kilka pytań początkującego

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Re: kilka pytań początkującego

Post autor: Byro »

Niech se będzie direwolf, ale FAQ jest strasznie dobitny.
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... dition.pdf
strona 2, lewy dół.
Zresztą Mac już na to wskazywał.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Ketman
Mudżahedin
Posty: 267

Post autor: Ketman »

hejka,

Chciałbym sie upewnic w pewnej kwestii. Otoz co sie stanie jezeli Cave squig ma stupidity - zaznaczam ze wedlug zasad rusza sie "zawsze o 3k6". Na angielskim forum wfb wypisuja ze stupidity nie wplywa na squiga ktory rusza sie w fazie "ruchow przymusowych" - bylbym wdzieczny za odpowiedz.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Hmm no ale, równie dobrze jest napisane w Podręczniku Głównym, że model z zasadą Głupoty musi ją testować na początku tury i jeśli jej nie zda musi w ramach "ruchów przymusowych" poruszyć się o połowę swego ruchu do przodu. W tym wypadku jeśli nie zdasz goblinem z głupotą testu, rzucasz 3k6 dzielisz na 2 i taki dystans jaki rzucisz/2 poruszasz się do przodu - nie mniej, nie więcej. W słowie "zawsze 3k6" chodzi o to, że nie możesz sobie wybrać by poruszyć się mniej niż rzuciłeś (bo np. jeśli poruszasz się zwykłą jednostką i nie marszujesz, nie musisz poruszać się pełen dystans do przodu) tylko musisz poruszyć się tyle ile rzuciłeś + ograniczenia z zasad właśnie takich jak stupidity

Powiedzmy, że nie zdałeś testu i wyrzuciłeś na 3k6 wynik 12. W takim razie musisz poruszyć się pełne 6 cali do przodu, nie możesz poruszyć się mniej, bo nie jest to normalny ruch.

EDIT: Do tego jeśli się nie mylę Great Cave Squig ma zasadę skirmish, a więc nie dość, że przy nie zdanym teście głupoty porusza się o połowę ruchu 3k6 w fazie ruchów przymusowych, to kierunek tego ruchu określa się rzutem ze scatter dice'a.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1211
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

Na jednostkę działa czar RiP zadający obrażenia co fazę magii każdemu modelowi a w oddziale znajduje się postać. W następnej turze gracz wychodzi postacią z oddziału, czy postać nadal otrzymuje obrażenia?? I sytuacja odwrotna, postać nie była w oddziale podczas rzucenia czaru a następnie do niego dołączyła, czy jest wtedy pod wpływem czaru w kolejnej fazie??

Dziękuję i pozdrawiam,
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.

Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"

I love this game... :D

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Normalnie w takiej sytuacji rzucający decyduje na kim czar ma zostać, na oddziale czy postaci. Przynajmniej tak jest z czarami boost'ujacymi. Nie sądzę by tu miało byc inaczej.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Mam 2 pytania:
1. Czy w trakcie ruchu można się zbliżyć do przeciwnika na dowolną odległość, a jedynie Nasza jednostka musi zakończyć ruch oddalona cal od przeciwnika, czy też w trakcie poruszania się nigdy nie można przekraczać tego 1 cala odległości od przeciwnika? Byłem przekonany, że pierwsza opcja, ale kolega twierdzi że zawsze grał zgodnie z drugą.

2. Fanatycy a marsz. Zaczynam ruch oddziałem, który może marszować. Wchodzę na 8 cali od klocka gobosów, który wypuszcza fanatyka. Ten zatrzymuje się 4 cale ode mnie. Czy kończę swój ruch marszując, czy od tego momentu ruszam się już normalnie, wykorzystując pozostały mi ruch.

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

1. kolega ma racje
2. ciencie marszu sprawdzasz przed ruchami, jeśli możesz marszować - to możesz

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

EDIT: Do tego jeśli się nie mylę Great Cave Squig ma zasadę skirmish, a więc nie dość, że przy nie zdanym teście głupoty porusza się o połowę ruchu 3k6 w fazie ruchów przymusowych, to kierunek tego ruchu określa się rzutem ze scatter dice'a.
prawie ze dobrze
1) 3d6" wskazuje ruch w tej turze, glupota go spolawia. proste. (tak samo jak tereny itd)
2)wielki squig nie ma zasady skirmish...a ten pomysl ze skaterem to juz zupelnie z kosmosu.

Jaszczurx
Mudżahedin
Posty: 292
Lokalizacja: Warshau/Lustria

Post autor: Jaszczurx »

Nie z kosmosu tylko każdy skirmish który nie zda głupoty idzie połowę ruchu w kierunku wyznaczonym scatter dice. To jest opisane w rb

kanister
Chuck Norris
Posty: 362

Post autor: kanister »

Ale skoro nie jest skirmiszem to idzie prosto.
kanister pisze:Fajnie jest cytować siebie.
jawora pisze:Ja tam w lidze online nie startuję, bo za daleko od mojego miasta.

Awatar użytkownika
Ghaz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 131

Post autor: Ghaz »

Witam,

Mam mala zagwozdke, niestety przebicie sie przez ta ogromna ilosc postow, nawet z wyszukiwaniem frazy "Magic Resistance" bylo bardzo bardzo ciezkie, a dzis gram z kumplem i chcialbym byc pewien. Przepraszam wiec ze pewnie po raz 100tny padnie to pytanie tutaj i z gory dzieki za odpowiedz:

"Magic Resistance (1-3)

The number in the brackets indicates the maximum number of extra dice that may be rolled when trying to dispel each spell that affects the magically resistant model."

Czy oznacza to iz moj oddzial majacy przykladowo MR2, w jednej turze magii obrywajacy dwoma roznymi czarami, moze do dispelu obu tych czarow uzyc PO DWIE kostki z MR? Czy w sumie MR na runde magii da mi dwie kostki dispela i bede mogl uzyc przykladowo dwoch do pierwszego dispela i juz nic nie zostanie na drugi, albo po jednej na kazdy czar..
BLOOD FOR THE BLOOD GOD! SKULLS FOR THE SKULL THRONE!

Awatar użytkownika
ataman
Chuck Norris
Posty: 474

Post autor: ataman »

Prawidłowa odpowiedź :
oznacza to iz moj oddzial majacy przykladowo MR2, w jednej turze magii obrywajacy dwoma roznymi czarami, moze do dispelu obu tych czarow uzyc PO DWIE kostki z MR
:)
.:prawdziwy mężczyzna nie je miodu tylko żuje pszczoły:.

Awatar użytkownika
Ghaz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 131

Post autor: Ghaz »

ataman pisze:Prawidłowa odpowiedź :
oznacza to iz moj oddzial majacy przykladowo MR2, w jednej turze magii obrywajacy dwoma roznymi czarami, moze do dispelu obu tych czarow uzyc PO DWIE kostki z MR
:)
Ogromne dzieki, Tym wieksze ze to ja mam korzystac dzis z MR :)))
BLOOD FOR THE BLOOD GOD! SKULLS FOR THE SKULL THRONE!

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Otóż mamy taki przypadek:
Jest sobie jednostka,wyekwipowana w broń do walki wręcz/tarcze oraz Great weapon.
Rzucam na nich zaklęcie wymagające testu Armour Save'a,lub jakiekolwiek inne zadające dmg(Vide magic missle)
Czy można zmienić broń przed rzuceniem zaklęcia?(Przykładowo,z dwuraków na Shield/hand weapon).

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Zwykle bron wybierasz w fazie walki. Jednak w tym przypadku, gdy otrzymuja obrazenia w fazie magii, uzywasz najlepszego AS.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

A w przypadku czarów typu 4 Nurgla WoCH (culling quagmire bodajże), gdzie wymagany jest test inicjatywy, a jeśli się nie zdało to test AS, a jeśli ten się zdało to usuwa się model? Jak to wygląda jeśli mam great weapon i hand weapon/shield? Mogę się zdecydować, że w takim wypadku używam great weapon'a?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

W jednym z FAQ'ów padła kwestia by do testów używać wartości najbardziej umożliwiającej zdanie testu. Co prawda, dotyczyło to testu cech, możliwe jednak, że dałoby się rozciągnąć to do takich testów.

Z drugiej zaś strony, w RB jest mowa o tym, że samo posiadanie tarczy poprawia armor save o 1, idąc tym tropem, należałoby korzystać z pełnej wartości sejwa.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Mhroczny Rycerz
Falubaz
Posty: 1146

Post autor: Mhroczny Rycerz »

Teoretycznie mając tarcze na plecach nadal czerpiesz z niej bonusy i nadal może ona uniemożliwić Ci wyjście z bagna np. (w końcu swoje waży).
White Lion pisze:Mam prośbę :)

Nie, nie masz. Chyba że znudziło Ci się to forum, to wtedy możesz kontynuować nakłanianie do piractwa -- Tomash
Why so serious? ;)

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

Jesli jestes w walce wrecz i zdecydowales sie na GW to uzywazs GW.
Jesli jestes poza walka wrecz nie uzywasz broni, wiec nic nie zapobiega uzyciu tarczy.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Byro pisze:W jednym z FAQ'ów padła kwestia by do testów używać wartości najbardziej umożliwiającej zdanie testu. Co prawda, dotyczyło to testu cech, możliwe jednak, że dałoby się rozciągnąć to do takich testów.
lecz znacznie wieksza szansa na zdanie save'a jest jesli sie uzywa tarczy :) to, ze akurat w przypadku omawianego czaru lepiej jest ten save oblac to inna sprawa.

Zablokowany