Początkujący.... (Pytania/Pomoc)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
warkseer
Wodzirej
Posty: 741
Lokalizacja: żyrardowskie kanały

Re: Początkujący....

Post autor: warkseer »

To Frenzy daje dodatkowy atak, a nie odporność
Obrazek

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Więc mógłby i ktoś w końcu uzmysłowić, co daje ;)? Gdyż powoli zaczynam sobie mylić ;)

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Frenzy (szał, czy jakoś tak):
immune to psychology, +1A, nakaz szarży.

immune to psychology (odporność na psychologię):
odporny na paniki, fear, terror... nie może deklarować ucieczki (flee) w reakcji na szarżę

pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Więc wtedy korsarze z dwoma broniami ręcznymi są żywym czołgiem ;) Dziękuję za odpowiedź.

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

nad tym bym dyskutowal, no ale jak chcesz.

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Powiedz co sądzisz, bo możliwe, iż coś źle zrozumiałem.

Awatar użytkownika
MORFI
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 164
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MORFI »

Witam Mam pytanie
Sztandar armi daje w + 1 temu kto go ma ale w 12 calach nie ?
Dzieki wielki pozdro
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2009, o 19:18 przez MORFI, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

nie chapie punktów jako item, jeżeli nie masz magicznego bannera możesz kupić przedmioty
Obrazek

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Co do frenzy, to zapomniałeś dopisać, że traci się je w chwili gdy się przegra walkę.

Sztandar armii daje +1 do CR oddziałowi w którym się znajduje i tylko jemu (kumuluje się ze zwykłym sztandarem) dodatkowo jednostki w 12'' (łącznie z oddziałem w którym się znajduje) przerzucają nieudane testy złamania (break testy).
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Chciałbym zasięgnąć Waszej porady. Otóż chciałbym zacząć swoją przygodę z Warhammerem i zaczął się problem z wyborem armii oczywiście ;P
Jako, że nastawiony byłem na jakość a nie ilość zdecydowałem się na Wojowników Chaosu ale tu z kolei problemem jest że trzeba się nastawić na kawalerię głównie by coś osiągnąć. A ja chciałbym grać armią która przynajmniej w 95% mi odpowiada ;P
A więc tak:
- generalnie jakość a nie ilość - wolę mieć mniej jednostek ale za to mocniejszych
- żeby były jakieś strzelające jednostki
- magia - nie musi być bardzo potężna ale żeby dało się od czasu do czasu coś rzucić
- dużo możliwości taktycznych - tzn. żeby walka nie polegała tylko na jak najszybszym dotarciu do przeciwnika ew. czekaniu aż to wróg dojdzie - wolałbym mieć różne możliwości - takie trochę "szachy"
- różnorodność jednostek - ale żeby mimo wszystko piechota była podstawą (ale i żeby jakaś kawaleria się pojawiła)

A więc ze względu na klimat (przecież to podstawa) mam kilka nacji do wyboru:
- Wojownicy Chaosu (na to się głównie nastawiłem ale niestety kawaleria to podstawa - przynajmniej tak słyszałem, poza tym brak strzelców... no chyba, że Grasantów można wyposażyć w oszczepy, toporki))
- Leśne elfy (wiele o tym nie wiem - a to co wiem pochodzi z rpg)
- Mroczne elfy (jak wyżej)
- Skaveni (miała być jakość ale bardzo podoba mi się klimacik tej armii, magia, dużo chaosu, techniczne zabawki)
- Krasnoludy (tu też głównie klimat, główne minusy (jak dla mnie) to brak kawalerii i magii oraz toporność... tzn bierność w działaniu)
- Hrabstwa Wampirów (klimacik moim zdaniem najlepszy, niemniej jednak chyba są dość trudni do prowadzenia w związku z potrzebą chronienia Generała i tym, że aby oddziały maszerowały muszą w pobliżu mieć Wampira, banshee od biedy mogą "postrzelać")

Może mi ktoś mi tu coś doradzić? Bardzo proszę :)

Awatar użytkownika
Shinue
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6756
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX"

Post autor: Shinue »

mroczne elfy mają wszystko czego szukasz nawet więcej...
pomyśl tez o lizakach.
Obrazek

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Waldi pisze: - generalnie jakość a nie ilość - wolę mieć mniej jednostek ale za to mocniejszych
- żeby były jakieś strzelające jednostki
- magia - nie musi być bardzo potężna ale żeby dało się od czasu do czasu coś rzucić
- dużo możliwości taktycznych - tzn. żeby walka nie polegała tylko na jak najszybszym dotarciu do przeciwnika ew. czekaniu aż to wróg dojdzie - wolałbym mieć różne możliwości - takie trochę "szachy"
- różnorodność jednostek - ale żeby mimo wszystko piechota była podstawą (ale i żeby jakaś kawaleria się pojawiła)
opis idealnie pasuje do HE :)
DE też mogą być

natomiast VC czy też krasnoludy w ogóle do tego nie pasują.

porozglądaj się po działach danych armii.. i poczytaj o jednostkach, taktykach itp.. może coś ci podpasuje.
Obrazek

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

A mi tu idelnie pasuja demony :?
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Shinue
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6756
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX"

Post autor: Shinue »

Eltharion pisze:demony :?
wypluj to słowo [-X
Obrazek

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Asassello pisze: opis idealnie pasuje do HE :)
DE też mogą być

natomiast VC czy też krasnoludy w ogóle do tego nie pasują.

porozglądaj się po działach danych armii.. i poczytaj o jednostkach, taktykach itp.. może coś ci podpasuje.
No właśnie HE mi w ogóle nie pasują charakterologicznie ;P

a VC i krasnale - tak mi się wydaje, że mają fajny klimacik- tylko, że nie wiem bardzo jakby mi się nimi grało... krasnale strasznie wolni są ale za to fajnie wyglądają i mają strzelby, działka itd
VC z kolei to nekromanci, szkieletki i wampirki - fajnie bardzo wyglądają

Rzeczywiście mroczne elfy po wstępnym przyjrzeniu się wyglądają bardzo fajnie, poczytam jeszcze o nich...
I takie pytanie: jakie znaczące różnice są między DE a WE?
Wybaczcie, że tak męczę ale jak już się zdecyduję na armię to na taką najbardziej mi odpowiadającą :)
Shinue pisze:mroczne elfy mają wszystko czego szukasz nawet więcej...
pomyśl tez o lizakach.
Jaszczurki zdecydowanie odpadają - nie mój klimacik ;P

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Eltharion pisze:A mi tu idelnie pasuja demony :?
niestety te kryterium dyskwalifikuje demony:
Waldi pisze: - dużo możliwości taktycznych - tzn. żeby walka nie polegała tylko na jak najszybszym dotarciu do przeciwnika ew. czekaniu aż to wróg dojdzie - wolałbym mieć różne możliwości
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

tomasso
Mudżahedin
Posty: 249

Post autor: tomasso »

Jeśłi chodzi o klimat, to tylko Krasnale. Klimat brodaczy jest nie do podrobiena. No i slayerzy - IMO najbardziej klimatyczna jednostka w grze.
Nie dają jednak tylu możliwości tatycznych, co inne rasy. Mała mobilność? Na 2k+ odpowiedna kombinacja run i Kowadełko Zagłady, i oddziały w pierwszej turze już na 18' idą :D
Jeśli chodzi o wszystkie punkty, które wymieniłeś, to DE.

I pytanie ode mnie: jakie wymiary ma podstawka pod chariota?

Awatar użytkownika
Bruenor Battlehammer
Wodzirej
Posty: 700
Lokalizacja: Bendsburg

Post autor: Bruenor Battlehammer »

Wedle opisu też bym doradził DE :)

@tomasso charioty są na 50x100 mm
putoa alasti avantoon! :wink:

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Mi także opisik pasuje do DE ;)
Choć magia akurat jest bardzo dobra ;)

Awatar użytkownika
Dzidzia
Mudżahedin
Posty: 334
Lokalizacja: Z lasku Athel Loren ;]

Post autor: Dzidzia »

Zbieraj WE! Dość dobrze pasują do podanego przez Ciebie opisu :wink:
Parravon pisze:
mi_hau pisze:w RB nie ma ze Terki to Flaing Skirmisza jedynie - cold blod, Poison, flaing cavalary
Człowieku jaka " Flaing Skirmisza" #-o mają zasadę Flying Cavalry a w rulebook-u poczytaj sobie o zasadach Flyers od strony 68 czytaj wszystkie zasady to nie będziesz miał takich problemów.

ODPOWIEDZ