kilka pytań początkującego
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: kilka pytań początkującego
Niech se będzie direwolf, ale FAQ jest strasznie dobitny.
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... dition.pdf
strona 2, lewy dół.
Zresztą Mac już na to wskazywał.
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... dition.pdf
strona 2, lewy dół.
Zresztą Mac już na to wskazywał.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
hejka,
Chciałbym sie upewnic w pewnej kwestii. Otoz co sie stanie jezeli Cave squig ma stupidity - zaznaczam ze wedlug zasad rusza sie "zawsze o 3k6". Na angielskim forum wfb wypisuja ze stupidity nie wplywa na squiga ktory rusza sie w fazie "ruchow przymusowych" - bylbym wdzieczny za odpowiedz.
pozdrawiam
Chciałbym sie upewnic w pewnej kwestii. Otoz co sie stanie jezeli Cave squig ma stupidity - zaznaczam ze wedlug zasad rusza sie "zawsze o 3k6". Na angielskim forum wfb wypisuja ze stupidity nie wplywa na squiga ktory rusza sie w fazie "ruchow przymusowych" - bylbym wdzieczny za odpowiedz.
pozdrawiam
Hmm no ale, równie dobrze jest napisane w Podręczniku Głównym, że model z zasadą Głupoty musi ją testować na początku tury i jeśli jej nie zda musi w ramach "ruchów przymusowych" poruszyć się o połowę swego ruchu do przodu. W tym wypadku jeśli nie zdasz goblinem z głupotą testu, rzucasz 3k6 dzielisz na 2 i taki dystans jaki rzucisz/2 poruszasz się do przodu - nie mniej, nie więcej. W słowie "zawsze 3k6" chodzi o to, że nie możesz sobie wybrać by poruszyć się mniej niż rzuciłeś (bo np. jeśli poruszasz się zwykłą jednostką i nie marszujesz, nie musisz poruszać się pełen dystans do przodu) tylko musisz poruszyć się tyle ile rzuciłeś + ograniczenia z zasad właśnie takich jak stupidity
Powiedzmy, że nie zdałeś testu i wyrzuciłeś na 3k6 wynik 12. W takim razie musisz poruszyć się pełne 6 cali do przodu, nie możesz poruszyć się mniej, bo nie jest to normalny ruch.
EDIT: Do tego jeśli się nie mylę Great Cave Squig ma zasadę skirmish, a więc nie dość, że przy nie zdanym teście głupoty porusza się o połowę ruchu 3k6 w fazie ruchów przymusowych, to kierunek tego ruchu określa się rzutem ze scatter dice'a.
Powiedzmy, że nie zdałeś testu i wyrzuciłeś na 3k6 wynik 12. W takim razie musisz poruszyć się pełne 6 cali do przodu, nie możesz poruszyć się mniej, bo nie jest to normalny ruch.
EDIT: Do tego jeśli się nie mylę Great Cave Squig ma zasadę skirmish, a więc nie dość, że przy nie zdanym teście głupoty porusza się o połowę ruchu 3k6 w fazie ruchów przymusowych, to kierunek tego ruchu określa się rzutem ze scatter dice'a.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Na jednostkę działa czar RiP zadający obrażenia co fazę magii każdemu modelowi a w oddziale znajduje się postać. W następnej turze gracz wychodzi postacią z oddziału, czy postać nadal otrzymuje obrażenia?? I sytuacja odwrotna, postać nie była w oddziale podczas rzucenia czaru a następnie do niego dołączyła, czy jest wtedy pod wpływem czaru w kolejnej fazie??
Dziękuję i pozdrawiam,
Dziękuję i pozdrawiam,
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.
Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"
I love this game...
Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"
I love this game...
Normalnie w takiej sytuacji rzucający decyduje na kim czar ma zostać, na oddziale czy postaci. Przynajmniej tak jest z czarami boost'ujacymi. Nie sądzę by tu miało byc inaczej.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Mam 2 pytania:
1. Czy w trakcie ruchu można się zbliżyć do przeciwnika na dowolną odległość, a jedynie Nasza jednostka musi zakończyć ruch oddalona cal od przeciwnika, czy też w trakcie poruszania się nigdy nie można przekraczać tego 1 cala odległości od przeciwnika? Byłem przekonany, że pierwsza opcja, ale kolega twierdzi że zawsze grał zgodnie z drugą.
2. Fanatycy a marsz. Zaczynam ruch oddziałem, który może marszować. Wchodzę na 8 cali od klocka gobosów, który wypuszcza fanatyka. Ten zatrzymuje się 4 cale ode mnie. Czy kończę swój ruch marszując, czy od tego momentu ruszam się już normalnie, wykorzystując pozostały mi ruch.
1. Czy w trakcie ruchu można się zbliżyć do przeciwnika na dowolną odległość, a jedynie Nasza jednostka musi zakończyć ruch oddalona cal od przeciwnika, czy też w trakcie poruszania się nigdy nie można przekraczać tego 1 cala odległości od przeciwnika? Byłem przekonany, że pierwsza opcja, ale kolega twierdzi że zawsze grał zgodnie z drugą.
2. Fanatycy a marsz. Zaczynam ruch oddziałem, który może marszować. Wchodzę na 8 cali od klocka gobosów, który wypuszcza fanatyka. Ten zatrzymuje się 4 cale ode mnie. Czy kończę swój ruch marszując, czy od tego momentu ruszam się już normalnie, wykorzystując pozostały mi ruch.
prawie ze dobrzeEDIT: Do tego jeśli się nie mylę Great Cave Squig ma zasadę skirmish, a więc nie dość, że przy nie zdanym teście głupoty porusza się o połowę ruchu 3k6 w fazie ruchów przymusowych, to kierunek tego ruchu określa się rzutem ze scatter dice'a.
1) 3d6" wskazuje ruch w tej turze, glupota go spolawia. proste. (tak samo jak tereny itd)
2)wielki squig nie ma zasady skirmish...a ten pomysl ze skaterem to juz zupelnie z kosmosu.
Witam,
Mam mala zagwozdke, niestety przebicie sie przez ta ogromna ilosc postow, nawet z wyszukiwaniem frazy "Magic Resistance" bylo bardzo bardzo ciezkie, a dzis gram z kumplem i chcialbym byc pewien. Przepraszam wiec ze pewnie po raz 100tny padnie to pytanie tutaj i z gory dzieki za odpowiedz:
"Magic Resistance (1-3)
The number in the brackets indicates the maximum number of extra dice that may be rolled when trying to dispel each spell that affects the magically resistant model."
Czy oznacza to iz moj oddzial majacy przykladowo MR2, w jednej turze magii obrywajacy dwoma roznymi czarami, moze do dispelu obu tych czarow uzyc PO DWIE kostki z MR? Czy w sumie MR na runde magii da mi dwie kostki dispela i bede mogl uzyc przykladowo dwoch do pierwszego dispela i juz nic nie zostanie na drugi, albo po jednej na kazdy czar..
Mam mala zagwozdke, niestety przebicie sie przez ta ogromna ilosc postow, nawet z wyszukiwaniem frazy "Magic Resistance" bylo bardzo bardzo ciezkie, a dzis gram z kumplem i chcialbym byc pewien. Przepraszam wiec ze pewnie po raz 100tny padnie to pytanie tutaj i z gory dzieki za odpowiedz:
"Magic Resistance (1-3)
The number in the brackets indicates the maximum number of extra dice that may be rolled when trying to dispel each spell that affects the magically resistant model."
Czy oznacza to iz moj oddzial majacy przykladowo MR2, w jednej turze magii obrywajacy dwoma roznymi czarami, moze do dispelu obu tych czarow uzyc PO DWIE kostki z MR? Czy w sumie MR na runde magii da mi dwie kostki dispela i bede mogl uzyc przykladowo dwoch do pierwszego dispela i juz nic nie zostanie na drugi, albo po jednej na kazdy czar..
BLOOD FOR THE BLOOD GOD! SKULLS FOR THE SKULL THRONE!
Ogromne dzieki, Tym wieksze ze to ja mam korzystac dzis z MR ))ataman pisze:Prawidłowa odpowiedź :
oznacza to iz moj oddzial majacy przykladowo MR2, w jednej turze magii obrywajacy dwoma roznymi czarami, moze do dispelu obu tych czarow uzyc PO DWIE kostki z MR
BLOOD FOR THE BLOOD GOD! SKULLS FOR THE SKULL THRONE!
-
- Masakrator
- Posty: 2297
Otóż mamy taki przypadek:
Jest sobie jednostka,wyekwipowana w broń do walki wręcz/tarcze oraz Great weapon.
Rzucam na nich zaklęcie wymagające testu Armour Save'a,lub jakiekolwiek inne zadające dmg(Vide magic missle)
Czy można zmienić broń przed rzuceniem zaklęcia?(Przykładowo,z dwuraków na Shield/hand weapon).
Jest sobie jednostka,wyekwipowana w broń do walki wręcz/tarcze oraz Great weapon.
Rzucam na nich zaklęcie wymagające testu Armour Save'a,lub jakiekolwiek inne zadające dmg(Vide magic missle)
Czy można zmienić broń przed rzuceniem zaklęcia?(Przykładowo,z dwuraków na Shield/hand weapon).
Zwykle bron wybierasz w fazie walki. Jednak w tym przypadku, gdy otrzymuja obrazenia w fazie magii, uzywasz najlepszego AS.
A w przypadku czarów typu 4 Nurgla WoCH (culling quagmire bodajże), gdzie wymagany jest test inicjatywy, a jeśli się nie zdało to test AS, a jeśli ten się zdało to usuwa się model? Jak to wygląda jeśli mam great weapon i hand weapon/shield? Mogę się zdecydować, że w takim wypadku używam great weapon'a?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
W jednym z FAQ'ów padła kwestia by do testów używać wartości najbardziej umożliwiającej zdanie testu. Co prawda, dotyczyło to testu cech, możliwe jednak, że dałoby się rozciągnąć to do takich testów.
Z drugiej zaś strony, w RB jest mowa o tym, że samo posiadanie tarczy poprawia armor save o 1, idąc tym tropem, należałoby korzystać z pełnej wartości sejwa.
Z drugiej zaś strony, w RB jest mowa o tym, że samo posiadanie tarczy poprawia armor save o 1, idąc tym tropem, należałoby korzystać z pełnej wartości sejwa.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
- Mhroczny Rycerz
- Falubaz
- Posty: 1146
Teoretycznie mając tarcze na plecach nadal czerpiesz z niej bonusy i nadal może ona uniemożliwić Ci wyjście z bagna np. (w końcu swoje waży).
Why so serious?White Lion pisze:Mam prośbę
Nie, nie masz. Chyba że znudziło Ci się to forum, to wtedy możesz kontynuować nakłanianie do piractwa -- Tomash
lecz znacznie wieksza szansa na zdanie save'a jest jesli sie uzywa tarczy to, ze akurat w przypadku omawianego czaru lepiej jest ten save oblac to inna sprawa.Byro pisze:W jednym z FAQ'ów padła kwestia by do testów używać wartości najbardziej umożliwiającej zdanie testu. Co prawda, dotyczyło to testu cech, możliwe jednak, że dałoby się rozciągnąć to do takich testów.