Ograniczenia magii - wersja beta
Moderator: Barbarossa
Re: Ograniczenia magii - wersja beta
@ Fluffy z całym szacunkiem ale opowiadasz farmazony - nikt nie chce ciąć TK dla zasady - pokazałem na twardych dowodach że TK mają lepsze wyniki na masterach do DE, z tym że ich cięcie nie dotyczy choć dotyka DE - moim celem była wolność dla DE a nie niewola TK
@ Marku dajcie 6 DD za Hoteka i będzie spokój nik nie bądzie go wystawiał - Hotek ssie paukę przeciwko VC i TK. A dodatkowo nie ochroni Cię przed czarami bez celu / nie daje parasola całej armii - trzeba być ułomnym umysłowo żeby mie wykorzystać ww. słabości. Twierdzenie że TK wymagają specjalnego traktowania w magii jest równie prawdziwe jak fakt niezbędnej antymagii dla elfów, gdzie zwykłe 2d6 robi jesień średniowiecza. Argumentu w stylu bo klimaciaż nie wystawi HLP pozwolę sobie nie komentować... bo rozumiem że rozmawiamy tutaj o najmocniejszych rozpach a te wiemy jak wyglądają. Cieszę się że Dwarfy są tak silną armią szkoda tylko że nie dochrapują się systematycznie do top 10 na masterach w przeciwieństwie do TK, (populizm mode on) ale ponieważ LS opiera się na odczuciach a nie faktach proponuję profilaktycznie też im tam coś pociąć, nie może być tak że jakaś armia blokuje magię TK (populizm mode off).
miłego,
Żaba
@ Marku dajcie 6 DD za Hoteka i będzie spokój nik nie bądzie go wystawiał - Hotek ssie paukę przeciwko VC i TK. A dodatkowo nie ochroni Cię przed czarami bez celu / nie daje parasola całej armii - trzeba być ułomnym umysłowo żeby mie wykorzystać ww. słabości. Twierdzenie że TK wymagają specjalnego traktowania w magii jest równie prawdziwe jak fakt niezbędnej antymagii dla elfów, gdzie zwykłe 2d6 robi jesień średniowiecza. Argumentu w stylu bo klimaciaż nie wystawi HLP pozwolę sobie nie komentować... bo rozumiem że rozmawiamy tutaj o najmocniejszych rozpach a te wiemy jak wyglądają. Cieszę się że Dwarfy są tak silną armią szkoda tylko że nie dochrapują się systematycznie do top 10 na masterach w przeciwieństwie do TK, (populizm mode on) ale ponieważ LS opiera się na odczuciach a nie faktach proponuję profilaktycznie też im tam coś pociąć, nie może być tak że jakaś armia blokuje magię TK (populizm mode off).
miłego,
Żaba
mam nadzieje ze na szczury lub goblinyŻaba pisze:
P.S. @ Rafix uważaj bo nie będzie więcej malowania DE - ostrzegam zmienię armię
Przed pojawieniem się demonów wszyscy grali i spotykali się z Star Dragonem , BoH , 4 działami i dwoma czołgami , nikt nie martwił się czy przekracza limit kości powera i dispella itd. itd. Wychodzą demony , wielki płacz jaka ta armia jest przegięta ( bo jest przegięta) pojawią się głosy , że coś trzeba z tym zrobić i nagle dowiadujemy się o mnóstwie przegięć w starszych podręcznikach . Nie było demonów , starsze armie były spoko , wychodzą demony - armie te robią się takie fu i powergamerskie tak bardzo , że trzeba je ciąć. Wcześniej wszyscy rozspisywali się jak to dobrze złożonym AB jest na przykład książeczka do HE teraz jest fu , Imperium jest fu mimo , że wszyscy z nim grali i nie płakali. Ja się pytam o co biega. Czemu krojone jest wszystko? Przecież to już nie jest WFB tylko pisanie zasad do własnej gry. Dlaczego okrojono wszystko co było przed demonami skoro ludzie z tym grali i wygrywali ? Czy może mi to ktoś wytłumaczyć. I na koniec jeszcze jedno pytanko. Co musiałoby się stać aby BP+R przestało obowiązywać i gracze nie musieli cały czas śledzić różnych forum co by przy okazji jakiejś tam bitewki nie być niemile zaskoczonym , że tego już nie można , to jest teraz fu a to bardzo fu ?
wszyscy musieli by grac demonami
Taaa... Jakoś dwa czołgi w imperium nigdy nie były przyjmowane jako coś normalnego i w pełni do zaakcptowania.Imperium jest fu mimo , że wszyscy z nim grali i nie płakali
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Zaleś, dobry post.
Całe to ograniczanie magii wzięło się z tego, że już trochę wcześniej LS obrała taki kierunek, że magia ma służyć wspomagająco. Ja się do końca z tym nie zgadzam. Niektóre słabsze armie mają szanse rywalizować jedynie przy pełnej magii, a i wtedy mają kłopoty z zajmowaniem wysokich miejsc na masterach. Cały problem polega na tym, że BP (a już na maksa jego wcześniejsza wersja), nad którym prace rozpoczeły się po wyjściu demonów i vc, nie wprowadził satysfakcjonującej dla ogółu równowagi. Może faktycznie powinniśmy więcej poluzować inne armia. Skoro TK grają w praktyce jak na limited, inne armie (na pewno poza DoC i VC), (nie chce sie wypowiadać w jakim stopniu powinny zostać przycięte DE . sami to oceńcie) też powinny.
Żeby tak się jednak stało, należy przekonać większą część LS, by magia nie była tylko wspomagająca dla niektórych armii, a mocna (vc i doc itp.) dla innych. Uważam, że magia powinna pozwalać, jeżeli można to tak w ogóle nazwać na "przegięcie magicznie" obecne słabsze armie. Nieograniczania dispela WE to ich obecnie jedyna szansa. Tak samo dla magicznych HE i wielu innych przykładów, o których gadać by tutaj długo, a o których dobrze wiecie.
Idąc dalej. Nigdy nie byłem zwolennikiem ograniczania dispela. Dla mnie np. wystarczy, że w 4-5-6 turze wejdą 2 pociski horrorów( na które już nie mam kostek, ani scrolli) i trace kluczowe odziały (np. shadów, coków, hydrę) i w 5-6 turze ustala się wynik. Nie jest to przecież zjawisko wyjątkowe dla DE.
sory za cały chaos posta, mam nadzieje, że ogólną myśl wyłapaliście.
Pozdrowienia z nad upalnego morza
Całe to ograniczanie magii wzięło się z tego, że już trochę wcześniej LS obrała taki kierunek, że magia ma służyć wspomagająco. Ja się do końca z tym nie zgadzam. Niektóre słabsze armie mają szanse rywalizować jedynie przy pełnej magii, a i wtedy mają kłopoty z zajmowaniem wysokich miejsc na masterach. Cały problem polega na tym, że BP (a już na maksa jego wcześniejsza wersja), nad którym prace rozpoczeły się po wyjściu demonów i vc, nie wprowadził satysfakcjonującej dla ogółu równowagi. Może faktycznie powinniśmy więcej poluzować inne armia. Skoro TK grają w praktyce jak na limited, inne armie (na pewno poza DoC i VC), (nie chce sie wypowiadać w jakim stopniu powinny zostać przycięte DE . sami to oceńcie) też powinny.
Żeby tak się jednak stało, należy przekonać większą część LS, by magia nie była tylko wspomagająca dla niektórych armii, a mocna (vc i doc itp.) dla innych. Uważam, że magia powinna pozwalać, jeżeli można to tak w ogóle nazwać na "przegięcie magicznie" obecne słabsze armie. Nieograniczania dispela WE to ich obecnie jedyna szansa. Tak samo dla magicznych HE i wielu innych przykładów, o których gadać by tutaj długo, a o których dobrze wiecie.
Idąc dalej. Nigdy nie byłem zwolennikiem ograniczania dispela. Dla mnie np. wystarczy, że w 4-5-6 turze wejdą 2 pociski horrorów( na które już nie mam kostek, ani scrolli) i trace kluczowe odziały (np. shadów, coków, hydrę) i w 5-6 turze ustala się wynik. Nie jest to przecież zjawisko wyjątkowe dla DE.
sory za cały chaos posta, mam nadzieje, że ogólną myśl wyłapaliście.
Pozdrowienia z nad upalnego morza
Jak dla mnie powinno być tylko ograniczenie PD tak jak Xet napisał (jeżeli dobrze zrozumiałem ) Bo Dispell i tak się szybko kończy a jak będzie ograniczenie PD to ograniczenie DD same naturalnie się wykreuje. Bo np: jak będzie można wziąć tylko 3 magów z itemami to już się nie stworzy super obrony magicznej. I tak gracze będą mieli więcej luzu
Pozdrawiam
Pozdrawiam
chyba zartujecie ograniczyc PD do tych 12 z restrykcjami z 1 strony a DD zostawic ? i co nagle na armie srednio magujaca powiedzmy 10 kosci + bound ktos zacznie wystawiac 3 caddych czyli 5 DD i 6 scrolli magia skutecznie zablokowana poza duzymi niefartami i ifkami praktycznie do konca bitwy... i nie mowcie mi ze nikt tak nie wystawial i nie wystawia bo Panowie z klubu na samogloske cos wiedza o takich rozpiskach
pzdr
pzdr
Nie wiem jak to wygląda u was ale o moich doświadczeniach mogę powiedzieć tyle.
Demony. Jak już pisałem wcześniej. 2 pociski horrorów mogą mi w jedną turę nieźle namieszać. Uważam, że patch w tym przypadku nie działa tak jak powinien. Lecą 3 małe pociski z 2 kości i do tego jakiś czar z 3-4. Przy obecnej antymagii ciężko z tym grać 6 tur. Szczególnie dodając do tego wszystkie inne mocne rzeczy nie wynikające z magii.
VC. Jak to Barbarossa napisał. Najpierw scroluje przeciwnika rzucając duchy, a później wchodzi kluczowa popychaczka. 2-3 scrolle na rozpe to nie jest luksus.
Lizzi. Próbowałem różnych kombinacji. Nawet 30 warriorów odpornych na psychologię z trzema assasinami. Żadną rozpą nie udało mi się dobić i zabić klocka ze slanem. Po wyczyszczeniu wszystkich śmieci, ostatnie 2-3 tury to niszczenie żabą mojej armii. Same remisy.
W każdym z powyższych przypadków brakuje 1-2 scrolli. Uważam, że obecnie duża antymagia to podstawa gry.
Jeżeli najlepsze armie silnie bazują na magii, to antymagia powinna być pozostałym armiom nieprzycięta.
Demony. Jak już pisałem wcześniej. 2 pociski horrorów mogą mi w jedną turę nieźle namieszać. Uważam, że patch w tym przypadku nie działa tak jak powinien. Lecą 3 małe pociski z 2 kości i do tego jakiś czar z 3-4. Przy obecnej antymagii ciężko z tym grać 6 tur. Szczególnie dodając do tego wszystkie inne mocne rzeczy nie wynikające z magii.
VC. Jak to Barbarossa napisał. Najpierw scroluje przeciwnika rzucając duchy, a później wchodzi kluczowa popychaczka. 2-3 scrolle na rozpe to nie jest luksus.
Lizzi. Próbowałem różnych kombinacji. Nawet 30 warriorów odpornych na psychologię z trzema assasinami. Żadną rozpą nie udało mi się dobić i zabić klocka ze slanem. Po wyczyszczeniu wszystkich śmieci, ostatnie 2-3 tury to niszczenie żabą mojej armii. Same remisy.
W każdym z powyższych przypadków brakuje 1-2 scrolli. Uważam, że obecnie duża antymagia to podstawa gry.
Jeżeli najlepsze armie silnie bazują na magii, to antymagia powinna być pozostałym armiom nieprzycięta.
@ Żaba, z całym szacunkiem ale nie atakowałem Twojego posta, raczej próbowalem polemizowac z Blessem któy co post to marudzi jakie te TK przegiete teraz... Bo to ze przy stosowaniu BP nie są armią słabą nie oznacza iz wypaczja wyniki turniejów. I tyle.
Czy wolnosc dla DE jest słuszną opcją, to juz inna kwestia.
Natomiast jezeli jest limit kosci power, to rownierz powinien byc limit dispela - co do tego nie ma wątpliwosci. Wydaje mi sie ze obecne limity są bardzo dobrze wywazone.
Pozdrawiam.
Czy wolnosc dla DE jest słuszną opcją, to juz inna kwestia.
Natomiast jezeli jest limit kosci power, to rownierz powinien byc limit dispela - co do tego nie ma wątpliwosci. Wydaje mi sie ze obecne limity są bardzo dobrze wywazone.
Pozdrawiam.
zabciu jutro ci wylicze jaki procent graczy mial dana armie i jaki byl sredni wynik (zakladajac, ze znajde wyniki gdzies) dzis po powrocie nie mam na to sily niestety. I zapomniales dodac dmp tk-1 de-2
@pasiak narzekasz, ze standardowe tk nie sa przyciete a we sa. Powiedz mi jak skoro jesli masz standardowego bsb z hoda to tracisz 2 lv magii?
@pasiak narzekasz, ze standardowe tk nie sa przyciete a we sa. Powiedz mi jak skoro jesli masz standardowego bsb z hoda to tracisz 2 lv magii?
zabicie 5 horrorow majac 4 bolce i kazylion kusz + samemu niezla magie nie nalezy chyba do zbyt trudnych, nawet durne harpie szarzujace spod LD generala dadza radeXet pisze:
Demony. Jak już pisałem wcześniej. 2 pociski horrorów mogą mi w jedną turę nieźle namieszać. Uważam, że patch w tym przypadku nie działa tak jak powinien. Lecą 3 małe pociski z 2 kości i do tego jakiś czar z 3-4. Przy obecnej antymagii ciężko z tym grać 6 tur. Szczególnie dodając do tego wszystkie inne mocne rzeczy nie wynikające z magii.
czy zaobserwowales kiedykolwiek w mojej armii BSB z HoDA?Shino pisze:@pasiak narzekasz, ze standardowe tk nie sa przyciete a we sa. Powiedz mi jak skoro jesli masz standardowego bsb z hoda to tracisz 2 lv magii?
bardzo watpliwe...
narzekam ze wszystkie amie sa pociete a TK to nie rusza...
@Marku ja jeszcze podnosilem kwestie boundow...wg mnie czar to czar i powinien zjadac kostke a nie tak jak teraz jest proponowane jeden zje drugi nie...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
i 5 nie zabija...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
nie. prawdemowiac nie wiem co masz w armii... we bsb to standard. Z tego co pamietam grasz na alterach 9lub grales) i tez nie miales scietej magii...bigpasiak pisze:czy zaobserwowales kiedykolwiek w mojej armii BSB z HoDA?Shino pisze:@pasiak narzekasz, ze standardowe tk nie sa przyciete a we sa. Powiedz mi jak skoro jesli masz standardowego bsb z hoda to tracisz 2 lv magii?
bardzo watpliwe...
narzekam ze wszystkie amie sa pociete a TK to nie rusza...
skad wiesz czy mja bym gral gdyby mi mojego maxa magii nie scielo?