Jak chronić BSB?

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1103
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Jak chronić BSB?

Post autor: Danrakh »

Chodzi mi o ochronę BSB ze szmatką gdzie maksymalne zabezpieczenie to pancerz 4+ i ward 5+.

Trzymanie takiego klienta w pierwszym szeregu klocka naraża go na zmasowane ataki w walce wręcz. Trzymanie w jakimś oddziale wsparcia za głównymi siłami też jest nieco ryzykowne, że o bieganiu samopas nie wspomnę. Dotychczas unikałem szmaty na BSB, stawiając na pancerz, broń i static +1 do CR, ale przy okazji konstruowania ostatniej rozpiski zacząłem przyglądać się kombinacji Strollaz + MRo Stormi Redbeard. Nie bardzo jednak widzę jak można takiego BSB chronić przed wrogimi "środkami wyrazu" ;)

Macie jakieś doświadczenia w tym zakresie?
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Awatar użytkownika
Pajo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 137

Post autor: Pajo »

ostatnio wystawiłem bsb właśnie w kombinacji strollaz + redbeard. bsb po ostrzale w waywatcherow ( był sam przypadkiem) schował się we frontowym klocu gdzie został zabity przez szarżujące dwie tury później treekiny... chyba trzeba by mieć specjalnie wyznaczona 10 warriorow do trzymania bsb, na tyłach.

no i nie można zapomnieć o czempionie w oddziale w którym ma być bsb, żeby przyjąć ewentualny groźny challange.

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1103
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

BSB z taką kombinacją + powiedzmy ward, kosztuje prawie 300 pkt. Wrzucanie go do oddziału, który poza chronieniem jego dupy niewiele więcej zrobi to de facto zwiększenie kosztu BSB o kolejne 100 pkt (lub więcej jeżeli np zamiast Warriorsów weźmiemy Longbeardów dla tłumienia panik). Wychodzi mi trochę za dużo jak na korzyści płynące ze wspomnianych run. Wreszcie, taki oddział stanowi łakomy kąsek dla wszelkiej maści latających czołgów (smok, wrona, blodzio), czy kombinowanej szarży kilku lotnych jednostek lub wykopywaczy. Innymi słowy na standardowe punkty (2250 i mniej) taki oddział wsparcia dla BSB wydaje mi się chybionym pomysłem.
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Na 2000+ bsb można trzymać w jednym mega wypasionym oddziale z lordem-puszką. Poza tym co już zostało wymyślone, to chyba nic się nie da więcej zrobić. To z resztą zależy, od preferowanego przez ciebie stylu gry.
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Awatar użytkownika
Grunaldi
Mudżahedin
Posty: 313
Lokalizacja: Wrocław Castle Town

Post autor: Grunaldi »

Dokupić konika z bardingiem ;] .

dideroo
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43
Lokalizacja: warszawa

Post autor: dideroo »

A nie można poprostu wysłać go do ostatniego szeregu żelaznych??

Awatar użytkownika
Łukasz_
Chuck Norris
Posty: 544
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Łukasz_ »

No pewnie, że można tak zrobić :wink: . Sprawę moze tylko troszkę utrudnić fakt, że BSB nie działa w ostatnim szeregu :cry:

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

jest jeden skuteczny sposób.

robimy sobie niewidzialną balistę, chowamy ją za naszymi oddziałami i wstawiamy tam BSB. Balistą nie strzelamy, żeby była niewidzialna. BSB daje co ma dawac (przerzuty, lub bonusy z run niektórych) a do tego nie może byc celem szarż, strzelania i magii więc ma luzik. Staramy się tylko żeby nic tam nie podeszło i po kłopocie.

Testowałem i działa. Wrzucałem do balisty runesmitha i BSB z Vallajką i chłopaki mi ładnie zbijali magię będąc w 100% bezpieczni ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1103
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

Rakso_The_Slayer pisze:jest jeden skuteczny sposób.

robimy sobie niewidzialną balistę, chowamy ją za naszymi oddziałami i wstawiamy tam BSB. Balistą nie strzelamy, żeby była niewidzialna. BSB daje co ma dawac (przerzuty, lub bonusy z run niektórych) a do tego nie może byc celem szarż, strzelania i magii więc ma luzik. Staramy się tylko żeby nic tam nie podeszło i po kłopocie.

Testowałem i działa. Wrzucałem do balisty runesmitha i BSB z Vallajką i chłopaki mi ładnie zbijali magię będąc w 100% bezpieczni ;)
:shock: :D =D>

Muszę przyznać, że pomysł jest genialny. Gratki Rakso.
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

dideroo
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43
Lokalizacja: warszawa

Post autor: dideroo »

wtedy trzeba dopłacić 75 pkt. :(

Awatar użytkownika
Jacuchna
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 193
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jacuchna »

Rakso, dawałeś tam inżyniera do ewentualnego pojedynku, czy nie ma sensu?
Pomysł prześwietny, muszę wypróbować :)

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

jak sa punkty to daje inżyniera do pojedynków, jak nie to nie ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

Siema
Mam pytanie mógłbym i ktoś powiedzieć co robi ten BSB ze wart jest zachodu? starsznie mnie to zaintrygowało...z góry dziękuje. Pozatym - starsznie fajna rozpiska na 2 klopach i 2 klockach młotków.
Pozdro
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

dodatkowy ruch przed bitwą dla pobliskich oddziałów i +1 do CR dla wszystkich oddziałów w 12 calach.
Obrazek

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

chodzi ci o dzialanie zwyklego bsb'ka?
+1 do combat bonus (co, jesli masz normalny baner w oddziale i rune wspomniana przez rakso, daje w sumie +3 do combata z samych tylko banerow), i przerzuty na break testy :)

a jesli chodzi o obrone bsb, to wstawilem go dokladnie z runami wymienionymi przez rakso do odzialu 18 ib'kow.
sam oddzial mial sztandar z runami: bitwy - kolejne +1 do wyniku walki oraz runa spokoju - sila jednostki podwojona. do tego tan z oath stonem (ktorego nawet nie musialem uzywac) i powstal mi taki klocek nie do poskladania.

prawie caly czas mialem przewage liczebna, +4 z banerow a i tan jakies rany wklepal ;)
magic rez 1 i brak flanki/tylow tez pomaga w czasie obrony bsb'ka ;)
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

No właściwie te główne runy na sztandar BSB to jak Rakso powiedział:
- Master Rune of Stromni Redbeard
- Strollaz Rune
no i oczywiście
- Master Rune of Vallay'a (+2 do każdej próby rozproszenia czaru i automatyczne rozpraszanie czarów RiP w obszarze 12 cali)

Inne runy, które zwykle się kładzie na sztandar to są albo jakieś dodatkowo pomocnicze do oddziałów typu: +1CR, Immune to Fear and Terror itp. No i zwykle skoro już ma ten sztandar magiczny nasz BSB i nic innego wziąć nie może to warto zawsze mu dać Rune of Guarding (5+ WS), jako dodatkową ochronę poza 5T i 4+AS...

Zwykle inne runy sztandarowe są mniej przydatne lub wymagają określonego podejścia do rozgrywki (Master Rune of Fear), a inne można spokojnie włożyć na sztandary oddziałowe.

Swoją drogą, bardzo ciekawy pomysł Rakso z tym wykorzystaniem Master Rune of Disguise - w końcu jakiś użytek z niej może jednak być. =D> A zdecydowanie można pozbawić przyjemności tych natrętnych graczy, którzy lubią wystrzeliwać bohaterów.

Jeśli chodzi o opcje combat resolution z BSB-ekiem:
- Master Rune of Stromni Redbeard - +1CR
- BSB walczący - +1CR
- Sztandar BSB-eka - +1CR
- Sztandar oddziałowy - +1CR
- Rune of Battle na sztandarze oddziałowym - +1CR
- 3+ szeregi - +3CR
Z automatu: +8CR
Oczywiście to jest CR pewny. Bo przy runie podwajającej unit strength (co nie zawsze musi działać np. przeciw skavenom) , ataku z flanki, wbitych obrażeniach, stanie na wyższej pozycji itd. to wzrasta to bardzo wysokiego CR.

Mam tylko pytanko co do tej runy: Master Rune of Disguise. Przeciwnik nie może niczym w nas mierzyć, ale co się dzieje w przypadku np. zniesienia głazu przy kostce rozrzutu, czy przestrzelenia z odbijania się przy dziale (i inne przypadki, przy których jest trafienie bez premedytacji) - czy wtedy maszyna i załoga mogą oberwać? To samo się tyczy czarów obszarowych jak np. 6 Nurgla u WoCH'u czy Kometa - może nam przyrąbać?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

tak, dlatego napisalem, ze prawie caly czas ma sie przewage ;)
wiesz: 18 ibkow, bsb i tan to daje 20 co z runa daje sile jednostki 40.
rzadko co ma 8 szeregow :P

co do runy ukrycia. jest napisane, ze:
(...) maszyna jest niewidzialna, a co za tym idzie nie moze byc celem czarow, strzalow czy szarz.

czyli wedlug mnie nic sie nie dzieje, nawet jesli cos stalo sie przypadkiem.
ale ja moge sie mylic (i zapewne tak jest :P )
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
DawiZharr
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Opole

Post autor: DawiZharr »

nie może być celem, jeśli niewidzialny bolec przypadkiem oberwie głazem z katapy(która celowała np w maszynę obok) to niewidzialność mu raczej nic nie da... i tak oberwał... niewidzialność to nie nietykalność

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

- BSB walczący - +1CR
chodzi tu o potencjalne rany nabite przez bsb?

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1103
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

dideroo pisze:wtedy trzeba dopłacić 75 pkt. :(
Owszem, ale BSB jest chroniony od szarż (chyba, że ktoś się zbliży lub wykopie na maszynie), wrogiej artylerii (chyba, że zniesie pocisk) i magii (chyba, że czar obszarowy złapie go w zasięg).
DawiZharr pisze:nie może być celem, jeśli niewidzialny bolec przypadkiem oberwie głazem z katapy(która celowała np w maszynę obok) to niewidzialność mu raczej nic nie da... i tak oberwał... niewidzialność to nie nietykalność
Przed przypadkowymi strzałami chroni MRo Grungni na pobliskim oddziale, przed zbliżeniem się przeciwnika - szachy ;) Niemniej za 75 pkt BSB jest w ten sposób chroniony dużo skuteczniej niż w zwykłej 10 warriorsów.
Mac pisze:- BSB walczący - +1CR
- Sztandar BSB-eka - +1CR
Hmm? A to czasem nie jest to samo? Nie przypominam sobie bonusu do CR za "walczącego BSB" (chyba, że nabije rany ale przecież nie o to chodziło, prawda?) tylko za fakt przebywania w pierwszym szeregu walczącego oddziału.
Morsereg pisze:a jesli chodzi o obrone bsb, to wstawilem go dokladnie z runami wymienionymi przez rakso do odzialu 18 ib'kow. sam oddzial mial sztandar z runami: bitwy - kolejne +1 do wyniku walki oraz runa spokoju - sila jednostki podwojona. do tego tan z oath stonem (ktorego nawet nie musialem uzywac) i powstal mi taki klocek nie do poskladania.
To akurat wygląda mi na wałek - bohater z Oath Stone jest jedynym bohaterem jaki może być w jego oddziale - zasada Oath Stona.
Dibo pisze:Pozatym - starsznie fajna rozpiska na 2 klopach i 2 klockach młotków.
Dzięki.
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

ODPOWIEDZ