakują, atakują [...], atakują, aż ich truchła zapchają fosę/zrównają się z murami :)

Jak myślicie - od ilu punktów opłaca się brać dzwonek (Mam okazję kupić, bardzo dobrą okazję, a na zapowiadające się powolne zbieranie armii wypadałoby skorzystać:)?

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Teraz z dzwonkiem to jest różnie , dużo armii odpornych na psychologię itp. Na 2250 , albo do jakiejś dużej parówki opłaca się wystawiać, jeżeli masz dobrą opcję to kup.

Awatar użytkownika
Kefas
Masakrator
Posty: 2586

Post autor: Kefas »

Jak myślicie - od ilu punktów opłaca się brać dzwonek (Mam okazję kupić, bardzo dobrą okazję, a na zapowiadające się powolne zbieranie armii wypadałoby skorzystać:)?
jak masz okazję to kup... jeszcze zleży jaki model mi np podoba się ten 6ed

Awatar użytkownika
Mr. Hyde
Mudżahedin
Posty: 286
Lokalizacja: Koszalin Zad Trolla
Kontakt:

Post autor: Mr. Hyde »

Die for Emperor pisze: Chyba tylko jako wabik dla szarż wrogów...
Nie wiem czy komu kol wiek opłacała by się szarża na slavy (zazwyczaj przeciwnicy są ambitniejsi).

Awatar użytkownika
WhiteWolf
Mudżahedin
Posty: 252
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: WhiteWolf »

Oddziały z frenzy nie mają dużego wyboru :wink:
A jak dobrze ich ustawisz, to przeciwnik nie przejdzie dopóki ich nie zabije :)

Awatar użytkownika
Mr. Hyde
Mudżahedin
Posty: 286
Lokalizacja: Koszalin Zad Trolla
Kontakt:

Post autor: Mr. Hyde »

Racja, racja tym bardziej, że jak ktoś ma slavy to wystawia ile się da.

Awatar użytkownika
Darkem
Wałkarz
Posty: 67

Post autor: Darkem »

Zamierzam grać na proxach, więc przyszedł czas na zrobienie jakiejś hmm... sensownej rozpsiki. Co polecacie na Dwarfy i WoCh, rozpiętość duża, ale szczury przeciez powinny dać rade, kilka łyżeczek spaczenia i już, oddział ma nowe zdolności :D

Zastanawiam sie rowniez nad wystawieniem Ratogrów, w tej edycji są wogóle opłacalne (nie licząc klimatu)?


Z góry thx.

Awatar użytkownika
Mr. Hyde
Mudżahedin
Posty: 286
Lokalizacja: Koszalin Zad Trolla
Kontakt:

Post autor: Mr. Hyde »

Jak byś poczytał to byś się dowiedział że rat ogry nie są opłacalne bo nie mają pancerza. Z krasnalami trudno będzie wygrać bez ochrony... Ale zawsze można spróbować.

Awatar użytkownika
Wisnia
Chuck Norris
Posty: 607
Lokalizacja: Battleground - Chodzież

Post autor: Wisnia »

Z krasnalami pancerz (szczurzy tym bardziej) niewiele daje, prędzej na WoCh by Ci się przydał.
Rat Ogry są cieniackie chociaż nieraz przywalić potrafią, sam wypróbuj, to zobaczysz.

Awatar użytkownika
ANtY
Kretozord
Posty: 1610
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: ANtY »

W walce z dwarfami będą stanowić żywe tarcze, na dwarfy najlepsze będą szybkie jednostki (Night Runners), Magowie i Gutter Runnersi. Wiem bo sam gram dwarfami. Gdy ktoś zaatakuje na jedną flankę to nie ma co liczyć już do końca bitwy na posiłki z drugiej, bo zanim się obrócą, wyminą te wzgórza i inne balisty to się skończy gra, zresztą w tym czasie przeciwnik spokojnie by sobie drugą flankę odsłoniętą zaatakował, dlatego krasnale trzymają się jeśli tylko mogą w zbitej kupie.
Pozdro

Awatar użytkownika
warkseer
Wodzirej
Posty: 741
Lokalizacja: żyrardowskie kanały

Post autor: warkseer »

Musisz kombinować, żeby kloce Iron Breakerów / Longbeardów / Hammerersów były szarżowane z kilku (min 2) stron, bo nawet największy kloc Plague Monków nie daje rady (tym bardziej, że na ogół siedzi tam jakiś sztandarowy i/lub chory generał. Co do maszyn, które są stubborn wcale nie trzeba ich od razu rozjeżdżać, wystarczy zaszarżować i utkwić w nich na 2-3 turki (jak walczą to nie strzelają), kiedy dobiegnie do nich coś większego (obsługa nie ma wielkich pancerzy, a To=4 też przy dużej ilości ataków tak mocno nie chroni).
No i dużo śmiecia, który będzie zastawiał widoczność i chronił przed ostrzałem te cenniejsze jednostki.
Koniecznie też daj, Dwarfslayera, któremuś bohaterowi, to ostrze dużo pomaga.
Obrazek

Awatar użytkownika
Darkem
Wałkarz
Posty: 67

Post autor: Darkem »

Dzięki.

1) Czy w rozpiskach możemy jeszcze wykorzystywać Rat-Swarmy?
2) Według BP możemy korzystać tylko z Listy Armi z 44 strony podrecznika? "Klany sa zabronione" ?
3) Czy zakup batalionu szczurów (http://cytadela.pl/cgibin/shop?info=9015&sid=0ef97b26) jest wogóle opłacalny?
4) Często spotykacie ma turniejach innych Szczurzych-graczy, czy raczej stanowia(my) mniejszosc?

Awatar użytkownika
warkseer
Wodzirej
Posty: 741
Lokalizacja: żyrardowskie kanały

Post autor: warkseer »

1) Można, ale są teraz makabrycznie wręcz nieopłacalne.
2) Możesz grać (na turniejach) tylko armią standardową oraz (puki co) Klanem Eshin z kampanii Storm of Chaos
3) Imo tak. Kiedy wyjdzie nowy podręcznik, zapewne ceny modeli podskoczą.
4) Może Skavy nie są super popularne (główny problem to cena - zazwyczaj minimum 2x tyle modeli co przeciwnik), ale są spotykane.
Obrazek

kszyhu
Chuck Norris
Posty: 378
Lokalizacja: kraina wolnego rynku

Post autor: kszyhu »

czy jak strzelam armatą w oddział skirmiszerów to trafiam tylu ile jest na drodze czy jednego??
nie wiem czy to w tym dziale takie pytania ale lepszego nie znalazłem

Gremlin
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

jednego, wieksza ilośc trafiasz w zalezności od ilości szeregów w oddziale, których skirmisz nie posiada.

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Czy aby na pewno?... ;)
[-X Ang. rulebook, str. 87, podtytuł "Firing a cannon".

Awatar użytkownika
Wisnia
Chuck Norris
Posty: 607
Lokalizacja: Battleground - Chodzież

Post autor: Wisnia »

Byzydura. Cannon trafia tylu, przez ilu przejdzie "linia" strzału.

kszyhu
Chuck Norris
Posty: 378
Lokalizacja: kraina wolnego rynku

Post autor: kszyhu »

no racja ,doczytałem teraz tą 87 strone i rzeczywiście nie oszczędza nikogo :)

ODPOWIEDZ