kilka pytań początkującego 2

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Re: kilka pytań początkującego 2

Post autor: Afro »

Taka myśl mnie naszła, ale chciałem się upewnić. Czy oddział skirmisherów może zaszarżować przez fanatyka nie dostając hitów od niego? Gdzieś w RB widziałem taki obrazek, ale teraz nie mogę się doszukać, było coś o szarżowaniu z minięciem oddziału, który stał przed skirmisherami.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

chodzilo Ci pewnie o rycine 66.3 ze str 66 :)

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

o to właśnie, dzięki :)
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Afro pisze:Taka myśl mnie naszła, ale chciałem się upewnić. Czy oddział skirmisherów może zaszarżować przez fanatyka nie dostając hitów od niego? Gdzieś w RB widziałem taki obrazek, ale teraz nie mogę się doszukać, było coś o szarżowaniu z minięciem oddziału, który stał przed skirmisherami.
To jest całkiem niezłe pytanie. Chętnie usłysze na nie odpowiedź.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Szemkel pisze:
Afro pisze:Taka myśl mnie naszła, ale chciałem się upewnić. Czy oddział skirmisherów może zaszarżować przez fanatyka nie dostając hitów od niego? Gdzieś w RB widziałem taki obrazek, ale teraz nie mogę się doszukać, było coś o szarżowaniu z minięciem oddziału, który stał przed skirmisherami.
To jest całkiem niezłe pytanie. Chętnie usłysze na nie odpowiedź.
Lidder wskazał rycinę - tam jest odpowiedź. A brzmi ona "tak".
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5355

Post autor: Tutajec »

ja to mam pytanie a pro po podstawki pod smoka tylko że WE. czy plotka dotycząca zmiany podstawek pod te dużo istoty jest aktualna, czy mogę sobie mieć podstawkę tą mniejszą dopóty nie będzie nowej edycji ?

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

smocze podstawki to 50/50 i 100/50 wiec hulaj duszo ;)
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
Wrubel
Mudżahedin
Posty: 258
Lokalizacja: Zad Trolla

Post autor: Wrubel »

Heros z markiem undivided w oddziale - czy jest przerzut psychologii jeżeli używamy LD herosa????

Awatar użytkownika
Mhroczny Rycerz
Falubaz
Posty: 1146

Post autor: Mhroczny Rycerz »

Ale nie ma takiego marka...
White Lion pisze:Mam prośbę :)

Nie, nie masz. Chyba że znudziło Ci się to forum, to wtedy możesz kontynuować nakłanianie do piractwa -- Tomash
Why so serious? ;)

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Dark Knight pisze:Ale nie ma takiego marka...
W Bestiach jest i owszem...
The character, unit or chariot may re-roll failed psychology tests
Nie sądzę byś mógł przerzucać jeśli oddział jest innego marku niż undivided, nawet jeśli Twój bohater jest. Cały oddział musi być, skoro został wyszczególniony. Zresztą... bohater musi siedzieć w oddziale, który ma ten sam mark... więc jakby nie było nie będzie sytuacji, że oddział jest innego marku niż oddział.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Mhroczny Rycerz
Falubaz
Posty: 1146

Post autor: Mhroczny Rycerz »

A to przepraszam. Z bookiem bestii nie miałem styczności. Myślałem, że pytanie padło na temat WoCh.
White Lion pisze:Mam prośbę :)

Nie, nie masz. Chyba że znudziło Ci się to forum, to wtedy możesz kontynuować nakłanianie do piractwa -- Tomash
Why so serious? ;)

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

squiq pisze:Heros z markiem undivided w oddziale - czy jest przerzut psychologii jeżeli używamy LD herosa????
Niestety nie masz.
Mac pisze:Nie sądzę byś mógł przerzucać jeśli oddział jest innego marku niż undivided, nawet jeśli Twój bohater jest. Cały oddział musi być, skoro został wyszczególniony. Zresztą... bohater musi siedzieć w oddziale, który ma ten sam mark... więc jakby nie było nie będzie sytuacji, że oddział jest innego marku niż oddział.
Ale herdy marka nie mają i wydaje się ze o to Squiq chodziło ;)
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
Wrubel
Mudżahedin
Posty: 258
Lokalizacja: Zad Trolla

Post autor: Wrubel »

Dokładnie o to. Herdy marka nie mają. Może mi ktoś jeszcze rzucić podstawę na jakiej nie mają re-rola (analizowałem psychologię w RB oraz zasady z AB i mam takie krzywe zdanie - tzn jestem po środku ;) )

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Mam dwa pytania, dotyczące głównie krasnoludów:
1. Maszyna bojowa (bolt thrower, katapka itd.) może się poruszać z prędkością załogi. Jednakże, przy stracie części załogi, ruch ten jest proporcjonalnie zmniejszany. Pytanie jest takie: czy do tego zmniejszania ruchu liczymy bohaterów, inżynierów czy mistrzów inżynierów (i wtedy przy stracie, któregoś załogi tracilibyśmy jakieś 1/4, 1/5 ruchu), czy tylko samych załogantów (tracilibyśmy wtedy przy stracie 1/3 ruchu)?
2. Pytanie dotyczące Minerów i Steam Drill'a: "A Dwarf Miner unit using Underground Advance that is equipped with a steam drill may re-roll its arrival dice each turn until it arrives" - czy to oznacza, że gracz krasnoludzki używający górników, może przerzucać również udane testy wejścia minerów na pole bitwy, by wyprowadzić ich później, wtedy gdy będą użyteczni? Czy może już w momencie kiedy rzuci się udany test wejścia, minerzy teoretycznie są na powierzchni i już testu przerzucać nie można?

A na koniec pytanie, tylko co do upewnienia się:
1. Jednostka będąca Unbreakable i Frenzy zarazem, traci Frenzy w momencie kiedy jest pokonana w walce? Tak by wynikało z Rulebook'a, ale wolę się upewnić.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Ad1 nie wiem o co biega, ale pewnie wlasnie chodzi o bieganie
Ad2
Mac pisze:may re-roll its arrival dice each turn until it arrives
udalo ci sie rzut, wchodza, przerzutu nie ma bo weszli :)

Ad1 traca frenzy.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Lidder pisze:Ad1 nie wiem o co biega, ale pewnie wlasnie chodzi o bieganie
Ok pokaże to na przykładzie:
- Mamy maszynę, w której jest 3 załogantów - zwykły współczynnik ruchu załogantów wynosi 3. A więc maszyna może wykonywać ruch na odległość 3 cali.
- W maszynie ginie jeden z obsługi - mamy 2/3 załogantów. Według zasad współczynnik ruchu zmniejsza się proporcjonalnie a więc 2/3 z 3 równa się 2. A więc teraz maszyna może wykonywać ruch na odległość 2 cali maksymalnie.

To był przykład poglądowy, do wskazania działania zasad. Teraz przykład w którym tkwi mój problem:
- Mamy maszynę, w której jest 3 załogantów, inżynier, mistrz inżynier, bohater (wiem trochę ich naćkane) - a więc 6 modeli w oddziale. Zwykły współczynnik ruchu każdego z modeli w maszynie wynosi 3. A więc maszyna wykonuje ruch maksymalnie na odległość 3 cali.
- W tejże maszynie ginie jeden z załogantów - mamy więc 2/3 załogantów, inżyniera, mistrza inżyniera, bohatera. I teraz jak to jest - czy współczynnik ruchu zmniejsza się ponownie o 2/3, gdyż pod uwagę bierzemy tylko załogantów, czy może zmniejsza się o 5/6, gdyż pod uwagę bierzemy wszystkie modele znajdujące się w jednostce?

A może pod uwagę bierzemy tylko załogantów i inżyniera + mistrza inżyniera (z racji ich zasady additional crew), a bohatera pomijamy? Wtedy przy śmierci jednego załoganta zmniejszamy ruch o 4/5?

(Oczywiście oczekuje również opinii innych na temat przerzutu wykopywania się miner'ów z poprzedniego postu - był to dość kontrowersyjny temat na części forum poświęconej krasnoludom, tak więc im więcej opinii tym lepiej.)
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

squiq pisze:Dokładnie o to. Herdy marka nie mają. Może mi ktoś jeszcze rzucić podstawę na jakiej nie mają re-rola (analizowałem psychologię w RB oraz zasady z AB i mam takie krzywe zdanie - tzn jestem po środku ;) )
Tak samo z bohaterem ITP. Jak dochodzi do oddziału oddział nie dostaje ITP.
Mac pisze:1. Maszyna bojowa (bolt thrower, katapka itd.) może się poruszać z prędkością załogi. Jednakże, przy stracie części załogi, ruch ten jest proporcjonalnie zmniejszany. Pytanie jest takie: czy do tego zmniejszania ruchu liczymy bohaterów, inżynierów czy mistrzów inżynierów (i wtedy przy stracie, któregoś załogi tracilibyśmy jakieś 1/4, 1/5 ruchu), czy tylko samych załogantów (tracilibyśmy wtedy przy stracie 1/3 ruchu)?
Mogłbys zacytować RB?
Mac pisze:2. Pytanie dotyczące Minerów i Steam Drill'a: "A Dwarf Miner unit using Underground Advance that is equipped with a steam drill may re-roll its arrival dice each turn until it arrives" - czy to oznacza, że gracz krasnoludzki używający górników, może przerzucać również udane testy wejścia minerów na pole bitwy, by wyprowadzić ich później, wtedy gdy będą użyteczni? Czy może już w momencie kiedy rzuci się udany test wejścia, minerzy teoretycznie są na powierzchni i już testu przerzucać nie można?
wychodzą odrazu
Mac pisze:A na koniec pytanie, tylko co do upewnienia się:
1. Jednostka będąca Unbreakable i Frenzy zarazem, traci Frenzy w momencie kiedy jest pokonana w walce? Tak by wynikało z Rulebook'a, ale wolę się upewnić.
Zeby nie tracić frenzzy musi być taki dopisek.
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

GarG pisze:Mogłbys zacytować RB?
Rozdział "Machiny Wojenne", podrozdział "Ruch", drugi akapit rozdziału, str. 85, polski podręcznik główny:
Współczynnik Ruch określa maksymalną szybkość machiny przy pełnej obsłudze, kiedy to może się ona poruszać z szybkością równą szybkości obsługi - jeżeli którykolwiek z członków obsługi poległ, szybkość maszyny jest zmniejszona proporcjonalnie. Na przykład, jeżeli machina porusza się ze zwykłą szybkością przy trzech członkach obsługi, to straci jedną trzecią współczynnika Ruch za każdy z trzech modeli poruszających machinę.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
ataman
Chuck Norris
Posty: 474

Post autor: ataman »

1. Maszyna bojowa (bolt thrower, katapka itd.) może się poruszać z prędkością załogi. Jednakże, przy stracie części załogi, ruch ten jest proporcjonalnie zmniejszany. Pytanie jest takie: czy do tego zmniejszania ruchu liczymy bohaterów, inżynierów czy mistrzów inżynierów (i wtedy przy stracie, któregoś załogi tracilibyśmy jakieś 1/4, 1/5 ruchu), czy tylko samych załogantów (tracilibyśmy wtedy przy stracie 1/3 ruchu)?
Jesli bohater posiada zasade "extra crewman" czy cokolwiek w tym stylu, to liczymy bohaterow, jesli nie posiada takiej zasady, to nie.
.:prawdziwy mężczyzna nie je miodu tylko żuje pszczoły:.

Awatar użytkownika
gerwaz26
Chuck Norris
Posty: 388
Lokalizacja: XIII Kohorta - Wrocław

Post autor: gerwaz26 »

Witam. Mam takie pytanko czy w armii WoCH jezeli general ma dedykowanego marka to czy oddzialy moga miec marki innych bogow? Przyklad gieniek ma mark of Khorn czy oddzial warriorow moze nosic mark of nurgle?
Obrazek

Zablokowany