Przesuwanie modeli po walce, szarża i Black Periopt

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Przesuwanie modeli po walce, szarża i Black Periopt

Post autor: Heinrich »

Miałem oto dwie takie sytuacje:

Obrazek

Pytania:

1) Co dzieje się w sytuacji nr. 1 gdy ginie cały oddział BK od sypania się, ale Lordowu udaje się przeżyć:

a) w następnej rundzie walki wszyscy się przesuwają do Lorda i dalej jest klepanka

b) w następnej rundzie walki tylko 1 skorpion (bo drugi zginął) walczy z lordem a reszta już nie jest w combacie

2) Gdy szkielety i skorpion zabiły tyle konnych, że został tylko czempion, to co się dzieje w następnej turze? Czy skorpion robi hop siup i jest już przy nim czy może odłącza on sie z walki czy co?

3)Gdy jest taka oto sytuacja:

Obrazek

To czy ghule mogą w jakikolwiek sposób zaszarżować na skorpiona? (mają zasięg jak co)

4) Czy mogę armii Tomb Kings zabrać Black Perioptem 1 kostkę magii z ich fazy rzucania czarów do swojej fazy rzucania czarów? ( bo podobno każda armii nawet krasnoludy generuje te 2 podstawowe kostki za armię)

5) Taka oto sytuacja:
Obrazek

Skorpion zaszarżował baty. W fazie strzelania zniosło klopę i zginął 1 bat. Czy gdy zaczyna się walka to 1 bat z tyłu może dojść do przodu czy mam pecha i walczą tylko 2 baty?
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2007, o 00:12 przez Heinrich, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

1 i 2 przesuwamy oddzialy zeby w miare mozliwosci byly zaangazowane w walke... podobnie jak walka z 2 oddzialami jeden z przodu i 1 z tylu... po wybiciu ranka tylni nie jest odlaczany z walki tylko przesuwany

3 jesli maja jak sie dostawic do jego strefy przedniej to moga

4 periapt przechowuyje tylko kosci z poola i bodajze wlasciciela wiec nie

5 to nie jest walczac bat... ae i tak masz pecha, ze ci tak znioslo ta klopa ;)

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

Shino pisze:4 periapt przechowuyje tylko kosci z poola i bodajze wlasciciela wiec nie
A te dwie kości za armię co każda armia ma to co Tomb Kingsy ich nie mają? Bo to są kości w poolu. Wiem, że TK nie używają kości do rzucania czarów, ale chyba i tak czy siak generuje ich armia te 2 kości w poolu więc mogę sobie chyba tą 1 czmychnąć.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

tk jak wszystkie armie maja 2 bazowe kosci... jednak pytanie bylo czy twoj periapt je moze przejac a nie o to czy je maja ;) periapt moze tlyko swoje kosci (czyt z poola glownego i kosci rzucajacego) przeniesc...

Awatar użytkownika
Kharnan
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: Kharnan »

Pech moich klop niedługo będzie legendarny. Strzeliły łącznie 5 razy zabijając 1 konnego, siebie i paru zombich. :D

Co do kości i periapta- o ile dobrze rozumiem ten przedmiot zabiera kości dispela lub powera (albo raczej pożycza)- czyli jeśli zużyłem wsio do dispela nie ma się czytm "pożywić" tak?

W sprawie Lorda pytanie jest takie- jeśli mamy go w oddziale, który zostanie wybity/sypnie się- czy taki Lord traktowany jest od razu jako osobna jednostka (czyli to moje co biło z tyłu już nie jest w kombacie z jednostką BK bo taka już nie istnieje), czy też na potrzeby kombata dalej traktowany jest jako pozostała część unitu- jeśli tak, to jak długo- czy 1 rundę czy tak długo aż któraś ze stron wygra (ew. ucieknie w armii żywych)?

Ghule (skirmish) z tego co mówisz Shino znaczy, że nie muszą szarżować po prostej, zasięg ruchu i pole widzenia wystarczą, tak?
And he did say "War", and the world did tremble...
Obrazek

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

akurat periapt moze ukrasc kostke o ila takowa zostala w poolu

diadem od lizzich tylko przenosi wlasne kostki :wink:

Awatar użytkownika
Kharnan
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: Kharnan »

Chodzi o to, czy może mi ukraść kostkę z powera, pomijam dispele (on może kraść obydwa rodzaje o ile wiem, a dispele wydawałem regularnie).
And he did say "War", and the world did tremble...
Obrazek

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

dajcie cytat z tego przedmiotu i przestancie gadac.."mnie sie wydaje ze..... a mnie inaczej"
co do sytuacji 1) i 2) to nie jestem pewien..ale chyba ktores oddzialy by sie odlaczyły od walki po sypnieciu sie klocka (nie ma nawet mozliwosc ich dostawienia) [ pytanie do wiedzacych wiecej - jak to jest z odlaczaniem oddziałow podczas kombatu - czy jak moja 5 kawy zostanie zaszazowana przez dwa rowne oddzialy - po walce zostanie tylko jeden moj kawalerzysta to moge ustawic go tak by stykal sie tylko z jednym oddzialem - nadal styka sie z maksymalna iloscia modeli preciwnika - czy tez musze dostawic go tak by walczyl z oboma oddzialami? ]
3) ghule moga szarzowac - maja zasieg, widza.. i sobie pobiegna
4) dajcie cytat!!
5) w walce beda uczestniczyly nadal 3 baty.
Obrazek

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

Co do Periopta: "The Periapt allows the bearer to save one unused Powwr dice or Dispel dice at the end of any Magic phase and store it, to add it to kis side's dice pool in the next Magic phase." Czyli według mnie mogę zagrać Tomb Kingsom ich jedną kostkę z ich fazy czarowania z poola do mojej fazy czarowania do poola.

Ghule mogą szarżować slalomem?

Co do batów to mam wrażenie, że dostawianie już był więc jeśli po dostawianiu zginął 1 bat to mam pecha.

Co do pierwszych dwóch moich pytań to przynajmniej w tym pytaniu w lordem to jestem prawie pewien, że na koniec walki całość się odłącza bo konnica nie żyje i w kolejnej turze będzie bił sie tylko lord i skorpion.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Heinrich_von_Tod pisze:Co do Periopta: "The Periapt allows the bearer to save one unused Powwr dice or Dispel dice at the end of any Magic phase and store it, to add it to kis side's dice pool in the next Magic phase." Czyli według mnie mogę zagrać Tomb Kingsom ich jedną kostkę z ich fazy czarowania z poola do mojej fazy czarowania do poola.
klotnia tu na pewno byla by zabawna i radosna ale mi sie dzis nie chce (nie mam czasu) wiec zajzyj do erraty...

nie. nie mozesz

a any magic phase nie odnosi sie do poola tylko fazy magii... ze swojej i przeciwnika...
Ghule mogą szarżować slalomem?
z jednym wheelaem.. tak jak to jest pokazane w rb

Co do batów to mam wrażenie, że dostawianie już był więc jeśli po dostawianiu zginął 1 bat to mam pecha.
masz zawsze jeden bat mniej i mniejszy bufor ran w ewentualnym sypaniu
Co do pierwszych dwóch moich pytań to przynajmniej w tym pytaniu w lordem to jestem prawie pewien, że na koniec walki całość się odłącza bo konnica nie żyje i w kolejnej turze będzie bił sie tylko lord i skorpion.
przeciez byl czescia oddzialuy wczesniej... wiec w czym problem. nadal sie powinno do niego dosunac

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

Shino pisze:
Heinrich_von_Tod pisze:Co do Periopta: "The Periapt allows the bearer to save one unused Powwr dice or Dispel dice at the end of any Magic phase and store it, to add it to kis side's dice pool in the next Magic phase." Czyli według mnie mogę zagrać Tomb Kingsom ich jedną kostkę z ich fazy czarowania z poola do mojej fazy czarowania do poola.
klotnia tu na pewno byla by zabawna i radosna ale mi sie dzis nie chce (nie mam czasu) wiec zajzyj do erraty...

nie. nie mozesz

a any magic phase nie odnosi sie do poola tylko fazy magii... ze swojej i przeciwnika...
Hmm... może się nie zrozumieliśmy. Po pierwsze ja nie chce się kłócić, ale przedstawić swoją rację. Po drugie wiem, że można zabrać kostkę albo od siebie albo od przeciwnika, więc jeszcze raz.
Jest tura czarowania Tomk Kingsów. On rzuca sobie czary i rzuca. Na koniec tej jego tury ja mówię: "Ja zaraz mam swoją turę czarowania więc zabieram tobie 1 kostkę magii do swojej tury bo każdy nawet Tomb Kings generuje 2 standardowe kostki magi. Więc jedna ci zabiorę bo nie miałeś ich jak zużyć bo ty nie potrzebujesz kostek do czarowania."
Shino pisze:
Ghule mogą szarżować slalomem?
z jednym wheelaem.. tak jak to jest pokazane w rb
W takim razie nie będą mogły zaszarżować bo 1 ghul jest za klocem zombich i by musiał spory kawał biec przed siebie aby go móc zrobić weela w momencie gdy już ma biec po prostej do skorpa.

Co do sytuacji 2) to ok, skrop tak jak stał przy modelu konnego na początku to w taki sam sposób później przesuwa sie do modelu który żyje.

Lecz jeśli idzie o sytuację numer 1 to nie uważam aby Lord należał do oddziału konnych jeśli konnych... nie ma już. Bo sytuacja wyglądała tak:
- Kumpla 6 tura. Klepiemy się. Przegrywam tą walkę i się sypię. Wszystko się sypnęło tak, że Lord przeżył tylko na 1 ranie. Teraz moja ostatnia 6 tura. I wtedy właśnie był dylemat co zrobić, czy gdy jest walka (bo wszystko inne u mnie nie żyło na stole, oprócz tego Lorda) to przesunąć wszystko do lorda czy nie bo on już nie jest z tamtym oddziałem, a oni się z konnymi stykali tylko. Z Lordem 1 skorp się styka. Zdecydowaliśmy że wszystko się przesuwa, ja przegrywam i ginę. Ale mam duży dylemat bo widziałem tu podobny temat i tez był ten problem. A zresztą w RB jest napisane "W walkach wielostronnych może się zdarzyć sytuacja w której na koniec fazy walki wręcz niektóre z jednostek tracą kontakt z przeciwnikiem (w wyniku całkowitego zniszczenia jednostki, z która walczyły chociażby). Jednostki takie zostają wyłączone z walki i od tej pory mają prawo wykonywać ruch w zwykły sposób"

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Hmm... może się nie zrozumieliśmy. Po pierwsze ja nie chce się kłócić, ale przedstawić swoją rację. Po drugie wiem, że można zabrać kostkę albo od siebie albo od przeciwnika, więc jeszcze raz.
i wlasnie dla tego powienienes przeczytac wspomnianego FAQa ;) nie mozesz zabrac kostki przeciwnika o czy, caly czas pisze :wink:

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

Nie wiem wtedy. Jedyne co znalazłem o tym periopcie to to:

Q: Czy używając Black Periapt`a można przechowywać tylko swoje, czy także przeciwnika kości do czarowania?
A: Można przechowywać zarówno swoje kości, jak i przecinika.
źródło: Gav Thorpe - Warhammer Design Team / US White Dwarf #281
page 38

Żródło: Kwestia Zasad czyli Pytania i Odpowiedzi
Napisał: szafa@poznan

oraz może to ma coś z tym wspólnego:

"Q: Some magic items allow the player to store excess dice in the magic phase. Are these dice common or do they belong to the wizard carrying the item?

A: This is normally specified in the item's description, but if there is any doubt the following applies.
The unused dice that can be stored at the end of the magic phase are those of the wizard himself and those of the pool. In the following magic phase, all stored dice go back into the pool."

"Niektóre magiczne przedmioty pozwalają graczowi na zachowanie dodatkowej kości w fazie magii. Czy te kości są zwykłe/pospolite czy też należą do maga posiadającego przedmiot?

To jest normalnie wyszczególnione w opisie przedmiotu, ale jeśli są jakieś wątpliwości stosujemy poniższe:

Niewykorzystane kości, które mogą być zachowane przy końcu fazy magii to te, które należą do wizarda i do puli. W następnej fazie magii, wszystkie zachowane kości wracają do puli."

Jeśli chodziło ci o coś innego to proszę weź mi powiedz gdzie to jest lub zacytuj.

Awatar użytkownika
Kharnan
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: Kharnan »

Shino pisze:klotnia tu na pewno byla by zabawna i radosna ale mi sie dzis nie chce (nie mam czasu) wiec zajzyj do erraty...
Eee tam ja się nie wykłócałem. Ja żem spokojny i stateczny człowiek jest. :D

Aczkolwiek fajnie jakby mi to małe przegięte gówienko kostek nie zabierało.
And he did say "War", and the world did tremble...
Obrazek

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

Kharnan pisze:
Shino pisze:klotnia tu na pewno byla by zabawna i radosna ale mi sie dzis nie chce (nie mam czasu) wiec zajzyj do erraty...
Eee tam ja się nie wykłócałem. Ja żem spokojny i stateczny człowiek jest. :D

Aczkolwiek fajnie jakby mi to małe przegięte gówienko kostek nie zabierało.
Shino napisał, że nie chce mu się kłucić ze mną :wink: A nie, że ty Kharnan byś miał się kłucić ze mną 8)

Awatar użytkownika
Kharnan
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: Kharnan »

ó. nie u. kłócić.

O to mogę się pokłócić. :twisted:
And he did say "War", and the world did tremble...
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Heinrich_von_Tod pisze: oraz może to ma coś z tym wspólnego:

"Q: Some magic items allow the player to store excess dice in the magic phase. Are these dice common or do they belong to the wizard carrying the item?

A: This is normally specified in the item's description, but if there is any doubt the following applies.
The unused dice that can be stored at the end of the magic phase are those of the wizard himself and those of the pool. In the following magic phase, all stored dice go back into the pool."

"Niektóre magiczne przedmioty pozwalają graczowi na zachowanie dodatkowej kości w fazie magii. Czy te kości są zwykłe/pospolite czy też należą do maga posiadającego przedmiot?

To jest normalnie wyszczególnione w opisie przedmiotu, ale jeśli są jakieś wątpliwości stosujemy poniższe:

Niewykorzystane kości, które mogą być zachowane przy końcu fazy magii to te, które należą do wizarda i do puli. W następnej fazie magii, wszystkie zachowane kości wracają do puli."

Jeśli chodziło ci o coś innego to proszę weź mi powiedz gdzie to jest lub zacytuj.
to. W opisie periapta nie jest to wyszcxegulnione wiec obowiazuje pozniejszy faq niezaleznie od tego co napisal szafa :P
zachowane przy końcu fazy magii to te, które należą do wizarda i do puli
tylko wizarda i pooli gracza :D

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Sory Shino ale chyba Heinrich ma jednak racje tzn od kiedy pamietam periapt mógł brać zarówno kość własną jak i przeciwnika. Daj link do tej erraty albo wklej tu ten FAQ który by tego zabraniał ... bo ja narazie nie widze konkretów.

Awatar użytkownika
Kharnan
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: Kharnan »

Cóż, jeśli mamy późniejszy FAQ dotyczący tego samego problemu, to późniejszy obowiązuje, czyż nie?
And he did say "War", and the world did tremble...
Obrazek

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

ale niech ktoś go zapoda

ODPOWIEDZ