Taktyki i początki gry Tomb Kings

Tomb Kings

Moderator: Shino

Zablokowany
Awatar użytkownika
Miszczu
Chuck Norris
Posty: 429

Post autor: Miszczu »

Może warto wyjaśnić bardziej dokładnie tą zagrywkę.

Kawalerię ustawiasz w kresce. To znaczy w kolumnie gdzie pierwszym modelem jest chempion. Szarżując tak ustawionym odziałem (przeważnie z popychaczki -magia). Jesteś w stanie złapać na swoją i przeciwnika turę praktycznie każdy model wroga.

- W przypadku Smoka, jak nie wyzwie na pojedynek zabija tylko chempiona (rany nie przechodzą na odział) i masz remis (ciebie jest więcej). A nawet jak szarzowałeś od boku wygrywasz o 1 :). Sprawdza się to tylko w walce z noobami.
Doświadczony gracz wyzwie Ci chempiona na pojedynek. A co za tym idzie nabije na nim do max 6 przewagi. Licząc twoja przewagę liczebną sypniesz się na 5. Czyli mając 7 modeli po zabiciu chempiona i wysypaniu 5 zostanie jeden (na ture przeciwnika :))

-W przypadku oddziałów dostawiasz się tak aby nie stykać się z chempionami boh (aby nie było chelenge)
Dzieki czemu w najbardziej nie korzystnym układzie przegrywasz 3 za rzędy, 1 za siłę oddziału, 1 za szmatę.
Czyli po śmierci chempiona zostaje Ci 2 modele. Czyli masz zapas na takie np dodatni jak war banner czy sztandar armi.

Tą samą sztuczkę można stosować z zwykłymi łucznikami. Mają jednak oni taką wadę że są wolniejsi. Za to za te punkty masz 10 modeli.
Nie mniej jednak nie raz udawało mi się nimi łapać jaszczurki.
-----------------------------------------------------------------------------------------
"kiedy ludzi kupa to i rycerz dupa"

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

-W przypadku oddziałów dostawiasz się tak aby nie stykać się z chempionami boh (aby nie było chelenge)
Dzieki czemu w najbardziej nie korzystnym układzie przegrywasz 3 za rzędy, 1 za siłę oddziału, 1 za szmatę.
Czyli po śmierci chempiona zostaje Ci 2 modele. Czyli masz zapas na takie np dodatni jak war banner czy sztandar armi.
w najbardziej niekorzystnym ukladzie przegrywasz o 6 ;) 3 szeregi sztandarpoutnumber i wound na championie.
poniewaz z oddzialu 7 osobowego zrobi sie 6 osobowy caly fast sie sypie ;)

Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

Dlatego wpada się od boku :P

Raz przerżnąłem bitwę, bo na tym oparłem sobie walkę: złapanie wampira na latającym nightmarze (6 ed.), całość jakoś tak poustawiałem, że potem miał dostać klocka na pupę. Okazało się, że ma walking deatha (+1 CR) i go nie zatrzymałem, a sam wpadł w jakiś klocek z liczami i posypał i tak jakoś poszło :(
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

Awatar użytkownika
Filip
Wałkarz
Posty: 51
Lokalizacja: Filipowo
Kontakt:

Post autor: Filip »

sharkoon pisze:Chciałbym zacząć zbierać tą armię. Na razie jeszcze waham się między TK, Lizamaki, Skavenami, a Bretką. Na początek chciałbym się zapytać czy na 1000pts może być taka rozpiska:


1 * Tomb Prince @ 156 Pts
Casting Order (x1); General; Great Weapon; Shield
Armour of the Ages [35]
Talisman of Protection [15]

1 Liche Priest @ 165 Pts
Casting Order (x1); Hierophant
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

14 Skeleton Warriors @ 131 Pts
Bow; Light Armour; Musician

5 Skeleton Heavy Horsemen @ 115 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician; Champion

3 Skeleton Chariots @ 175 Pts
Standard; Musician
War Banner [25]

19 Tomb Guard @ 258 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician; Champion

Może mógłby ktoś zareklamować jakoś tą armię ? :P
hmmm i jak chcesz tym grać? Raczej sztandar na kawalerii niepotrzebny, Prince nie jest efektywnie wykorzystany - jego inkantacja ma w takim układzie wartość zero:) no chyba ze będziesz popychał gwardie:) Brakuje mi tu istotnej jednostki (zamiast TG) na tyle punktów. TO oczywiscie Skorpiony, katapulty :) I można kombinować lekkie HC:)

Pozdr:)


Ja proponuje coś takiego

Rozpiska nr 324234213989897,56 na 1000 pkt :

1 Tomb Prince @ 152 Pts
Casting Order (x1); General; Light Armour
Cloak of the Dunes [20]
Enchanted Shield [10]
Sword of Might [20]

//--> Prince lata, dołącza się do katapulty lub skorpionów. Siła jego inkantacji bardzo efektywna

1 Liche Priest @ 165 Pts
Casting Order (x2); Hierophant
Dispel Scroll [25]
Hieratic Jar [25]

// --> na mała ilość punktów można zwiększyć siłę inkantacji (chociaż chyba lepiej drugiego skrola, ale to zależy jak kto lubi grać)

14 Skeleton Warriors @ 131 Pts
Shield; Light Armour; Musician

//--> oddziałem chronimy licza/princa w zależności co stoi na przeciwko:)

12 Skeleton Warriors @ 96 Pts
Bow

//--> łucznicy mogą robić za istotny "płotek" przed warriors:)

3 Ushabti @ 195 Pts

// - > nasza siła do lania :))

1 Tomb Scorpion @ 85 Pts

// -> dwa bobasy: ) mocne w połączeniu z Princesą:) (najlepiej orzechową)

1 Tomb Scorpion @ 85 Pts

1 Screaming Skull Catapult @ 90 Pts

//--> Strzelamy i mordujemy:)

Total Army Cost: 999

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

widac, ze dawno juz nie grales :P

w tej edycji nie ma dolaczania sie do scorpow
od 12 lucznikow o wiele lepsza jest 10 z championem 12 ginie szczegolnie, ze teraz prawie wszystko ma pirtdyliardy atakow ;)

Awatar użytkownika
Filip
Wałkarz
Posty: 51
Lokalizacja: Filipowo
Kontakt:

Post autor: Filip »

Shino pisze:widac, ze dawno juz nie grales :P

w tej edycji nie ma dolaczania sie do scorpow
od 12 lucznikow o wiele lepsza jest 10 z championem 12 ginie szczegolnie, ze teraz prawie wszystko ma pirtdyliardy atakow ;)
Tak, fakt dawno nie grałem;) ale nadrobię:) to kosmetyka:) jak usunięcia pryszcza z tyłka:))

Cóż trudno:) Jak nie można to nie można:) poczytam te uściślenia do uściśleń zasad wraz z wszystkimi erratami :P.

Awatar użytkownika
Nebiros
Mudżahedin
Posty: 230

Post autor: Nebiros »

Witam
Mam zamiar grać armią mumiaków i jak każdy, który zaczyna mam małe problemy co do złożenia rozpiski. Stworzyłem ten temat abyście wklejali tu swoje rozpiski na małe punkty (600, 1000, 1200) i pomogli mi początkującemu jak i innym zrobić jakąś sensowną rozpiskę na początek. Byłbym wdzięczny gdybyście podawali także wady zalety oraz jak grać na tej rozpisce. Z góry dzięki.

Awatar użytkownika
Szaleniec WFB
Pseudoklimaciarz
Posty: 22

Post autor: Szaleniec WFB »

Podobno scorpiony są do d. bo jak żle wyjdą to przez calą grę będą biegać...

Awatar użytkownika
szczurek
Niszczyciel Światów
Posty: 4212
Lokalizacja: W-wa

Post autor: szczurek »

Podobno skorpiony są do d. bo jak źle wyjdą to przez całą grę będą biegać...
-czołg imperialny tez bo latwo go zwazywnic ...
-armaty bo trzeba dobrze zadeklarować i może wybuchnąć ...
- ...

proszę cie :wink:
Malowanie figurek ---> szczurek1903@wp.pl
Coolminiornot ---> LINK

Awatar użytkownika
Filip
Wałkarz
Posty: 51
Lokalizacja: Filipowo
Kontakt:

Post autor: Filip »

Szaleniec WFB pisze:Podobno scorpiony są do d. bo jak żle wyjdą to przez calą grę będą biegać...
No co Ty:)) nie wierz plotkom, czytaj "Dziennik" :D

Awatar użytkownika
Szaleniec WFB
Pseudoklimaciarz
Posty: 22

Post autor: Szaleniec WFB »

A coś tam zasłyszałem... Po za tym czytam Wyborczą

Szymek
Chuck Norris
Posty: 478
Kontakt:

Post autor: Szymek »

Jak tylko coś tam słyszałeś to nie pisz takich pierdół:), a poza tym czytaj "Dziennik". Pozdr

Awatar użytkownika
Mysza_on
Mudżahedin
Posty: 334
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mysza_on »

Witam . Mam małe problemy z chaosem . Jak byście mi proponowali złożyć TP na 1500pkt a TK na 2250pkt . Bede wdieczny za pomoc .

Szymek
Chuck Norris
Posty: 478
Kontakt:

Post autor: Szymek »

Na małe latającego z great weaponem i collarem, na duże z destroyerem lub w rydwanach ze sztandarem + 1 do trafienie z flail of skulls. Pozdr
Można jeszcze jakieś inne kombinacje wypróbować:)

Szymek
Chuck Norris
Posty: 478
Kontakt:

Post autor: Szymek »

Na małe latającego z great weaponem i collarem, na duże z destroyerem lub w rydwanach ze sztandarem + 1 do trafienie z flail of skulls. Pozdr
Można jeszcze jakieś inne kombinacje wypróbować:)

Awatar użytkownika
archeolog
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Planet Express

Post autor: archeolog »

jak na mortal to blade of setep kinga, do tego albo ankhre (ward +4) albo vembrace of the sun (-1 atak wroga w hth) i dobierasz coś tam np collar. Możesz mu tez dać +1 unit strange. Sadzasz kinga na rydwan i puszczasz go samopas;) poczujesz się jak otwieracz do konserw w fabryce konserw :twisted:

gloot
Pseudoklimaciarz
Posty: 23

Post autor: gloot »

Edit.
@down Dzięki Szymek
Ostatnio zmieniony 30 maja 2009, o 15:11 przez gloot, łącznie zmieniany 1 raz.

Szymek
Chuck Norris
Posty: 478
Kontakt:

Post autor: Szymek »

Rydwany:)

G'N'R
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 123
Lokalizacja: Łódź

Post autor: G'N'R »

Witam.
Jako że przymierzam się do WHFB (gram w 40k i FoW) właśnie do TK, i czytając cały ten topic doradźcie czy dobrze kombinuje jeśli chodzi o zakupu na dzień dobry
battalion=Ab
jakiś dowódca (tomb, liche?)
skorpiony, obowiazkowo :)
kawaleria
kaszkiet
katapulta
ushabi
gigant?

W takiej kolejności czy jakiejś innej? I czy ew coś jeszcze polecacie :)
Powiedzcie też jak się zaopatrujecie na obecność w armii\rozpisce King Settra Lord of Khermi i Tomb Queen Khalida?
Gime more Guns! Guns'N'Roses

(...)now holidays come,and then they go,nothin new to gain,collect another memory..when I come home, late at night, don't ask me where I've been, just count your stars I'm home again..you could be mine, you could be mine,you could be mine, mine, mine(...)

Szymek
Chuck Norris
Posty: 478
Kontakt:

Post autor: Szymek »

To co napisałeś tylko proponuję:
- nie inwestować pieniędzy w kawalerię, bo raczej jest niegrywalna, przynajmniej obecnie,
- casket - tu wybór należy do Ciiebie, ja raczej nieużywam,
- a jeśli chodzi o rary, to pograj trochę na proksach i stwierdź jaka ich kombinacja ci pasuje, bo trochę szkoda, żebyś kupił 2 giganty, jak nigdy ich obu w rozpie nie wystawisz itp.

A poza tym powodzenie i szybko się nie zniechęcaj, bo początki są trudne, ale jeśli wytrwasz, to na pewno będziesz w czołówce na turniejach. Pozdr

Zablokowany