Uciekanie od flee - rozwiniecie dyskusji z LS

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Re: Uciekanie od flee - rozwiniecie dyskusji z LS

Post autor: MUKER »

Takie pytanie abstrahując od sensowności co jest poprawniejsze, jak się fajniej gra i tak dalej bla bla.
Czemu niektórzy się tak burzą na fakt, że nie można by chamsko podjeżdżać śmieciami pod sam nos przeciwnika a potem robić bez karnie flee, tylko trzeba umieć trzymać dystans?
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Jak przejdzie opcja "rozbiajania sie przy pivotowaniu od ucieczki" to pomysle , ze kogos zdrowo pogrzalo.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

MUKER pisze:Takie pytanie abstrahując od sensowności co jest poprawniejsze, jak się fajniej gra i tak dalej bla bla.
Czemu niektórzy się tak burzą na fakt, że nie można by chamsko podjeżdżać śmieciami pod sam nos przeciwnika a potem robić bez karnie flee, tylko trzeba umieć trzymać dystans?

To, że grasz TK wcale nie zwalnia Cię z myślenia o innych armiach, które mogą deklarować flee...

Nigdy się nie spotkałem aby ktokolwiek chciał, bym się rozbijał o przeciwnika przy ucieczce.

Kto tak grał, z ciekawości pytam???

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Myślę, że grali tak Ci, którzy teraz przedstawiają iż pivot powinien być i tyle. Myślę również, że można byłoby temat zakończyć, gdyż wszystkie argumenty przedstawione zostały, a sam temat zaraz przerodzi się z przepychanki i bulwersowania się w dyskusje typu "chcesz tak, żeby Twoja armia była jeszcze lepsza" lub "ta oczywiście że tak i tak jest lepiej, bo Ty grasz taką i taką armią" (no chyba, że są jeszcze jakieś sensowne argumenty do dyskusji). Wnioski z dyskusji, która wersja jest prawdziwsza/lepsza/prawidłowa wyciągną zainteresowani (i pewnie będą grali po swojemu), a co do ustaleń sędziowskich - ustalą je sami sędziowie. Proste.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Ziemko pisze:Jak przejdzie opcja "rozbiajania sie przy pivotowaniu od ucieczki" to pomysle , ze kogos zdrowo pogrzalo.
+1

Zanim cokolwiek zrobicie zapytajcie siebie "what would Jesus do?"

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Mac pisze:Myślę, że grali tak Ci, którzy teraz przedstawiają iż pivot powinien być i tyle.
Myślę, że się mylisz. Reszta posta jest dla mnie zbyt trudna do skomentowania.

BTW. ciekawi mnie co myśli o tych pivotach (lub ich braku) oraz o rozbijaniu się przy deklaracji myśli Barbarossa?

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

Morrok pisze:
MUKER pisze:Takie pytanie abstrahując od sensowności co jest poprawniejsze, jak się fajniej gra i tak dalej bla bla.
Czemu niektórzy się tak burzą na fakt, że nie można by chamsko podjeżdżać śmieciami pod sam nos przeciwnika a potem robić bez karnie flee, tylko trzeba umieć trzymać dystans?

To, że grasz TK wcale nie zwalnia Cię z myślenia o innych armiach, które mogą deklarować flee...

Nigdy się nie spotkałem aby ktokolwiek chciał, bym się rozbijał o przeciwnika przy ucieczce.

Kto tak grał, z ciekawości pytam???
1. Nie gram -> chwilowo jestem na battlowej emeryturze :P
2. Ja grałem zawsze, że były obroty ale o nic nie haczące. Chociaż nie jestem pewien, u mnie nic nie ucieka nigdy, więc ta kwestia zawsze była w rękach przeciwnika.
3. Dziwie się po prostu oburzeniu ludzi, dla których nagle podjeżdżanie na 3 cale jest problemem nie do przeskoczenia.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Bo widzisz
Celem mojego ruchu fastem nie jest wkurzanie Cie, ze JA moge dawac flee, a Ty nie, tylko pewne korzysci: zablokowanie marszu, odgięcie szarży albo jej zablokowanie. Jeżeli max moge podjechac na 3 cale, to nic Ci nie zablokuje, oprocz najbardziej oczywistych szarż...
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

Bo widzisz
Celem mojego wystawienia klocka za 500 pkt jest nie to, żeby biegał za psami za 30 pts. bo są na tyle debilami, że smoka wciągną nosem, ale między kundlami się nie przepchną.

Nie wiem po co mowa o jakimś wkurzaniu ja się na nic nie oburzam, tylko pytam sam nie będąc żadną stroną w dyskusji. Nie zamieniłbym undead na dawanie flee choćby nie wiem co.

Ale btw. dla mnie jest to straszna porażka jak wygląda batlle (dobra może lekko przesadziłem). Jak zaczynałem grać to wszędzie fajne regimenty widziałem, a teraz cała gra sprowadza się do tego jak patrol psiaków/fastów/5 harpi itp. za 400 pkt. spotkał smoka/4 magów/2 hydry i taka "armia" złożyła się do kupy i idzie walczyć. Bo efektywniejsze jest podrzucanie taniego śmiecia pod nogi, by przeciwnik nigdy nigdzie nie doszedł i magowanie/strzelanie/walnięcie w jedno miejsce 8 monstrami, niż normalna otwarta walka na gołe klaty. Popularność i taniocha śmieci, z bezkarnością flee promują taki styl grania. Duże kloce piechoty i kawalerii z fcg to to co mi się w battlu najbardziej podobało jak zaczynałem.
Jeżeli max moge podjechac na 3 cale, to nic Ci nie zablokuje, oprocz najbardziej oczywistych szarż...
To nie jest obiektywny argument.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Furion bez urazy ,ale ciesze sie ,ze nie jestes na LS.

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

@ Muker ale w kwestii walki regimentów niestety nigdy nie było dobrze (no może poza początkiem 6 edycji), gracze na turniejach w naturalny sposób dążą do efektywności, a że cierpi na tym epickość... życie.. zawsze można pograć w domu - ja od czasu gram :D

link który wkleił JJ wszystko wyjaśnie - sam Gav informuje nas że pisoty to take "uproszczenie" :wink: - tak więc kolejna fala przebrzydłych Raw-owców została odparta - you shall not pass :mrgreen:

Ż.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

zaba... mowisz to tak jakbys uznal, ze gav przemyslal cala sprawe...

S|KK
Z|KKKKK
A|KKKKK
R|KKKKK
Z|KKKKK
A

jak klocek K ma sie sturnowac po szarzy i breaku z boku? :>

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

oczywiście że nie.... podobnie jak ten który pisał rólbóka :lol2:

od myślenia mamy LS

Ż.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1880
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Gav wie i pisze, ze pivot to uproszczenie.
Na pewno w jego rozumieniu turn, o ktorym pisze, to tez uproszczenie.
Zatem wszystko jest dokladnie przemyslane, nie czepiajcie sie Gava [-X .

A nasza wersja jest prawidlowa :).

A tak poza tym to uwazam, ze wirtualny pivot bylby pewnym kompromisem, ale nie rozwaizuje kilku problemow np. JJa strzelcow ustawionych w linii.
Jest to mniejsza zmiana zasad na pewno, zgoda, ale jednak jest to zmiana zasad.
Jak juz zmieniamy to lepiej zmienmy na najlepsza wersje i ujednolicmy.
Zmienilismy uciekanie od walki na 'poprost przesun' to zrobmy tu tak samo, bedzie prosto.

Awatar użytkownika
Mortipher
"Nie po to jadę"
Posty: 350
Lokalizacja: Będzin / Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Mortipher »

Wytłumaczcie mi proszę, na czym właściwie stanęło i jak teraz grać??? Czyli odginanie szarż powoli przestaje istnieć, bo jak rozumiem według nowych uściśleń po prostu odwracam się i uciekam? Pytam bo nie wiem

I jeszcze- tak od kilku dni śledzę tą dyskusje i powiem szczerze, że obraz sceny turniejowej (której jeszcze nie znam osobiście bo jeszcze nie grywałem na turnieju) rysuje się w nieszczególnych barwach. Bo nie chciałbym grać z osobą, która będzie kłócić sie o pewne kwestie interpretacji zasad gry której podręcznik zawiera wiele dziur i niedomówień(to moje subiektywne zdanie po dosyć wnikliwej i ciągłej lekturze tej książeczki) odmierzać dziesiętne milimetrów aby udowodnić mi że to możliwe a tamto nie itd... Żebyśmy się zrozumieli zasady są po to by ich przestrzegać i jak zabrakło 1mm do doszarżowania to zabrakło. (abstrahując już od dokładności pomiarów która jest możliwa do osiągnięcia). Nie chce nikogo urazić, ale myśle że czasem za bardzo się spinacie.

No i na koniec jeszcze jedno- na początku RB jest łatka zaklejająca wszystkie dziury. Nosi ona tytuł: Najważniejsza zasada. Strona 3.

Przepraszam za wywód, ale musiałem. Teraz już możecie mnie zlinczować.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

czyli znowu bedzie kombinowanie jak beda szarze pod katem jak tu ich ustawic i ile przesunac...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

zagrasz na turnieju to zrozumiesz jak jest... czytając forum onetu można uznać że świat to złe miejsce pełne wyuzdanych idiotów - fora mają swoje prawa a prawdziwy świat jest lepszy :mrgreen:

Ż.

P.S. ostatnio na turniejach radzimy sobie bez sędziów 8)

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

Uwazam ze samo podejscie jest nieodpowiednie, jak jakikolwiek koles moze napisac sobie na forum ktore ma slozyc lataniu dziur, "to co z tym zmienimy bo konsekwencje buza mi moja wizje", to niepowinno w ogole miec miejsca. Uscislenia to znaczy precyzowanie, czyli nie zmienianie tego co jest scisle. To ze cos moze sie przestac lub zaczac sie oplacac nie moze byc zadna kwestia, pivot po deklaracji powoduje co, ze smieciowa jednosta moze zostac zniszczona, ok, z punktu widzenia osoby ktora KLARYFIKUJE niescislosci nie powinno to robic rzadnej roznicy.
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1880
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Rozumiem, ze wg Ciebie fast, ktory podjedjedzie pod regiment wroga na mniej niz 2,5" nie moze uciec, bo przy pivocie sie zabija?
Nawet pomimo tego, ze Gav pisze co innego?

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Marek Golan pisze:Gav wie i pisze, ze pivot to uproszczenie.
Na pewno w jego rozumieniu turn, o ktorym pisze, to tez uproszczenie.
Zatem wszystko jest dokladnie przemyslane, nie czepiajcie sie Gava [-X .

A nasza wersja jest prawidlowa :).

A tak poza tym to uwazam, ze wirtualny pivot bylby pewnym kompromisem, ale nie rozwaizuje kilku problemow np. JJa strzelcow ustawionych w linii.
Jest to mniejsza zmiana zasad na pewno, zgoda, ale jednak jest to zmiana zasad.
Jak juz zmieniamy to lepiej zmienmy na najlepsza wersje i ujednolicmy.
Zmienilismy uciekanie od walki na 'poprost przesun' to zrobmy tu tak samo, bedzie prosto.
Co ma wspólnego flee jako reakcja z wypocinami Gav'a na temat ucieczki z CC?

ODPOWIEDZ