Magia a LoS

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
MarsnTwix
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 148

Magia a LoS

Post autor: MarsnTwix »

Obserwowałem ostatnio bitwę, w której jeden z graczy powiedział, że jeśli w opisie zaklęcia w Army booku WoC nie jest wyraźnie zaznaczone, że może być użyte na celu niewidocznym dla maga, to nie może go rzucić na ten cel. To się odnosiło do zaklęcia Treason of Tzeentch. Jeśli opierać się tylko na army booku i erratach to taka interpretacja zasad jest błędna. W uściśleniach też nie znalazłem żadnych zmian. Czy jakiś sędzia mógłby napisać jak jest naprawdę, żebym miał to "na papierze"? ;)

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Tylko czary z wyraźnie zaznaczoną informacją o tym, że potrzebują LoS lub będące Magicznymi Pociskami potrzebują widzialnego celu. Wspomniany przez ciebie czar nie potrzebuje LoS.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

to ja też zapytam żeby się upewnić.

jeżeli mag jest w combacie to jakie czary może rzucać?
wydaje mi się że wszystkie z poniższymi ograniczeniami:
- LOS takiego maga ograniczony jest do oddziału z któym walczy
- nie może rzucać magic missles w oddział z któym walczy

tyle.

podsumowując może np. obok walnąć jakiś czar bojowy który nie potrzebuje LOS w jakiegoś wroga w zasięgu.
ew. może rzucić coś zmniejszającego współczynniki na oddział z którym walczy ew. pomagający czar na swój oddział.
ew. może rzucić czar bojowy na odział z któym walczy pod warunkiem że nie jest to magic missle i że w opisie czaru nie jest powiedziane że nie można go rzucać do walki?


w sumie to spotkałem się z kilkoma różnymi (na skali skrajności) interpretacjami w tej kwestii i dla tego nie jestem tego pewny.

?

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

White Lion pisze:podsumowując może np. obok walnąć jakiś czar bojowy który nie potrzebuje LOS w jakiegoś wroga w zasięgu.
ew. może rzucić coś zmniejszającego współczynniki na oddział z którym walczy ew. pomagający czar na swój oddział.
ew. może rzucić czar bojowy na odział z któym walczy pod warunkiem że nie jest to magic missle i że w opisie czaru nie jest powiedziane że nie można go rzucać do walki?

W 3 przypadku o jedno "nie" za dużo, ale reszta się zgadza.

ew. może rzucić czar bojowy na odział z któym walczy pod warunkiem że nie jest to magic missle i że w opisie czaru nie jest powiedziane że można go rzucać do walki?
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Hobbit pisze:
White Lion pisze:podsumowując może np. obok walnąć jakiś czar bojowy który nie potrzebuje LOS w jakiegoś wroga w zasięgu.
ew. może rzucić coś zmniejszającego współczynniki na oddział z którym walczy ew. pomagający czar na swój oddział.
ew. może rzucić czar bojowy na odział z któym walczy pod warunkiem że nie jest to magic missle i że w opisie czaru nie jest powiedziane że nie można go rzucać do walki?

W 3 przypadku o jedno "nie" za dużo, ale reszta się zgadza.

ew. może rzucić czar bojowy na odział z któym walczy pod warunkiem że nie jest to magic missle i że w opisie czaru nie jest powiedziane że można go rzucać do walki?
Niestety Hobbit, ale to White Lion podał prawidłową formę zapisu i wszystkie "nie" są potrzebne. żeby twój zapis był poprawny musiałbyś pozbyć się także drugiego "nie":
ew. może rzucić czar bojowy na odział z któym walczy pod warunkiem że nie jest to magic missle i że w opisie czaru jest powiedziane że można go rzucać do walki?

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

To wszystko dlatego ze logika na studiach była dawno temu :) W każdym razie wiadomo o co chodzi. Czar musi mieć wyraźnie zaznaczone, że można go rzucić do walki.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

MarsnTwix
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 148

Post autor: MarsnTwix »

A to w takim razie czy elektryk może rzucić warp blasta do walki wręcz, w której sam uczestniczy? Skaveni mogą przecież rzucać missile do walki wręcz.

Albo czy elektryk może rzucić czar do walki wręcz, w której uczestniczy jego oddział ale on już nie, bo na przykład przeciwnik nie miałby się jak do niego dostawić?

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Akurat magic missile mają szczegółowy zapis, zakazujący rzucania ich podczas gdy on lub jego jednostka znajduje się w walce. Więc nie.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

ODPOWIEDZ