Enemy in the way ponownie po PGA
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Enemy in the way ponownie po PGA
Żaden worstplay tylko trzeba to raz na zawsze rozsądnie ogarnąć...
Jeżeli w wypadku "Enemy in the way" można zmienić lataczem sposób szarży na to iż szarżuję na piechotę (teraz tego nie sprawdzę, lecz skoro jest to szarża na normalnych zasadach to mogę wybrać ruch naziemny) to spokojnie mogę dorwać czarodzieja i drzewo w świetle FAQa, oczywiście przy odpowiednich proporcjach odległości. Trzeba coś z tym zrobić bo nie ma rady, wężyki minerów też są zgodne z zasadami.
lot czy butem- to wybierasz w momencie deklaracji szarzy.
wystarczylob dopisanie ze ze "eitw" dziala na oddzialy ktore wczesniej byly zasloniete przez pierwotny cel szarzy. bo teraz palac szarze lataczem moge wladowac na dowolnym oddziale po drodze.
ergo- flee staje sie rozwiazaniem dla prawdziwych twardzieli. ( a GW nalez sie kolejny medal za absurdalne rozwiazania + nagroda Grand Prix za ilosc "latajacych oddzialow")
wystarczylob dopisanie ze ze "eitw" dziala na oddzialy ktore wczesniej byly zasloniete przez pierwotny cel szarzy. bo teraz palac szarze lataczem moge wladowac na dowolnym oddziale po drodze.
ergo- flee staje sie rozwiazaniem dla prawdziwych twardzieli. ( a GW nalez sie kolejny medal za absurdalne rozwiazania + nagroda Grand Prix za ilosc "latajacych oddzialow")
Nie mozesz mieszac ruchu po ziemi z latanie, inaczej moglbys chowac furie w lesiesquiq pisze:Jeżeli w wypadku "Enemy in the way" można zmienić lataczem sposób szarży na to iż szarżuję na piechotę (teraz tego nie sprawdzę, lecz skoro jest to szarża na normalnych zasadach to mogę wybrać ruch naziemny) to spokojnie mogę dorwać czarodzieja i drzewo w świetle FAQa, oczywiście przy odpowiednich proporcjach odległości.

Tyle, ze jest to swiadome i celowe zagranie.squiq pisze:Trzeba coś z tym zrobić bo nie ma rady, wężyki minerów też są zgodne z zasadami.
no a jak tak nie bylo?(tak jak w tym przypadku) to wyladuje na oddziale przeciwnika chcac nie chcac. nie bede mogl szarzowac bo to worst play wiec staje 1'' przed... to teraz juz nie mozna pogonic uciekajacych odzialow, zeby samemu nie stracic jednostkiquas pisze:wystarczylob dopisanie ze ze "eitw" dziala na oddzialy ktore wczesniej byly zasloniete przez pierwotny cel szarzy. bo teraz palac szarze lataczem moge wladowac na dowolnym oddziale po drodze.
A nie jest to czasem traktowane jak nowa deklaracja????quas pisze:lot czy butem- to wybierasz w momencie deklaracji szarzy.
A to to co to jest, upsss tak jakoś wyszło ????Lidder pisze:Tyle, ze jest to swiadome i celowe zagranie.squiq pisze:Trzeba coś z tym zrobić bo nie ma rady, wężyki minerów też są zgodne z zasadami.
Z momentem jeżeli jest to traktowane jako nowa deklaracja to mogę wybrać ruch na piechotę. Jeżeli nie jest to nowa deklaracja można zrobić inny manewr i szarżować bladym w łuczników, jeżeli nie zdadzą terroru lub dadzą flee można wpaść w chłopców w lesie. Dywaguję - bez większego znaczenia tak naprawdę.Lidder pisze:Nie mozesz mieszac ruchu po ziemi z latanie, inaczej moglbys chowac furie w lesiesquiq pisze:Jeżeli w wypadku "Enemy in the way" można zmienić lataczem sposób szarży na to iż szarżuję na piechotę (teraz tego nie sprawdzę, lecz skoro jest to szarża na normalnych zasadach to mogę wybrać ruch naziemny) to spokojnie mogę dorwać czarodzieja i drzewo w świetle FAQa, oczywiście przy odpowiednich proporcjach odległości.
Przy czym trzeba by ten medal wbić komuś gwoździem w czoło.quas pisze:( a GW nalez sie kolejny medal za absurdalne rozwiazania + nagroda Grand Prix za ilosc "latajacych oddzialow")
Jest to traktowane jako nowa deklaracja ale w ramach już wykonywanego ruchu. Do tego ruchu doprowadza Cię najpierw szarża - czy to na piechotę czy w locie (jaką wybrałeś) - i w jaki sposób ruch zacząłeś w taki musisz kontynuować i skończyć. Dodatkowo na stronie 68, ostatni akapit w podtemacie "Ruch modeli latających":Z momentem jeżeli jest to traktowane jako nowa deklaracja to mogę wybrać ruch na piechotę.
Tak jakbyś Ty to widział oznaczałoby, że zdeklarowałeś szarżę latając - czyli kwestia zapadła będziesz poruszał się lotem w tej turze. Nie masz prawa poruszyć się ruchem pieszym.Model latający ma prawo wybrać między ruchem po ziemi a lotem, ale nie może wykonywać obu rodzajów ruchu w tym samym ruchu.
Z tym enemy in the way ... hmm to może rozwiązać w ten sposób. W Podręczniku Głównym jest napisane:
Skoro wybrałeś lot, to tak naprawdę żadnej jednostki na Twojej drodze nie masz (przecież latasz, a jakby nie patrzeć w czasach Warhammer Fantasy Battle przestworza są jeszcze raczej pustawe!) i przekierować szarży też nie ma jak ...(...) wpadną na inną jednostkę wroga, która znalazła się na ich drodze.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Odchodzimy od sedna sprawy, poza tym kłania się czytanie ze zrozumieniem. Tak jak napisałem, jeżeli nie jest to nowa deklaracja to można zrobić taki manewr że zaszarżować z buta bladym na łuczników i po ich ucieczce wpaść w chłopców w lesie.
Czy czegoś nie wiem, że pierwsze zdanie z tej zasady zostało usuniętę?
czyli "After the unit has fled from the charge"
Jeżeli tak, to mój dalszy wywód większego sensu nie ma. Ale co tam...
Czytając ze zasadę EitW, wg mnie brzmi to tak:
Furie szarżują, działo nie deklatuje flee. Wogóle nie mamy powodu aby rozpatrywać tą zasadę.
Tu powinniśmy sprawę zamknąć. To była poprostu spalona szarża, a nie EitW następujące po flee przeciwnika.
Co do FAQ'a:
Natomiast, jeżeli pierwotny cel zadeklarował flee to masz redirectów do bólu, do póki przeciwnik deklaruje kolejne flee, lub wszystko uciekło poza twój zasięg szarży.
czyli "After the unit has fled from the charge"
Jeżeli tak, to mój dalszy wywód większego sensu nie ma. Ale co tam...
Czytając ze zasadę EitW, wg mnie brzmi to tak:
Analizując zasadę z sytuacją.Po tym jak oddział uciekł od szarży czyli zadeklarował flee, możemy zrobić nastepujący manewr [...tu opis deklarowania i jak to robic...]
Wskazują, że można wykonać ten manewr nawet gdy oryginalny cel uciekł poza zasięg szarży.
[...dalej opis redeklaracji..]
Powtarzaj tą procedurę dopóki nie będzie udanej szarży lub nie będzie spalonej szarży.
Furie szarżują, działo nie deklatuje flee. Wogóle nie mamy powodu aby rozpatrywać tą zasadę.
Tu powinniśmy sprawę zamknąć. To była poprostu spalona szarża, a nie EitW następujące po flee przeciwnika.
Co do FAQ'a:
To samo, musi być reakcja flee.Q. Imagine that the charged unit flees and another
enemy unit, which is in the way of the chargers, is out of
sight of the charging unit. Can the unit declare the new
charge against the unit in the way if it cannot see it?
A. Yes, as this represents the unit spotting a new target as
it thunders towards the fleeing enemies.
Natomiast, jeżeli pierwotny cel zadeklarował flee to masz redirectów do bólu, do póki przeciwnik deklaruje kolejne flee, lub wszystko uciekło poza twój zasięg szarży.
Nenene. Latacz przy overrunie i podobnych może wybrać, czy się wbija, czy przelatuje nad.Mac pisze:Skoro wybrałeś lot, to tak naprawdę żadnej jednostki na Twojej drodze nie masz (przecież latasz, a jakby nie patrzeć w czasach Warhammer Fantasy Battle przestworza są jeszcze raczej pustawe!) i przekierować szarży też nie ma jak ...(...) wpadną na inną jednostkę wroga, która znalazła się na ich drodze.
Jeśli kogoś to ciszyto tu pokazuję mój przypadek z przed lat http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... in+the+way wtedy doszło do uściślenia sedziowskiego bo uznali moją wersję za przegięcie choć nie odbiega od tlumaczenia