
Magia a LoS
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Magia a LoS
Obserwowałem ostatnio bitwę, w której jeden z graczy powiedział, że jeśli w opisie zaklęcia w Army booku WoC nie jest wyraźnie zaznaczone, że może być użyte na celu niewidocznym dla maga, to nie może go rzucić na ten cel. To się odnosiło do zaklęcia Treason of Tzeentch. Jeśli opierać się tylko na army booku i erratach to taka interpretacja zasad jest błędna. W uściśleniach też nie znalazłem żadnych zmian. Czy jakiś sędzia mógłby napisać jak jest naprawdę, żebym miał to "na papierze"? 

Tylko czary z wyraźnie zaznaczoną informacją o tym, że potrzebują LoS lub będące Magicznymi Pociskami potrzebują widzialnego celu. Wspomniany przez ciebie czar nie potrzebuje LoS.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
to ja też zapytam żeby się upewnić.
jeżeli mag jest w combacie to jakie czary może rzucać?
wydaje mi się że wszystkie z poniższymi ograniczeniami:
- LOS takiego maga ograniczony jest do oddziału z któym walczy
- nie może rzucać magic missles w oddział z któym walczy
tyle.
podsumowując może np. obok walnąć jakiś czar bojowy który nie potrzebuje LOS w jakiegoś wroga w zasięgu.
ew. może rzucić coś zmniejszającego współczynniki na oddział z którym walczy ew. pomagający czar na swój oddział.
ew. może rzucić czar bojowy na odział z któym walczy pod warunkiem że nie jest to magic missle i że w opisie czaru nie jest powiedziane że nie można go rzucać do walki?
w sumie to spotkałem się z kilkoma różnymi (na skali skrajności) interpretacjami w tej kwestii i dla tego nie jestem tego pewny.
?
jeżeli mag jest w combacie to jakie czary może rzucać?
wydaje mi się że wszystkie z poniższymi ograniczeniami:
- LOS takiego maga ograniczony jest do oddziału z któym walczy
- nie może rzucać magic missles w oddział z któym walczy
tyle.
podsumowując może np. obok walnąć jakiś czar bojowy który nie potrzebuje LOS w jakiegoś wroga w zasięgu.
ew. może rzucić coś zmniejszającego współczynniki na oddział z którym walczy ew. pomagający czar na swój oddział.
ew. może rzucić czar bojowy na odział z któym walczy pod warunkiem że nie jest to magic missle i że w opisie czaru nie jest powiedziane że nie można go rzucać do walki?
w sumie to spotkałem się z kilkoma różnymi (na skali skrajności) interpretacjami w tej kwestii i dla tego nie jestem tego pewny.
?
White Lion pisze:podsumowując może np. obok walnąć jakiś czar bojowy który nie potrzebuje LOS w jakiegoś wroga w zasięgu.
ew. może rzucić coś zmniejszającego współczynniki na oddział z którym walczy ew. pomagający czar na swój oddział.
ew. może rzucić czar bojowy na odział z któym walczy pod warunkiem że nie jest to magic missle i że w opisie czaru nie jest powiedziane że nie można go rzucać do walki?
W 3 przypadku o jedno "nie" za dużo, ale reszta się zgadza.
ew. może rzucić czar bojowy na odział z któym walczy pod warunkiem że nie jest to magic missle i że w opisie czaru nie jest powiedziane że można go rzucać do walki?
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
Niestety Hobbit, ale to White Lion podał prawidłową formę zapisu i wszystkie "nie" są potrzebne. żeby twój zapis był poprawny musiałbyś pozbyć się także drugiego "nie":Hobbit pisze:White Lion pisze:podsumowując może np. obok walnąć jakiś czar bojowy który nie potrzebuje LOS w jakiegoś wroga w zasięgu.
ew. może rzucić coś zmniejszającego współczynniki na oddział z którym walczy ew. pomagający czar na swój oddział.
ew. może rzucić czar bojowy na odział z któym walczy pod warunkiem że nie jest to magic missle i że w opisie czaru nie jest powiedziane że nie można go rzucać do walki?
W 3 przypadku o jedno "nie" za dużo, ale reszta się zgadza.
ew. może rzucić czar bojowy na odział z któym walczy pod warunkiem że nie jest to magic missle i że w opisie czaru nie jest powiedziane że można go rzucać do walki?
ew. może rzucić czar bojowy na odział z któym walczy pod warunkiem że nie jest to magic missle i że w opisie czaru jest powiedziane że można go rzucać do walki?
To wszystko dlatego ze logika na studiach była dawno temu
W każdym razie wiadomo o co chodzi. Czar musi mieć wyraźnie zaznaczone, że można go rzucić do walki.

O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
A to w takim razie czy elektryk może rzucić warp blasta do walki wręcz, w której sam uczestniczy? Skaveni mogą przecież rzucać missile do walki wręcz.
Albo czy elektryk może rzucić czar do walki wręcz, w której uczestniczy jego oddział ale on już nie, bo na przykład przeciwnik nie miałby się jak do niego dostawić?
Albo czy elektryk może rzucić czar do walki wręcz, w której uczestniczy jego oddział ale on już nie, bo na przykład przeciwnik nie miałby się jak do niego dostawić?
Akurat magic missile mają szczegółowy zapis, zakazujący rzucania ich podczas gdy on lub jego jednostka znajduje się w walce. Więc nie.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"