Jeśli pytasz o coś innego, to sprecyzuj, bo nie rozumiem pytania...
Turniej - "GRY I ZABAWY" - Toruń - 2500 pts - 14 kwietnia
Asarnil pisze:oczywiście, że tak, tylko zwróć uwagę, że wówczas są już w hth, ponieważ muszą szarżować w pierwszej turze. W związku z tym wszystkie ograniczenia z tym związane obowiązują.
ok...ale co w przypadku jak wystawie np Runelorda na kowadle??
@ andrew - ale kombinujesz... naprawde nie wiem, co zrobic z kowalem... wydaje mi się, że wówczas nie szarżujesz (bo nie możesz się ruszyć), możesz użyć kowadła i w następnej turze przeciwnik na Ciebie szarżuje. Tylko plis nie pytaj mnie, co się stanie jak będzie dwóch kowali z kowadłami 
@ nijlor - oddział traktuje się dokładnie tak samo, jakby wrócił zza planszy - wychodzi po deklarajach szarż przed ruchem, nie może marszować.
            
			
									
									
						@ nijlor - oddział traktuje się dokładnie tak samo, jakby wrócił zza planszy - wychodzi po deklarajach szarż przed ruchem, nie może marszować.
wg mnie kowal idzie bez kowadla z racji (tylko fluffowej) nie ruszania go... Jesli zginie przeciwnik dostaje punkty za kowala ale nie za kowadlo.
            
			
									
									
Co daje kowadlo w tym scenariuszu?! Od razu jest szarza i close combat. Faza strzelania potem. Spowolnienia i hitów nie mozna w CC rzucic. Ruchu tez nie. Przerzuty fearow i breakow nie potrzebne jak masz kowadlo bo jestes unbreakable.. wiec chcesz za 150 punktow unbreakable 
            
			
									
									
Na razie pierwsze 3 miejsca:
1. Piotr Głomski - EMPIRE - XIII Kohorta
2. Hirek - BEASTMEN - Oko Terroru
3. Wojtek Gula - WE - Kielce
Jutro pewnie pełne wyniki.
Dzieki wszystkim za uczestnictwo, niech ktoś może sie pokusi o jakiś raporcik?
            
			
									
									
						1. Piotr Głomski - EMPIRE - XIII Kohorta
2. Hirek - BEASTMEN - Oko Terroru
3. Wojtek Gula - WE - Kielce
Jutro pewnie pełne wyniki.
Dzieki wszystkim za uczestnictwo, niech ktoś może sie pokusi o jakiś raporcik?
Na raport nie bardzo mam czas ale napiszę kilka wniosków dla potomności...Asarnil pisze:
Dzieki wszystkim za uczestnictwo, niech ktoś może sie pokusi o jakiś raporcik?
1. Licytacja scenariuszy nie burzyła równowagi gry. Przegrałem wszystkie licytacje...
2. Arcylektor na ołtarzu jest świetny - miażdży bohaterów wroga, świetnie przytrzymuje oddziały wroga (choć nie ma co liczyć, że je przegoni) i rewelacyjnie wspiera natarcie za pomocą bound spelli.
3 Duet Steam Tanków wymiata, chyba że trafi się na Bretonię (Diuk rozkręca czołgi w dwie-trzy tury...)
4. Duet Steam Tanków wsparty trzema kawaleriami i ołtarzem daje Imperium niesamowitą mobilność. We wszystkich bitwach moja armia w 2-3 turze była niemal w całości na połowie wroga (a czasem i w jego deploymencie). Pierwsze dwie bitwy trwały tylko 4 tury (18:2 i 20:0).
5. Imperium w składzie arcylektor, mały kapłan i czarodziej 2 lvl ze scrollami ma nadspodziewanie silny potencjał magiczny (zarówno w ataku jak i obronie).
Jak coś jeszcze sobie przypomnę, to napiszę...
Ciekaw też jestem opinii moich przeciwników!
Piotr
Ja też mam parę spostrzeżeń co do mojej armii, którą dziś miałem okazję zagrać, czyli krasnoludzki hammer (dokładniej: kowadło, gienek z chellengem, bsb z dodatkowym ruchem i +1CR w 12", 3 kloce warriorów, hamki na wypasie, ironi na wypasie, minerzy, 2 organki).
1. gra się tym meeeeega przyjemnie, naprawdę. krasnoludy będące na 12" w pierwszej turze to JEST klimat
2. organki to mus w tej armii
3. hamki wytrzymują wszystko. Absolutnie wszystko
4. bsb jest miękki i trzeba na niego uważać
5. właściwie prawdziwa zabawa z hammerem zaczyna się od 2500 pts, poniżej byłoby naprawdę trudno.
6. Jose powinien dostać worst playa
            
			
									
									
						1. gra się tym meeeeega przyjemnie, naprawdę. krasnoludy będące na 12" w pierwszej turze to JEST klimat
2. organki to mus w tej armii
3. hamki wytrzymują wszystko. Absolutnie wszystko
4. bsb jest miękki i trzeba na niego uważać
5. właściwie prawdziwa zabawa z hammerem zaczyna się od 2500 pts, poniżej byłoby naprawdę trudno.
6. Jose powinien dostać worst playa
Wyniki:
Miejsce Imię i nazwisko Armia Miasto Punkty
1 Piotr Głomski Im Bydgoszcz 56
2 Łukasz Jachimowicz CH Toruń 47
3 Wojtek Gula WE Kielce 45
4 Andrew ANdrew DW Bydgoszcz 45
5 Bartek Grzanka CHD Toruń 44
6 Wojciech Gładysiak WE STrefa Zero 43
7 Tomek Kemot BRE Toruń 42
8 Mariusz Megger WE Bydgoszcz 42
9 Robert Żero KH Toruń 42
10 Marcin Sokołowski DW Toruń 41
11 Bartosz Majchrowicz CH Bydgoszcz 36
12 Jarek Strawa WE Toruń 36
13 Łukasz Syrocki dw Toruń 34
14 Maciej Kapałczyński VC Toruń 32
15 Sławek Jaworski BR Bydgoszcz 31
16 Tomasz Waldowski KH Bydgoszcz 29
17 Łukasz Manikowski WE Toruń 27
18 Łukasz Kosowski OG Toruń 27
19 Sebastian Bugajski HE Toruń 26
20 Michał Rumiński OK Toruń 26
21 Michał Stogowski DW Toruń 9
Mam nadzieje, ze nic nie popieprzylem.
Gratulacje dla Piotra i szczegolne dla Hirka.
 
Pzdr.
            
			
													Miejsce Imię i nazwisko Armia Miasto Punkty
1 Piotr Głomski Im Bydgoszcz 56
2 Łukasz Jachimowicz CH Toruń 47
3 Wojtek Gula WE Kielce 45
4 Andrew ANdrew DW Bydgoszcz 45
5 Bartek Grzanka CHD Toruń 44
6 Wojciech Gładysiak WE STrefa Zero 43
7 Tomek Kemot BRE Toruń 42
8 Mariusz Megger WE Bydgoszcz 42
9 Robert Żero KH Toruń 42
10 Marcin Sokołowski DW Toruń 41
11 Bartosz Majchrowicz CH Bydgoszcz 36
12 Jarek Strawa WE Toruń 36
13 Łukasz Syrocki dw Toruń 34
14 Maciej Kapałczyński VC Toruń 32
15 Sławek Jaworski BR Bydgoszcz 31
16 Tomasz Waldowski KH Bydgoszcz 29
17 Łukasz Manikowski WE Toruń 27
18 Łukasz Kosowski OG Toruń 27
19 Sebastian Bugajski HE Toruń 26
20 Michał Rumiński OK Toruń 26
21 Michał Stogowski DW Toruń 9
Mam nadzieje, ze nic nie popieprzylem.
Gratulacje dla Piotra i szczegolne dla Hirka.
Pzdr.
					Ostatnio zmieniony 15 kwie 2007, o 07:28 przez kemot, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									
						Dzieki wszystkim przeciwnikom za bitwy- było miło 
 Co do wniosków- lord na taurusie jest warty wystawiania- te 8 combatow pod rząd z klockiem kemryjskim od boku , ktore powinien był uciec a ustawał zawsze przegrywając było niesamowite 
 Blundi jak zawsze ok, bolce, hmmm mimo iz było ich 8 to w sumie i tak połowa nie trafiała 
 Szejki - mus w każdej rozpisce...Generalnie po ponad pół roku grania CHD stwierdzam, że są zdecydowanie lepsze na duże punkty. Gratulacje dla Marcina za fajne scenariusze(z mgłą było sporo zabawy:) Pozdro dla wszystkich
            
			
									
									
						Dzięki wszystkim z turniej. Super było. Niemniej takiego pecha w grze to ja nigdy nie mialem... skorpy X razy z rzedu trafiajace 1 atak... carrionny na 6 atakow trafiajace tez 1... można by wymieniać i wymieniać... no i oczywscie 2/3 gry z dwarfami jak to w Toruniu 
a Sokół powinien dostać Worst Play'a za przedłużanie
 
 i nie ma że byłeś sędzią 
            
			
									
									
						a Sokół powinien dostać Worst Play'a za przedłużanie
Małe podsumowanie... turniej jak zawsze w Toruniu udany pod względem organizacyjnym (szkoda tylko, że frekwencja nieco zawiodła - nieparzysta ilość graczy 
 ). Scenariusze i licytacja w zasadzie nie miały aż tak dużego wpływu na przebieg starć ( no może z wyjątkiem mgły, która mi nieco krwi napsuła  
 ). Odnośnie krasnoludów cztery bolce zdały egzamin, longberdzi wymiatają, hamererzy muszą mieć wsparcie sztandaru armijnego ( od przodu są nie do wykoszenia), 10 górników to stanowczo za mało aby mogli namieszać...Cóż ostatecznie po ciężkich bojach najgorsze ze wszystkich miejsc 
  
 ale i tak udział korpusu ekspedycyjnego z Karak  Norn uważam za udany 
 
Prosiłbym jeszcze o umieszczenie testu na forum
            
			
									
									
						Prosiłbym jeszcze o umieszczenie testu na forum
Hej, na specjalną prośbę Andrew, zamieszczam test wiedzy, niestety bez obrazków (ale chyba wszyscy pamiętają, jak wyglądały)
1. Wymień 4 typy jednostek (unitów)
Infantry, Cavalry, War machine, Chariot, Character, Monster
2. Jakie bonusy daje muzyk?
+1 do Ld przy teście zbierania, +1 do CR przy remisie na breaka
3. Oddział 15 tchórzliwych clanratów przegrywa combat z dwoma dumnymi, bretońskimi oddziałami: 5 pegazami od przodu i 9 man-at-armsami od boku. Szczury naturalnie nie zdają breaka i uciakają. W którą stronę (proszę o udzielenie precyzyjnej odpowiedzi)?
Od pegazów w linii prostej.
4. W pokazanym obok przykładzie, czy istnieje tak możliwość, by smok, w tej samej turze, w której zaszarżował na herd, wpadł również w bok khorngorów? Jeśli tak, to w jaki sposób?
Tak, musi wykonać szarżę taktyczną na herd – leci do przodu i dopiero, gdy znajdzie się w bocznej strefie khorngorów, robi pivota i dostawia się do najbliższego (względem punktu początkowego skirmishera).
5. W pokazanym obok przykładzie, ile nieustraszonych silver helmów, będzie miało szanse zakończyć swój elfi żywot?
1.
6. Jakiego save’a w combacie będzie miał imperialny kapitan na piechotę, jeśli wyposażymy go w full plate armour, enchanted shield i hand waepon? Do ilu mu on spadnie jeśli otrzyma on wounda od potężnego tyranta (S5) uzbrojonego w budzącą grozę broń Siege Breakera (+3S)?
1+; 6+.
7. Jakie specjalne zasady posiada cep bojowy (flail)? Dla ułatwienia – jest ich dwie.
+2 S w pierszej turze walki, wymaga dwóch rąk
8. Jak się nazywa jedyna rasa inteligentnych stworzeń, które żyły w świecie Warhammera jeszcze przed pojawieniem się Przedwiecznych. Dla ułatwienia – rasa ta przetrwała do dzisiaj, choć w bardzo małej liczbie.
Smoki.
9. Dlaczego Long Drong, znany krasnoludzki kupiec morski, postanowił zostać slayerem?
Ponieważ sztorm zatopił jego statek wraz z całym zapasem krasnoludzkiego piwa.
10. Jak nazywa się słynny krasnolud, który będzie głównym bohaterem zbliżającej się letniej kampanii „Nemesis Crown”, twórca owej feralnej korony?
Alaric the Mad
            
			
									
									
						1. Wymień 4 typy jednostek (unitów)
Infantry, Cavalry, War machine, Chariot, Character, Monster
2. Jakie bonusy daje muzyk?
+1 do Ld przy teście zbierania, +1 do CR przy remisie na breaka
3. Oddział 15 tchórzliwych clanratów przegrywa combat z dwoma dumnymi, bretońskimi oddziałami: 5 pegazami od przodu i 9 man-at-armsami od boku. Szczury naturalnie nie zdają breaka i uciakają. W którą stronę (proszę o udzielenie precyzyjnej odpowiedzi)?
Od pegazów w linii prostej.
4. W pokazanym obok przykładzie, czy istnieje tak możliwość, by smok, w tej samej turze, w której zaszarżował na herd, wpadł również w bok khorngorów? Jeśli tak, to w jaki sposób?
Tak, musi wykonać szarżę taktyczną na herd – leci do przodu i dopiero, gdy znajdzie się w bocznej strefie khorngorów, robi pivota i dostawia się do najbliższego (względem punktu początkowego skirmishera).
5. W pokazanym obok przykładzie, ile nieustraszonych silver helmów, będzie miało szanse zakończyć swój elfi żywot?
1.
6. Jakiego save’a w combacie będzie miał imperialny kapitan na piechotę, jeśli wyposażymy go w full plate armour, enchanted shield i hand waepon? Do ilu mu on spadnie jeśli otrzyma on wounda od potężnego tyranta (S5) uzbrojonego w budzącą grozę broń Siege Breakera (+3S)?
1+; 6+.
7. Jakie specjalne zasady posiada cep bojowy (flail)? Dla ułatwienia – jest ich dwie.
+2 S w pierszej turze walki, wymaga dwóch rąk
8. Jak się nazywa jedyna rasa inteligentnych stworzeń, które żyły w świecie Warhammera jeszcze przed pojawieniem się Przedwiecznych. Dla ułatwienia – rasa ta przetrwała do dzisiaj, choć w bardzo małej liczbie.
Smoki.
9. Dlaczego Long Drong, znany krasnoludzki kupiec morski, postanowił zostać slayerem?
Ponieważ sztorm zatopił jego statek wraz z całym zapasem krasnoludzkiego piwa.
10. Jak nazywa się słynny krasnolud, który będzie głównym bohaterem zbliżającej się letniej kampanii „Nemesis Crown”, twórca owej feralnej korony?
Alaric the Mad

