Dylemat

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Kadaralak
Pseudoklimaciarz
Posty: 20

Dylemat

Post autor: Kadaralak »

Witam, Mam Dylemat, bo jedni mowia ze najsilniejsze O&G to same orki lub same Gobliny,a drudzy mowia ze to nie dziala i tylko mieszanka jest najlepsza..
Kupilem sobie boxa..jak juz wspomnialem w temacie Orc Boyz Regiment,i co mam kupic nastepne?
Czy same orki naprawde nie pocisną?
Gosc w sklepie powiedzial mi ze jak ludzie graja O&G to albo samymi Goblinami lub Orkami i polecil mi kupic jako nastepne
Boxa Black Orkow,jakiegos Bossa,Chariota,Chukke.
W sumie to nawet chcialbym grac samymi orkami..powiedzcie czy jest to w miare sensowne a jezeli nie to czemu?
I co mam wtedy kupic?
Jestem Zielony wiec prosze szczegolowo :)

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

boxa black orcasow nie polecam
polecam kupic skullpasowych zielonych-masz wtedy pajonki i kupe nocnych goblinow.

same orcasy dzialaja slabawo-za mala liczba modeli w rozpisce wychodzi,no i fluffowo wtedy bez maszyn-a tak sie raczej nie da.
same gobliny tez maja wady

najlepiej mieszac. gobliny maja liczbe,orcasy jako dowodc daja Ld i przyzwoicie sie bija.

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Generalnie grając na samych orkach dużo punktów po prostu przepłacasz. Wielki kloc black orków może zejść ze strzelania lub walki z nieelitarną piechotą innej armii.

Może to się wydawać dziwne dla kogoś kto dopiero zaczyna, ale najskuteczniejsze w walce są właśnie nocne gobliny, więc skull pasa jak najbardziej opłaca się kupić (mowa tu o oddziałach a nie bohaterach).

Awatar użytkownika
Kefas
Masakrator
Posty: 2586

Post autor: Kefas »

a ja odradzam skull passa a polecam ebaj! naprawdę o&g to jedna z najtańszych na jebaju armii

Kadaralak
Pseudoklimaciarz
Posty: 20

Post autor: Kadaralak »

No dobra, a jak nie chce kupowac skullpassa to co moge nastepne kupic?
I wychodzi na to, ze armia z samych orkow jest ryzykowna, ale jest grana czy armie skladaja sie tylko i wylacznie z mieszanek?
Sprawa wyglada tak ze beda rozgrywki 2vs2 sa Skaveni,Lizardmeni,Lesniacy i moje O&G.
Narazie wszyscy zaczynaja i maja podstawowy regiment.
Ja planowalem kupic teraz jakiegos bossa, poradzcie ktory najlepszy na poczatek i w tym przypadku.?
Co do Skullpassa to nie chce wydawac 200 zl na skullpassa tylko predzej wole kupowac boxy tego co jest w skullpassie.
Czyli co?Dobrym rozwiazaniem bedzie Box NG(tylko nie wiem ktorych NG..;/) + 2-3 Fanoli?:)
Czy moze cos innego?I jakiego Szamka? goblinskiego czy orkowego?
i o dziwo w Orc Warrior regiment jest 19 figsow, to upchne bossa wsrod nich i bedzie cacy :D

Pozdro

Ps. Co potem?
Chukka?Chariot?Gobliny na wilkach,spiderach czy Orki na dzikach?
I musimy kupowac Rule booka czy jest gdzies na jakies stronce wszystko ladsnie napisane?

Awatar użytkownika
Eiko2
Wałkarz
Posty: 94
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Eiko2 »

A o Allegro słyszał? ;) Skullpassiaki chodzą za grosze - nie trzeba całego pudła kupować. Gobliny po złotówce, pająki po 2-3zł... pudełka to prawdziwa rozrzutność ;)
Obrazek

Kadaralak
Pseudoklimaciarz
Posty: 20

Post autor: Kadaralak »

Ok wylapalem okazje i kumpel sprzeda mi Wszystko ze Skullpassa co zielone za fajna cene :))
Bede mial do tego zasady gry do skserowania i Armybooka:)
Jak bede mial Tego Skullpassa to co nastepne? Shamana(jakiego),Bossa(jakiego) eweentualnie co jeszcze z innych jednostek? tak jak sie pytalem..Chariot?chukke?

smigol
Wałkarz
Posty: 99
Lokalizacja: Piaseczno k. Wa-wy

Post autor: smigol »

W Skull Passie jest szaman i herszt gobosów. Możesz zafundnąć sobie rydwan orkowy, jeżeli nikt go nie zestrzeli (np. z Balisty) przy szarży ciśnie wszystkich... :D .
Tuitio Fidei et Obsequium Pauperum - Dewiza Joannitów.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Priam
Wałkarz
Posty: 91

Post autor: Priam »

Też niedawno zacząłem zbierać zielonych i radziłbym teraz kupować fanoli, potem maszynki, na końcu hopki. Fanatycy to jednostka, dla której warto grać tą armią, nigdy nic nie robią, ale radości ile :D Maszynki w końcu każdy prawie wystawia, 4 balisty wydają się rozsądną liczbą. No a pomidory to świetne figurki. Co do rara gigant chyba dla ciebie odpada, jeżeli będziesz grać głównie z przeciwnikami których wymieniłeś(strzelanie, strzelanie, strzelanie) choć szczurki mógłby postraszyć :) .
No i zastanów się czy musisz mieć wszystko nowe. Allegro/EBay to kopalnie okazji, kupiłem niedawno całego BfSP za 90 zł. Kilka figurek było pomalowanych, ale... plakatówkami :)

Kadaralak
Pseudoklimaciarz
Posty: 20

Post autor: Kadaralak »

Ok no to jezeli bede mial tego skullpassa,Orc Warrior Regiment i 3 fanatykow to jak najlepiej to rozegrac?
Co bedzie miesem?
I jak sie spisuja teraz same goblinki w armii?
Dadza rade ze skavenami,lizardmenami i woodziakami?
To wtedy bym gral na samych goblinkach..
I czy wgle ktos gra tymi Orc Warriorami? bo nigdzie ich ni ma w rozpiskach ;/

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

1)w zielonych prawie wszystko jest miesem. bic sie potrafia-bohaterowie(BO),squigi,big uns,savage i BO
ale tez nie powalaja w walce na kolana.
2)NG jak maja walczyc to FCG+siatki+Ld od generala. wtedy moga ladnie zaskoczyc
3) z WE troche lepsze sa orcasy-4T sprawia ze trudniej odstrzelac oddzial...ale tez orc boyz trzeba wystawic min 25
z lizzie-zalezy co tam jest,jak engine to maszyny.
ze skavami tez sytuacyjnie-mnie sie armia mieszana dobrze z nimi gra
4)nie ma warriorow bo troche lepiej wystawic NG dla przykladu:
25orcasow z FCG kosztuje 180pkt
35NG z 2 fanatykami i FCG+siatki kosztuja ok 220pkt.
a zwykle lepiej miec przewage liczebna.

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

B. dobra jednostka to pająki. Mi to na przykład udało się nimi rozkręcić 10 slayerów i rozpuknąć katapultę z małym inżynierem. Zawsze pół corów mam tym wypełnione.

Zamiast rydwanów wolę boar boyzów albo squigi, jedne i drugie. Rydwan jak trafi to albo 6 hitów albo 1 :| .

Za to fanole to u mnie nigdy nic nie robią, lecą w drugą stronę albo zabijają się o krzaki. Co nie zmienia faktu, że zawsze ich biorę :) .

Co do BO, to jest ultra plewa zwłaszcza w porównaniu z byle WoChem.
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Kadaralak
Pseudoklimaciarz
Posty: 20

Post autor: Kadaralak »

No mam juz pare bitew za soba i musze przyznac ze Fanatyki sa masakryczne,chociaz narazie nic powaznego nie zrobily..ale jak rzucam scatter dice to wszyscy sraja w gacie (ze mna wlacznie) :P
Klocki Ng, no fajne bo tanie i duzo ich jest i wlocznie tez calkiem ogolnie spoko, NG z lukami to porazka lekka;/
hmm co tam jeszcze..Forest spidersi nie wiem jak znimi(pewnie ladnie sie spisuja)wgle zle sie nimi poruszalem i po paru rundach juz zlazly nie dotykajac wroga :P
Za pare dni testuje Trolla i moze DD.chukka to obowiazek jednak,jest masakryczna :D
W sumie to nie mozna mowic ze Orc Boyzi sa mniej oplacalni od NG bo to i to ma duzo zalet ktorych drugie nie ma :)
Bardzo podoba mi sie gra O&G (ach ta losowosc :>)
Takze dzieki za "Da Wprowadzenie" :D

Szanujmy Zielen.

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

Jak jesteś z warszawy i chcesz kupić boksy nówki po niskiej cenie to polecam empik w centrum zdziwiłem się dzisiaj jak zobaczyłem boksy po połowie ceny.
Obrazek

Awatar użytkownika
Ketman
Mudżahedin
Posty: 267

Post autor: Ketman »

Witam, zawsze fajnie przeczytać że dwóch kolejnych graczy zdecydowało sie wybrac ta jedyna armie :)

a co do porad: co kupic, czego nie ?
Najpierw zagraj sobie kazdym rodzajem jednostek (i to w róznych konfiguracjach) nie musisz wystawiac zawsze fanatykow, potestuj Ork Chłopakow, Savage Orki, fasty, squigi itd. wszystko co cie interesuje. Oczywiscie mozna sie posilkowac tym co napisali inni, ale z doswiadczenia wiem ze tych jednostek jest tak duzo ze naprawde kazdy znajdzie cos co dla siebie.
Np. Gigant - kazdy pisze ze plewny jest i do dupy. nie majac AS i tylko 5T jest dosc cienki - ale zagraj sobie na nim, zobacz moze akurat tobie sie przyda i spodoba
Mała rada: Pamietaj ze w 7 edycji mocno dowartosciowano tereny. Zasada ze 12 cali od centrum stołu nie może byc zadnego rodzaju terenu jest tak naprawde dla ciebie bardzo pomocna, gdyz daje ci mozliwosc wzmocnienia i zakrycia flank. Czyli odpowiednio ustawiajac teren mozesz w znacznym stopniu poprawic sytuacje takiego Pana. Pisze to dlatego ze najlepiej zadbac o wszystkie elementy, ktore daje ci ta gra a na pewno bedziesz zadowolony.

Jako ze jestes graczem poczatkujacym nie bede ci pisal co masz kupic - poki sam nie sprawdzisz czy podobaja ci sie bardziej NG czy moze Orki chlopaki. Wiem jedno - na pewno bedziesz potrzebował 2 baz snotlingów - na kazde punkty. Maja ogromne zastosowanie w naszej armii. Druga rada: Wstawiasz sobie herosa/lorda do takiego oddzialu i nagle okazuje sie ze samotna szarza w oddzial siejacy strach lub terror to zaden pikus :D jako ze robiac pojedyncza szarze herosem testy zdaje oddzial z ktorego wylatuje nasz Pan - a snotlingi bedac odporne na psychologie zdaja z automatu :) mam nadzieje ze przyda ci sie to w jakiejs grze. Mi kilka razy ten oddzial ratowal dupe :)

I to tyle z mojej strony :) pozdrawiam

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

Ketman pisze:Druga rada: Wstawiasz sobie herosa/lorda do takiego oddzialu i nagle okazuje sie ze samotna szarza w oddzial siejacy strach lub terror to zaden pikus
jasne, wtedy byle fast ma szanse wygrac combata z takim bohaterem, WS2 T2 i 3W daje przeciwnikowi prawie darmowe +3 do combata(za każdą bazę), zapewne będzie miał również przewagę liczebną(kolejne +1), a jako że wspominałeś o jednostkach wzbudzających strach to fear outnumber(chyba, że coś z tych snotów przeżyje) i właśnie straciłeś herosa.
Ketman pisze:Wiem jedno - na pewno bedziesz potrzebował 2 baz snotlingów - na kazde punkty. Maja ogromne zastosowanie w naszej armii
Z pewnością są przydatne, ale ja jakoś poza trzymaniem w nich szamanów i bycia drobną przeszkadzajką nie widzę dla nich zastosowania. Powiedzcie mi jakie cele w waszej armii spełniają najmniejsze z zielonych pokrak.
Ostatnio zmieniony 26 sie 2009, o 22:07 przez Deather, łącznie zmieniany 1 raz.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

odginacze szarz
bloker-trzymaja cwiartki/dodatkowy taniutki slot wstawień
szarze na bok fastow

szamanow tam nie trzymam-zle mi sie to zawsze konczylo

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

Deather ten cytat nie ja napisałem
Obrazek

Awatar użytkownika
Ketman
Mudżahedin
Posty: 267

Post autor: Ketman »

Deather pisze:jasne, wtedy byle fast ma szanse wygrac combata z takim bohaterem, WS2 T2 i 3W daje przeciwnikowi prawie darmowe +3 do combata(za każdą bazę), zapewne będzie miał również przewagę liczebną(kolejne +1), a jako że wspominałeś o jednostkach wzbudzających strach to fear outnumber(chyba, że coś z tych snotów przeżyje) i właśnie straciłeś herosa.
Deather - przeciez nie chodzilo mi o to zeby akurat wystawiac bohaterow w takiej konfiguracji. Bardziej o wskazanie mozliwosci zastosowania tej jednostki. Tak jak quas napisal ma wiele zastosowań i po prostu mi sie sprawdza. Kazdy gra na swoj sposób wiec prosze tego nie traktowac jak gotowa recepte. I to tyle :)

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

eliah91 pisze:Deather ten cytat nie ja napisałem
wybacz juz poprawiam (zle "cytuj" nacisnelem)
Ketman pisze:okazuje sie ze samotna szarza w oddzial siejacy strach lub terror to zaden pikus
chcialem zwrocic uwage ze troszke bzdurke napisales Ketman.

ODPOWIEDZ