Domena Cienia

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3369
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Domena Cienia

Post autor: Smiechu »

Głownie chodzi mi o 6. czar, gdyż jest on bardzo istotny w grach wysoko punktowych przeciwko armiom z dużymi modelami.

Mianowicie:
Używamy tamplata z katapy i to co pod nim .... (bla bla bla) - czy te male kuleczko to będzie 100% hit??
bo cały TP nie zakryje np. TANKA, lub Drzewca lub innego tego typu modelu.
A i jeszcze jedno - czy bohaterowie mogą robić look outa??

Bo jeżeli wszyustkie odpowiedzi będą pozytywne to wychodzi na to że magia Cienia jest zajebista.

kanister
Chuck Norris
Posty: 362

Post autor: kanister »

Zasada z dziurką dotyczy tylko katapult. Więc duże modele zawsze będziesz trafiał na 4+.
I tak, można robić lookouta.
kanister pisze:Fajnie jest cytować siebie.
jawora pisze:Ja tam w lidze online nie startuję, bo za daleko od mojego miasta.

Awatar użytkownika
Mike
Mudżahedin
Posty: 343
Lokalizacja: Bastion

Post autor: Mike »

To i ja mam pytanie. Czy template pitki można położyć tak, żeby zahaczała kilka jednostek pod warunkiem, że położę na jednym z nich a nie pomiędzy, i czy obie muszą testować I po rzucie na 4+?
Żaba pisze:P.S. aczkolwiek smok jest niewątpliwie absolutnym samcem alfa i przywódcą stada bez niego ani rusz... :mrgreen:
true
Bestialski_Brokuł pisze:(...)potem się okaże(...) Shadowblade to nie asasyn tylko nazwa firmy od mokrej roboty, która ostatnio przeprowadziła szeroką rekrutację :wink:

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

templata mozesz rzucic tylko na jednostke ktora widzisz, czyli jezeli jestes na rownym poziomie terenu to tylko na goscia w pierwszym szeregu, i pamietaj nie wybierasz miejsca a model wiec kladziesz template na srodku podstawki wybranego modelu.
btw ja jeszcze zadam pytanie co do pitki, jezeli leci ona w stedzia i trafie na te 4+ jak jest z tym lookout sir ? i jak jest z trafianiem skinkow i priesta na nim ? wszytscy zakryci czy na 4+ czy jak ?

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1211
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

Na 4+ zakryci i na najwyższej inicjatywie się testują (bodajże i=4), test nie zdany -> schodzi cały model.
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.

Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"

I love this game... :D

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

Relosu pisze:templata mozesz rzucic tylko na jednostke ktora widzisz, czyli jezeli jestes na rownym poziomie terenu to tylko na goscia w pierwszym szeregu, i pamietaj nie wybierasz miejsca a model wiec kladziesz template na srodku podstawki wybranego modelu.
chyba jednak nie. czar mowi ze masz polozyc na unit a nie na model.

Awatar użytkownika
Mike
Mudżahedin
Posty: 343
Lokalizacja: Bastion

Post autor: Mike »

Relosu pisze:templata mozesz rzucic tylko na jednostke ktora widzisz, czyli jezeli jestes na rownym poziomie terenu to tylko na goscia w pierwszym szeregu, i pamietaj nie wybierasz miejsca a model wiec kladziesz template na srodku podstawki wybranego modelu.
Pytałem się o jednostki nie modele w jednym regimencie. Żeby było wam łatwiej odpowiedzieć podam przykład, są dwa drzewa "sklejone" ze sobą rzucam pitkę wybieram na cel jedno z nich i kładę na nim placek, moje pytanie brzmi czy dostają oba drzewa czy jedno.
Żaba pisze:P.S. aczkolwiek smok jest niewątpliwie absolutnym samcem alfa i przywódcą stada bez niego ani rusz... :mrgreen:
true
Bestialski_Brokuł pisze:(...)potem się okaże(...) Shadowblade to nie asasyn tylko nazwa firmy od mokrej roboty, która ostatnio przeprowadziła szeroką rekrutację :wink:

kanister
Chuck Norris
Posty: 362

Post autor: kanister »

Jeśli templat będzie leżał centralnie na pierwszym drzewie, ale drugie też zostanie odrobinę zahaczone, to działa na oba.
kanister pisze:Fajnie jest cytować siebie.
jawora pisze:Ja tam w lidze online nie startuję, bo za daleko od mojego miasta.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Aldean pisze:
Relosu pisze:templata mozesz rzucic tylko na jednostke ktora widzisz, czyli jezeli jestes na rownym poziomie terenu to tylko na goscia w pierwszym szeregu, i pamietaj nie wybierasz miejsca a model wiec kladziesz template na srodku podstawki wybranego modelu.
chyba jednak nie. czar mowi ze masz polozyc na unit a nie na model.
a widzisz modele z drugiego szeregu jezeli jestes na tym samym poziomie i nie jestes LT? Jezeli w opisie czaru jest "within LOS" (albo podobne) to kładziesz tam gdzie widzisz.

Dla przykladu: skirmish w lesie, widzisz tylko jeden model- chyba mi nie wmowisz, ze kladziesz template na caly oddzial jak ci sie podoba. kladziesz template na modelu ktory widzisz

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

Morrok pisze:
Aldean pisze:
Relosu pisze:templata mozesz rzucic tylko na jednostke ktora widzisz, czyli jezeli jestes na rownym poziomie terenu to tylko na goscia w pierwszym szeregu, i pamietaj nie wybierasz miejsca a model wiec kladziesz template na srodku podstawki wybranego modelu.
chyba jednak nie. czar mowi ze masz polozyc na unit a nie na model.
a widzisz modele z drugiego szeregu jezeli jestes na tym samym poziomie i nie jestes LT? Jezeli w opisie czaru jest "within LOS" (albo podobne) to kładziesz tam gdzie widzisz.

Dla przykladu: skirmish w lesie, widzisz tylko jeden model- chyba mi nie wmowisz, ze kladziesz template na caly oddzial jak ci sie podoba. kladziesz template na modelu ktory widzisz
przeczytaj dokladny opis czaru.

"take the small round template and place it over a single enemy unit"

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3369
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

Jak dla mnie opis czaru jest jasny - kłade na regimencie, a nie na modelu z pierwszego szeregu którego widze.

Look out ... jest tutaj conajmniej bardzo bezsensowny.
Jak model z regimentu ktory ma mniejsza inicjatywe od bohatera moze zaowazyc pierwszy od niego ze otwiera sie dziura i jego pan moze byc wciagnięty??
Kazdy powinien odpowiadac za siebie.

Nie wiem - moze mam troszke dziwne myslenie, ale uważam że tak powinno być, bo jest to logiczne.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Zasada "Look Out, Sir" ma zastosowanie we wszystkich atakach zasięgowych uwzględniających templatkę. Cytat ze strony 75, Podręcznika Zasad:
Stosuje się ją również <zasadę "Look Out, Sir"> w przypadku ataków zasięgowych wykorzystujących szablony (np. przy używaniu niektórych czarów czy magicznych przedmiotów)
W przypadku problemu z zasięgiem - w opisie czaru jest ewidentnie napisane, że zasięg wystarczy mieć do oddziału - może tak wyjść, że przy tych 24 calach będzie miał czarodziej tylko pierwszy szereg oddziału wroga w zasięgu, może wyjść, że będzie obejmował cały oddział - niezależnie od sytuacji, jeśli jakikolwiek model jest w zasięgu, czarodziej może (i musi) położyć templatkę na oddziale (środku oddziału).
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

No wlasnie co znaczy "na oddziale". Na srodku oddzialu, na srodku jednego z widocznych modeli, czy tak ,zeby docelowy odzial zachaczyc? :lol2:

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Wszystko znaczy "na oddziale". Robisz to jak uwazasz, ale zachowujac zasady fair play. Nie zgarniasz pol modelu z odzialu, w ktory celowales i kilka z oddzialu, ktorego nie widzisz. Powinienes zmaksymalizowac ilosc modeli jakie zgarniasz templatka, oczywiscie mozesz to sobie darowac jesli polujesz na jakiegos herosa w tym oddziale :)

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

Nie liczylbym na fair play ;)

Awatar użytkownika
Koz@a
Chuck Norris
Posty: 466
Lokalizacja: Chrzanów/Kraków

Post autor: Koz@a »

Jak dla mnie sprawa jasna kładę templatkę na środku oddziału który jest celem czaru i już :D , przynajmniej ja zawsze tak grałem :P

ODPOWIEDZ