O&G 2550 na WIĘKSZY HARDKOR
O&G 2550 na WIĘKSZY HARDKOR
Na turnieju orkasom dopuszczone zostaly sloty wg zasad Helfów (tj. 6 x special i 4 x rare, maszyny moga stanowic max. 50% wykorzystania w kazdej kategorii).
Oto moja rozpa. Pierwsze testy wyszly bardzo obiecujaco, ciekaw jestem jak pojdzie na turnieju...
Black Orc Warboss @ 250 Pts
General; Heavy Armour
Ulag's Akk'rit Axe [25] - przerzut nietrafien zawsze i +1S w 1-szej turze walki
Enchanted Shield [15] - z dzikiem i zbroja daje w sumie Sv 1+
Collar of Zorga [5] - monstery i wierzchowce trafiają na 6+
Warboss Imbad's Iron Gnashas [30] - Kiling Blow
Boar
Black Orc Big Boss @ 180 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Martog's Best Basha [15] - +1S/In/Ws - Ws jest teraz=7
Effigy of Mork [35] - -1 to hit w orka w walce wrecz (Ws3 trafia mnie na 6+, kilerzy z Ws7 na 5+)
Boar
2x Night Goblin Shaman @ 135 Pts (270 Pts)
Magic Level 2
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
2x 5 Goblin Wolf Riders @ 71 Pts (142 Pts)
Spear; Musician
2x 25 Night Goblins @ 129 Pts (258 Pts)
Shield; Musician, 2 Fanatic
10 Orc Arrer Boyz @ 65 Pts
Musician
23 Orc Big 'Uns @ 295 Pts
Shield; Standard; Musician
Morks Spirit Totem [50]
12 Savage Boyz @ 108 Pts
Spear
2x 15 Squig Herd (5 teamów) @ 150 Pts (300 Pts)
Boar Chariot @ 85 Pts
3 Orc Crew
4x Spear Chukka @ 80 Pts (160 Pts)
Bully
Rock Lobber @ 75 Pts
Bully
2x Doom Diver @ 80 Pts (160 Pts)
5 Trolls @ 200 Pts
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4 +3 z totemu (i 4DS)
Models in Army: 202
Total Army Cost: 2548
I co my tu mamy?
W kadrze dowodzacej duet porzadnych wojowników i dwóch taniutkich szamanów, którzy tachaja scrolle i walą dwa czary na ture z 3 kosci (magia oczywiscie nie miazdzy, ale jest ultra tania i nawet jakby czary mialy zaczac wchodzic od 5 tury, to dla mnie ok. Poza tym kazdy musi liczyc sie z tym, ze stopa moze wejsc na if-ce, wiec zadni herosi nie lataja samopas po polu bitwy).
Jest solidny, standardowy park maszyn, zeby ani skirmiszerzy, ani kawaleria, ani monstery nie czuly sie zbyt swobodnie pojawiajac sie w moim polu widzenia.
Jest sporo smiecia: dwa fasty, dwa razy nocniki z fanolami (do ochrony maszyn przed lataczami i wykopywaczkami, ewentualnie jako "hot welcome" dla sfrenzowanych oddziałów), ucznicy (do zabijania wracajacych fanatyków), savage orcs (do trzymania lorda kiedy gram przeciwko klopom TK, czy innym zlym rzeczom, ktore powoduja testy paniki latwo i na obnizonej liderce), rydwan orkowy (jako support w roznych sytuacjach)
Sa jednostki z konkretnym jebnieciem: dwa razy duży squig herd (bo dzieki ITP moga byc daleko od gienka a walce potrafią mocno ukąsić), Big Unsi (zazwyczaj nie dochodza do walki, sa ostatnia linią obrony, dlatego tez noszą totem), oraz 5 trolli (piąteczka daje wiele mozliwosci, ktorych nie daje 4). Przy generale i BSB te oddzialy moga powalczyc prawie z kazdym.
Jestem zadowolony z rozpy. Najbardziej cieszy mnie fakt, ze nie tylko mam wolne sloty, ale tez sporo punktow, by te sloty wykorzystac. Przy standardowym formacie 2250 dodatkowe sloty traca troche na atrakcyjnosci, bo nie ma punktow za ktore moznaby je zapelniac.
Ktore miejsce zajme na turnieju?
Oto moja rozpa. Pierwsze testy wyszly bardzo obiecujaco, ciekaw jestem jak pojdzie na turnieju...
Black Orc Warboss @ 250 Pts
General; Heavy Armour
Ulag's Akk'rit Axe [25] - przerzut nietrafien zawsze i +1S w 1-szej turze walki
Enchanted Shield [15] - z dzikiem i zbroja daje w sumie Sv 1+
Collar of Zorga [5] - monstery i wierzchowce trafiają na 6+
Warboss Imbad's Iron Gnashas [30] - Kiling Blow
Boar
Black Orc Big Boss @ 180 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Martog's Best Basha [15] - +1S/In/Ws - Ws jest teraz=7
Effigy of Mork [35] - -1 to hit w orka w walce wrecz (Ws3 trafia mnie na 6+, kilerzy z Ws7 na 5+)
Boar
2x Night Goblin Shaman @ 135 Pts (270 Pts)
Magic Level 2
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
2x 5 Goblin Wolf Riders @ 71 Pts (142 Pts)
Spear; Musician
2x 25 Night Goblins @ 129 Pts (258 Pts)
Shield; Musician, 2 Fanatic
10 Orc Arrer Boyz @ 65 Pts
Musician
23 Orc Big 'Uns @ 295 Pts
Shield; Standard; Musician
Morks Spirit Totem [50]
12 Savage Boyz @ 108 Pts
Spear
2x 15 Squig Herd (5 teamów) @ 150 Pts (300 Pts)
Boar Chariot @ 85 Pts
3 Orc Crew
4x Spear Chukka @ 80 Pts (160 Pts)
Bully
Rock Lobber @ 75 Pts
Bully
2x Doom Diver @ 80 Pts (160 Pts)
5 Trolls @ 200 Pts
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4 +3 z totemu (i 4DS)
Models in Army: 202
Total Army Cost: 2548
I co my tu mamy?
W kadrze dowodzacej duet porzadnych wojowników i dwóch taniutkich szamanów, którzy tachaja scrolle i walą dwa czary na ture z 3 kosci (magia oczywiscie nie miazdzy, ale jest ultra tania i nawet jakby czary mialy zaczac wchodzic od 5 tury, to dla mnie ok. Poza tym kazdy musi liczyc sie z tym, ze stopa moze wejsc na if-ce, wiec zadni herosi nie lataja samopas po polu bitwy).
Jest solidny, standardowy park maszyn, zeby ani skirmiszerzy, ani kawaleria, ani monstery nie czuly sie zbyt swobodnie pojawiajac sie w moim polu widzenia.
Jest sporo smiecia: dwa fasty, dwa razy nocniki z fanolami (do ochrony maszyn przed lataczami i wykopywaczkami, ewentualnie jako "hot welcome" dla sfrenzowanych oddziałów), ucznicy (do zabijania wracajacych fanatyków), savage orcs (do trzymania lorda kiedy gram przeciwko klopom TK, czy innym zlym rzeczom, ktore powoduja testy paniki latwo i na obnizonej liderce), rydwan orkowy (jako support w roznych sytuacjach)
Sa jednostki z konkretnym jebnieciem: dwa razy duży squig herd (bo dzieki ITP moga byc daleko od gienka a walce potrafią mocno ukąsić), Big Unsi (zazwyczaj nie dochodza do walki, sa ostatnia linią obrony, dlatego tez noszą totem), oraz 5 trolli (piąteczka daje wiele mozliwosci, ktorych nie daje 4). Przy generale i BSB te oddzialy moga powalczyc prawie z kazdym.
Jestem zadowolony z rozpy. Najbardziej cieszy mnie fakt, ze nie tylko mam wolne sloty, ale tez sporo punktow, by te sloty wykorzystac. Przy standardowym formacie 2250 dodatkowe sloty traca troche na atrakcyjnosci, bo nie ma punktow za ktore moznaby je zapelniac.
Ktore miejsce zajme na turnieju?
O cholera, rzeczywiscie nie ma wzmianki w ich zasadach, ze moga byc ustrzeleni przez wlasne jednostki. Skad mi sie wzielo, ze mozna do nich strzelac? Pozostalosci przedniej edycji?quas pisze:do wlasnych fanatykow strzelac nie wolno. w koncu to nasza wlasna jednostka
Dzieki za uwage, Quas. Wyglada na to, ze kilka razy na tym zwalowalem (niechcacy) a nikt nigdy mnie nie poprawil.
Rince, przyznam, ze akurat do tych arrer boyzow jestem najmniej przekonany. Dawno nikimi nie gralem, ale chyba czas, zeby znowu dac im szansę. Robią glownie za grupe wystawieniową a dodatkowym mozliwym sposobem na ich wykorzystanie to odwracanie przeciwnika, zajmowanie opuszczonej flanki i ochranianie tam pojedynczego bolca przez fastami i lataczami, czyli stworzenie czegos z niczego i angazowanie lekkich sil przecwnika na gonienie za tym smieciem. Trzeba tylko z nimi uwazac, zeby zlym ustawieniem nie ryzykowac paniki na reszcie armii.
Nie widze tez lepszego wykorzystania tych 65pkt. Snoty sa ok, ale lucznicy pelnia prawie te sama funkcje a przy tym, przy odrobinie farta, moga cos nabrudzic przeciwnikowi. Po ewentualnej zmianie na snoty, zostaje 25 pkt, czyli co...? Boss do BigUnsów i łuki na fastach? Bo ja wiem, czy to zmiana, ktora da mi tak wiele korzysci?
Nie widze tez lepszego wykorzystania tych 65pkt. Snoty sa ok, ale lucznicy pelnia prawie te sama funkcje a przy tym, przy odrobinie farta, moga cos nabrudzic przeciwnikowi. Po ewentualnej zmianie na snoty, zostaje 25 pkt, czyli co...? Boss do BigUnsów i łuki na fastach? Bo ja wiem, czy to zmiana, ktora da mi tak wiele korzysci?
nom, luki na fastach lepsze niz errorzy. Sprawdzaly mi sie o wiele lepiej niz caly regiment. Wlasnie z tymi panikami jest nieciekawie, poza tym drogi blessie, zajmuja strasznie duzo miejsca na stole, w raczej niewygodnej formacji. Jak masz las, ladujesz tam snotlingi z magiem/magami. Szczegolnie dobre rozwiazanie jak wylosowales 2x stope. Magia i tak sie nie przebijesz za predko ( jesli w ogole ). Liczysz tylko na stopy, ktore robia za straszaki, rzucane 2 razy z 3 kosci. No i pamietaj o terrorach etc. Snotlingi to bardzo bezpieczne rozwiazanie.
No,no... podoba mi sie ten pomysl !!!!Kołata pisze:Zamiast errorów możesz dać pojedynczego stone trolla, bo masz wolny 1 rare. Taki wolny elektron, myślę że może mieć w cholerę zastosowań, wystarczy tylko ruszyć mózgownicą
Wezmiesz mi jednego trolla na turniej? Bo ja swoich 5 wystawiam jako ekipę.
Jeśli chodzi o rozwalanie fanoli, to możesz to zrobić chociażby tym trollem (jeśli mu nie odwali) .
A tak propos rozpy to ostatnio sam coś próbowałem złożyć z tymi slotami i wcale nie jest tak łatwo coś sensownego skleić. Ale ta jest jak najbardziej ok.
A tak propos rozpy to ostatnio sam coś próbowałem złożyć z tymi slotami i wcale nie jest tak łatwo coś sensownego skleić. Ale ta jest jak najbardziej ok.
Mnie to nie zdziwilo. Nie bylo roznicy w rarach i specialach miedzy 2250 a 2500. A dopychanie corów? Zajebiaszcza roznica czy masz 2x snotlingi czy raz, albo czy masz dwa razy arrer boyz, czy trzy razy.Rince pisze:O dziwo pomysl z 10% bonusem, nie przypadl zbyt wielu graczom do gustu.
Charki, a co masz na mysli piszac, ze moja rozpa pokazuje slabosci i ze majac 2500 moge walczyc z innymi 2250?
Ja moimi 2500 zamierzam walczyc ze wszystkimi innymi, ktorzy maja tez 2500. 2550 o&G vs 2550 Demonów, albo Wampirów, albo delfow....itd.
Jedyna roznica to dostepnosc dla orkow wiekszej liczby slotow special i rare. Tylko tyle i az tyle.
Jest dokładnie tak jak bless napisał, zielonkawe cory topowe nie są i dopychanie nimi armii wcale nie podnosi jej potencjału bojowego. W połączeniu z dodatkowymi slotami na specjale zaczyan miec to sens. Jedna z moich pierwsyzh mysli po przeczytaniu booka zielonych do 7ed było stwierdzenie ze jest zajebisty tłok w specialach i przydałby sie zielonym dodatkowy slot - jak widać nie jest to niemożliwe do zrobienia -> patrz He, tylko gw za poźno wpadło na ten pomysł.Rince pisze:O dziwo pomysl z 10% bonusem, nie przypadl zbyt wielu graczom do gustu.
Blessie, mam na myśli to iż n apierwszy rzut oka rozpa na 2500 z dodatkowymi slotami zaczyna miec zblizony potencjał do rozp innych armii na 2250. Natomiast z DE, VC, Doch na 2500 nadal jestes na poczatku imo w plecy, ale dzieki slotom juz nie tak bardzo
Mam nadzieje że frekwencja wam na turnieju dopisze, dzięki czemu sprawdzony w praniu zostanie koncept slotów HE w OnG. Chociaż wydaje mi się że same dodatkowe speciale by wystraczyły na podniesienie grywalnośći armii.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14645
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
bless - konstruujesz rozpe na zasadach estetycznosci, czy funkcjonalnosci. Jeszcze pare dni temu narzekales, ze klocki sa do dupy. Wystawiles 7... Prezentowac sie to bedzie swietnie - w 1szej turze. Potem nadejdzie bol zapchanych korytarzy, oblanych animozji, glupot, nie zdanych fearow przy szarzy i utkniesz. Moim zdaniem rozpa jest zbudowana na blednych zalozeniach i nalezaloby ja cala wywalic, wejsc do mojego tematu i po prostu skopiowac moja potege (moze tylko bez BSB, bo wzialem go z sentymentu).
Tak na powazne, to brakuje Ci solidnej ochrony dla Twoich maszyn, MMM mogliby sie nadac, ale dobrze sprawdzilyby sie tez squigi, wiecej fastow. Przypomnij sobie ostatnia gre przeciw mnie, kiedy harpie zjadly Ci wlasciwie caly park maszynowy.
Z pochwal nadmienie tylko bardzo dobra antymagie - az za dobra, 7 kosci plus 4 ds to za duzo jak na limit 12 kostek, zwlaszcza, ze nie masz czego tymi kostkami bronic, bo wystawiles dosc twarde klocki na wysokim Ld. Podoba mi sie tez dwoch walczacych czarnuchow, choc zdaje sobie sprawe, ze mimo potencjalu z "prawdziwymi wymiataczami" obecnych stolow to oni moga co najwyzej porozrzucac bonusy dla klockow.
No nic, mam nadzieje, ze 3. bitwa na 1szym stole pozwoli zmierzyc sie naszym armiom - may the waaagh! be with you!
Tak na powazne, to brakuje Ci solidnej ochrony dla Twoich maszyn, MMM mogliby sie nadac, ale dobrze sprawdzilyby sie tez squigi, wiecej fastow. Przypomnij sobie ostatnia gre przeciw mnie, kiedy harpie zjadly Ci wlasciwie caly park maszynowy.
Z pochwal nadmienie tylko bardzo dobra antymagie - az za dobra, 7 kosci plus 4 ds to za duzo jak na limit 12 kostek, zwlaszcza, ze nie masz czego tymi kostkami bronic, bo wystawiles dosc twarde klocki na wysokim Ld. Podoba mi sie tez dwoch walczacych czarnuchow, choc zdaje sobie sprawe, ze mimo potencjalu z "prawdziwymi wymiataczami" obecnych stolow to oni moga co najwyzej porozrzucac bonusy dla klockow.
No nic, mam nadzieje, ze 3. bitwa na 1szym stole pozwoli zmierzyc sie naszym armiom - may the waaagh! be with you!
Zdecydowanie to drugie.swieta_barbara pisze:bless - konstruujesz rozpe na zasadach estetycznosci, czy funkcjonalnosci.
Klocki, ktore mam w rozpie sa bardzo zadaniowe. To nie sa klocki, ktorymi bede biegl do przeciwnika by go zadeptac. Herdy to oddzial wielofunkcyjny a przy tym bardzo niezalezny od reszty armii. Moge go wykorzystywac do odwracania uwagi na opuszczonej flace, poslac jako spowalniacz i bombe prosto w srodek armii przeciwnika, albo jako solidny oddzial broniący flanek armii przed lekkim jednostkami wroga. Kosztuja nic a moga zdzialac cuda.Jeszcze pare dni temu narzekales, ze klocki sa do dupy. Wystawiles 7... Prezentowac sie to bedzie swietnie - w 1szej turze. Potem nadejdzie bol zapchanych korytarzy, oblanych animozji, glupot, nie zdanych fearow przy szarzy i utkniesz.
Klocki nocnikow to tanie mieso, ktorego glownym celem jest obrona maszyn przy pomocy fanatyków, niszczenie Wraithów, oraz BK z Vampire Lordami.
BigUnsi nosza Totem i trzymaja punkty. Jesli sytuacja wyglada bardzo zle, to Warboss z BSB wchodza do jednostki i wtedy moge powalczyc z kazdym.
Trolle to jednostka, ktora juz 4 bitwe z rzedu pokazuje, ze jest przegieta. Niezniszczalna, mordercza, szybka. Gdyby nie miala glupoty bylby to najlepszy wybor z jednostek typu ogre size. A tak sa "tylko" swietne.
To samo chcialem napisac o Twojej rozpie. Kacper, orkasy to nie delfy.Moim zdaniem rozpa jest zbudowana na blednych zalozeniach i nalezaloby ja cala wywalic, wejsc do mojego tematu i po prostu skopiowac moja potege (moze tylko bez BSB, bo wzialem go z sentymentu).
Nie bolą mnie D6S4. Ale kiedy przeciwnik ma 3 popychaczki, to nagle okazuje sie, ze ta obrona magiczna jest akurat.Z pochwal nadmienie tylko bardzo dobra antymagie - az za dobra, 7 kosci plus 4 ds to za duzo jak na limit 12 kostek, zwlaszcza, ze nie masz czego tymi kostkami bronic, bo wystawiles dosc twarde klocki na wysokim Ld.
Bardzo, bardzo bym chcial. IMHO mialbys wielki problem z moja armią. Szkoda jednak, ze to niemozliwe, bo ze swoja slaba rozpa bedziesz tam, gdzie zwykle sa orkasy, czyli na ostatnich stolach.No nic, mam nadzieje, ze 3. bitwa na 1szym stole pozwoli zmierzyc sie naszym armiom - may the waaagh! be with you!
Kurde, te zmiany slotów mają sens, rzeczywiście.
No dobra... załóżmy, że po turnieju okaże się, iż OnG stały sie grywalne, lecz nie przesadzone. Rozumiem, że wtedy liga sędziowska ma sie zastanowić nad wprowadzeniem ustawy w życie, rajt? No to zakładając, że wszystko pójdzie jak trzeba - kiedy coś takiego ma realna szansę pojawic się w BP?
No dobra... załóżmy, że po turnieju okaże się, iż OnG stały sie grywalne, lecz nie przesadzone. Rozumiem, że wtedy liga sędziowska ma sie zastanowić nad wprowadzeniem ustawy w życie, rajt? No to zakładając, że wszystko pójdzie jak trzeba - kiedy coś takiego ma realna szansę pojawic się w BP?