Ogrowe rozpiski

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sarlok
Mudżahedin
Posty: 211
Lokalizacja: Enchanted Glades of Athel Loren

Re: Ogrowe rozpiski

Post autor: sarlok »

witam

od razu zaznaczam ze nigdy nie gralem ogrami, moja armia to od czasow 5 edycji wood elfy :D
postanowilem stworzyc ogrza rozpiske ktorej generalnym zalozeniem jest raz kozie smierc, totalna szarza do przodu z nadzieja wygrania bitwy i moze ugrania czegos na jakims malutkim turnieju

Tyrant - 2rak -214
Butcher - 2x dispel scroll -180


3 Bulls - sztandar, 2 bronie, look out gnoblar -142
3 Ironguts - muzyk sztandar, look out gnoblar -189
20 Gnoblars - champion -42

3 Yhetees -195

3 Rhinoxes - ironfist, H armour, muzyk sztandar, 3x bullrhinox - 519
3 Rhinoxes - ironfist, H armour, muzyk sztandar, 3x bullrhinox - 519


razem 2000 pkt, 37 modeli, 7 grup rozstawieniowych

tyrant do irongutsow, butcher do bullsow, gnoblary trzymaja cwiartke, reszta biegne do przodu.
w 1 turze dispeluje co sie da skrollami i modle sie zeby przezyc ostrzal, w 2 zbijam sie stadem rhinoxow i oddzialem z tyrantem. reszta zalezy od kosci :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 7 wrz 2009, o 19:10 przez sarlok, łącznie zmieniany 1 raz.

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

pomysł ciekawy ale ja bym zamienił jedną trójke rinoxów na jakieś oddziały, moze 2x2 leabdlecherów (do ściągania co mniejeszczego śmiecia) bo rinoxy są bardzo mocne ale pod warunkiem że one w coś wjadą a jak dostaną szarże od boku to prawdopodobnie spłyną bardzo szybko więc musisz mieć coś co je zabezpieczy
i moze dodał bym jeszcze jednego buchera albo mocno uzbroił tyrana a i georger byłby dobry bo jak trafisz na armie która ma armaty to rinoxy szybko spadną

Awatar użytkownika
sarlok
Mudżahedin
Posty: 211
Lokalizacja: Enchanted Glades of Athel Loren

Post autor: sarlok »

ale tu wlasnie chodzi o to zeby bylo max rhinoxow, takiej liczby sie nie wystrzela w 1-2 tury, gorger i drugi butcher zjadaja punkty i sloty to zeby nie zebrac szarzy od boku to juz moja w tym glowa, kwestia rozstawienia sie i farta troche:) pozatym na turnieju nawet jak jedna armia mnie rozjedzie to inna ja zadepcze rhinoxami wiec jakies miejsce w okolicy srodka powinno byc :mrgreen:

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

skoro jest taki zamysł to ja nic ci nie nakazuje :P 6 rinoxów na stole to ciężki orzech do zgryzienia ale widziałem już akcje gdzie taki oddział 2-3 rinoxów spadał w jednej turze bo nie był ubezpieczany ale jak to się mówi: wszystko zależy z kim grasz i jak się kości potoczą, więc życze powodzenia z rozpą i jak nią coś zagrasz to zdaj raport :wink:

_reszka
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: _reszka »

przelicz sobie jakąkolwiek szarżę od boku w unit rinoxów. Przecież wystaczy, że unit szkieletów/zombi przeżyje szarżę i przetrzyma unit 1 turę. 500+ ptk idzie do piachu.

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

dokładnie o to mi chodziło, dziekuje za uproszczenie

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

Witam !!
Mój qmpel zaczyne gre Ogrami i prosi zebym mu zrobił rozpiske do której (mniej więcej) ma dążyć . Ale ja nigdy nie grałem Ogrami a z ogrmi grałem raz . Wypociłem coś takiego ... jest to wersja Iron Tribe na 2250 .

1 * Tyrant @ 288 Pts
General; Heavy Armour; Iron Fist
Tenderiser [50]
Wyrdstone Necklace [20]

1 Butcher @ 180 Pts
Bangstick [25]
Dispel Scroll [25]

1 Butcher @ 180 Pts
Halfing Cookbook [25]
Dispel Scroll [25]

1 Butcher @ 180 Pts
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

2 Leadbelchers @ 110 Pts
Light Armour

2 Leadbelchers @ 110 Pts
Light Armour

2 Leadbelchers @ 110 Pts
Light Armour

4 Ironguts @ 202 Pts
Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Musician

3 Rhinox Riders @ 568 Pts
Heavy Armour; Iron Fist; Standard; Musician ; Champion
War Banner [25]

8 Gnoblar Trappers @ 48 Pts
Sharp Stuff

1 Maneater (heavy armour) @ 270 Pts
Great Weapon; Heavy Armour

1 Maneater #1 @ [90] Pts
Ogre Club; Brace of Handguns; Heavy Armour

1 Maneater #2 @ [90] Pts
Ogre Club; Brace of Handguns; Heavy Armour


Casting Pool: 8

Dispel Pool: 5

Models in Army: 27

Total Army Cost: 2246

Pojęcia nie mam czy to oki jest czy nie ... mało tego wychodzi , ale konkretnie i moim zdaniem z przytupem w magii ... chyba :oops:
magowie siedzą w armatach , gnoblary robią co mogą zeby odginać szraże , przeszkadzać , screenować . Tyrant w ludojadach . Ironguci pomagają jak mogą żeby rinoxy miały spokój , Rinoxy :twisted: sesese
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

jeśli twój kolega chce jeżdzić na turnieje to musze ci niestety powiedziec że organizatorzy raczej nie dopuszczają alternatywnych armii jaką jest miedzy innymi iron skin trible, więc musiałbyś zrobic mu rozpiske na normalnych ograch
natomiast jeśli chce grać tak ze znajomymi to powinien się ich zapytać czy moze na iron skip trible grać bo to zmienia troche koncepcje rozpiski przeciwnika

Awatar użytkownika
sarlok
Mudżahedin
Posty: 211
Lokalizacja: Enchanted Glades of Athel Loren

Post autor: sarlok »

_reszka pisze:przelicz sobie jakąkolwiek szarżę od boku w unit rinoxów. Przecież wystaczy, że unit szkieletów/zombi przeżyje szarżę i przetrzyma unit 1 turę. 500+ ptk idzie do piachu.
ok wezmy ze wjade 3 bullrhinoxami w 25 szkieletow z dzidami statystycznie impact hity rhinoxy i ogry zadadza im 15 WOUNDOW (liczylem), do tego moj sztandar i przewaga liczedna wygrywam 17 do 4 dodatkowe 13 szkieletow ginie czyli defakto nie ma oddzialu, robie overruna i kto mnie teraz od boku zaatakuje? :mrgreen:
a to w sumie najgorszy przypadek bo walcze z umarlymi, reszte armii rozjezdzam przez fear + outnumber
poza tym mam 14 cali ruchu, nie dam sie wymanewrowac, a przy szarzy bede wybieral te regimenty ktore na bank sie zlamia

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

przejezdzasz szkielety i wystawiasz się na szarże powiedzmy np: tomb guardów z ikona of rakaph i w ich turze zwrot i dostajesz w bok oni mają 6 statica na dzień dobry ty masz sztandar czyli mają 5 + to co nabiją w kombacie (a niedajboże bedzie w nich chociażby tomb prince z feil of skuls czyli ma siłę 6 a każda niewysejwowana rana liczy się jako 2, w takiej sytuacji jest duże prawdopodobieństwo że zabija ci jednego i nikt nie odda i spadasz:P

Awatar użytkownika
sarlok
Mudżahedin
Posty: 211
Lokalizacja: Enchanted Glades of Athel Loren

Post autor: sarlok »

ale ja nie mam zamiaru sie nikomu na nic wystawiac, zamierzam szarzowac tam gdzie to ma sens, a pozatym to fajnie brzi na papierze ale w rzeczywistosci armie stawia sie w 1 szeregu, jak juz ktos ci wpasnie na tyly to robi sie nie ciekawie. mysle ze ten tomb king po utraci szkieletow o wiele czesciej pomysli sobie: o kur... co ja teraz zrobie, niz: aha teraz go mam

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

akurad się mylisz bo taki tomb king będzie szczęśliwy i z checią straci oddział za 160 punktów żeby ubić oddział warty 500 i ja dobrze wiem co mówię bo gram i ogrami i tk i dobrze znam słabości i mocne strony obu tych armii

edit: a u tk nie musisz sie wystawiać na szarże ale i tak mozesz ją dostać w końcu nie ma to jak popychaczki i nie wspominając o ikonie :P jakbyś nie wiedział to ikona pozwala się za darmo zreformowac oddziałowi przed wykonaniem szarży:P więc mozesz stać nawet na ich tyłach a i tak się odwrócą i zaszarżują ( i nie mam zamiaru się z tobą kłucić tylko cię uświadamiam że musisz ale to musisz mieć coś co by te twoje rinoxy zabezpieczyło od boków-czytaj więcej oddziałów) i mówię to z własnego doświadczenia

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

@sarlok - no niestety tak w grze bywa ze czasem nie masz zamiaru ale wychodzi inaczej :( symek ma racje co do TK , ikona+popychaczka z inkantacji i obraz sytacji na stole sie zmienia . Jak chcesz szarżować to co połamiesz i zoverranujesz bez konsekwencji to niestety bedziesz musiał tym odziałem , gonić fasty , rozbijać śmieciowe regimenty za małe punkty i w rezultacie rinoxy ci sie nie spłaca , bo tylko takie odziały nie są pilnowane . No ale wiesz zawsze jest opcja że bedziesz grał z przeciwnikiem który nie myśli , puszcza oddziały samopas i nie przewiduje nic na ture czy dwie do przodu No to wtedy spoko :wink:

@symek - wydawało mi sie ze Iron Tribe jest dopuszczane na turniejach , podobnie jak erranty war czy clan eshin . Grać bedzie raczej w warunkach domowych . A jak koncepcja ? dużo magii i pare twradych oddziałów . Nie wiem jak jest z bsb w ograch . czy jest bardzo potrzebny czy możan bez niego jakoś grać ?
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

iron skin trible jest czasem dopuszczane ale niezawsze bo bywałem na turniejach gdzie było można i na takich gdzie nie można, wszystko zależy od organizatora bo czasem tak jest że jak się dopuści jedną alternatywną armię to potem chca i inni (ja szczeze mówiąc z chęcią chciałbym żeby na turnieju dopuścili Quatar bo marzy mi się zagrnanie na 10 skorpionach i 3 gigantach (4 z bohaterem którym jest gigant) i klopie:P:P)

_reszka
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: _reszka »

ironskin tribe raczej nie jest dopuszczane, errantry war ciągle jest, ale to tylko i wyłącznie dlatego,że nie ma AB do bretki nowego. Gwarantuję, że jak tylko wyjdzie, errantry też spadnie. Dopuszczane armie alternatywne są z kampanii storm of chaos, a tam ogry takowej nie posiadały (armia rinoxów to dzieło WD).

A propos tego przykładu z rozjechaniem 25 szkieletów. Ok, rozbiłeś ich w puch, zrobiłeś overruna i co TERAZ?

Pięknie się wbiłeś w ich linie, wyobraź sobie co stanie się teraz. Bo nikt rinoxom boków nie ubezpiecza. A przy odrobiniepecha to nawet od tyłu dostaniesz.

Nikt tego nie podniósł, ale ustaw sobie trzy podstawki byll rinoxów i spróbuj efektywnie wykorzystać ruch żeby zrobić cokolwiek innego niż atak /mniej więcej/ do przodu. Przeczytaj o pierwszym w historii wojskowości użyciu czołgów na polu bitwy. Bez wsparcia taka rozpiska wygląda imponująco na papierze i na etapie rozstawiania.

A z ciekawości przelicz jak wygląda szarża smoka z lordem na taki unit (bez chempiona) i 4 pegazów FCG. Mi się nie chce liczyć, ale jestem ciekawy.

Awatar użytkownika
FIFI (_!_)
Chuck Norris
Posty: 516
Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!

Post autor: FIFI (_!_) »

Ja grywałem troche na rhinoxach i uważam, że dwóch w jednym regimencie to jest max. nie mają takiego dużego frontu, tez dużo nie kosztują a swoje zrobią, jednakże wole meneaterów ze względu na ich odporność na psychologie i stubborn i prosze was nie filozofujcie na temat co sie stanie jak przejedziesz po klocku 20 szkieli i ustawisz sie bokiem do przeciwnika. trzeba tak grac zeby do takich sytuacji nie dochodzilo i szarżować tam gdzie nam takie cos nie grozi. a tak po za tym to twoja rozpa Dibo mieści sie na zwykłych ogrowych zasadach, brakuje tylko bulli i gnobow zeby zapelnic core.

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

wiem że to takie pierniczenie bez sensu troszke ale jak zwykłe powiedzienie że "rinoxy trzeba ubezpieczać" nie wystarczyło więc trzeba było pokazać na przykładzie jak to wygląda i mamy nadzieje że nasz kolega zrozumiał o co chodzi i wyciągnie odpowiednie wnioski i nie chodzi nam o to żeby grał rozpiską taką jaką podyktujemy tylko o danie dobrych rad aby nie dostał w d*** podczas bitwy, w końcu chcemy żeby nasze tłuścioszki wygrywały ;)

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

@FIFI - tak wiem że do zwykłej razpiski niewile brakuje ale jednak musze pokombinować coś :D Dzięiza rade z tymi rinoxami przemyślimy 2 zamiast 3 .

Mam jeszcze takie pytanie ... Czemu czasem dajecei bulsom dodatkową broń zamiast tej ich tarczy , o ile wiem można jej w kombacie używac włąśnie jak additional weapon. Na odległość w przeciwieństwie do broni poprawia sejva ... czy coś mi sie miesza ?
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

a ja mam takie pytanie, czy jak damy brusierowi ironfista i np: biting blade(albo sword of might) i w combacie chcemy zadeklarować dodatkowy atak z ironfista to czy ten atak dostaje bonus od magiznej broni czy nie i musimy na niego rzucać osobno??

_reszka
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: _reszka »

Dibo pisze:@FIFI - tak wiem że do zwykłej razpiski niewile brakuje ale jednak musze pokombinować coś :D Dzięiza rade z tymi rinoxami przemyślimy 2 zamiast 3 .

Mam jeszcze takie pytanie ... Czemu czasem dajecei bulsom dodatkową broń zamiast tej ich tarczy , o ile wiem można jej w kombacie używac włąśnie jak additional weapon. Na odległość w przeciwieństwie do broni poprawia sejva ... czy coś mi sie miesza ?
mając ironfista wybierasz, +1A czy +1sv. A dla ilu przeciwników wybierzesz armour save 5+ zamiast +1A? No właśnie, ja zawsze (chyba) +1A. Oczywiście jak dokupisz zbroję, to już inna bajka. Ale wtedy masz 117 do 129, a 12 ptk. to mało nie jest.

symek pisze:a ja mam takie pytanie, czy jak damy brusierowi ironfista i np: biting blade(albo sword of might) i w combacie chcemy zadeklarować dodatkowy atak z ironfista to czy ten atak dostaje bonus od magiznej broni czy nie i musimy na niego rzucać osobno??
Z tego co ja się orientuję, nie można dać magic weapon i ironfista (ani innej common weapon - ex.handguny).


Ja mam też jedno pytanie, w jednym oddziale manetersów znalazło się 2 bohaterów, tyran i bruiser bsb, obaj mają imię dające +1T i głupotę. jak rzucam na głupotę, raz czy dwa razy na każdego z bohów osobno?
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2009, o 16:42 przez _reszka, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ