kilka pytań początkującego 2

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Re: kilka pytań początkującego 2

Post autor: Byro »

Co? Co to za herezje? Jak nie dolecisz szarżą, nawet 1mm zabraknie, to szarża spalona i kropka, nie ma żadnego dopchania w wypadku braku niespełna 1 cala.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Niestety, jeden z FAQ'ów uczynił, że tylko czary celowane bezpośrednio w posiadacza MR mogą być przezeń rozpraszane.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Matis99
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Matis99 »

Kontrszarże to pojęcie historyczne, były chyba w 3 albo 4 edycji Warhammera, choć ja wtedy nie grałem i znam je tylko z opowieści weteranów :).

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Byro pisze:Niestety, jeden z FAQ'ów uczynił, że tylko czary celowane bezpośrednio w posiadacza MR mogą być przezeń rozpraszane.
Nie do końca prawda w przypadku Kaszkietu:
Q. What happens if an enemy unit with Magic
Resistance is in line of sight of the Casket when its
incantation is released? Do you really add the Magic
Resistance dice to the dispel roll (and very easily screw
up the incantation)? More generally, if one of the
targets for the Casket has a special ability against
spells (Magic Resistance, rebound, dice stealing,
casting score reducing…), does it apply to the whole
Casket’s spell effect?
A. Magic Resistance does work against the Casket’s
Light of Death, so long as the model/unit with Magic
Resistance would be affected. Where there is more than
one unit with Magic Resistance that will be affected,
only one model/unit can add their extra dice (usually
the highest). In all other respects, the Light of Death
counts as magic that affects any enemy unit that can see
the Casket, so other effects would also work as they
would against any other magic. Having said that,
however, a magic item that ‘rebounds’ spells isn’t going
to have any effect – the Light of Death only ever affects
enemies.
A ogólnie to rzeczywiście, MR działa tylko wtedy gdy jednostka (lub modele w jednostce) posiadająca MR jest bezpośrednio celem czaru (żadne obszarówki w tym przypadku nie działają):
Page 95, Magic Resistance, first paragraph. The
second sentence should be replaced with:
‘The number in the brackets indicates the
maximum number of extra dice that may be rolled
when trying to dispel each spell that is targeted
against the magically resistant unit.’
Matis99 pisze:Kontrszarże to pojęcie historyczne, były chyba w 3 albo 4 edycji Warhammera, choć ja wtedy nie grałem i znam je tylko z opowieści weteranów :).
Nie takie historyczne jak się wydaje - Imperium i ich gracze wciąż mogą się w to bawić za pomocą detachment'ów. Polega to na tym, że jeśli jednostka która ma status detachment'u jest w promieniu 3 cali od jednostki macierzystej, która jest szarżowana, to detachment, może w odpowiedzi zaszarżować przeciwnika szarżującego (z uwzględnieniem wszystkich zasad dotyczących szarż) najczęściej od flanki. Trudno jednak o to skoro gracze porzucają klocki piechoty na rzecz szybkiej kawalerii, ciężkiej kawalerii, potworów, magów i machin bojowych...
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Mea Culpa. Zupełnie nie znam armii używającej kaszkietu (TK?).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1211
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

Czy obecność poganiaczy wlicza się do Siły Jednostki. Np hydra z 5W i 2 poganiaczami ma US 5 czy US 7??

Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam,
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.

Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"

I love this game... :D

Janiszek
Masakrator
Posty: 2032

Post autor: Janiszek »

Hydra ma US 5.

Awatar użytkownika
Mike
Mudżahedin
Posty: 343
Lokalizacja: Bastion

Post autor: Mike »

+1 za każdego popychacza : o
Żaba pisze:P.S. aczkolwiek smok jest niewątpliwie absolutnym samcem alfa i przywódcą stada bez niego ani rusz... :mrgreen:
true
Bestialski_Brokuł pisze:(...)potem się okaże(...) Shadowblade to nie asasyn tylko nazwa firmy od mokrej roboty, która ostatnio przeprowadziła szeroką rekrutację :wink:

Matis99
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Matis99 »

Mike pisze:+1 za każdego popychacza : o
Hydra wciąż ma US 5. Natomiast oddział hydra plus dwóch poganiaczy ma US 7.

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1211
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

Czyli rozumiem, że jeśli poganiacze żyją, w walce US 7 ale na potrzeby fear outnumber US 5.
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.

Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"

I love this game... :D

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Tak

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1211
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

Dzięki Andrzej ;)
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.

Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"

I love this game... :D

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

jeśli szarża oddziału A z overruna wchodzi w 'świeży' (tzn niewalczący) oddział gracza B w jednej turze, następnie w turze gracza B jego oddział szarżuje na oddział A (który jest już przystawiony z szarży w poprzedniej turze do innej jednostki), to jaka jest kolejność bicia?
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Po inicjatywie.

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

ja mam takie pytanko:
czy lord zajmuje slot Hero i czy smok zajmuje slot charakter?
bo według ArmyBuildera możliwa jest rozpa:
HE - 2250
Prince
StarDragon
Mage
Dragonmage
SunDragon

no niby jest tylko jeden lord (prince)
czterech hero (StarD, SunD, Mag, Dragon mage)
cztery postacie, a nawet trzy (Prince, Mage, Dragon Mage) bo smoków nie można raczej liczyć jako postaci ;)
i to mi się bardzo nie podoba ;(
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

Na 2k suma slotow lord+hero = 4, Sloty Lord = 1
Prince = 1L
Star Dragon = 1H
Dragonmage+Sundragon = 2H

I tyle, nie wiecej wlozysz do armii na 2k.

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

wiem ale zdziwił mnie taki błąd w ABuilderze
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Nie można traktować AB jako wykładni zasad :)
Ja podchodzę do niego zawsze bardzo krytycznie, zwłaszcza po tym, jak przez głupi błąd w programie dostałem karniaka na turnieju :)

wertex
Chuck Norris
Posty: 359

Post autor: wertex »

Mam pytanie, zakupiłem 2 boxy łuczników do HE, i chce je kleić, tylko co daje muzyk, sztandarowy i lider? I co warto do archersów dodać. (W sensie command groupa.)
EAT SLEEP CONQUER REPEAT

Matis99
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Matis99 »

wertex pisze:Mam pytanie, zakupiłem 2 boxy łuczników do HE, i chce je kleić, tylko co daje muzyk, sztandarowy i lider? I co warto do archersów dodać. (W sensie command groupa.)
Muzyk: +1 do rally test, wygrywasz combat przy remisie
Sztandar: +1 do CR w walce, wróg może go przejąć
Champion: ma własne statystyki, lepsze od reszty, może walczyć w pojedynkach, niekiedy nosić magiczne przedmioty

To są bardzo podstawowe pytania, radzę przeczytać rulebooka. Do archersów nie opłaca się command, ew. muzyk.

Zablokowany