Opisze teraz, jak ja widze ta propozycje "unormowania" demonow:1) Greater Daemon
Taking a greater daemon counts as using a hero and a lord choice.
2) Siren Song
Siren Song 0-1. Siren Song uses a rare slot.
3) Immortal Fury
Immortal Fury uses a rare slot.
4) Daemonic Battle Standard Bearer
A daemonic battle standard bearer can have daemonic gifts or a daemonic icon, but not both (just like a regular battle standard bearer can have either magic items or a magic banner).
5) Horrors of Tzeentch
Horrors are 0-2 in armies of 2000 or more points and 0-1 in armies of below 2000 points.
6) Flamers of Tzeentch
Flamers are 0-1.
7) Flesh Hounds of Khorne
Flesh Hounds are 0-2.
8) Master of sorcery
Master of Sorcery 0-1.
1- wszyscy narzekaja na GD, sa mocne jak heros na smoku wraz ze smokiem(kosztuje nawet wiecej), wiec dobrze, ze tak jak ta parka zajmuje 2 sloty.
2- wziecie 4 piesni to glupota, mysl jest wiec taka, aby nie mozna bylo grac na 2. Co jest sprawiedliwe. Jednak nie rozumiem, dlaczego zabiera nam slot rare? Kazdy normalny gracz porzuci juz idee grania na tym. Ponizej 2k nie damy tego bo nie bedziemy mieli jednostki rare, a na wieksze punkty bedziemy musieli sie zdecydowac czy song jest az tyle wart. Zazwyczaj syrene daje sie na biegacza, aby go chronic przed ostrzalem, wiec nasz KoS zajmowac teraz bedzie slot rare...
3- Ktos kiedys powiedzial ze BT ma wbudowany Immortal Fury, i ma racje bo ten gift jest genialny. Wiec, kazdy kto ma BT u siebie bedzie on teraz zajmowal dodatkowo slot rare... Podobala mi sie opcja zmienienia tego na Hatered.
4- Ograniczenie glownie na tzw combo - HoN schowany w plugach dajacy im niewoadomo jakie bonusy jeszcze i do tego D3 do CR, HoK na Juggerze biegajacy jak mu sie tylko podoba z Sv 0+ i D3 do CR, czy HoS z -2Ld i masa przedmiotow wspolgrajacym z tym, czy HoT z lataniem i bannerem obrazeniowym czy -2Ld. Ogranicza sie tu 2 rzeczy znane na jako Death Star(lokowanie punktow w odzial nie do zlamania) i Terror Bomb(wykorzystywanie fear/terror i niskiego Ld przeciwnika). Mimo, ze lokowanie niewiadomo ilu punktow w herosa jest glupota, ale nie dotyczy sie to raczej demonow. Ograniczenie jak najbardziej sluszne.
5- Juz lepiej jak poprzednio, teraz przynajmniej 10 generuje ta 1 kosc dispela. Glownie po to jest ten oddzial w rozpiskach niemagicznych.
6- wiadomo, jest ok. Nam jeden oddzial i tak wystarczy :D
7- czemu nie, wkoncu DoCh maja taki ciekawy wybor special...
8- tego nigdy nie rozumialem, rozumialbym jakby HoT potrafil jakos generowac kosci, a ze jest zwyklym, 2-levelowym magiem to MoS jakos nie wydaje sie na tyle przegiete, aby je ograniczac az tak.
Jeszcze kilka slow podsumowania z mojej strony:
Ograniczenia na triki w walce z punktow 2, 3 praktycznie wylaczaja uzywalnosc tych przedmiotow. Nie mowie, ze te gifty sa slabe, wrecz przeciwnie, ale koszt slota rare(zwlaszcza dla syreny) to troche za duzo.
Co do ograniczen na magie(punkty 5 i 8). Horrory rozumiem, ale majac ich mniej na stole nie mamy z zalozenia wiecej Heraldow wiec 0-1 na Master of Sorcery jest klopotliwe. Obecnie wyglda to tak: do 2k mamy Horrory +1 to cast i 2 PD HoT z MOS i 4 PD czyli 6PD + jakies 0-2 kosci z innych 1lvl magow i nie jest to jakas ciezka magiczna rozpiska, natomiast powyzej 2k mamy juz tego wiecej, idac max na magie mamy 4PD z horrorow 6 z HoT, nawet gdyby oboje mieli MoS to przegiete by to nie bylo. Maksymalnie wygenerujemy 15PD na armie, 1 MoS wiele tu nie zmienia. Sprawia, ze jest lepiej, ale nie w takim stopniu, zeby to ograniczac, az tak.
Jestem zadowolny z pracy nad BP. Zmierza on w dobra strone, zmienia sie wraz z tym jak ludzie graja. Rozumiem, kazdy chce wygrac wiec probuje wycisnac jak najwiecej z armii, ale ograniczajac wszystko co bardzo dobre sprawia ze zostaje juz tylko cos przecietnego. Graczom zalezy chyba najbardziej, aby ograniczenia turniejowe nie zmuszaly ich do tworzenia monotematycznych rozpisek, a w i ten sposob ograniczaly ich styl gry.