Talisman of Leoc-jak interpretowac opis?

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Re: Talisman of Leoc-jak interpretowac opis?

Post autor: Shino »

@Jedy
Na prawde chcesz zebsmy zmieniali watpliwe zasadyt itemow i jednostek? w stegadonie zmienic zasady idaccyh w niego impactow? bo przeciez jasno w rb jst napisane, ze impacty nie mog isc w jezdzcow. Tak samo jest tu. Jak dla mnie jest bardz jasno zrobiony opis przedmiotu.

Zaraz dojdzie do takich rzeczy, ze nam beda kazac dopisywac, ze hotek dziala na komete ;)

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

To na podstawie tego "klarownego" opisu odpowiedz na dwa pytania przedstawione w tym temacie.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1211
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

Shino pisze:Jak dla mnie jest bardz jasno zrobiony opis przedmiotu.
Czyli mam rozumieć, że należy wszystko przerzucać??

Z innego uściślenia:

Q. The Talisman of Loec wording states
that “the bearer may re-roll all rolls to hit
and wound”. Does this mean the bearer
has to reroll all rolls, even successful hit
and wounds?

A. As with other similar items, the bearer
only needs re-roll unsuccessful rolls to hit
and wound.

Zresztą słowo "may" jest tu chyba kluczowe, tłumaczone jako może, nie oznacza wcale że musi wszystko przerzucać, więc może przerzucić co chce.
Ostatnio zmieniony 4 cze 2009, o 10:40 przez Ukalez, łącznie zmieniany 1 raz.
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.

Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"

I love this game... :D

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

@ Shino żaden dogmantyzm nikomu nigdy nie wyszedł na zdrowie, wierzę że LS ma jaja i poradzi sobie z piskami z forum, ale ktoś do @#$%@&! nędzy musi prostować skopane w oczywisty sposób zasady, nawet jeśli ucierpią na tym teksty zapisane w "świętych zwojach" - no chyba że boicie się pozwu o naruszenie wartości intelektualnych GW tego gościa z Poznania :lol2:

ta gra jest dla nas a nie odwrotnie

czółko,
Ż.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Zresztą słowo "may" jest tu chyba kluczowe, tłumaczone jako może, nie oznacza wcale że musi wszystko przerzucać, więc może przerzucić co chce.
raczej moze oznacza, ze nie musi

nie ma nust reroll all tylko may reroll all

inaczej byloby may reroll any

@jankiel jak dla mnie mozecie sobie zmieniac zasady jesli chcecie... tylko po co chcieliscie na ls pytanie czy te zmiany zasad wyrzucic... bo czegos tu po prostu nie rozumiem ;)
zdrowy rozsądek zawsze trzeba popierać nawet kosztem RAW.
wiesz dobrze, ze problem ze zdrowym rozsadkiem jest taki, ze kazdy ma wlasny niekoniecznie taki sam. Wystarczy popatrzec na roznice uscislen dunskich (pro lizakowych) i polskich ;)

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

ylko po co chcieliscie na ls pytanie czy te zmiany zasad wyrzucic... bo czegos tu po prostu nie rozumiem
Chcieliśmy?
Wydawało mi się, że chodziło o jawne sprzeczności pomiędzy FAQ a uściśleniami. Poza tym, to głosowanie i tak będzie wymagało kompleksowego rzostrzygnięcia, bo i tak się zaczną spory co jest sprzeczne z rulebookiem, a co tylko go uścisla.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1211
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

Shino pisze:inaczej byloby may reroll any
Drogi Shino, jeśli mama powiedziałaby do Ciebie:
"Synku, możesz zjeść wszystkie ("all") lody".

To pomyślałbyś, że mama każe Ci zjeść wszystkie, albo żadnego :?: ;)

Raczej chyba każdy odbierze to jako mogę zjeść jednego, albo wszystkie a mogę i wcale nie jeść.

To takie porównanie zdroworozsądkowe IMO.

"All" w tym znaczeniu ma odróżniać ten przedmiot od przedmiotów, które pozwalają "reroll one roll/dice to hit". I moim zdaniem takie było założenie autora.
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.

Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"

I love this game... :D

Awatar użytkownika
Szwentas
Masakrator
Posty: 2200
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Szwentas »

Ja bym zjadł wszystkie lody :mrgreen:
Obrazek

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Uważam podobnie. Należy to rozumieć : może przerzucić każdą z kostkek to hit i to wound. Savy przerzucamy tylko oblane (dlatego jest to wyszczególnione).

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

skoro rozmowa na temat talizmanu loeca, to oczywisćie popieram to, ze mozę sobie przerzucać co chce ;)

ale mam pytanie jeszcze jedno, czy rana od talizmanu na posiadaczu liczy się do CR dla przeciwnika? Jak używalem to tak bylo, ale chcialbym mieć pewność, że sam siebie nie waluje ;)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Liczy się do CR. Było w jakimś FAQ.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Ej kuzwa, w Polsce uznaje sie DW, chyba ze stoi on w sprzecznosci z Uscisleniamy Sedziowskimi (przeczytajcie wstep do US).
A poniewaz nic nie ma odnosnie talismana w US to na razie dziala on tak jak w DW...

Ja uwazam tak jak Shino, zapis w Talismanie oznacza, ze albo wszystko, albo nic nie przerzucacsz.

Ale osobiscie to mi wszystko jedno, ten item jest tak czerstwy, ze dla mnie moze zostac interpretacja DW. Najchetniej to zostalbym przy swoim zdaniu i nie uscislal tego, po co?. Niech High Elfy same sie zabijaja jak tak lubia.

Co do CR to potwierdzam, w faq do rulebooka to bylo (chyba).

edit: heh, dopiero zauwazylem posta Jedy. Czasem jak cos jest za skomplikowanie napisane to sie to mimowolnie omija.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

no dobra, widze, że dyskujsa troche staneła i tak do konca nic nie zostało ustalone, jedni za, inni przeciw.

Czy do dmp byłaby szansa, aby to jasno okreslić? I jak ja mam grać na tym przedmiocie, bo chetnie bym na nim pograł, jednak jak on do końca działa?

W temacie jakoś więcej osób było za tym, że przerzuca nieudane, jednak nie jest to do końca akceptowalne przez innych, którzy też zasady mają w paluszku.

Chciałbym w końcu jakieś rozwiązanie bo on wcale taki plewny nie jest aby go zlewać...
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

to jak z tym leoc'iem??
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

jest ok, uscislone. :) teraz tylko brać jak się komuś podoba.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

:D no to miodzio...
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

a ja w takim raziem mam pytanie podobne...

Czy uzywajac Wand of Wych Elm do przezucania dispeli moge wybrac ktore kostki kulam powtornie?
skoro talizman tak napisany pozwala przezucac dowolne to Wand tym bardziej...

Tak/Nie
Dlaczego?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Nie wydaje mi się, że można wybierać pojedyncze kostki i je przerzucać za pomocą Wand of Wych Elm, a to dlatego, że w itemach pozwalających na przerzuty kostek w fazie magii, zwykle jest napisane, że albo, jak już przerzucasz, to wszystko albo jedną kostką (przykład: Blood of Tzeentch ma w opisie "one casting dice", a więc jeśli można cokolwiek zrobić z jedną kością/pojedynczymi kośćmi, to zwykle jest to ujęte w opisie itemu, bezpośrednio)

Wand of Wych Elm ma w opisie "allows any Dispel attempt ot be re-rolled", a że Dispel attempt to rzut wszystkimi wybranymi kośćmi, to rerollujesz całość (attempt = cały rzut).
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Tak/Nie
Dlaczego?
Nie. To jest jeden rzut na dispel, nie ważne, z ilu kostek. Talisman of loec pozwala przerzucić rzuty na trafienie/zranienie, których jest kilka, w zależności od sytuacji. Gdyby było, tak jak uważasz, to przerzut liderki (z bsb choćby) pozwalałby na przerzut jednej kostki lub dwóch, a nie całego rzutu.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

tiaaa...

a stwierdzenie

"the bearer may re-roll all rolls to hit and wound"

znaczy ze mozesz sobie wybrac dowolna kostke do przezucenia...
pisza ze mozesz [ nie musisz ] przezycic wszystkie kostki...
znaczy wybierasz czy przezucasz czy nie jak tak to ALL kostki...
nie ma any rolls albo each rolls jest all.
na jakiej podstawie tu sie wybiera?
dla mnie to to samo.

tu masz rolls to hit and wound u mnie dispel attempt

nooo sorry...


Kto wie co Panowie z GW maja w glowach?
skoro taka jest interpretacja ToL to nie wiadomo co bedzie nastepne...?
moze bsb? ucieczka?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

ODPOWIEDZ