kilka pytań początkującego
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: kilka pytań początkującego
Wiem
Dlatego skłaniałbym się ku opcji zgodnej z RB, to jest, że tarcza modyfikuje bazowy armor save na potrzeby tych testów.
Dlatego skłaniałbym się ku opcji zgodnej z RB, to jest, że tarcza modyfikuje bazowy armor save na potrzeby tych testów.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Chcialem jeszcze zadac pare pytan, ktore narodzily sie podczas weekendowej potyczki (zakonczonej remisem miedzy O&G kumpla a moimi demonami chaosu - 100% khorne army).
Z gory chce powiedziec, iz kazdy z nas ma oryginalny AB swojej armii oraz ksero polskiego tlumaczenia podrecznika glownego. Mamy jednak klopoty z interpretacja a czasami nawet ze znalezieniem konkretnych przykladow/wytlumaczen. Na swoja obrone tez dodam ze to byla praktycznie moja 1 potyczka w WFB
1. Czy Bloodthirster musi miec Line of Sight aby szarzowac standardowo, czy jako pojedynczy i latajacy model ma je 360 stopni?
2. Czy szarzujac nim w klocek przykladowej piechoty od boku, dostaje ja bonusy do CR za atak od boku i przeciwnikowi kasuje bonusy do CR za szeregi?
3. Czy jest on latajacym MONSTEREM? Bo tak naprawde w moim AB nie ma uzytego ani raz slowa MONSTER, niby po podstawkach by mozna to okreslac ale bywaja nie monstery na wiekszych..
4. Czy BT jest skirmishersem (z polskiego tlumaczenia po 10 przeczytaniach tego samego tekstu wyszlo nam ze tak)? Czyli czy +1 do trafienia dla strzelajacych jednostek za Large Target, znosi sie z -1 do trafienia za "harcownika"?
5. Jedno z wazniejszych pytan od odpowiedzi na ktore zalezy czy przypadkiem wynik walki naszej nie byl bardzo ale to bardzo wypaczony.
Przyklad: szaman orkow lord rzuca czar foot of gork (przepraszam jesli cos w nazwie pomylilem, czar gdzie stopka gorka miazdzy 1 oddzial a potem sprawdza czy nastepny i potem jeszcze raz i jeszcze raz.
Moje oddzialy jako pure khorne wszystkie maja MR. Wezmy przyklad bloodlettersow i flesh houndsow.
Bloodlettersi maja MR1, Flesh Houndsy MR3.
Szaman rzuca czar 4 koscmi na Bloodlettersow.
No i teraz sie zaczyna:
Powiedzmy ze rzucam tylko 1 koscia z MR - nie ma sensu oczywiscie, bo nie przebije 4 kostek (dajmy na to szaman wyrzucil w sumie 15 oczek na 4 kosciach).
Czar wchodzi, dostaja Bloodlettersi obrazenia.
Rzut kostka wynik 5-6, Gork sie nie znudzil i idzie dalej. Wskazanie jest na Flesh Houndsy.
Czy:
1) Moge teraz dispelowac 3 kostkami Flesh Houndsow + dispel dice
2) Moge dispelowac tylko kostkami MR
3) Skoro nie dispelowalem/nie udalo mi sie dispelowac przy pierwszym klocku bloodlettersow, to teraz nie moge robic juz nic.
Logiczne argumenty sa tak naprawde po kazdej ze stron, wiec na czas tej gry usrednilismy uzgadniajac iz moge uzywac tylko kosci z MR nastepnych oddzialow, jednak sila tego czaru i to jak mu wchodzil, powoduja iz musimy raczej znac poprawne rozwiazanie tej kwestii.
Zdaje sobie sprawe ze to sa pewnie podstawowe pytania, jednak z gory dziekuje za udzielona pomoc
Pozdrawiam,
Lukasz
Z gory chce powiedziec, iz kazdy z nas ma oryginalny AB swojej armii oraz ksero polskiego tlumaczenia podrecznika glownego. Mamy jednak klopoty z interpretacja a czasami nawet ze znalezieniem konkretnych przykladow/wytlumaczen. Na swoja obrone tez dodam ze to byla praktycznie moja 1 potyczka w WFB
1. Czy Bloodthirster musi miec Line of Sight aby szarzowac standardowo, czy jako pojedynczy i latajacy model ma je 360 stopni?
2. Czy szarzujac nim w klocek przykladowej piechoty od boku, dostaje ja bonusy do CR za atak od boku i przeciwnikowi kasuje bonusy do CR za szeregi?
3. Czy jest on latajacym MONSTEREM? Bo tak naprawde w moim AB nie ma uzytego ani raz slowa MONSTER, niby po podstawkach by mozna to okreslac ale bywaja nie monstery na wiekszych..
4. Czy BT jest skirmishersem (z polskiego tlumaczenia po 10 przeczytaniach tego samego tekstu wyszlo nam ze tak)? Czyli czy +1 do trafienia dla strzelajacych jednostek za Large Target, znosi sie z -1 do trafienia za "harcownika"?
5. Jedno z wazniejszych pytan od odpowiedzi na ktore zalezy czy przypadkiem wynik walki naszej nie byl bardzo ale to bardzo wypaczony.
Przyklad: szaman orkow lord rzuca czar foot of gork (przepraszam jesli cos w nazwie pomylilem, czar gdzie stopka gorka miazdzy 1 oddzial a potem sprawdza czy nastepny i potem jeszcze raz i jeszcze raz.
Moje oddzialy jako pure khorne wszystkie maja MR. Wezmy przyklad bloodlettersow i flesh houndsow.
Bloodlettersi maja MR1, Flesh Houndsy MR3.
Szaman rzuca czar 4 koscmi na Bloodlettersow.
No i teraz sie zaczyna:
Powiedzmy ze rzucam tylko 1 koscia z MR - nie ma sensu oczywiscie, bo nie przebije 4 kostek (dajmy na to szaman wyrzucil w sumie 15 oczek na 4 kosciach).
Czar wchodzi, dostaja Bloodlettersi obrazenia.
Rzut kostka wynik 5-6, Gork sie nie znudzil i idzie dalej. Wskazanie jest na Flesh Houndsy.
Czy:
1) Moge teraz dispelowac 3 kostkami Flesh Houndsow + dispel dice
2) Moge dispelowac tylko kostkami MR
3) Skoro nie dispelowalem/nie udalo mi sie dispelowac przy pierwszym klocku bloodlettersow, to teraz nie moge robic juz nic.
Logiczne argumenty sa tak naprawde po kazdej ze stron, wiec na czas tej gry usrednilismy uzgadniajac iz moge uzywac tylko kosci z MR nastepnych oddzialow, jednak sila tego czaru i to jak mu wchodzil, powoduja iz musimy raczej znac poprawne rozwiazanie tej kwestii.
Zdaje sobie sprawe ze to sa pewnie podstawowe pytania, jednak z gory dziekuje za udzielona pomoc
Pozdrawiam,
Lukasz
BLOOD FOR THE BLOOD GOD! SKULLS FOR THE SKULL THRONE!
1. Musi, gdyż nie jest pojedyńczym modelem o us1.
2. Jak najbardziej dwa razy tak. Ma US równe/większe 5 więc zarówno niweluje ranki jak i dostaje bonus za szarże od boku.
3. Tak. Chociaż bardziej pasujące miano to Monstrualny Latający Bohater
4. Nie. Trudno powiedzieć, żeby taki wielki demoniak był "harcownikiem"
5. Masz tylko jedną szansę na rozproszenie. Podczas rzucania czaru. Potem czar już wchodzi i kolejne jednostki deptane przez Gork's Warpath nie mają szans na obronę przed tym czarem aż do jego zakończenia.
Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem
2. Jak najbardziej dwa razy tak. Ma US równe/większe 5 więc zarówno niweluje ranki jak i dostaje bonus za szarże od boku.
3. Tak. Chociaż bardziej pasujące miano to Monstrualny Latający Bohater
4. Nie. Trudno powiedzieć, żeby taki wielki demoniak był "harcownikiem"
5. Masz tylko jedną szansę na rozproszenie. Podczas rzucania czaru. Potem czar już wchodzi i kolejne jednostki deptane przez Gork's Warpath nie mają szans na obronę przed tym czarem aż do jego zakończenia.
Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem
AD1: Pojedyncze modele o US>2 poruszaja się i widza jak monstery.
AD2: Do zdjecia rank i bonusu potrzebny jest oddzial o US>=5. BT spelnia ten warunek.
AD3: BT jest bohaterem. Ze wzgledu na US, porusza sie i widzi jak monster.
AD4: Nie, jak skirmisher poruszaja sie tylko pojedyncze modele o US=1. W kazdym przypadku -1 do trafienia przysluguje tylko skirmisherom z US=1 (czyli np. nie hydrze, salamandrom czy cannonowi, ktore tez sa w formacji skirmish).
AD5: odpowiedz 3. MR tylko z pierwszego celu. Potem juz nie mozna dispellowac.
Take care
AD2: Do zdjecia rank i bonusu potrzebny jest oddzial o US>=5. BT spelnia ten warunek.
AD3: BT jest bohaterem. Ze wzgledu na US, porusza sie i widzi jak monster.
AD4: Nie, jak skirmisher poruszaja sie tylko pojedyncze modele o US=1. W kazdym przypadku -1 do trafienia przysluguje tylko skirmisherom z US=1 (czyli np. nie hydrze, salamandrom czy cannonowi, ktore tez sa w formacji skirmish).
AD5: odpowiedz 3. MR tylko z pierwszego celu. Potem juz nie mozna dispellowac.
Take care
Dzieki za odpowiedz, chociaz to z dispelem bez sensu.. celuje w moja najslabsza w MR jednostke a jedzie po wszystkich jesli Gork sie nie znudzi ((( (a ostatnio ni cholery nie chcial sie nudzic, na 6 rund 6 rzucen czaru i 5x lecial po wszystkich jednostkach...)Torres pisze:1. Musi, gdyż nie jest pojedyńczym modelem o us1.
2. Jak najbardziej dwa razy tak. Ma US równe/większe 5 więc zarówno niweluje ranki jak i dostaje bonus za szarże od boku.
3. Tak. Chociaż bardziej pasujące miano to Monstrualny Latający Bohater
4. Nie. Trudno powiedzieć, żeby taki wielki demoniak był "harcownikiem"
5. Masz tylko jedną szansę na rozproszenie. Podczas rzucania czaru. Potem czar już wchodzi i kolejne jednostki deptane przez Gork's Warpath nie mają szans na obronę przed tym czarem aż do jego zakończenia.
Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem
EDIT: Dzieki za obie odpowiedzi, wyjasnily sie wszystkie watpliwosci
BLOOD FOR THE BLOOD GOD! SKULLS FOR THE SKULL THRONE!
Ech, bo to się szuka w podręczniku, a nie na forum, na forum nikt takich rzeczy nie wypisuje. A jeśli nie masz podręcznika, to w google wpisujesz odpowiednią frazę i... więcej nie powiem, bo to wątpliwe moralnie i prawnie. W każdym razie każdy podręcznik armijny ma zaraz przed listą jednostek z cenami punktowymi odpowiedni tekst dotyczący poszczególnych slotów.
A co do pytania:
0-3 hero (zakaz lordów) - chociaż często spotkałem się ze stwierdzeniem, że na te punkty 3 hero to za dużo, więc turnieje mają często obostrzenia do dwóch. Bretonia ma trochę inaczej.
2+ core
0-3 special
0-1 rare
Wyjątkiem w jednostkach są High Elves, mają inną tabelkę.
A co do pytania:
0-3 hero (zakaz lordów) - chociaż często spotkałem się ze stwierdzeniem, że na te punkty 3 hero to za dużo, więc turnieje mają często obostrzenia do dwóch. Bretonia ma trochę inaczej.
2+ core
0-3 special
0-1 rare
Wyjątkiem w jednostkach są High Elves, mają inną tabelkę.
Wiadomo, jednak podręcznik pozostawia nas w tej sprawie bez odpowiedzi. Na małe punkty przeciwnicy (bądź organizatorzy turnieju) ustalają często jakieś dodatkowe ograniczenia, żeby uniknąć problemów.
Ostatnio zmieniony 30 paź 2009, o 12:19 przez Myth, łącznie zmieniany 1 raz.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Czy ja wiem czy dogadania się ... można i tak, ale tak naprawdę już same punkty ograniczają.
Przecież na mniej niż 2000 lorda nie wystawisz, a co najwyżej 3 herosów. Ponadto parę rozwiązań dla lordów zabiera też miejsce herosa i można już wtedy wziąć tylko 2 więcej. Również i na 500-1000 punktów 3 herosów nie wystawisz, bo zajmowaliby Ci 50-70% kosztów całej armii, co ewidentnie jest bezsensu - przecież z tylko 3 herosami nic się nie ugra a i zabawy z tego żadnej...
Już przy punktach 1200-1500 trzech herosów to też zwykle jest całkiem sporo, ale nie jest to też jakiś straszny herohammer. Powyżej 1500 aż do 1999 trzech herosów bardzo ładnie układa się już z resztą armii, bez żadnych przegięć w jakąkolwiek stronę.
Przecież na mniej niż 2000 lorda nie wystawisz, a co najwyżej 3 herosów. Ponadto parę rozwiązań dla lordów zabiera też miejsce herosa i można już wtedy wziąć tylko 2 więcej. Również i na 500-1000 punktów 3 herosów nie wystawisz, bo zajmowaliby Ci 50-70% kosztów całej armii, co ewidentnie jest bezsensu - przecież z tylko 3 herosami nic się nie ugra a i zabawy z tego żadnej...
Już przy punktach 1200-1500 trzech herosów to też zwykle jest całkiem sporo, ale nie jest to też jakiś straszny herohammer. Powyżej 1500 aż do 1999 trzech herosów bardzo ładnie układa się już z resztą armii, bez żadnych przegięć w jakąkolwiek stronę.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Na 2000 i wiecej masz 3. Na mniej masz minimum dwa.Rasti pisze:grając na 1000 czy 500pkt 3 herosów nie wystawisz, pamiętaj, że musisz wystawić conajmniej 3 jednostki podstawowe.
kanister pisze:Fajnie jest cytować siebie.
jawora pisze:Ja tam w lidze online nie startuję, bo za daleko od mojego miasta.
No ale można np u wampirów wystawić 2 necro + wampira co daje razem 3 czarodziejów a koszt niewielki (podstawa to jakieś 210 punktów). I daje dużą przewagę w magii i pozwala wskrzeszać coś właściwie bezproblemowo czy też postawić ściany z zombiaków.Mac pisze:Czy ja wiem czy dogadania się ... można i tak, ale tak naprawdę już same punkty ograniczają.
Również i na 500-1000 punktów 3 herosów nie wystawisz, bo zajmowaliby Ci 50-70% kosztów całej armii, co ewidentnie jest bezsensu - przecież z tylko 3 herosami nic się nie ugra a i zabawy z tego żadnej...
Pomyłka, przepraszam Każdemu się zdarzakanister pisze:Na 2000 i wiecej masz 3. Na mniej masz minimum dwa.Rasti pisze:grając na 1000 czy 500pkt 3 herosów nie wystawisz, pamiętaj, że musisz wystawić conajmniej 3 jednostki podstawowe.
Nie miałem okazji grać tą armią ani przeciwko niejWaldi pisze:No ale można np u wampirów wystawić 2 necro + wampira co daje razem 3 czarodziejów a koszt niewielki (podstawa to jakieś 210 punktów). I daje dużą przewagę w magii i pozwala wskrzeszać coś właściwie bezproblemowo czy też postawić ściany z zombiaków.Mac pisze:Czy ja wiem czy dogadania się ... można i tak, ale tak naprawdę już same punkty ograniczają.
Również i na 500-1000 punktów 3 herosów nie wystawisz, bo zajmowaliby Ci 50-70% kosztów całej armii, co ewidentnie jest bezsensu - przecież z tylko 3 herosami nic się nie ugra a i zabawy z tego żadnej...
No takUndead84 pisze:No chyba że goblińskich...
Skonczcie ten offtop plz
- MichaLZgierz
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 103
- Lokalizacja: Zgierz
RB p. 98 "Fighting an assault" 4. paragraph => 5 modli moze go bic (dokladnie do 5US)
Walka jest tak poplatana w budynku, ze pomimo wampir wybije swoich 3 potencjalnych przeciwnikow to moze do niego doskoczyc kolejnych 3
Walka jest tak poplatana w budynku, ze pomimo wampir wybije swoich 3 potencjalnych przeciwnikow to moze do niego doskoczyc kolejnych 3