Byc jak Hannibal

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Re: Byc jak Hannibal

Post autor: Charki »

6. 25 Orc Big U`ns - 280 Pts
Choppa; Light Armor; Shield; Mork's Spirit Totem
Coś ci się znowu koszt punktowy nie zgadza. Taki zestawik bez muzyka 310 wychodzi ;) i warto im dać muzyka - tylko 5 punktów, +1 do Ld przy zbieraniu piechotą nie chodzi nie wspominając o uniknięciu break'a przy ew. remisie.
Dowiedzialem sie takze ze bede gral niedlugo z VC, TK, HE, Demony - jak myslicie ? czy ta rozpiska jest optymalna na kazda z wyzej wymienionych armii ?
passy samych zwycięstw ci nie wróże ale bardziej wynika to z przegiętości demonów i vc niż z twojej rozpiski. Zresztą z HE orkasy też mają mocno pod górkę.

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

ja ostatnio ciagle gram z haosem mortalowym i (zakladam ze to jest uniwersalna rozpa w wersji defens) i powiem ci ze ciezko przyjmowac szarze takiej kawy z frenzy i nurglem jak wczesniej nie zmiekcza ich fanole. wiem ze jest doom ale na slabe rzuty nic sie nie poradzi:/ - ot taka moja refleksyjka
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

Awatar użytkownika
Ketman
Mudżahedin
Posty: 267

Post autor: Ketman »

Ufff wreszcie udało mi sie wszystko pozmieniac.

Mam nadzieje ze juz ostatecznie :) co myslicie ?



HEROES:
1. BOBB - 157 Pts
Heavy Armor; Shield; Boar; Warboss Imbad's Iron Gnashas; Collar of Zorga; Sword of Striking
2. Orc Shaman – 145 Pts
Dispel Scroll; 2 level; Nibbla's itty ring
3. Night Goblin Shaman – 135 Pts
2 level; 2x Dispel Scroll

CORE:
1. 5 Goblin Wolf Riders - 76 Pts
Short Bow ;Spear; Light Armour; Musician
2. 5 Goblin Wolf Riders - 76 Pts
Short Bow ;Spear; Light Armour; Musician
3. 12 Savage Orc Big U`ns - 161 Pts
Spear; Musician; Frenzy; Warpaint
4. 25 Night Goblins - 168 Pts
Musician; Sztandar; Sieci; 2x Fanatyk
5. 20 Orc Big U`ns - 265 Pts
Choppa; Light Armor; Musician; Sztandar; Shield; Mork's Spirit Totem

SPECIAL:
1. 3 Squig Herd – 90 Pts
2. Goblin Rock Lobber (Bully) – 75 Pts
3. 2x Spear Chukka – 70 Pts

RARE:
1. Doom Diver – 80 Pts

Total - 1498 Pts

Casting Pool: 6 + bound spell

Dispel Pool: 3 +3 (ze szmaty) + 3 x DS

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Ketman pisze:
Mam nadzieje ze juz ostatecznie :) co myslicie ?
Nie ma czegos takiego, jak "ostateczna rozpa". Zawsze bedzie cos do poprawki. :D
Ale ta rozpa wyglada naprawde solidnie i dzieki kilku Twoim wstawkom nie jest całkiem sztampowa. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

heh wiesz co? porownaj swoja rozpe z ta http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=25&t=16244 w temacie jest 1650 ale troszke nizej jest moja na 1500, i mysle ze 2 kloce goboli a w efekcie 4 fanole daja naprawde duze poczucie bezpieczenstwa dla naszego glownego kloca unsow w ktorym siedzi gienio. strasznie ta rozpiske lubie i dlatego tak sie nia hwale:) nie ukrywam to sie hyba proznosc nazywa :lol2:
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

Awatar użytkownika
Ketman
Mudżahedin
Posty: 267

Post autor: Ketman »

a co myslicie o tym zeby zamiast 2x chukki i squigi wystawic 2 klopy ? razem 3 sztuki :)

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Jak dla mnie 3 głazociski na małe punkty to przerost formy nad treścią. Ale..
wystaw, zagraj, zobaczysz czy ci sie sprawdzi i spodoba granie na 3 klopach

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

zalezy na jaka armie i zalezy jak dobrze opanowalo sie sztuke rzucania "hit" 8)
np 2 klopy na krasnale spisuja sie swietnie

Awatar użytkownika
Ketman
Mudżahedin
Posty: 267

Post autor: Ketman »

Mam jeszcze jedno pytanko :)

W piatek gram 2 vs 2 - ja Orkami, kumpel HE. Nasi przeciwnicy to Vampiry i Tomb kingi.

No i teraz moje pytania:

1. co brac orkami ?
2. co wystawiac He ?
3. jaka taktyka ?

za wszelkie odpowiedzi z gory dziekuje :)

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

ostatnio skonczylem wstepny etap playtestow popatchowych. na 2k wyszla mi rozpa w desen:

1 Black Orc Big Boss @ 155 Pts
Heavy Armour
Enchanted Shield [15]
Sword of Might [10]
Collar of Zorga [5]
Nibbla's Itty Ring [20]
1 Boar

1 Black Orc Big Boss @ 180 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Morks Spirit Totem [50]
1 Boar

1 Orc Great Shaman @ 305 Pts
General; Magic Level 4; Big Waagh; Choppa
Staff of Baduumm [40]
Power Stone [25]
Dispel Scroll [25]

1 Orc Shaman @ 150 Pts
Magic Level 2; Big Waagh; Choppa
Power Stone [25]
Dispel Scroll [25]

5 Goblin Wolf Riders @ 70 Pts
Spear; Short Bow; Light Armour

5 Goblin Wolf Riders @ 70 Pts
Spear; Short Bow; Light Armour

31 Night Goblins @ 198 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
Night Goblin Boss
2 Fanatic @ [50] Pts

31 Night Goblins @ 198 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
Night Goblin Boss
2 Fanatic @ [50] Pts

10 Orc Arrer Boyz @ 60 Pts
Choppa; Normal Bow; Light Armour

2 Snotlings @ 40 Pts

4x1 Spear Chukka @ 40 Pts
Bully

4x1 Wolf Chariot @ 63 Pts
Wolf
4Goblin Crew

2x1 Doom Diver @ 80 Pts

Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 124
Total Army Cost: 1998

na 2250 mozna pokombinowac z 3cim oddzialem NG,3cim fastem czy tez drugimi error boyzami/snotlingami.
magia orcza jest calkiem ok (zwlaszcza ze orczego szamana w oddziale nocnikow wcale nie jest tak latwo zalatwic), PS to w zasadzie niezbednik. DS w ilosciach 0-2(choc ten jeden na decydujacy moment jest calkiem dobrym pomyslem),mozna wziasc wiecej DS kosztem totemu-mamy wtedy 2 w miare ciekawych kolesi do napieprzania.
warboss-jak zauwazylem ze jak mam 9 ld to oblewam co druga panike/terror. na 8 ld zdaje wiekszosc. poza tym-warboss nie bardzo chce sie zwracac-od frontu nikt sie z nim nie bije,jak dochodzi do walki to takiej kanapkowej kiedy jego ataki juz nic nie zmienia. szaman jest bardziej stabilnym wyborem.

jak na to glebiej spojrzec to rozpa przypomina dosyc moje rozpiski z konca 6 ed.

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Mi się ta rozpa bardzo podoba. Nie mam żadnych pomysłów co w niej zmienić :wink: . Nie wiem tylko jak zdołasz upilnować tyle goblińskich rydwanów przy gieniu grając z elfami? :)
Grasz tym bardziej na ofens czy defens? Bo tak jak sobie patrze to można nią zagrać i tak i tak.

ajpinus
Chuck Norris
Posty: 415

Post autor: ajpinus »

Ogolnie jak decydujesz sie na 4 goblinskie rydwany to proponuje dac gienia z Ld 9. Pozatym magia orkowa nie umywa sie do goblinskiej, jeden plus ze ma tansze czary, tyle ze o wiele gorsze. Jak juz bierzesz Orka great shamana, to przynajmniej malego daj nocnika. Co do reszty to nie ma sie do czego przyczepic. To ma byc oczywiscie rozpa uniwersalna np. na turniej??
Bo jak wiesz z kim grasz to zielonych mozna naprawde konkretnie zlozyc.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

takim zalozeniem rozpy zagralem ost bitwy z DE i HE (calkiem solidni gracze),bitwy ligowe,pod przeciwnika.
zwyciestwa 14:6 i 13:7
Nie wiem tylko jak zdołasz upilnować tyle goblińskich rydwanów przy gieniu grając z elfami?
coz,zawsze jest 6ld...ale czesto lapie sie na 8 od generala. inna sprawa-rydwany chadzaja parami-> jeden powinien zdac Ld.
bardziej boli 4T,3W i 5+AS.
niestety wazniejsza jest ilosc,ale mozna zamienic 2 gobbo na 1 orczy wozek-zostaje 40 pkt na inne zabawki.
dac gienia z Ld 9
na 3k pewnie wezme. na 2k+ great shaman jest lepszym rozwiazaniem (odpowiednio bitwy z tymi samymi DE i HE skonczyly sie wynikiem 4:16 i 7:13)
stanowi zagrozenie od pierwszej tury.8ld jest tym minimum.60% na zdanie testu.
Pozatym magia orkowa nie umywa sie do goblinskiej, jeden plus ze ma tansze czary, tyle ze o wiele gorsze. Jak juz bierzesz Orka great shamana, to przynajmniej malego daj nocnika.
jest zupelnie inna. porownajmy:
little waagh: czar 1-imo nedza. nigdy mnie do siebie nie przekonal. 2-solidny,3-dobry choc sytuacyjny.4-b.dobry.5-b.dobry ale sytuacyjny. 6-b.dobry ale sytuacyjny.
na 2lvl szamanie mozna latwo wylosowac czary ktore przeciwnik bedzie ignorowal przez cala gre lub przez wieksza jej czesc.
no i casting raczej w kierunku rzucania czarow na 3 kosciach.

big waaagh-> 1)solidny(cast vs mozliwosci) 2)b.dobry-eliminowanie championow/polowienie herosow. 3)sredni ale sytuacyjny 4)dobry 5)b.dobry 6)b.dobry
tutaj pozostaje kwestia castingu-> polowe mozna rzucac na 2 kostkach wiec przy 8 PD mozna rzucic realnie 3/4 czary na ture + bound spell.
i b.sie przekonalem ku piesci gorka-ladnie wchodzi w np black guard/hordy szczurow/ghouli czy tez oddzialy gdzie sie kitraja magowie(brak look out)

alternatwnym zlozeniem jest gobbo 4lvl i orcas 2 lvl (czary 3+3+2) ale przy takich ustawieniach za bardzo musialem chronic gobasa- zdarzalo sie ze samobojcze szarze kawalerii kasowaly mi gobo szamanow. 4/5T i siatki daja pewien komfort.
To ma byc oczywiscie rozpa uniwersalna np. na turniej??
Bo jak wiesz z kim grasz to zielonych mozna naprawde konkretnie zlozyc.
teoretycznie bylo pod armie ale mysle ze moznaby probowac tym isc na turniej.
faktycznie-na krasnale bralem BOwarbossa z runefangiem,BOBSB, gobbo b.bossa na wilku i gobbo b.bossa na pajonku,2xnocniki,2xboyzow,snoty,4x fast,herd(4 bazy),hoppersow(10),2xlobber,doom diver,trolle. gralo sie calkiem ok. (2x solid/masakra) ale na turniej takim skladem nie przyjde-chyba ze mega pomalowana armia z extra pomyslem na fluff i zabawy na ost stolach przy milej browarkowej atmosferze.
Grasz tym bardziej na ofens czy defens? Bo tak jak sobie patrze to można nią zagrać i tak i tak.
elastycznie. nie lubie odgornego nastawienia ofensywa/defensywa. jest cos do walki(albo bardziej przepchania),jest cos do walki na dystans(magia/maszyny),jest sporo wystawien,mamy cos do walki na przedpolach(fasty/luki/fanatycy/rydwany)

za to wnioski szersze:
-bardzo lubilem big uns z totemem. niestety to 300pkt ktore w obecnych czasach praktycznie sie nie splaca. a za te punkty mozna wlozyc wiele ciekawych zamiennikow.
-BO jako oddzial sa zalosni. bija sie jak big uns a drogie bydlaki.
- BP quell animosity jest cacy. przy 2 BO praktycznie wiekszosc armii sie zalapuje. jako taka stabilnosc osiagana.
-squig herdy sa dobre. naprawde dobre. za 120pkt mamy 20 osobowy oddzial z 2 atakami z 5S z modelu+ pewny stoper dla przeciwnika (wybuch jest najmniej istotnym elementem)
-hoppersi ->najszybciej starzejaca sie jednostka. na poczatku edycji byli swietni,potem dobrzy teraz coraz czesciej problematyczni
-snotlingi- potrafia zaskoczyc. wystawienie+zatrzymywacz cwiartek za 40pkt. mozna sie skusic.
-trolle- upgrade to jakis zart. niestety glupota:ja mam do tego rzutu pecha...wymagaja 9 ld a do warbossa sie raczej nie przekonam(w trybie turniejowym)
-pumpy-> zabawna alternatywa,2 wystawienia za 80 pkt, impacty nie w kij pierdzial. mozna rozwazyc w przypadku chwili natchnien lub tez gdy sa jakies machlojki w kompozycjach armii.
-ciezka kawaleria-> nie zauwazylem takowej w AB :evil:
-savage- frenzy wymaga nianki. nie lubie takich sytuacji-przeciwnik ma zwykle sporo lekkich jednostek i ich kosztem zalatwia oddzial+nabiera rozpedu. nie moj styl grania.

Awatar użytkownika
Ketman
Mudżahedin
Posty: 267

Post autor: Ketman »

rozpiska bardzo fajna :)

a masz quas jakas na 1499 pkt ? chetnie zobacze co wystawiacie na mniejsze punkty

ajpinus
Chuck Norris
Posty: 415

Post autor: ajpinus »

Quas: moim zdaniem przeoczyles jeden wazny szczegol. Skoro wiedziales ze grasz z DE i HE to gdzie sa pipesy???
Patrz w takich DE to DR, COK , COC, hydra, smok, mantysia musza testowac panike. W HE - SH, DP, smok, Reaverzy, charioty, moze cos jeszcze przoczylem. Jest to przedmiot potrafiacy ustawic dla Ciebie gre. Nie lekcewazylbym go. Jak wiesz ze przeciwnik bedzie mial napewno jakies kawalerie, rydwany, monstery i jeszcze do tego w duzej ilosci i nieodporne na psychologie to grzechem byloby nie brac pipesow.

- Co do savagy na dzikach to uwazam ze warto zainwestowac w gola 6 z muzykiem.
- Na krasie katapulty oooooooo tak, mysle ze 2 klopy i 2Xhopersi zrobia robote.
- Pump wagony sa fajne do pilnowania maszyn przed ambushem, wykopkami, roznego rodzaju skirmishem, jak wejda w
jakas piechote z ASF, np. SM to napewno sie splaca.
- Trole w ilosci 4, bez upgradow to mocny oddzial, szczegolnie jak poleci 4 rycerzy od zygania.

Ogolnie jak wiesz z kim bedziesz grac to zieloni sa fajna armia, na turniej chyba najslabsza.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

pipes-nie wierze w ten item. testowany w pierwszych bitwach-> 2xDP maja 9 ld,byl smok wiec 10. nic sie nie stalo.
DE-> 1x DR na 8 zdane, hydra 10 ld zdane,smok 10 ld zdane, 1x DR-wyeliminowane zanim byl test.6 cold one-zdali na 9.
wiec pudlo.
przedmiot bylby fajny ale w innym koszcie/innych restrykcjach. w zasadzie szamanowi mozna dac jeszcze tylko grzybka. alternatywnie 4lvl szaman-ale ten mi nie pasuje z racji swojego Ld-czasami trzeba wyjsc z oddzialu a z 6 Ld to caly swiat to samo ZUO.

kolejne spostrzezenie-zielonmi lepiej sie gra na minimalne punkty- np 2000 lepsze od 2250 (kadra dowodcza jest,a za te 250 pkt dokladamy jakies smiecie kiedy przeciwnicy ostro sie zbroja)
lepiej na 1000 niz 1500
itd.

na <2k zbyt malo gram zeby sie madrzyc. sadze ze w kadrze dowodczej bylby BOBB general,orc shaman ze scrollem i PS + ng 2lvl z ringiem i 3 grzybami.2 rydwany,2 chukki, wolny slot(nie wiem co),dom diver,2x NG z FCG,fanatykami i siatkami,2-3 fast i errors.
ale to nie mialo zadnych playtestow.

ajpinus
Chuck Norris
Posty: 415

Post autor: ajpinus »

Ja ogolnie jestem przeciwnikiem dopakowywania ng. Dla mnie najlepszy zestaw to 20 ng + 2 fanoli + muzyk. Bez sztandaru, bosa, sieci. W sumie jak dopakujesz taki oddzial to i tak mozesz tylko liczyc na statyczne 5, a wiekszosc jednostek wpakuje goblinkow duzo wiecej. Nie wiem co przyjmujesz nimi na klate ale z jednym atakiem i 2ws nie jestes wstanie nic nimi ubic. Savage moze i sa frenzy i latwo ich zlapac w pulapke ale potrafia przywalic. Wiadomo ng bardziej w defens, savage w ofens. Jedno i drugie lubie zamieszczac w rozpie. Kolejna sprawa to dla mnie przewaga wilkow nad pajakami nie jest taka pewna. Pajaki wolniejsze ale popieprzaja przez budynki i lasy bez ograniczen no i poison na pajakach jest naprawde ok. Stawiam na jedne pajaki jedne wilki, czasem tylko na pajki, nigdy tylko na wilki.
Co do pipsow trzeba czasem poczekac az armia przeciwnika sie rozproszy i wtedy taka np. hydra juz zdaje na 8. A na male punty typu 1500 gdzie nie ma ld10 to przedmiot jest piekny. Na bretke, inne orki, DE, HE. Wiadmo moze sie okazac ze plan nie wypali ale taka jest ta armia trzeba ryzykowac.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Ketman
Mudżahedin
Posty: 267

Post autor: Ketman »

Witam ponownie,

Moze to dziwnie zabrzmiec, ale chciałbym (jezeli jest to oczywiscie mozliwe) zapytac sie o zastosowanie fastow w naszej armii :oops:

Jestem noobem i dopiero się ucze - chodzi mi glownie o ich mozliwosci wykorzystania w combacie. Najlepiej na przykladach z Vampirami, TK, HE, Demonami.

Za wszelkie rady z gory dziekuje :)

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Ajpinus nie wiem jak ty ale ja juz dawno temu odkrylem iz:
1)zeby dowiezc 5 do CR to trzeba wziasc sztandar
2)zeby dowiesc 3 szeregi i przewage to trzeba miec odpowiednia liczbe
3)zeby nie rzucac panik co ture-odpowiednia liczba
z tego powodu liczba goblinow 25 to juz stanowczo za malo. czasami zaluje ze mam tylko 30. stad ostatnio liczby 32 i wiecej.

a siatki sprawiaja ze bije sie naprawde niezle-lapie rydwan,lapie ataki piechot i przede wszystkim swietnie poprawiaja przezywalnosc bohaterow.
a co do zadawania obrazen-to osiaga sie tylko czarem/strzelaniem. atakami tylko squigi/impacty daja rade. nie wazne czy masz 2WS i 3S czy 3WS i 3/4 S. i tak i tak gowno sie robi bo tych atakow nie wyprowadza sie praktycznie wogole.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Ketman pisze:Witam ponownie,

Moze to dziwnie zabrzmiec, ale chciałbym (jezeli jest to oczywiscie mozliwe) zapytac sie o zastosowanie fastow w naszej armii :oops:

Jestem noobem i dopiero się ucze - chodzi mi glownie o ich mozliwosci wykorzystania w combacie. Najlepiej na przykladach z Vampirami, TK, HE, Demonami.

Za wszelkie rady z gory dziekuje :)
przekierowywanie szarz przeciwnika.
w walce sa b.slabi-przede wszystkim zanim zaszarzuja musza wykonac animozje,potem 6ld. wiec sa zbyt niestabilni zeby na nich opierac wieksza strategie.

ODPOWIEDZ