Ciekawostki odnosnie zasad lizakow
Moderator: Ziemko
- Mhroczny Rycerz
- Falubaz
- Posty: 1146
Re: Ciekawostki odnosnie zasad lizakow
Zawsze można też moc kameleonów wystawić. One bodajże na 6 będą trafiały w większości przypadków.
Why so serious?White Lion pisze:Mam prośbę
Nie, nie masz. Chyba że znudziło Ci się to forum, to wtedy możesz kontynuować nakłanianie do piractwa -- Tomash
Mam pytanie, czy model który nie zdał testu głupoty może być objęty w nadchodzącej turze magii czarem dającym ruch (2d6 cali, osiem cali, albo 20 cali lotu)? Czy gdy spowoduje to wpadniecie we wrogi oddział to walczą te jednostki normalnie?Jest powiedziane, że ktoś kto nie zdał głupoty nie może strzelać ani czarować, a czy moze używać przedmiotów które mają boundy w nadchodzącej turze magii?
Bonda używasz w fazie czarowania czyli nie możesz.
W opisie zaklęcia pisze chyba że musi wykonać ruch. (Czyli jak najbardziej może ale sprawdzi ktoś z łaski swojej w angielskim rulebooku)
W opisie zaklęcia pisze chyba że musi wykonać ruch. (Czyli jak najbardziej może ale sprawdzi ktoś z łaski swojej w angielskim rulebooku)
Modelowa odpowiedź pisze: Jaka była motywacja do powstania Internetu?
Sieć taka była marzeniem USA, bo w założeniu miała być odporna na uszkodzenia infrastruktury. Hamburgery chciały, żeby sieć działała nawet po jebnięciu atomówki przez ruskich.<...> I nikt się nie spodziewał że zamiast zapewniać bezpieczeństwo i niezawodne połączenia, służy do ściągania zdjęć kotów i cycków.
Echhh , to nikt nie kaze nic nim grac. Poza tym ten kto wie jak go uzywac to bedzie go bral.
Nie mam podrecznika w tej chwili przy sobie , ale raczej nie widze powodu , zeby przez glupote bohater nie mogl uzyc przedmiotu.
Więc znalazłem coś takiego w podręczniku "Czar przechowywany w magicznym przedmiocie może zostać rzucony w fazie magii gracza tak jak inne zaklęcia na przykład nie może zostać rzucony przez uciekający model".
Postępując analogicznie skoro uciekający model nie może go używać to model który nie zdał głupoty także.
Postępując analogicznie skoro uciekający model nie może go używać to model który nie zdał głupoty także.
Czy wszystko w fazie magii jest czarowaniem?
Modelowa odpowiedź pisze: Jaka była motywacja do powstania Internetu?
Sieć taka była marzeniem USA, bo w założeniu miała być odporna na uszkodzenia infrastruktury. Hamburgery chciały, żeby sieć działała nawet po jebnięciu atomówki przez ruskich.<...> I nikt się nie spodziewał że zamiast zapewniać bezpieczeństwo i niezawodne połączenia, służy do ściągania zdjęć kotów i cycków.
Niezły przykład, ale ja bym tu nie postępował analogicznie.Koorn pisze:Więc znalazłem coś takiego w podręczniku "Czar przechowywany w magicznym przedmiocie może zostać rzucony w fazie magii gracza tak jak inne zaklęcia na przykład nie może zostać rzucony przez uciekający model".
Postępując analogicznie skoro uciekający model nie może go używać to model który nie zdał głupoty także.
Uciekający model nie może nic robić, dawać Ld generalskiego, dawać przeżutu sztandaru armijnego, czarować, strzelać. Natomiast ktoś kto nie zdał głupoty porusza się połowe ruchu do przodu i jest odporny na psychologię, nie może czarowac i strzelać i to wszystko co mówi RB. Jest powiedzianie że posiadanie Bound spella nie czyni posiadacza magiem (czyli w moim mniemaniu jednostka ta nie czaruje), więc używanie boundów to nie rzucanie czarów.
Sądzę że kluczem do rozwiązania tego pytania są dwie rzeczy:
po pierwsze model który zostaje związany w walce od razu traci głupotę;
po drugie jest napisane że jednostki które nie zdały głupoty nie moga SAME deklarować szarż. Jest to dość dziwne stwierdzenie bo po niezdaniu automatycznie wykonuue się pół ruchu, więc logika podpowiada że po ruchu nie szarżuje się w tej samej turze. Natomiast ważne jest tu słowo SAME. To znaczy że autorzy podpowiadają że w inny sposób mogą zaszarżować. Na pewno mogą przy użyciu czaru z zewnątrz (popychaczki), oraz moim zdaniem jako że nie ma nawet nic wposmniane przy głupocie o niemożności używania przedmiotów magicznych i korzystania z ich efektów, oraz jako że model który nie zdał testu głupoty może zostać objęty działaniem czarów może też użyć bounda i być objęty czarem który ten bound przenosi.
Czekam na dalsze argumenty. Oczywiście chciałbym żeby się okazało ze ja mam rację, ale jeżeli ktoś znajdzie zasady potwierdzające jego teorię to zmienię zdanie.
Gram oldbloodem na horned one'ie(+ revered blade of tzunki) od początku wyjścia nowego kodeksu i nie narzekam. kosisz większość ciężkiej jazdy. często te dwa cale sprawiają ze wpadasz w coś w co normalnie nie miałbyś zasięgu, a przeciwnicy lubią się zawiesić na takich "rarowych" przedmiotach. Do tego wyobraź sobie ze rozpoczynasz i wystawiasz go samego. Jeśli twoja jazda nie zda głupoty wchodzisz do kohorty lub innej jazdy i ciśniesz coś w następnej turze. No i najważniejsze twoj rogaty ma 3I i magiczny ataczekTo ten przedmiot jest kompletnie nieopłacalny skoro on działa tylko kiedy bohater jedzie sam i staje się łatwym celem dla wszelkiego rodzaju magii i łuczników.
no moga. Nawet jest to oisane w zasadach psychologii w dziale glupota. Jesli ruchem z stupida wchodzisz na przeciwnika to liczy sie, ze szarzujesz...po drugie jest napisane że jednostki które nie zdały głupoty nie moga SAME deklarować szarż. Jest to dość dziwne stwierdzenie bo po niezdaniu automatycznie wykonuue się pół ruchu, więc logika podpowiada że po ruchu nie szarżuje się w tej samej turze. Natomiast ważne jest tu słowo SAME. To znaczy że autorzy podpowiadają że w inny sposób mogą zaszarżować.
Szarża która wynika z niezdania głupoty nie jest deklarowalna. Ktoś kto nie zdał głupoty nie może deklarować szarży, a to czy jego połowa ruchu doprowadzi do szarży to inna sprawa.Shino pisze:no moga. Nawet jest to oisane w zasadach psychologii w dziale glupota. Jesli ruchem z stupida wchodzisz na przeciwnika to liczy sie, ze szarzujesz...po drugie jest napisane że jednostki które nie zdały głupoty nie moga SAME deklarować szarż. Jest to dość dziwne stwierdzenie bo po niezdaniu automatycznie wykonuje się pół ruchu, więc logika podpowiada że po ruchu nie szarżuje się w tej samej turze. Natomiast ważne jest tu słowo SAME. To znaczy że autorzy podpowiadają że w inny sposób mogą zaszarżować.
Nie widzę żadnych przeszkód żebyś nie mógł overrunować. Tym bardziej że jest zasada która mówi że od kiedy jestes w walce Stupidity przestaje działać.
Skoro już piszecie w tym temacie to jak sądzicie ktoś kto oblał głupote może używać czaru z bound itema?
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Horned One przydaje się też gdy gra się na Saurusach. Wsadza się Scar-Veterana z HO (do tego np. jeszcze Enchanted Shield, by Scar wyciągnął save 0+) do Saurich i mają odporność na strach, a dzięki brakowi głupoty będą zawsze iść do przodu. W ten sposób, obok TG mamy drugą odporną na strach piechotę (oczywiście póki Scar żyje).
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!