Dylemat
Moderator: Kołata
Dylemat
Witam, Mam Dylemat, bo jedni mowia ze najsilniejsze O&G to same orki lub same Gobliny,a drudzy mowia ze to nie dziala i tylko mieszanka jest najlepsza..
Kupilem sobie boxa..jak juz wspomnialem w temacie Orc Boyz Regiment,i co mam kupic nastepne?
Czy same orki naprawde nie pocisną?
Gosc w sklepie powiedzial mi ze jak ludzie graja O&G to albo samymi Goblinami lub Orkami i polecil mi kupic jako nastepne
Boxa Black Orkow,jakiegos Bossa,Chariota,Chukke.
W sumie to nawet chcialbym grac samymi orkami..powiedzcie czy jest to w miare sensowne a jezeli nie to czemu?
I co mam wtedy kupic?
Jestem Zielony wiec prosze szczegolowo
Kupilem sobie boxa..jak juz wspomnialem w temacie Orc Boyz Regiment,i co mam kupic nastepne?
Czy same orki naprawde nie pocisną?
Gosc w sklepie powiedzial mi ze jak ludzie graja O&G to albo samymi Goblinami lub Orkami i polecil mi kupic jako nastepne
Boxa Black Orkow,jakiegos Bossa,Chariota,Chukke.
W sumie to nawet chcialbym grac samymi orkami..powiedzcie czy jest to w miare sensowne a jezeli nie to czemu?
I co mam wtedy kupic?
Jestem Zielony wiec prosze szczegolowo
boxa black orcasow nie polecam
polecam kupic skullpasowych zielonych-masz wtedy pajonki i kupe nocnych goblinow.
same orcasy dzialaja slabawo-za mala liczba modeli w rozpisce wychodzi,no i fluffowo wtedy bez maszyn-a tak sie raczej nie da.
same gobliny tez maja wady
najlepiej mieszac. gobliny maja liczbe,orcasy jako dowodc daja Ld i przyzwoicie sie bija.
polecam kupic skullpasowych zielonych-masz wtedy pajonki i kupe nocnych goblinow.
same orcasy dzialaja slabawo-za mala liczba modeli w rozpisce wychodzi,no i fluffowo wtedy bez maszyn-a tak sie raczej nie da.
same gobliny tez maja wady
najlepiej mieszac. gobliny maja liczbe,orcasy jako dowodc daja Ld i przyzwoicie sie bija.
Generalnie grając na samych orkach dużo punktów po prostu przepłacasz. Wielki kloc black orków może zejść ze strzelania lub walki z nieelitarną piechotą innej armii.
Może to się wydawać dziwne dla kogoś kto dopiero zaczyna, ale najskuteczniejsze w walce są właśnie nocne gobliny, więc skull pasa jak najbardziej opłaca się kupić (mowa tu o oddziałach a nie bohaterach).
Może to się wydawać dziwne dla kogoś kto dopiero zaczyna, ale najskuteczniejsze w walce są właśnie nocne gobliny, więc skull pasa jak najbardziej opłaca się kupić (mowa tu o oddziałach a nie bohaterach).
No dobra, a jak nie chce kupowac skullpassa to co moge nastepne kupic?
I wychodzi na to, ze armia z samych orkow jest ryzykowna, ale jest grana czy armie skladaja sie tylko i wylacznie z mieszanek?
Sprawa wyglada tak ze beda rozgrywki 2vs2 sa Skaveni,Lizardmeni,Lesniacy i moje O&G.
Narazie wszyscy zaczynaja i maja podstawowy regiment.
Ja planowalem kupic teraz jakiegos bossa, poradzcie ktory najlepszy na poczatek i w tym przypadku.?
Co do Skullpassa to nie chce wydawac 200 zl na skullpassa tylko predzej wole kupowac boxy tego co jest w skullpassie.
Czyli co?Dobrym rozwiazaniem bedzie Box NG(tylko nie wiem ktorych NG..;/) + 2-3 Fanoli?:)
Czy moze cos innego?I jakiego Szamka? goblinskiego czy orkowego?
i o dziwo w Orc Warrior regiment jest 19 figsow, to upchne bossa wsrod nich i bedzie cacy
Pozdro
Ps. Co potem?
Chukka?Chariot?Gobliny na wilkach,spiderach czy Orki na dzikach?
I musimy kupowac Rule booka czy jest gdzies na jakies stronce wszystko ladsnie napisane?
I wychodzi na to, ze armia z samych orkow jest ryzykowna, ale jest grana czy armie skladaja sie tylko i wylacznie z mieszanek?
Sprawa wyglada tak ze beda rozgrywki 2vs2 sa Skaveni,Lizardmeni,Lesniacy i moje O&G.
Narazie wszyscy zaczynaja i maja podstawowy regiment.
Ja planowalem kupic teraz jakiegos bossa, poradzcie ktory najlepszy na poczatek i w tym przypadku.?
Co do Skullpassa to nie chce wydawac 200 zl na skullpassa tylko predzej wole kupowac boxy tego co jest w skullpassie.
Czyli co?Dobrym rozwiazaniem bedzie Box NG(tylko nie wiem ktorych NG..;/) + 2-3 Fanoli?:)
Czy moze cos innego?I jakiego Szamka? goblinskiego czy orkowego?
i o dziwo w Orc Warrior regiment jest 19 figsow, to upchne bossa wsrod nich i bedzie cacy
Pozdro
Ps. Co potem?
Chukka?Chariot?Gobliny na wilkach,spiderach czy Orki na dzikach?
I musimy kupowac Rule booka czy jest gdzies na jakies stronce wszystko ladsnie napisane?
Ok wylapalem okazje i kumpel sprzeda mi Wszystko ze Skullpassa co zielone za fajna cene )
Bede mial do tego zasady gry do skserowania i Armybooka:)
Jak bede mial Tego Skullpassa to co nastepne? Shamana(jakiego),Bossa(jakiego) eweentualnie co jeszcze z innych jednostek? tak jak sie pytalem..Chariot?chukke?
Bede mial do tego zasady gry do skserowania i Armybooka:)
Jak bede mial Tego Skullpassa to co nastepne? Shamana(jakiego),Bossa(jakiego) eweentualnie co jeszcze z innych jednostek? tak jak sie pytalem..Chariot?chukke?
Też niedawno zacząłem zbierać zielonych i radziłbym teraz kupować fanoli, potem maszynki, na końcu hopki. Fanatycy to jednostka, dla której warto grać tą armią, nigdy nic nie robią, ale radości ile Maszynki w końcu każdy prawie wystawia, 4 balisty wydają się rozsądną liczbą. No a pomidory to świetne figurki. Co do rara gigant chyba dla ciebie odpada, jeżeli będziesz grać głównie z przeciwnikami których wymieniłeś(strzelanie, strzelanie, strzelanie) choć szczurki mógłby postraszyć .
No i zastanów się czy musisz mieć wszystko nowe. Allegro/EBay to kopalnie okazji, kupiłem niedawno całego BfSP za 90 zł. Kilka figurek było pomalowanych, ale... plakatówkami
No i zastanów się czy musisz mieć wszystko nowe. Allegro/EBay to kopalnie okazji, kupiłem niedawno całego BfSP za 90 zł. Kilka figurek było pomalowanych, ale... plakatówkami
Ok no to jezeli bede mial tego skullpassa,Orc Warrior Regiment i 3 fanatykow to jak najlepiej to rozegrac?
Co bedzie miesem?
I jak sie spisuja teraz same goblinki w armii?
Dadza rade ze skavenami,lizardmenami i woodziakami?
To wtedy bym gral na samych goblinkach..
I czy wgle ktos gra tymi Orc Warriorami? bo nigdzie ich ni ma w rozpiskach ;/
Co bedzie miesem?
I jak sie spisuja teraz same goblinki w armii?
Dadza rade ze skavenami,lizardmenami i woodziakami?
To wtedy bym gral na samych goblinkach..
I czy wgle ktos gra tymi Orc Warriorami? bo nigdzie ich ni ma w rozpiskach ;/
1)w zielonych prawie wszystko jest miesem. bic sie potrafia-bohaterowie(BO),squigi,big uns,savage i BO
ale tez nie powalaja w walce na kolana.
2)NG jak maja walczyc to FCG+siatki+Ld od generala. wtedy moga ladnie zaskoczyc
3) z WE troche lepsze sa orcasy-4T sprawia ze trudniej odstrzelac oddzial...ale tez orc boyz trzeba wystawic min 25
z lizzie-zalezy co tam jest,jak engine to maszyny.
ze skavami tez sytuacyjnie-mnie sie armia mieszana dobrze z nimi gra
4)nie ma warriorow bo troche lepiej wystawic NG dla przykladu:
25orcasow z FCG kosztuje 180pkt
35NG z 2 fanatykami i FCG+siatki kosztuja ok 220pkt.
a zwykle lepiej miec przewage liczebna.
ale tez nie powalaja w walce na kolana.
2)NG jak maja walczyc to FCG+siatki+Ld od generala. wtedy moga ladnie zaskoczyc
3) z WE troche lepsze sa orcasy-4T sprawia ze trudniej odstrzelac oddzial...ale tez orc boyz trzeba wystawic min 25
z lizzie-zalezy co tam jest,jak engine to maszyny.
ze skavami tez sytuacyjnie-mnie sie armia mieszana dobrze z nimi gra
4)nie ma warriorow bo troche lepiej wystawic NG dla przykladu:
25orcasow z FCG kosztuje 180pkt
35NG z 2 fanatykami i FCG+siatki kosztuja ok 220pkt.
a zwykle lepiej miec przewage liczebna.
B. dobra jednostka to pająki. Mi to na przykład udało się nimi rozkręcić 10 slayerów i rozpuknąć katapultę z małym inżynierem. Zawsze pół corów mam tym wypełnione.
Zamiast rydwanów wolę boar boyzów albo squigi, jedne i drugie. Rydwan jak trafi to albo 6 hitów albo 1 .
Za to fanole to u mnie nigdy nic nie robią, lecą w drugą stronę albo zabijają się o krzaki. Co nie zmienia faktu, że zawsze ich biorę .
Co do BO, to jest ultra plewa zwłaszcza w porównaniu z byle WoChem.
Zamiast rydwanów wolę boar boyzów albo squigi, jedne i drugie. Rydwan jak trafi to albo 6 hitów albo 1 .
Za to fanole to u mnie nigdy nic nie robią, lecą w drugą stronę albo zabijają się o krzaki. Co nie zmienia faktu, że zawsze ich biorę .
Co do BO, to jest ultra plewa zwłaszcza w porównaniu z byle WoChem.
No mam juz pare bitew za soba i musze przyznac ze Fanatyki sa masakryczne,chociaz narazie nic powaznego nie zrobily..ale jak rzucam scatter dice to wszyscy sraja w gacie (ze mna wlacznie)
Klocki Ng, no fajne bo tanie i duzo ich jest i wlocznie tez calkiem ogolnie spoko, NG z lukami to porazka lekka;/
hmm co tam jeszcze..Forest spidersi nie wiem jak znimi(pewnie ladnie sie spisuja)wgle zle sie nimi poruszalem i po paru rundach juz zlazly nie dotykajac wroga
Za pare dni testuje Trolla i moze DD.chukka to obowiazek jednak,jest masakryczna
W sumie to nie mozna mowic ze Orc Boyzi sa mniej oplacalni od NG bo to i to ma duzo zalet ktorych drugie nie ma
Bardzo podoba mi sie gra O&G (ach ta losowosc :>)
Takze dzieki za "Da Wprowadzenie"
Szanujmy Zielen.
Klocki Ng, no fajne bo tanie i duzo ich jest i wlocznie tez calkiem ogolnie spoko, NG z lukami to porazka lekka;/
hmm co tam jeszcze..Forest spidersi nie wiem jak znimi(pewnie ladnie sie spisuja)wgle zle sie nimi poruszalem i po paru rundach juz zlazly nie dotykajac wroga
Za pare dni testuje Trolla i moze DD.chukka to obowiazek jednak,jest masakryczna
W sumie to nie mozna mowic ze Orc Boyzi sa mniej oplacalni od NG bo to i to ma duzo zalet ktorych drugie nie ma
Bardzo podoba mi sie gra O&G (ach ta losowosc :>)
Takze dzieki za "Da Wprowadzenie"
Szanujmy Zielen.
Witam, zawsze fajnie przeczytać że dwóch kolejnych graczy zdecydowało sie wybrac ta jedyna armie
a co do porad: co kupic, czego nie ?
Najpierw zagraj sobie kazdym rodzajem jednostek (i to w róznych konfiguracjach) nie musisz wystawiac zawsze fanatykow, potestuj Ork Chłopakow, Savage Orki, fasty, squigi itd. wszystko co cie interesuje. Oczywiscie mozna sie posilkowac tym co napisali inni, ale z doswiadczenia wiem ze tych jednostek jest tak duzo ze naprawde kazdy znajdzie cos co dla siebie.
Np. Gigant - kazdy pisze ze plewny jest i do dupy. nie majac AS i tylko 5T jest dosc cienki - ale zagraj sobie na nim, zobacz moze akurat tobie sie przyda i spodoba
Mała rada: Pamietaj ze w 7 edycji mocno dowartosciowano tereny. Zasada ze 12 cali od centrum stołu nie może byc zadnego rodzaju terenu jest tak naprawde dla ciebie bardzo pomocna, gdyz daje ci mozliwosc wzmocnienia i zakrycia flank. Czyli odpowiednio ustawiajac teren mozesz w znacznym stopniu poprawic sytuacje takiego Pana. Pisze to dlatego ze najlepiej zadbac o wszystkie elementy, ktore daje ci ta gra a na pewno bedziesz zadowolony.
Jako ze jestes graczem poczatkujacym nie bede ci pisal co masz kupic - poki sam nie sprawdzisz czy podobaja ci sie bardziej NG czy moze Orki chlopaki. Wiem jedno - na pewno bedziesz potrzebował 2 baz snotlingów - na kazde punkty. Maja ogromne zastosowanie w naszej armii. Druga rada: Wstawiasz sobie herosa/lorda do takiego oddzialu i nagle okazuje sie ze samotna szarza w oddzial siejacy strach lub terror to zaden pikus jako ze robiac pojedyncza szarze herosem testy zdaje oddzial z ktorego wylatuje nasz Pan - a snotlingi bedac odporne na psychologie zdaja z automatu mam nadzieje ze przyda ci sie to w jakiejs grze. Mi kilka razy ten oddzial ratowal dupe
I to tyle z mojej strony pozdrawiam
a co do porad: co kupic, czego nie ?
Najpierw zagraj sobie kazdym rodzajem jednostek (i to w róznych konfiguracjach) nie musisz wystawiac zawsze fanatykow, potestuj Ork Chłopakow, Savage Orki, fasty, squigi itd. wszystko co cie interesuje. Oczywiscie mozna sie posilkowac tym co napisali inni, ale z doswiadczenia wiem ze tych jednostek jest tak duzo ze naprawde kazdy znajdzie cos co dla siebie.
Np. Gigant - kazdy pisze ze plewny jest i do dupy. nie majac AS i tylko 5T jest dosc cienki - ale zagraj sobie na nim, zobacz moze akurat tobie sie przyda i spodoba
Mała rada: Pamietaj ze w 7 edycji mocno dowartosciowano tereny. Zasada ze 12 cali od centrum stołu nie może byc zadnego rodzaju terenu jest tak naprawde dla ciebie bardzo pomocna, gdyz daje ci mozliwosc wzmocnienia i zakrycia flank. Czyli odpowiednio ustawiajac teren mozesz w znacznym stopniu poprawic sytuacje takiego Pana. Pisze to dlatego ze najlepiej zadbac o wszystkie elementy, ktore daje ci ta gra a na pewno bedziesz zadowolony.
Jako ze jestes graczem poczatkujacym nie bede ci pisal co masz kupic - poki sam nie sprawdzisz czy podobaja ci sie bardziej NG czy moze Orki chlopaki. Wiem jedno - na pewno bedziesz potrzebował 2 baz snotlingów - na kazde punkty. Maja ogromne zastosowanie w naszej armii. Druga rada: Wstawiasz sobie herosa/lorda do takiego oddzialu i nagle okazuje sie ze samotna szarza w oddzial siejacy strach lub terror to zaden pikus jako ze robiac pojedyncza szarze herosem testy zdaje oddzial z ktorego wylatuje nasz Pan - a snotlingi bedac odporne na psychologie zdaja z automatu mam nadzieje ze przyda ci sie to w jakiejs grze. Mi kilka razy ten oddzial ratowal dupe
I to tyle z mojej strony pozdrawiam
jasne, wtedy byle fast ma szanse wygrac combata z takim bohaterem, WS2 T2 i 3W daje przeciwnikowi prawie darmowe +3 do combata(za każdą bazę), zapewne będzie miał również przewagę liczebną(kolejne +1), a jako że wspominałeś o jednostkach wzbudzających strach to fear outnumber(chyba, że coś z tych snotów przeżyje) i właśnie straciłeś herosa.Ketman pisze:Druga rada: Wstawiasz sobie herosa/lorda do takiego oddzialu i nagle okazuje sie ze samotna szarza w oddzial siejacy strach lub terror to zaden pikus
Z pewnością są przydatne, ale ja jakoś poza trzymaniem w nich szamanów i bycia drobną przeszkadzajką nie widzę dla nich zastosowania. Powiedzcie mi jakie cele w waszej armii spełniają najmniejsze z zielonych pokrak.Ketman pisze:Wiem jedno - na pewno bedziesz potrzebował 2 baz snotlingów - na kazde punkty. Maja ogromne zastosowanie w naszej armii
Ostatnio zmieniony 26 sie 2009, o 22:07 przez Deather, łącznie zmieniany 1 raz.
Deather - przeciez nie chodzilo mi o to zeby akurat wystawiac bohaterow w takiej konfiguracji. Bardziej o wskazanie mozliwosci zastosowania tej jednostki. Tak jak quas napisal ma wiele zastosowań i po prostu mi sie sprawdza. Kazdy gra na swoj sposób wiec prosze tego nie traktowac jak gotowa recepte. I to tyleDeather pisze:jasne, wtedy byle fast ma szanse wygrac combata z takim bohaterem, WS2 T2 i 3W daje przeciwnikowi prawie darmowe +3 do combata(za każdą bazę), zapewne będzie miał również przewagę liczebną(kolejne +1), a jako że wspominałeś o jednostkach wzbudzających strach to fear outnumber(chyba, że coś z tych snotów przeżyje) i właśnie straciłeś herosa.