vs chaos?!
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
Re: vs chaos?!
Po co Ci 13 Thundersów???? Weź 10, a a dobij do 15 warriorów!
Oki po modyfikacjach wyszło coś takiego:
Warriors 14 Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician 175
Veteran 1 [10]
Longbeards 13 Heavy Armour; Shield; Standard; Musician 223
Runic Banner Rune of Courage [30]
Greatbeard 1 [10]
Thane 1 General; Crossbow; Gromril Armour; Shield 147
Runic Weapon Master Rune of Swiftness; Rune of Cleaving; Rune of Snorri Spangelheim [70]
Runic Armour Rune of Stone [5]
Thane 1 Gromril Armour; Battle Standard 115
Runic Armour Master Rune of Gromril [25]
Organ Gun 120
Crew 3 Light Armour [0]
Bolt Thrower 1 Engineer 60
Engineer 1 Light Armour [15]
Crew 3 Light Armour [0]
Thunderers 11 Dwarf Handgun; Light Armour; Shield 165
Total 1005 (przekroczenie o 5 mieści sie w normie )
Klocek longów wytrzyma szarże, a i than może kogoś przed tym wytnie; 15 warkow bedzie pilnowało balisty i strzelców.
Warriors 14 Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician 175
Veteran 1 [10]
Longbeards 13 Heavy Armour; Shield; Standard; Musician 223
Runic Banner Rune of Courage [30]
Greatbeard 1 [10]
Thane 1 General; Crossbow; Gromril Armour; Shield 147
Runic Weapon Master Rune of Swiftness; Rune of Cleaving; Rune of Snorri Spangelheim [70]
Runic Armour Rune of Stone [5]
Thane 1 Gromril Armour; Battle Standard 115
Runic Armour Master Rune of Gromril [25]
Organ Gun 120
Crew 3 Light Armour [0]
Bolt Thrower 1 Engineer 60
Engineer 1 Light Armour [15]
Crew 3 Light Armour [0]
Thunderers 11 Dwarf Handgun; Light Armour; Shield 165
Total 1005 (przekroczenie o 5 mieści sie w normie )
Klocek longów wytrzyma szarże, a i than może kogoś przed tym wytnie; 15 warkow bedzie pilnowało balisty i strzelców.
gdybym mial wystawiac cos takiego to bym dokonal jeszcze pewnych zmian...
ogolnie to dobrze miec na inzynierze pistolety... wywalajac 1 strzelca bedziesz mial na to pts...
chcesz sie bic dlugobrodymi? a jaka masz gwarancje ze przeciwnik tez bedzie chcial sie z nimi bic? moze jakos uda ci sie upchnac w tej armi master rune of challenge?
ogolnie to dobrze miec na inzynierze pistolety... wywalajac 1 strzelca bedziesz mial na to pts...
chcesz sie bic dlugobrodymi? a jaka masz gwarancje ze przeciwnik tez bedzie chcial sie z nimi bic? moze jakos uda ci sie upchnac w tej armi master rune of challenge?
Oki wstawiłem inżynierowi pistolety i teraz pytanie, czy jeśli bym nim strzelał moge również używać jego zdolności US do balisty ? No i co w przypadku jak ktoś mi zaszarzuje maszynke, może zrobić reakcje na szarże stand and shoot (doczytałem że mogę ale wole fachowo to potwierdzić)?
Co do pewności szarży na longów oczywiście jej nie mam ale tak samo nie mam pewności że organki nie wybuchną w pierwszej turze , kwestia szczęścia i ustawienia na stole, zobaczymy (pomyśle nad master rune of challenge ale ciężko będzie).
Co do pewności szarży na longów oczywiście jej nie mam ale tak samo nie mam pewności że organki nie wybuchną w pierwszej turze , kwestia szczęścia i ustawienia na stole, zobaczymy (pomyśle nad master rune of challenge ale ciężko będzie).
Co do M.R.o C. to jest taki jeden szczegół. Nie działa na jednostki odporne na psychologie. A o ile pamiętam VC i TK mają takową, a pod tą armie się składasz.
Co do inż to możesz używać jego US na potrzeby strzelania z balisty. S&S możesz robić tylko z pistoletów, nie z samej balisty.
Co do inż to możesz używać jego US na potrzeby strzelania z balisty. S&S możesz robić tylko z pistoletów, nie z samej balisty.
Hehe no i ładnie poszło, masakra weszła, balista w 2 turze sprzątnęła bohatera na świni, a organki zmiotły 3 oddziały jeźdźców. generalnie kumpel wystawił 2xlekką jazde, 3 x ciężką + boss (lubi czuć moc swoimi gośćmi no ale coś za coś). Ja straciłem klocek warków w 4 turze i organki w 5, a longami pogoniłem i ubiłem ciężką jazde.
Nasunęło mi sie jeszcze takie pytanie jeśli chodzi o baliste:
aa
o
B
Czy bełt balisty po trafieniu i ubiciu jednostki "o" może lecieć dalej i uderzyć w jednostkę "aa" stojącą zaraz za "o" (kula z działa na pewno może a balista)?
No i pytanie o strzelanie iżyniera. Czy jesli zadeklarują strzał z pistoletów inżynierem to moge użyc w tej samej turze jego us-a do strzału z balisty ?
Nasunęło mi sie jeszcze takie pytanie jeśli chodzi o baliste:
aa
o
B
Czy bełt balisty po trafieniu i ubiciu jednostki "o" może lecieć dalej i uderzyć w jednostkę "aa" stojącą zaraz za "o" (kula z działa na pewno może a balista)?
No i pytanie o strzelanie iżyniera. Czy jesli zadeklarują strzał z pistoletów inżynierem to moge użyc w tej samej turze jego us-a do strzału z balisty ?
1. Nie
2. Tak
2. Tak
Anty źle mówisz .Inżynier w fazie strzelania może strzelać z własnej broni albo korzystać z zasady " Specjalista Artylerii / Artillery Specialist" (czyli np użyczenie Baliście swojego BSa) , jednak jeśli w reakcji na szarże wykonał Stand and Shoot to może w tej samej rundzie przekazać Bs-a baliście/wystrzelić ponownie w fazie strzelania (Jeśli przeciwnik spalił szarże albo spanikował).
Sorz myślałem, że chodziło o s&s, idę już spać, bo ledwo na oczy widzę
Wielkie dzieki Grunaldi, rozwiałeś moje wszelkie wątpliwości.
Następna bitwa na 1200 pkt z chaosem, co proponujecie dołożyć ? Na pewno jakas maszynke, chociaz balisty mnie nie lubia i klopy tez no ale trzeba próbować.
Tak dopakowany generał powiedzmy że średnio mi sie sprawdził bo niby zjadł jednego kloca jazdy ale to było bardziej wymuszone moimi szyderstwami w stronę gracza woch (prowokacja sie udała ) niż jakąś formą taktycznej szarady. Także chyba mu coś zmienię. W każdym bądź razie chętnie wysłucham propozycji.
Kazak un uzkul !!!
Następna bitwa na 1200 pkt z chaosem, co proponujecie dołożyć ? Na pewno jakas maszynke, chociaz balisty mnie nie lubia i klopy tez no ale trzeba próbować.
Tak dopakowany generał powiedzmy że średnio mi sie sprawdził bo niby zjadł jednego kloca jazdy ale to było bardziej wymuszone moimi szyderstwami w stronę gracza woch (prowokacja sie udała ) niż jakąś formą taktycznej szarady. Także chyba mu coś zmienię. W każdym bądź razie chętnie wysłucham propozycji.
Kazak un uzkul !!!
z tego co wyczytalem to ta armia ma byc pod WoC ale moge sie mylic...Gremli pisze:Co do M.R.o C. to jest taki jeden szczegół. Nie działa na jednostki odporne na psychologie. A o ile pamiętam VC i TK mają takową, a pod tą armie się składasz.
Bandit gratuluje zwyciestwa oby tak dalej...
Osobiście nie stawiałbym w tym przypadku na więcej maszyn, a na przykład na oddział Hammererów albo Iron Breakerów. Twój kolega jak widać lubi sobie konnymi podziałać, a przesadzona ilość maszyn może się "zemścić".Bandit pisze:Wielkie dzieki Grunaldi, rozwiałeś moje wszelkie wątpliwości.
Następna bitwa na 1200 pkt z chaosem, co proponujecie dołożyć ? Na pewno jakas maszynke, chociaz balisty mnie nie lubia i klopy tez no ale trzeba próbować.
Pamiętajmy jednak, że Mark of Slaneesh nie daje odporności na psychologię, a odporność na strach, terror i panikę, a to jakby nie było jest pewna różnica (np. z mark of slaneesh możesz uciekać w reakcji na szarże, a będąc odpornym na psychologię nie możesz). Z tego można wywnioskować, że większość zaklęć, przedmiotów i efektów, które nie działają na jednostki odporne na psychologię, są dobre na WoCH. Armia WoCH, może być odporna na psychologię jeśli gra na Mark of Khorne lub bohaterowie biorą rzeczy typu Helm of Many Eyes i razem z Trollami nie zdają głupoty itp.Co do M.R.o C. to jest taki jeden szczegół. Nie działa na jednostki odporne na psychologie.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Jeżeli Twój przeciwnik gra WoCH'em głównie na jednostkach z Mark of Khorne, MRoCH na nie wiele się zda - te jednostki są frenzy (dopóki nie zostaną pokonane w walce) i dopóki są frenzy, są również odporne na psychologię.
Jeżeli Twój przeciwnik gra WoCH'em na jednostkach z Mark of Slaneesh, MRoCH działa normalnie, gdyż zapisek Mark of Slaneesh nie mówi "jednostki są odporne na psychologię", a mówi "jednostki są odporne na strach, panikę i terror", co jak już wspomniałem robi różnicę (i nie daj sobie wcisnąć kitu, że nie). MRoCH nie działa tylko na jednostki, które mają, bądź zyskują odporność na psychologię.
Ponadto również Trolle Chaosu i Bohater z Helm of Many Eyes (item daje ASF i stupidity na tym kto go nosi) są podatne na MRoCH, bo dopóki zdają swój test głupoty działają normalnie. Dopiero jeśli nie zdadzą testu głupoty, jednostki te są odporne na psychologię. To powiedziałem tylko na wszelki wypadek, jakby Twój przeciwnik szukał pośrednich rozwiązań do zwalczania MRoCH - żeby i w tych wypadkach nie wciskał kitu .
Tak więc jednostki Chaosu nie mają tak wiele rozwiązań bycia odpornym na psychologię - poza Mark of Khorne, który i tak jeśli przeciwnik nie będzie odpowiednio manewrował zadziała jak MRoCH (jednostka poddana zasadzie frenzy musi szarżować, jeśli ma taką opcje - wystarczy że ustawisz się odpowiednią jednostką w newralgicznym punkcie).
Jeżeli Twój przeciwnik gra WoCH'em na jednostkach z Mark of Slaneesh, MRoCH działa normalnie, gdyż zapisek Mark of Slaneesh nie mówi "jednostki są odporne na psychologię", a mówi "jednostki są odporne na strach, panikę i terror", co jak już wspomniałem robi różnicę (i nie daj sobie wcisnąć kitu, że nie). MRoCH nie działa tylko na jednostki, które mają, bądź zyskują odporność na psychologię.
Ponadto również Trolle Chaosu i Bohater z Helm of Many Eyes (item daje ASF i stupidity na tym kto go nosi) są podatne na MRoCH, bo dopóki zdają swój test głupoty działają normalnie. Dopiero jeśli nie zdadzą testu głupoty, jednostki te są odporne na psychologię. To powiedziałem tylko na wszelki wypadek, jakby Twój przeciwnik szukał pośrednich rozwiązań do zwalczania MRoCH - żeby i w tych wypadkach nie wciskał kitu .
Tak więc jednostki Chaosu nie mają tak wiele rozwiązań bycia odpornym na psychologię - poza Mark of Khorne, który i tak jeśli przeciwnik nie będzie odpowiednio manewrował zadziała jak MRoCH (jednostka poddana zasadzie frenzy musi szarżować, jeśli ma taką opcje - wystarczy że ustawisz się odpowiednią jednostką w newralgicznym punkcie).
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Dzisiaj gram z chaosem o to rozpiska:
1 * Thane @ 141 Pts
General; Great Weapon; Gromril Armour; Shield
Runic Armour [30]
Rune of Resistance
Rune of Stone
Runic Talisman [40]
Master Rune of Challenge
Rune of Warding
1 Thane @ 160 Pts
Gromril Armour; Battle Standard
Runic Armour [50]
Master Rune of Gromril
Rune of Resistance
Runic Weapon [20]
Rune of Cleaving
1 Runelord @ 398 Pts
Anvil of Doom; Gromril Armour; Shield
Runic Armour [5]
Rune of Stone
Runic Talisman [75]
Rune of Spellbreaking
Spelleater Rune
2 Dwarf Guards @ [0] Pts
Shield
20 * Hammerers @ 335 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; FCG
Runic Banner [45]
Rune of Courage
Rune of Sanctuary
20 Longbeards @ 315 Pts
Heavy Armour; Shield; FCG
Runic Banner [50]
Rune of Courage
Rune of Determination
20 Warriors @ 205 Pts
Heavy Armour; Shield; FCG
10 Quarrellers @ 125 Pts
Crossbow; Light Armour; Shield; Musician
1 Bolt Thrower @ 60 Pts
Engineer
1 Grudge Thrower @ 145 Pts
Engineer
Engineering Runes [50]
Rune of Accuracy
Rune of Penetrating
1 Cannon @ 125 Pts
Engineering Runes [35]
Rune of Forging
1 Organ Gun @ 120 Pts
1 Organ Gun @ 120 Pts
Dispel Pool: 7
Total Army Cost: 2249
To jest praktycznie mój standard wywaliłem tylko bolca aby starczyło na czempionów jak i tak jego bohaterowie muszą czelendżować i MR na pierwszy czar z nurgla.
1 * Thane @ 141 Pts
General; Great Weapon; Gromril Armour; Shield
Runic Armour [30]
Rune of Resistance
Rune of Stone
Runic Talisman [40]
Master Rune of Challenge
Rune of Warding
1 Thane @ 160 Pts
Gromril Armour; Battle Standard
Runic Armour [50]
Master Rune of Gromril
Rune of Resistance
Runic Weapon [20]
Rune of Cleaving
1 Runelord @ 398 Pts
Anvil of Doom; Gromril Armour; Shield
Runic Armour [5]
Rune of Stone
Runic Talisman [75]
Rune of Spellbreaking
Spelleater Rune
2 Dwarf Guards @ [0] Pts
Shield
20 * Hammerers @ 335 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; FCG
Runic Banner [45]
Rune of Courage
Rune of Sanctuary
20 Longbeards @ 315 Pts
Heavy Armour; Shield; FCG
Runic Banner [50]
Rune of Courage
Rune of Determination
20 Warriors @ 205 Pts
Heavy Armour; Shield; FCG
10 Quarrellers @ 125 Pts
Crossbow; Light Armour; Shield; Musician
1 Bolt Thrower @ 60 Pts
Engineer
1 Grudge Thrower @ 145 Pts
Engineer
Engineering Runes [50]
Rune of Accuracy
Rune of Penetrating
1 Cannon @ 125 Pts
Engineering Runes [35]
Rune of Forging
1 Organ Gun @ 120 Pts
1 Organ Gun @ 120 Pts
Dispel Pool: 7
Total Army Cost: 2249
To jest praktycznie mój standard wywaliłem tylko bolca aby starczyło na czempionów jak i tak jego bohaterowie muszą czelendżować i MR na pierwszy czar z nurgla.