Enemy in the way ponownie po PGA

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Re: Enemy in the way ponownie po PGA

Post autor: Grolshek »

Żaden worstplay tylko trzeba to raz na zawsze rozsądnie ogarnąć...

Awatar użytkownika
Wrubel
Mudżahedin
Posty: 258
Lokalizacja: Zad Trolla

Post autor: Wrubel »

Jeżeli w wypadku "Enemy in the way" można zmienić lataczem sposób szarży na to iż szarżuję na piechotę (teraz tego nie sprawdzę, lecz skoro jest to szarża na normalnych zasadach to mogę wybrać ruch naziemny) to spokojnie mogę dorwać czarodzieja i drzewo w świetle FAQa, oczywiście przy odpowiednich proporcjach odległości. Trzeba coś z tym zrobić bo nie ma rady, wężyki minerów też są zgodne z zasadami.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

lot czy butem- to wybierasz w momencie deklaracji szarzy.

wystarczylob dopisanie ze ze "eitw" dziala na oddzialy ktore wczesniej byly zasloniete przez pierwotny cel szarzy. bo teraz palac szarze lataczem moge wladowac na dowolnym oddziale po drodze.

ergo- flee staje sie rozwiazaniem dla prawdziwych twardzieli. ( a GW nalez sie kolejny medal za absurdalne rozwiazania + nagroda Grand Prix za ilosc "latajacych oddzialow")

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

squiq pisze:Jeżeli w wypadku "Enemy in the way" można zmienić lataczem sposób szarży na to iż szarżuję na piechotę (teraz tego nie sprawdzę, lecz skoro jest to szarża na normalnych zasadach to mogę wybrać ruch naziemny) to spokojnie mogę dorwać czarodzieja i drzewo w świetle FAQa, oczywiście przy odpowiednich proporcjach odległości.
Nie mozesz mieszac ruchu po ziemi z latanie, inaczej moglbys chowac furie w lesie :)
squiq pisze:Trzeba coś z tym zrobić bo nie ma rady, wężyki minerów też są zgodne z zasadami.
Tyle, ze jest to swiadome i celowe zagranie.
quas pisze:wystarczylob dopisanie ze ze "eitw" dziala na oddzialy ktore wczesniej byly zasloniete przez pierwotny cel szarzy. bo teraz palac szarze lataczem moge wladowac na dowolnym oddziale po drodze.
no a jak tak nie bylo?(tak jak w tym przypadku) to wyladuje na oddziale przeciwnika chcac nie chcac. nie bede mogl szarzowac bo to worst play wiec staje 1'' przed... to teraz juz nie mozna pogonic uciekajacych odzialow, zeby samemu nie stracic jednostki

Awatar użytkownika
Wrubel
Mudżahedin
Posty: 258
Lokalizacja: Zad Trolla

Post autor: Wrubel »

quas pisze:lot czy butem- to wybierasz w momencie deklaracji szarzy.
A nie jest to czasem traktowane jak nowa deklaracja????
Lidder pisze:
squiq pisze:Trzeba coś z tym zrobić bo nie ma rady, wężyki minerów też są zgodne z zasadami.
Tyle, ze jest to swiadome i celowe zagranie.
A to to co to jest, upsss tak jakoś wyszło ????
Lidder pisze:
squiq pisze:Jeżeli w wypadku "Enemy in the way" można zmienić lataczem sposób szarży na to iż szarżuję na piechotę (teraz tego nie sprawdzę, lecz skoro jest to szarża na normalnych zasadach to mogę wybrać ruch naziemny) to spokojnie mogę dorwać czarodzieja i drzewo w świetle FAQa, oczywiście przy odpowiednich proporcjach odległości.
Nie mozesz mieszac ruchu po ziemi z latanie, inaczej moglbys chowac furie w lesie :)
Z momentem jeżeli jest to traktowane jako nowa deklaracja to mogę wybrać ruch na piechotę. Jeżeli nie jest to nowa deklaracja można zrobić inny manewr i szarżować bladym w łuczników, jeżeli nie zdadzą terroru lub dadzą flee można wpaść w chłopców w lesie. Dywaguję - bez większego znaczenia tak naprawdę.
quas pisze:( a GW nalez sie kolejny medal za absurdalne rozwiazania + nagroda Grand Prix za ilosc "latajacych oddzialow")
Przy czym trzeba by ten medal wbić komuś gwoździem w czoło.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Z momentem jeżeli jest to traktowane jako nowa deklaracja to mogę wybrać ruch na piechotę.
Jest to traktowane jako nowa deklaracja ale w ramach już wykonywanego ruchu. Do tego ruchu doprowadza Cię najpierw szarża - czy to na piechotę czy w locie (jaką wybrałeś) - i w jaki sposób ruch zacząłeś w taki musisz kontynuować i skończyć. Dodatkowo na stronie 68, ostatni akapit w podtemacie "Ruch modeli latających":
Model latający ma prawo wybrać między ruchem po ziemi a lotem, ale nie może wykonywać obu rodzajów ruchu w tym samym ruchu.
Tak jakbyś Ty to widział oznaczałoby, że zdeklarowałeś szarżę latając - czyli kwestia zapadła będziesz poruszał się lotem w tej turze. Nie masz prawa poruszyć się ruchem pieszym.

Z tym enemy in the way ... hmm to może rozwiązać w ten sposób. W Podręczniku Głównym jest napisane:
(...) wpadną na inną jednostkę wroga, która znalazła się na ich drodze.
Skoro wybrałeś lot, to tak naprawdę żadnej jednostki na Twojej drodze nie masz (przecież latasz, a jakby nie patrzeć w czasach Warhammer Fantasy Battle przestworza są jeszcze raczej pustawe!) i przekierować szarży też nie ma jak ...
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Wrubel
Mudżahedin
Posty: 258
Lokalizacja: Zad Trolla

Post autor: Wrubel »

Odchodzimy od sedna sprawy, poza tym kłania się czytanie ze zrozumieniem. Tak jak napisałem, jeżeli nie jest to nowa deklaracja to można zrobić taki manewr że zaszarżować z buta bladym na łuczników i po ich ucieczce wpaść w chłopców w lesie.

Awatar użytkownika
Lucas
Chuck Norris
Posty: 385
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Lucas »

Totalny absurd - podpisuje się pod tym aby LS rozwiązała ten problem. W innym przypadku będziemy mieli do czynienia z wieloma problematycznymi sytuacjami na turniejach :|

Awatar użytkownika
Handełek
Chuck Norris
Posty: 501
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Handełek »

Czy czegoś nie wiem, że pierwsze zdanie z tej zasady zostało usuniętę?
czyli "After the unit has fled from the charge"
Jeżeli tak, to mój dalszy wywód większego sensu nie ma. Ale co tam...

Czytając ze zasadę EitW, wg mnie brzmi to tak:
Po tym jak oddział uciekł od szarży czyli zadeklarował flee, możemy zrobić nastepujący manewr [...tu opis deklarowania i jak to robic...]
Wskazują, że można wykonać ten manewr nawet gdy oryginalny cel uciekł poza zasięg szarży.
[...dalej opis redeklaracji..]
Powtarzaj tą procedurę dopóki nie będzie udanej szarży lub nie będzie spalonej szarży.
Analizując zasadę z sytuacją.

Furie szarżują, działo nie deklatuje flee. Wogóle nie mamy powodu aby rozpatrywać tą zasadę.

Tu powinniśmy sprawę zamknąć. To była poprostu spalona szarża, a nie EitW następujące po flee przeciwnika.

Co do FAQ'a:
Q. Imagine that the charged unit flees and another
enemy unit, which is in the way of the chargers, is out of
sight of the charging unit. Can the unit declare the new
charge against the unit in the way if it cannot see it?
A. Yes, as this represents the unit spotting a new target as
it thunders towards the fleeing enemies.
To samo, musi być reakcja flee.
Natomiast, jeżeli pierwotny cel zadeklarował flee to masz redirectów do bólu, do póki przeciwnik deklaruje kolejne flee, lub wszystko uciekło poza twój zasięg szarży.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Pierwsze zdanie zostało usunięte.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Shyym
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 175
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shyym »

Mac pisze:
(...) wpadną na inną jednostkę wroga, która znalazła się na ich drodze.
Skoro wybrałeś lot, to tak naprawdę żadnej jednostki na Twojej drodze nie masz (przecież latasz, a jakby nie patrzeć w czasach Warhammer Fantasy Battle przestworza są jeszcze raczej pustawe!) i przekierować szarży też nie ma jak ...
Nenene. Latacz przy overrunie i podobnych może wybrać, czy się wbija, czy przelatuje nad.

Awatar użytkownika
Ice-T
Kretozord
Posty: 1620
Lokalizacja: 8 Bila

Post autor: Ice-T »

Jeśli kogoś to ciszyto tu pokazuję mój przypadek z przed lat http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... in+the+way wtedy doszło do uściślenia sedziowskiego bo uznali moją wersję za przegięcie choć nie odbiega od tlumaczenia

ODPOWIEDZ