Nie wiem, czy dobrze zamieściłem temat - jednostka dotyczy Wojowników Chaosu ale jeśli ktoś zechce się przyłączyć do zabawy i zaprezentować jednostki innych armii to można pewnie temat przenieść ;p
Ulfhednarzy
Wśród Ludów Północy najbardziej szanowanymi członkami plemienia są ulhednarzy (co w ich języku oznacza "wilczą skórę"). Są to mężczyźni obdarzeni wyjątkowym darem - są zdolni przyjmować wilczą postać. Darem tym mogą być obdarzeni albo od urodzenia (wtedy przychodzą na świat z płomiennie rudą czupryną i znamieniem w kształcie głowy wilka gdzieś na ciele) lub też zostaje on im później zesłany przez mrocznych bogów w zamian za odwagę i chwałę zdobytą na polu bitwy.
Ulfhednarzy często nie panują nad swoim darem. Przemieniają się w każdą pełnię, gdy poświata Morrslieba wywołuje u nich dzikość i szaleństwo. Wówczas często, będąc pod wpływem furii zabijają w okrutny sposób członków swojej rodziny bądź plemienia. Dlatego gdy wyczuwają ogarniającą ich wściekłość oddalają się od osady, by w dziczy oddać się dzikim łowom i zaspokoić głód krwi.
Przed walką potrafią się wprowadzić w szał krzycząc i popijając ciemne, mocne piwo. Wyją, gryzą drzewca toporów lub ostrza mieczy, toczą pianę z pyska i myślą tylko o jednym - zabiciu jak największej ilości wrogów. Wtedy ogarnia ich dzika furia - przyjmują postać człowieka o głowie (czasem także ramionach i torsie) wilka.
W boju posługują się ogromnymi cepami, wielkimi dwuręcznymi mieczami lub toporami albo też dzierżą po jednej broni w każdej ręce. Walczą w luźnej formacji, atakując każdego przeciwnika w polu widzenia. Łączę się w grupy liczące do 15 wojowników (na kształt wilczej watahy). Do boju prowadzeni są przez najsilniejszego, najbardziej doświadczonego wojownika - berserkera ("niedźwiedziej koszuli"), mogącego przybrać postać niedźwiedzia lub byka.
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/217/414fc5a8ceff3ca4med.jpg)
R WW ZS S W Ż I A D
5 4 2 3 4 1 5 1 8 ulfhednar
5 4 2 3 4 1 5 2 8 berserker
wielkość jednostki: 5-15
koszt jednego modelu: 15
zdolności specjalne:
- niezłomny
- harcownicy
- szalona furia (Podlegają zasadzie "szał" i nie tracą jej nawet po przegranej walce)
dodatkowe wyposażenie:
- mianowanie jednego ulfhadnera na berserkera: 12 pkt
- mianowanie jednego ulhadnera na muzyka: 6 pkt
- mianowanie jednego ulhadnera na chorążego: 12 pkt
jednostka musi być wyposażona w jedną z poniższych opcji:
- dodatkowa broń ręczna: 1pkt
- wielka broń: 1 pkt
- cep bojowy: 2 pkt
Piętna Chaosu:
Ulfhednarzy rodzą się z błogosławieństwem wszystkich mrocznych potęg: Khorne zsyła na nich nieokiełznaną chęć mordu i walki, Dzięki Tzeenthowi mogą się przemienić w półczłowieka - półbestię, z kolei Nurgle daje im wyjątkową jak na człowieka odporność. Ostatni opiekun - Slaanesh - obdarza ich nieludzką wprost szybkością, ufnością we własne siły i niesamowitą chucią.
Ulfhednarzy czczą po części każdego z bogów - nikogo nie faworyzują ani też o nikim nie zapominają: nie można im dawać piętn.