Pytania krótkobrodego - stary temat

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

Zablokowany
Awatar użytkownika
Grunaldi
Mudżahedin
Posty: 313
Lokalizacja: Wrocław Castle Town

Re: Pytania krótkobrodego

Post autor: Grunaldi »

a Muchomorek ?

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Grunaldi pisze:a Muchomorek ?
Muchomorek ma 20x20 :p

http://coolminiornot.com/pics/pics11/im ... a68fe1.jpg
Obrazek

Awatar użytkownika
Samael
Kradziej
Posty: 919
Lokalizacja: Pomiechówek

Post autor: Samael »

Mam pytanie w zwiąsku z jednostą minersów...mianowicie czy warto ich wystawiać, czy robią coś oprócz kopania tuneli ??
"JOIN OR DIE"

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Warto, szczególnie jak masz kowadło.

Taki oddział 6-10 z muzykiem potrafi fajne rzeczy zdziałać ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Samael
Kradziej
Posty: 919
Lokalizacja: Pomiechówek

Post autor: Samael »

naprzykład :roll:
"JOIN OR DIE"

Awatar użytkownika
Filup
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3235
Lokalizacja: Bydgoszcz XIII kohorta

Post autor: Filup »

5-6... zdobywa cwiartki. Przy pomocy kowadla mozesz wyjsc z krawedzi i wszarzowac ich w maszyny... bez kowadla zupelnie bez uzyteczni. Zanim zdaza cos zrobic, zarz ich ktos wystrzela, albo zaszarzuje.

Minersi to dla mnie jedyna jednostka, na ktora mi szkoda slota S :)
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

ja zazwyczaj wystawiam 7-10 typa.

koszt to ok 80-115 punktów a co robią:
- zajmowanie/blokowanie cwiartek (już 100 punktów nawet jak nic innego nie zdziałaja, po prostu sie spłacaja)
- niszczenie wrogich machin (czy to bolce DE, czy armaty Imp i tak znów się spłacają, a jak achinki stoja blisko siebie to nieszcza jedna za drugą)
- obcinanie marszu, szarże pomocnicze na tył/bok - nieraz przesądzające o wyniku starcia albo i bitwy.
- przykład z ostatniego turnieju: 7 górników wychodzi i szarżuje na tył klocka 25 orków z Lordem generałem tychże. Wpadam, zabijam 4, sam nic nie trace, wygrywam o 4 i łamie oddział wroga, zaganiam i w ten sposób oddział za 80 punktów zdobywa ok 650 punktów. Jak dla mnie opłacalne ;)
Ogólnie na tym turnieju spłacili mi się w każdej bitwie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Filup
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3235
Lokalizacja: Bydgoszcz XIII kohorta

Post autor: Filup »

Oczywiscie wszystko powyzsze z zalozeniem posiadania kowadla. Bez niego sa bezuzyteczni. Wspomniane balisty DE robia z nich sito multi fire-em, na ten przyklad. Jasna sprawa, ze w przypadku posiadania kowadla, to juz zupelnie inna rozmowa.

Tak czy owak, moim zdaniem powinni byc core... bo ten slot S, szczegolnie na male punkty, jest po prostu zbyt cenny :)

pzdr!
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Z tym, że powinni byc core jak w 6 ed zgadzam się w zupełności.
Jednak wystawiałem ich wiele razy bez kowadła i też się jakoś sprawiali. Może już nie tak spektakularnie ale zawsze coś tam robili nieprzyjemnego dla przeciwnika. Gdyby byli core to brałbym ich zawsze, a tak to faktycznie zazwyczaj przy kowadle.
Obrazek

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

minersi, jako core, to moje marzenie...
brałbym zawsze 10 gostków..nawet bez kowadła

Awatar użytkownika
wru
Chuck Norris
Posty: 651
Lokalizacja: "Kieł" Kielce

Post autor: wru »

Nie ma to jak mina przeciwnika gdy za jego machinami nagle wykopią się krasnoludzcy górnicy.
Come crawling faster, obey your Master...

Awatar użytkownika
kamelot
Kradziej
Posty: 941

Post autor: kamelot »

gorzej jak się nie wykopią, wtedy można śmiało powiedzieć, że nie ma to jak mina krasnoluda, któremu górnicy nie wykopują się na 3+ :wink:
Cosmo pisze:Tak sie kurwa hartuje komandosow. Tak sie hartuje zwyciezcow. Wchodzi i ma 6 tur zeby rozpierdolic. A jak przy okazji wygra rzut na zaczynanie, to po prostu rozpierdoli ture wczesniej.

Awatar użytkownika
Filup
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3235
Lokalizacja: Bydgoszcz XIII kohorta

Post autor: Filup »

wru pisze:Nie ma to jak mina przeciwnika gdy za jego machinami nagle wykopią się krasnoludzcy górnicy.
Za;ezy jaki przeciwnik i jakie maszyny... O&G faktycznie placze, bo to pewne stracone maszyny. Imperium tez, o ile wspomniana maszyna to hellstorm albo mortar, bo dzialo najzwyczajniej w swiecie strzeli sobie z lezki i po gornikach. HE i DE smieja sie gornikom w oczy, bo ich bolty zabijaja prawie caly oddzial jednym multiplem a w najgorszym przypadku, gdzies blisko sa kusznicy, ktorzy sie odwroca i zrobia to samo...

Jak mowilem wczesniej... idea jest wysmienita, ale bez kowadla to lipa. Zanim zaszarzujesz, to przeciwnik sie albo odsunie, albo ci gornikow pozabija i tyle. Ladnie za to zajmuja cwiartki i przy odrobinie szczescia pojawia sie w odpowiednim momencie, zeby jakis marsz zatrzymac, albo miec czas na jakas boczna szarze :) Mi ich szkoda qrde, bo to druga, po ironach, mega klimatyczna jednostka, kotra nie spelnia pokladanych w niej nadzieii. Oczywiscie potrafia sie sprawdzic. Ale po prostu na ten slot S zawsze mam jakas ciekawsza alternatywe.

pzdr!
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

są ekstra, ale jak dla mnie tylko w kombie z kowadłem. w rozpie bez kowadła nie widzę dla nich miejsca (jak by byli w core...)

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Filup pisze:
wru pisze:Nie ma to jak mina przeciwnika gdy za jego machinami nagle wykopią się krasnoludzcy górnicy.
Za;ezy jaki przeciwnik i jakie maszyny... O&G faktycznie placze, bo to pewne stracone maszyny. Imperium tez, o ile wspomniana maszyna to hellstorm albo mortar, bo dzialo najzwyczajniej w swiecie strzeli sobie z lezki i po gornikach. HE i DE smieja sie gornikom w oczy, bo ich bolty zabijaja prawie caly oddzial jednym multiplem a w najgorszym przypadku, gdzies blisko sa kusznicy, ktorzy sie odwroca i zrobia to samo...

Jak mowilem wczesniej... idea jest wysmienita, ale bez kowadla to lipa. Zanim zaszarzujesz, to przeciwnik sie albo odsunie, albo ci gornikow pozabija i tyle. Ladnie za to zajmuja cwiartki i przy odrobinie szczescia pojawia sie w odpowiednim momencie, zeby jakis marsz zatrzymac, albo miec czas na jakas boczna szarze :) Mi ich szkoda qrde, bo to druga, po ironach, mega klimatyczna jednostka, kotra nie spelnia pokladanych w niej nadzieii. Oczywiscie potrafia sie sprawdzic. Ale po prostu na ten slot S zawsze mam jakas ciekawsza alternatywe.

pzdr!
Górnicy po wyjściu, poruszają się jak oddział, który gonił za planszę, a więc mogą zrobić w fazie movementu zwykły ruch o 3 cale, następnie w fazie shootingu mogą szarżować na machinę na 6 cali - daje to nam ruch na 9 cali. Deployment zone ma około 10 cali szerokości (już nie pamiętam dokładnie) - trudno w cokolwiek nie wjechać, więc i w tym wypadku strzelania z bolców czy kartacza nie będzie.

Jeśli nie ma kowadła to są dwie opcje - wychodzisz górnikami tak żeby w kolejnej turze móc zaszarżować na maszyny. Oczywiście poleci volley/kartacz, ale jeśli poleci w górników to nie poleci w załogę naszych maszyn lub nasze oddziały. Drugą opcją jest ustawienie się tak by ich maszyny nie mogły strzelić w górników (lub miały to utrudnione) i blokowanie ćwiartki, wyłapanie uciekającego oddziału, flankowanie, cięcie marszu itp.

Nie spełnia pokładanych nadziei? No cóż to chyba jedyna jednostka w naszej armii, której 7 modeli, może zdziałać rzeczy, warte trzykrotność i więcej samego oddziału - blokowanie ćwiartki, flanka w odpowiednim momencie, cięcie marszu, oczyszczanie deploymentu przeciwnika z parku maszynowego, odciąganie uwagi - w tym wszystkim leży masa punktów, a oddział jest wart ich 77.

Alternatywa dla górników - no tak może być park maszynowy, zawsze dobra, oklepana opcja. Może być dodatkowy oddział slayerów/ironbreakerów/hammererów, na który wróg znajdzie sposób by ominąć/wyrżnąć z magii czy strzelania - nie mówię, że są to złe wybory, ale park maszynowy zwykle spotyka się z ogólnym "eeee no tak krasie, znowu maszyny!", a same piesze jednostki też dużo nie zdziałają. Górnicy w tym przypadku, naprawdę solidnie urozmaicają rozgrywkę i właściwie bez względu na to co z nimi zrobi przeciwnik, zawsze się przydadzą i spłacą z nawiązką.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Filup
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3235
Lokalizacja: Bydgoszcz XIII kohorta

Post autor: Filup »

Mac, ja nie gram parkiem maszynowym, mam przewanie jakies 3 maszyny. A 3 maszyny, to przewaznie 2 sloty S minimum. Do tego potrzebuje slotow na klocki walczace, jakis hamkow i ironow (tak, gram na ironach... taki wlasnie jestem naiwny :p), czasem jakis slayersow dam czy cos...

Zostaje przy swoim... bez kowadla, maja baaardzo male szanse na zdzialanie cokolwiek. Wiem ze 77pkt to malo i nie na to narzekam. Powinni moc szarzowac w turze pojawienia, pojawiac sie gdziekolwiek na stole, a nie tylko przy krawedzi lub byc w core. I tyle.

Pozdrawiam!
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

nie do końca...
jesli wciągniesz kogoś w klocki i ustoisz dwie tury...to kontra minerami, nawet bez kowadła, jest zabójcza.

smigol
Wałkarz
Posty: 99
Lokalizacja: Piaseczno k. Wa-wy

Post autor: smigol »

Pytanie: Czy jeżeli wale toporkami to rzucam na US??? I czy jeżeli rzucam tymi toporkami to tylko z pierwszego szeregu czy cała jednostka, bo już się pogubiłem... :? .
Tuitio Fidei et Obsequium Pauperum - Dewiza Joannitów.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

rzucając toporami używasz US/BS. Rzucac może tylko pierwszy szereg chyba, że znajdujesz się na górce, cel znajduje sie na górce, a Ty na dole, cel jest Dużym Celem. Ogólnie wszystkie zasady strzelania działają tu normalnie.
Obrazek

Awatar użytkownika
DawiZharr
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Opole

Post autor: DawiZharr »

dlatego toporki najlepiej sprawdzają się na smoki :P

Zablokowany