Vampiry a Balancing Patch & Restricted

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Re: Vampiry a Balancing Patch & Restricted

Post autor: bigpasiak »

w sumie ingerencja w koszt pkt takze bedzie odczytana jako zmiana zasady ogolnoarmijnej i wg mnie jest slabszym rozwiazaniem...

wydaje sie ze zamiana warda jest sesnowniejsza.
mozna by sprobowac [ jesli LS wyrazi wole ] przetestowac ten pomysl na PGA [ jesli orgowie takze by sie zgodzili ]. wydaje sie ze wyniki bylyby miarodajne i sensowne.

sa inne pomysly poza zmniejszaniem liczebnosci armii i zmiana warda?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Najlepiej wywalcie te demony w piginy z turniejów, przynajmniej nie będę jak głupi zmieniał koncepcji i dokupował modeli jak tylko coś komuś strzeli do głowy.
Wystawiam coraz bardziej badziewiaste jednostki, a zaniedługo i tych nie da rady wcisnąć. :)
Thurion pisze:teraz zbieranie demonow jest malo jazzy, kazdy bedzie na ciebie jechal, nie licza sie takie rzeczy jak granie tym od zawsze i ladowanie w armie kupy kasy tylko po to zeby byla ladna, teraz kazdy kto gra demonami jest czarownica a kazdy grajacy inna armia inkwizytorem
True, true.
Zauważam, ze (przynajmniej u nas) nie przybywa armii demonicznych jakoś znacząco, jakby można było sądzić po możliwościach tej armii. Pi-ar robi swoje. :)

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

u nas tak samo, na Pomorzu gramy tym Ja i Malin (obaj gramy tym praktycznie od bardzo dawna jesli nie od bardzo bardzo dawna), Kołek - ktory jest multiinstrumentalista i gra wszystkim, i od czasu do czasu ktoś z BWT jakąs armią ze składaka ;)

ogolnie najwieksze psioczenie robia ludzie z Wawy, szczerze mowiac to im sie nie dziwie bo jak sie przeglada wyniki turniejow lokalnych to co chwile wygrywa jakis demoniczny gracz swiezo po zmianie armii, na szczescie to domena Stolicy :mrgreen:

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

nie przybywa armii demonicznych jakoś znacząco
Nawet ubywa. Poza tym, nie zauważalna jest jakaś dominacja demonów na Śląsku. Dostają równo w dupę od różnych armii, a czołówka na turniejach jest dosyć zróżnicowana (pod kątem armii, bo wygrywają generalnie ci sami ludzie).
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Pasiak: chodzi generalnie o to, by nie zmieniac zasad a tylko kompozycje, by nie zastanawiac sie podczas bitwy, na ktora wersje Horrorow gramy, czy te z BP 1.0 czy te z limited czy te z BP 2.0, tylko przed bitwa okroic armie w rozpisce a kazda bitwe grac na te same zasady.

Szczegolnie dotkliwe zmiany zasad byly podczas poprzednich wersji BP, gdzie polowy turniejow sie nie gralo na BP ,w tym 90% z tej polowy miala totalnie rozne ograniczenia zasad rowniez.
Mozliwy sceniarusz po wprowadzeniu zmiany warda:
- zmiana okazuje sie do dupy
- kazdy organizator robi jak swoje zasady
- jest generalnie zle a wszedzie inaczej
Tak bylo po zmianie zasad Horrorow (WI i MB zmienily zrobily swoje ograniczenie)
Tak samo bylo ze zmiana zasad dozywiania.
Teraz mamy w miare stabilny system, gdzie jedynie demony sa lekko do przodu, ale kazdy ten system stosuje.

Odeszlismy od zmian zasad, tniemy kompozycje, nie ma powodow by ten porzadek zmieniac.
Zwlaszcza, ze sorry, ale czy ktos wyobraza sobie, ze moglibysmy tak z dnia na dzien wywalic/zmienic warda demonom... prosze Was, proponujecie wyjebane ciecie, ktore moze oslabic totalnie ta armie, za miesiac okaze sie (nikt tak naprawde nie jest do konca pewien jak to bedzie wyglad dokladnie), ze demony sa splewione totalnie i trzeba bedzie sie z tego w calosci wycofywac.

Teraz mamy pewna baze, z ktorej demony lekko wychodza, nie ma co robic rewolucji tylko nalozyc lekkie dodatkowe ograniczenia kompozycyjne, z cala pewnoscia bedzie to mniej inwazyjne i mniej ryzykowne od 'zmienmy im cala zasade armijna'.
Sorry, ale musimy w miare wywarzyc racje i przede wszystkim nie przedobrzyc. Mamy obcinac 'najwieksze' przegiecia a nie wyrownywac sily. Jak za slabo obetniemy cos to jest to mniejsze zlo niz 'ban armii'.

Kolejna sprawa: dla poczatkujacych graczy/nie grajacych na turniejach zbyt czesto bedzie to kolejna bariera, by co miesiac wertowac 'co nowego przynosi nowy BP'.
Ostatnio zrobilismy ostre przemeblowanie BP, teraz tylko ewolucja (i to pewnie na poczatku przyszlego roku)

Ja jestem stanowczo przeciwny wszelkim zmianom zasad. Mysle, ze duza wiekszosc :) LS tez (taki kierunek obralismy, ze nie zmieniamy zasad).

Jestesmy odpowiedzialni, nie wydamy zmiany zasad, ktora mozliwe, ze bedzie trzeba za miesiac zmieniac. 8)
Wszystko IMO, mowie za siebie nie za LS.

p.s. sorry, ale zmiany zasad kadzy moze wymyslec a nikt nie jest w stanie tak naprawde przewidziec ich skutkow
ot chociazby ja mam kilka pomyslow
- kazdy oddzial/hero demonow Movement -1 (mocne oddzialy generalnei sa wolne a w demonach za szybkie)
- ward jest zawsze, ale 6+ (herald tzeentcha 5+)
- LD calej armii -1, BSB daje -1 do do rzutu zamiast przerzutu (bo demony sa nie do zabicia w walce)

Niech mi ktos wskazze, w ktorym punkcie te zmiany sa gorsze od zmiany warda na cala armie by nie dzialal na magiczne.
Ja uwazam, ze sa lepsze, bo nie zmieniaja ogolnego porzadku armii, nie boostuja jeszcze bardziej maginczych bronii (i tak jednostki z magicznymi atakami/herosi sa turbo lepsze aktualnie od tych bez mag. atakow).

Skutek wprowadzenia tych zmian - b. trudny do przewdidzenia (tak samo jak kadzej zmiany na cala armie) = NIE MA SENSU jego wprowadzanie :).


Co do zmiany % armii demonow, czy takie ograniczenie dalo rade na Euro?
Czy sprawiedliwe bedzie granie 2000 (+ bonusy w liczeniu VP) demonow na 2250 DE?

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

jeśli Doch jest najsilniejszą armią w battlu ale dostaje od DE to kto zasługuje na ograniczenia :?: :twisted: ale przepotężne De dostają baty od Khemri ergo... :wink:

@ Marku mówimy ogólnie o sytuacji turniejowej i pozycjach wszystkich armii, które BTW Shino swojego czasu obiecał podać :mrgreen:

ale dość starczego jęczenia ciemniaka #-o

pzdr,
Ż.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Dziekuje Marku za odpowiedz.

Rozwazalem te kwestie wlasnie ze wzgledu na trudnosc wprowadzenia takiej powaznej zmiany w calej armii. Jednak czy nie jest do przyjecia czas na przetestowanie danych zasad na 1, 2, 6 lokalach tudziez wyprobowac na masterze [ np WD przetestowal chocby 2 tanki i polowe pkt za nie a wystarczy przeciez zagadac z konkretnymi orgami i albo sie zgodza albo bedzie mozna poszukac nastepnego tura ] i sprawdzic w praniu jak to dziala.

Rozumiem ze nie chcecie ingerowac w zasady ze wzgledu na mozliwosc nieuwzgledniania BP przez orgow na konkretnych masterach i roznych osrodkach. Czy nie daloby sie zrobic tych zmian [ czy jakichkolwiek innych ] w porozumieniu z osrodkami organizujacymi mastery? Wydaje sie ze kompromis wcale nie jest taki trudny do osiagniecia a moglby wprowadzic i dac calkiem ciekawe rezultaty.

Niestety w odniesieniu do demonow to ta baza sie nie sprawdza i jest dokladnie jak pisze Thurion z zasadami kompozycyjnymi. Jedynie konkretne zmiany sa w stanie cos ugrywalnic w tej armii i sprawic ze nie bedzie slaba ale na tyle dobra [ i nie przegieta ] aby spokojnie mogla wygrywac ale zeby nie byla pierwszym wyborem nowych graczy ani ewidentna alternaywa dla tych ktorym znudzilo sie przegrywanie innymi armiami.

Co jeszcze mozna zrobic w kwestii kompozycyjnej?
Promowac true core i co dalej?
jak chcesz wziac pieski to bloodletterow na kazdy unit psow?
na kazdego herosa z odpowiednim markiem dany core?
to poki co zmiana bedzie z 1 horrorow na blodziow i tyla...

Jesli ktos ma dobry pomysl jak podciac a nie wyciac demony kompozycyjnie to slucham Panowie bo ciezko przyciac nastepne przedmioty jesli dalej sa uzywane te pociete...

Moze nie laczyc danego typu herosow?
Np. puszka bsb nie moze byc heraldem czincza? ale puszka nie bsb juz ok...?

Sam juz nie wiem...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

bigpasiak pisze: to poki co zmiana bedzie z 1 horrorow na blodziow i tyla...
ktorych to blodziow trzeba kupic, skleic i pomalowac, olewajac po drodze 20 horrorow ktore sie musialo zrobic na BP w wersji dwie wczesniej... kompozycjom mowie zdecydowane NIE, chyba ze na zasadzie cos w kombinacji z czyms zżera jakis dodatkowy slot

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

no o to mi chodzi.

zmiana zasady dzialajacej na cala armie jest moze troche bardziej bolesna wzgedem armii jednak nie wymusza kupowania dodatkowych ton modeli.

wiadomo -przesadzilem z iloscia ale to bedzie tak wygdalo a potem jak sie nie sprawdzi albo wymysli ktos cos lepszego to kolejna zmiana...

Z tgo co pamietam to bestie i orki dostaly zmiane zasady armii i jakos nie sprawilo to wiekszego problemu [ choc szkoda ze dalej sa tak bardzo niszowa armia ze jak je zobaczysz to oczy jak pieciozlotowki... ] i dlaczeogo w imie uregulowania armii na lepsze to bylo dopuszczone a w imie tego samego lecz z armia zbyt grywalna [ demony ] jest to za duzy cios?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

SexRocket
Piszczałka
Posty: 2984
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów
Kontakt:

Post autor: SexRocket »

kiedys kminilismy u nas co by bylo gdyby... i tak padly takie pomysly jak przyciecie immortal fury (ls zrobila to troche slabo gdyz zjadanie rara to nie jest zadno ograniczenie) chyba ze psy przeniesc do rarow.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

SexRocket pisze:kiedys kminilismy u nas co by bylo gdyby... i tak padly takie pomysly jak przyciecie immortal fury (ls
zrobila to troche slabo gdyz zjadanie rara to nie jest zadno ograniczenie) chyba ze psy przeniesc do rarow.
i osoby majace 10-15 ladnych psow musza zrobic 10-15 ladnych seekerek...
immortal fury jest ograniczone dobrze, jak chces miec optymalne combo czyli syrenka i blodka to nie masz rarow, zreszta nie ma o czym dyskutowac bo blodek jest dla noobów :)

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

no tak...
tylko co jeszcze lub raczej jak jeszcze cos zmienic?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Ograniczenie puszki+psy. Rozumiem, ze wiekszosc boli obecnosc wiecej jak 1 sztuki Hero z 0+? wiec niech zabiera 2sloty special, a kazdy nastepny 1slot. W efekcie mamy 1 puszke + 1 psy albo 2 puszki na <2000 no i 1 puszke + 2paki psow lub 2puszki + 1 psy na >2000. Dla full-khorne klimaciarzy ta zasada bedzie wygladac inaczej. W dobra strone ide?

Lub po prostu zrobic go podonie jak horrory 0-1 na <2000 i 0-2 na >2000

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Lidder pisze:Ograniczenie puszki+psy. Rozumiem, ze wiekszosc boli obecnosc wiecej jak 1 sztuki Hero z 0+? wiec niech zabiera 2sloty special, a kazdy nastepny 1slot. W efekcie mamy 1 puszke + 1 psy albo 2 puszki na <2000 no i 1 puszke + 2paki psow lub 2puszki + 1 psy na >2000. Dla full-khorne klimaciarzy ta zasada bedzie wygladac inaczej. W dobra strone ide?

Lub po prostu zrobic go podonie jak horrory 0-1 na <2000 i 0-2 na >2000
ja bym zrobil to bardziej restrykcyjnie, po prostu albo bsb albo juggernaut zapis prosty jak drut:

Kod: Zaznacz cały

Herald of Khorne.
0-1.
A Herald of Khorne can either have Juggernaut of Khorne and Armour of Khorne or be a Battle Standard Bearer,
but not both.
ograniczenie nie dziala w przypadku armii czysto Khornowej

mozna jeszcze jakos zrobic ze jak ktos jednak chce miec BSB na juggernauciee to taki typ zjada rare, w armii mozna miec oczywiscie max 2 rzeczy zjadace rary z racji nie posiadania wiecej rarow :)
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2009, o 11:38 przez thurion, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

moze byc bsb na juggerze, ale bez armora. czyli albo 0+ albo bsb. no i tak jak mowisz, full opcja zjada rare :)

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Zajebiście. Tylko co to naprawdę zmienia? Będzie zestaw herald na juggerze+latający bsb tzeentcha. Albo jakikolwiek inny zestaw, wcale nie słabszy. Jedyne zajebiście skuteczne ograniczenie było w pierwszej wersji BP - herald z 0+ save zajmuje dwa sloty hero.
jeśli Doch jest najsilniejszą armią w battlu ale dostaje od DE to kto zasługuje na ograniczenia ale przepotężne De dostają baty od Khemri ergo...
Forumowi wojownicy dostają od khemri :wink:
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

thurion pisze: immortal fury jest ograniczone dobrze, jak chces miec optymalne combo czyli syrenka i blodka to nie masz rarow,
Agreed, bym miał tylko 2 drobne uwagi.
Immortal fury - niech zżera rare, ale tylko na bloodku - może wtedy ktoś (no, np. ja ;) ) pokminiłby z princem, dla którego furia jest dość budująca opcją.
Syrenka - może na małe punkty nie zajmowałaby rare (a np. 2 special). Na małe punkty najczęściej gra się na 2 hero, co już ogranicza wystawianie tego giftu (nawet przy 3 herosach też z jakiegoś elementu: magia, uderzenie lub pancerny Nurgle trzeba zrezygnować), a o wiele bardziej przydatna jest na 2k+, gdzie bardzo często służy ochronie GD czy własnie wystawianiu celu dla krowiszcza.
Lidder pisze: moze byc bsb na juggerze, ale bez armora. czyli albo 0+ albo bsb. no i tak jak mowisz, full opcja zjada rare
Brzmi ciekawie, choć Jankielowi nie można odmówić racji... Z tym, ze jednak BSB na juggerze to nieco mocniejsze kombo niz herald na juggerze + mobilny BSB.
thurion pisze:zreszta nie ma o czym dyskutowac bo blodek jest dla noobów :)
=D> :)

Miałbym jeszcze prośbę do moderatury, żeby wydzielić wątek demoniczny z dyskusji o wąpierzach, tak dla przejrzystości. :)

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Jankiel pisze:Jedyne zajebiście skuteczne ograniczenie było w pierwszej wersji BP - herald z 0+ save zajmuje dwa sloty hero.
I jak to potem wygladalo? GD + BSB = 4hero? to byl ban na takiego bsb.
Jankiel pisze:Będzie zestaw herald na juggerze+latający bsb tzeentcha.
no, slabsza opcja. ma latanie, a druga rzecz to scroll. juz nie ma Master of Sorc. HoK bez BS z letterami juz nie robi takiego CR. latacz, ktory wbije do walki, zeby wspomoc juz nie bedzie niezdejmowalny. nie mowie, ze to jest slabe, ale na pewno slabsze nic bsb z 0+.

:)

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

HoK bez BS z letterami juz nie robi takiego CR
Jeden punkt. Też mi różnica. Nie ma sensu dopisywać ograniczeń, które nic sensownego nie dają, a jedynie "są"
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Jankiel pisze: Jedyne zajebiście skuteczne ograniczenie było w pierwszej wersji BP - herald z 0+ save zajmuje dwa sloty hero.
mozna sie zastanowic nad przywroceniem tego ograniczenia... mi sie na starym BP gralo dobrze bez juggera ;) a jak mozna go wystawiac to jest to po prostu zbyt silna pokusa zeby tego nie zrobic :mrgreen:

robiac jakies ograniczenia trzeba sie zastanowic co chcemy zrobic:
1. czy chcemy zrobic tak zeby nie kazdy 10 latek chwytal sie za demony, a co drugi 20 latek przerzucal sie na demony po dwoch miechac grania (czytaj czy chcemy je troche utrudnic w prowadzeniu)
2. czy chcemy zrobic tak zeby nie dalo sie nimi wygrac mastera i zmusic graczy do sprzedani armii :)

IMO powinno sie celowac w pkt 1 :)


pzdr

ODPOWIEDZ