kilka pytań początkującego 2
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: kilka pytań początkującego 2
Taka myśl mnie naszła, ale chciałem się upewnić. Czy oddział skirmisherów może zaszarżować przez fanatyka nie dostając hitów od niego? Gdzieś w RB widziałem taki obrazek, ale teraz nie mogę się doszukać, było coś o szarżowaniu z minięciem oddziału, który stał przed skirmisherami.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"
chodzilo Ci pewnie o rycine 66.3 ze str 66 

To jest całkiem niezłe pytanie. Chętnie usłysze na nie odpowiedź.Afro pisze:Taka myśl mnie naszła, ale chciałem się upewnić. Czy oddział skirmisherów może zaszarżować przez fanatyka nie dostając hitów od niego? Gdzieś w RB widziałem taki obrazek, ale teraz nie mogę się doszukać, było coś o szarżowaniu z minięciem oddziału, który stał przed skirmisherami.
Lidder wskazał rycinę - tam jest odpowiedź. A brzmi ona "tak".Szemkel pisze:To jest całkiem niezłe pytanie. Chętnie usłysze na nie odpowiedź.Afro pisze:Taka myśl mnie naszła, ale chciałem się upewnić. Czy oddział skirmisherów może zaszarżować przez fanatyka nie dostając hitów od niego? Gdzieś w RB widziałem taki obrazek, ale teraz nie mogę się doszukać, było coś o szarżowaniu z minięciem oddziału, który stał przed skirmisherami.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
smocze podstawki to 50/50 i 100/50 wiec hulaj duszo 

kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ?
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...
- Mhroczny Rycerz
- Falubaz
- Posty: 1146
Ale nie ma takiego marka...
Why so serious?White Lion pisze:Mam prośbę
Nie, nie masz. Chyba że znudziło Ci się to forum, to wtedy możesz kontynuować nakłanianie do piractwa -- Tomash

W Bestiach jest i owszem...Dark Knight pisze:Ale nie ma takiego marka...
Nie sądzę byś mógł przerzucać jeśli oddział jest innego marku niż undivided, nawet jeśli Twój bohater jest. Cały oddział musi być, skoro został wyszczególniony. Zresztą... bohater musi siedzieć w oddziale, który ma ten sam mark... więc jakby nie było nie będzie sytuacji, że oddział jest innego marku niż oddział.The character, unit or chariot may re-roll failed psychology tests
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
- Mhroczny Rycerz
- Falubaz
- Posty: 1146
A to przepraszam. Z bookiem bestii nie miałem styczności. Myślałem, że pytanie padło na temat WoCh.
Why so serious?White Lion pisze:Mam prośbę
Nie, nie masz. Chyba że znudziło Ci się to forum, to wtedy możesz kontynuować nakłanianie do piractwa -- Tomash

Niestety nie masz.squiq pisze:Heros z markiem undivided w oddziale - czy jest przerzut psychologii jeżeli używamy LD herosa????
Ale herdy marka nie mają i wydaje się ze o to Squiq chodziłoMac pisze:Nie sądzę byś mógł przerzucać jeśli oddział jest innego marku niż undivided, nawet jeśli Twój bohater jest. Cały oddział musi być, skoro został wyszczególniony. Zresztą... bohater musi siedzieć w oddziale, który ma ten sam mark... więc jakby nie było nie będzie sytuacji, że oddział jest innego marku niż oddział.

kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ?
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...
Mam dwa pytania, dotyczące głównie krasnoludów:
1. Maszyna bojowa (bolt thrower, katapka itd.) może się poruszać z prędkością załogi. Jednakże, przy stracie części załogi, ruch ten jest proporcjonalnie zmniejszany. Pytanie jest takie: czy do tego zmniejszania ruchu liczymy bohaterów, inżynierów czy mistrzów inżynierów (i wtedy przy stracie, któregoś załogi tracilibyśmy jakieś 1/4, 1/5 ruchu), czy tylko samych załogantów (tracilibyśmy wtedy przy stracie 1/3 ruchu)?
2. Pytanie dotyczące Minerów i Steam Drill'a: "A Dwarf Miner unit using Underground Advance that is equipped with a steam drill may re-roll its arrival dice each turn until it arrives" - czy to oznacza, że gracz krasnoludzki używający górników, może przerzucać również udane testy wejścia minerów na pole bitwy, by wyprowadzić ich później, wtedy gdy będą użyteczni? Czy może już w momencie kiedy rzuci się udany test wejścia, minerzy teoretycznie są na powierzchni i już testu przerzucać nie można?
A na koniec pytanie, tylko co do upewnienia się:
1. Jednostka będąca Unbreakable i Frenzy zarazem, traci Frenzy w momencie kiedy jest pokonana w walce? Tak by wynikało z Rulebook'a, ale wolę się upewnić.
1. Maszyna bojowa (bolt thrower, katapka itd.) może się poruszać z prędkością załogi. Jednakże, przy stracie części załogi, ruch ten jest proporcjonalnie zmniejszany. Pytanie jest takie: czy do tego zmniejszania ruchu liczymy bohaterów, inżynierów czy mistrzów inżynierów (i wtedy przy stracie, któregoś załogi tracilibyśmy jakieś 1/4, 1/5 ruchu), czy tylko samych załogantów (tracilibyśmy wtedy przy stracie 1/3 ruchu)?
2. Pytanie dotyczące Minerów i Steam Drill'a: "A Dwarf Miner unit using Underground Advance that is equipped with a steam drill may re-roll its arrival dice each turn until it arrives" - czy to oznacza, że gracz krasnoludzki używający górników, może przerzucać również udane testy wejścia minerów na pole bitwy, by wyprowadzić ich później, wtedy gdy będą użyteczni? Czy może już w momencie kiedy rzuci się udany test wejścia, minerzy teoretycznie są na powierzchni i już testu przerzucać nie można?
A na koniec pytanie, tylko co do upewnienia się:
1. Jednostka będąca Unbreakable i Frenzy zarazem, traci Frenzy w momencie kiedy jest pokonana w walce? Tak by wynikało z Rulebook'a, ale wolę się upewnić.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Ad1 nie wiem o co biega, ale pewnie wlasnie chodzi o bieganie
Ad2
Ad1 traca frenzy.
Ad2
udalo ci sie rzut, wchodza, przerzutu nie ma bo weszliMac pisze:may re-roll its arrival dice each turn until it arrives

Ad1 traca frenzy.
Ok pokaże to na przykładzie:Lidder pisze:Ad1 nie wiem o co biega, ale pewnie wlasnie chodzi o bieganie
- Mamy maszynę, w której jest 3 załogantów - zwykły współczynnik ruchu załogantów wynosi 3. A więc maszyna może wykonywać ruch na odległość 3 cali.
- W maszynie ginie jeden z obsługi - mamy 2/3 załogantów. Według zasad współczynnik ruchu zmniejsza się proporcjonalnie a więc 2/3 z 3 równa się 2. A więc teraz maszyna może wykonywać ruch na odległość 2 cali maksymalnie.
To był przykład poglądowy, do wskazania działania zasad. Teraz przykład w którym tkwi mój problem:
- Mamy maszynę, w której jest 3 załogantów, inżynier, mistrz inżynier, bohater (wiem trochę ich naćkane) - a więc 6 modeli w oddziale. Zwykły współczynnik ruchu każdego z modeli w maszynie wynosi 3. A więc maszyna wykonuje ruch maksymalnie na odległość 3 cali.
- W tejże maszynie ginie jeden z załogantów - mamy więc 2/3 załogantów, inżyniera, mistrza inżyniera, bohatera. I teraz jak to jest - czy współczynnik ruchu zmniejsza się ponownie o 2/3, gdyż pod uwagę bierzemy tylko załogantów, czy może zmniejsza się o 5/6, gdyż pod uwagę bierzemy wszystkie modele znajdujące się w jednostce?
A może pod uwagę bierzemy tylko załogantów i inżyniera + mistrza inżyniera (z racji ich zasady additional crew), a bohatera pomijamy? Wtedy przy śmierci jednego załoganta zmniejszamy ruch o 4/5?
(Oczywiście oczekuje również opinii innych na temat przerzutu wykopywania się miner'ów z poprzedniego postu - był to dość kontrowersyjny temat na części forum poświęconej krasnoludom, tak więc im więcej opinii tym lepiej.)
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Tak samo z bohaterem ITP. Jak dochodzi do oddziału oddział nie dostaje ITP.squiq pisze:Dokładnie o to. Herdy marka nie mają. Może mi ktoś jeszcze rzucić podstawę na jakiej nie mają re-rola (analizowałem psychologię w RB oraz zasady z AB i mam takie krzywe zdanie - tzn jestem po środku)
Mogłbys zacytować RB?Mac pisze:1. Maszyna bojowa (bolt thrower, katapka itd.) może się poruszać z prędkością załogi. Jednakże, przy stracie części załogi, ruch ten jest proporcjonalnie zmniejszany. Pytanie jest takie: czy do tego zmniejszania ruchu liczymy bohaterów, inżynierów czy mistrzów inżynierów (i wtedy przy stracie, któregoś załogi tracilibyśmy jakieś 1/4, 1/5 ruchu), czy tylko samych załogantów (tracilibyśmy wtedy przy stracie 1/3 ruchu)?
wychodzą odrazuMac pisze:2. Pytanie dotyczące Minerów i Steam Drill'a: "A Dwarf Miner unit using Underground Advance that is equipped with a steam drill may re-roll its arrival dice each turn until it arrives" - czy to oznacza, że gracz krasnoludzki używający górników, może przerzucać również udane testy wejścia minerów na pole bitwy, by wyprowadzić ich później, wtedy gdy będą użyteczni? Czy może już w momencie kiedy rzuci się udany test wejścia, minerzy teoretycznie są na powierzchni i już testu przerzucać nie można?
Zeby nie tracić frenzzy musi być taki dopisek.Mac pisze:A na koniec pytanie, tylko co do upewnienia się:
1. Jednostka będąca Unbreakable i Frenzy zarazem, traci Frenzy w momencie kiedy jest pokonana w walce? Tak by wynikało z Rulebook'a, ale wolę się upewnić.
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ?
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...
Rozdział "Machiny Wojenne", podrozdział "Ruch", drugi akapit rozdziału, str. 85, polski podręcznik główny:GarG pisze:Mogłbys zacytować RB?
Współczynnik Ruch określa maksymalną szybkość machiny przy pełnej obsłudze, kiedy to może się ona poruszać z szybkością równą szybkości obsługi - jeżeli którykolwiek z członków obsługi poległ, szybkość maszyny jest zmniejszona proporcjonalnie. Na przykład, jeżeli machina porusza się ze zwykłą szybkością przy trzech członkach obsługi, to straci jedną trzecią współczynnika Ruch za każdy z trzech modeli poruszających machinę.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Jesli bohater posiada zasade "extra crewman" czy cokolwiek w tym stylu, to liczymy bohaterow, jesli nie posiada takiej zasady, to nie.1. Maszyna bojowa (bolt thrower, katapka itd.) może się poruszać z prędkością załogi. Jednakże, przy stracie części załogi, ruch ten jest proporcjonalnie zmniejszany. Pytanie jest takie: czy do tego zmniejszania ruchu liczymy bohaterów, inżynierów czy mistrzów inżynierów (i wtedy przy stracie, któregoś załogi tracilibyśmy jakieś 1/4, 1/5 ruchu), czy tylko samych załogantów (tracilibyśmy wtedy przy stracie 1/3 ruchu)?
.:prawdziwy mężczyzna nie je miodu tylko żuje pszczoły:.