Składanie bossów.
Moderator: Kołata
Składanie bossów.
Black orc warboss na wywernie: Pigstikka, spiteful shield, heavy armour i gnashas.
Co prawda jest niesamowicie drogi i trzeba obchodzić się z nim jak z jajkiem (jak się przekręci to koniec), ale zazwyczaj jest w stanie rozgnieść prawie każdy oddział w pojedynkę.
W praktyce oznacza to terror, latanie, poisony, killing blow, 4+ save, A7+3 i jeszce S7 hity za 1 . Mam tylko wątpliwości czy mimo tych bajerów to się opłaca (skinki, bolce itp.). Poza tym niektórzy myślą, że to power gamin'.
Co prawda jest niesamowicie drogi i trzeba obchodzić się z nim jak z jajkiem (jak się przekręci to koniec), ale zazwyczaj jest w stanie rozgnieść prawie każdy oddział w pojedynkę.
W praktyce oznacza to terror, latanie, poisony, killing blow, 4+ save, A7+3 i jeszce S7 hity za 1 . Mam tylko wątpliwości czy mimo tych bajerów to się opłaca (skinki, bolce itp.). Poza tym niektórzy myślą, że to power gamin'.
papierowy kolega ....bo zeby dostac te ataki to musi zaszarzorwac na klocek z zazwyczaj pelnym cr (3 szeregi,std,przewaga liczebna) wiec na starcie musi wbic 5 ran ... lapie sie w challenge wbije maks 6 woundow championowi i w nastepnej turze dostaje kontrszarze i straaaszne becki
mięciutki jak kaczuszka i słaby.
jako support może dać radę tylko od boku, a wtedy klocek nie ma ranków więc bron jest niepotrzebna.
a co do szarży od frontu to niby co on ma łamać? Zauważ, że duże klocki piechoty/kawalerii mało w jakich armiach się wystawia, a i tak champion rzuca challenge i dupa blada. plewny ten warboss jak nic
jako support może dać radę tylko od boku, a wtedy klocek nie ma ranków więc bron jest niepotrzebna.
a co do szarży od frontu to niby co on ma łamać? Zauważ, że duże klocki piechoty/kawalerii mało w jakich armiach się wystawia, a i tak champion rzuca challenge i dupa blada. plewny ten warboss jak nic
Nie wiedziałem, gdzie napisać a wolę być nekromatą niż śmieciarzem więc napisze tutaj.
Jak myślicie jak w defensywnej armii sprawdziłby się tak złożony Lord(czarnuch oczywiście)
Black Orc Warboss @ 235 Pts
Armour of Gork [50]
Amulet of Protectyness [25]
Guzzla's Backbone Brew [15]
Taki kolo siędzi w NG na full wypasie i człapie z nimi na wroga, flanki pilnują mu trolle i po kolei:
- jeśli wylosujemy stupidity wsadzamy go do trolli
- w pozostałych wypadkach siedzimy w NG
Będąc w NG możemy wybrać A4 z S7 albo A5 z S6(w pierwszej rundzie). Jesteśmy twardsi niż smoki: T6 i -1 S dla wroga. Amulet czyni nas jeszcze twardszymi przy walce z puszkami. Frenzy jest mało groźne przy Mv4. Kolejnym atutem jest niziutka cena.
Główną wadą jest mała mobilność, ale u nas wszystko ma wady.
Co myślicie o takim pomyśle? Warty testowania?(ja na pewno prędzej czy później takie coś sprawdze)
Jak myślicie jak w defensywnej armii sprawdziłby się tak złożony Lord(czarnuch oczywiście)
Black Orc Warboss @ 235 Pts
Armour of Gork [50]
Amulet of Protectyness [25]
Guzzla's Backbone Brew [15]
Taki kolo siędzi w NG na full wypasie i człapie z nimi na wroga, flanki pilnują mu trolle i po kolei:
- jeśli wylosujemy stupidity wsadzamy go do trolli
- w pozostałych wypadkach siedzimy w NG
Będąc w NG możemy wybrać A4 z S7 albo A5 z S6(w pierwszej rundzie). Jesteśmy twardsi niż smoki: T6 i -1 S dla wroga. Amulet czyni nas jeszcze twardszymi przy walce z puszkami. Frenzy jest mało groźne przy Mv4. Kolejnym atutem jest niziutka cena.
Główną wadą jest mała mobilność, ale u nas wszystko ma wady.
Co myślicie o takim pomyśle? Warty testowania?(ja na pewno prędzej czy później takie coś sprawdze)
Jestem sceptyczny do amuletu. On fajniej pasuje do szamanów.
Jeśli hero ma być defensywny wywal mu Backbone Brew. Nie wiele mu daje. Jak wymienisz. Za piwo i amulet możesz spokojnie wstawić martoga (praktycznie nikt nie trafi Cię na 3+, mam na myśli jakis masakratorów czy coś) i effigy (praktycznie zawsze na 5+ trafianie Cie). Utwardasz hero dodatkowo dając mu prosie.
Co do Armour of Gork. Fajny pomysł. Ale policzyłem to dokładnie i przy założeniu, że siedzi on z goblinami statystycznie lepiej wypada sytuacja z Sv na 1+ (enchanted shield).
Jeśli hero ma być defensywny wywal mu Backbone Brew. Nie wiele mu daje. Jak wymienisz. Za piwo i amulet możesz spokojnie wstawić martoga (praktycznie nikt nie trafi Cię na 3+, mam na myśli jakis masakratorów czy coś) i effigy (praktycznie zawsze na 5+ trafianie Cie). Utwardasz hero dodatkowo dając mu prosie.
Co do Armour of Gork. Fajny pomysł. Ale policzyłem to dokładnie i przy założeniu, że siedzi on z goblinami statystycznie lepiej wypada sytuacja z Sv na 1+ (enchanted shield).
Mortog - odpada, za mała siła w cc (na pieszo mamy +1A i +1S, albo +2S)
dzik - odpada za mała siła w cc
ench. shield - odpada za mała siła w cc
Siedząc w NG jego funkcją jest zabić sporo i przeżyć. Jak tylko przeżyje to nic nam to nie daje. Wszystkie ataki pójdą w NG i przegrywamy combat. W tym zestawieniu chodzi o to żeby być masakratorem. Ja też nie lubie amuletu, ale tutaj uważam bardzo pasuje, ponieważ jesteśmy na piechote i z armour of gork mamy malutki save. Przed lekkimi jednostkami bronimy się wysokim T, a przed ciężkimi ich AS i Wardem.
Błędnie zinterpretowałeś jego funkcję. Myślę, że można by dodać oddział 10 orc biguns z 2x choppa i gorks waaagh banner. Mogą coś powalczyć ze śmieciami i skontrować ładnie, a gdy przeciwnik ma słaby ostrzał wraz z Lordem masakratorem wystrzelić na 8+2k6 cali.
dzik - odpada za mała siła w cc
ench. shield - odpada za mała siła w cc
Siedząc w NG jego funkcją jest zabić sporo i przeżyć. Jak tylko przeżyje to nic nam to nie daje. Wszystkie ataki pójdą w NG i przegrywamy combat. W tym zestawieniu chodzi o to żeby być masakratorem. Ja też nie lubie amuletu, ale tutaj uważam bardzo pasuje, ponieważ jesteśmy na piechote i z armour of gork mamy malutki save. Przed lekkimi jednostkami bronimy się wysokim T, a przed ciężkimi ich AS i Wardem.
Błędnie zinterpretowałeś jego funkcję. Myślę, że można by dodać oddział 10 orc biguns z 2x choppa i gorks waaagh banner. Mogą coś powalczyć ze śmieciami i skontrować ładnie, a gdy przeciwnik ma słaby ostrzał wraz z Lordem masakratorem wystrzelić na 8+2k6 cali.
Sorki, ale po złożeniu tego warbossa uznałem za oczywiste, że ma długo żyć, a nie walczyć. Taki jest po prostu do bani jako "masakrator".
Jak chcesz żeby cos ugryzł daj mu shagasa albo ulag's akritt axe i np KB.
Jak chcesz żeby cos ugryzł daj mu shagasa albo ulag's akritt axe i np KB.
Będę powtarzał z uporem maniaka. AS na 1+ statystycznie, daje Ci więcej niż +1T. (Liczyłem to) Świnia daje Ci + 1A S3/5. A magiczna broń da lepszy efekt niz GW/2HW bo masz tarcze -> wyższy SV; i lepiej bijesz niz nawet dwurakiem.Deather pisze:dzik - odpada za mała siła w cc
ench. shield - odpada za mała siła w cc
Tylko, że jak podbiegnie do Ciebie lekka jednostka np. z poisonem lub wyższa siłą -> jest cienko. Jak wjedzie w Ciebie cos pancernego z wyższą siłą ->jest tak samo jak masz As 1+. A warda żadko ukradniesz. Taniej wyjdzie już dac warda na 5+ z bazy.Deather pisze:Ja też nie lubie amuletu, ale tutaj uważam bardzo pasuje, ponieważ jesteśmy na piechote i z armour of gork mamy malutki save. Przed lekkimi jednostkami bronimy się wysokim T, a przed ciężkimi ich AS i Wardem.
?!?!?!?!?!?!?!? O co chodzi, mówisz o lordzie wyskakujesz z Big'unsami?Deather pisze:Myślę, że można by dodać oddział 10 orc biguns z 2x choppa i gorks waaagh banner. Mogą coś powalczyć ze śmieciami i skontrować ładnie, a gdy przeciwnik ma słaby ostrzał wraz z Lordem masakratorem wystrzelić na 8+2k6 cali.
Oi,Deather pisze: Jak myślicie jak w defensywnej armii sprawdziłby się tak złożony Lord(czarnuch oczywiście)
Black Orc Warboss @ 235 Pts
Armour of Gork [50]
Amulet of Protectyness [25]
Guzzla's Backbone Brew [15]
Taki kolo siędzi w NG na full wypasie i człapie z nimi na wroga, flanki pilnują mu trolle i po kolei:
- jeśli wylosujemy stupidity wsadzamy go do trolli
- w pozostałych wypadkach siedzimy w NG
Będąc w NG możemy wybrać A4 z S7 albo A5 z S6(w pierwszej rundzie). Jesteśmy twardsi niż smoki: T6 i -1 S dla wroga. Amulet czyni nas jeszcze twardszymi przy walce z puszkami. Frenzy jest mało groźne przy Mv4. Kolejnym atutem jest niziutka cena.
Główną wadą jest mała mobilność, ale u nas wszystko ma wady.
Co myślicie o takim pomyśle? Warty testowania?(ja na pewno prędzej czy później takie coś sprawdze)
wydaje mi sie, ze jezeli ma czlapac w strone wroga, to najprawdopodbniej skonczy sie tak, ze wrog wpadnie w niego. Jezeli tak, to rownie dobrze to moze nie byc czarnuch, ale dzikus. Dzikus z Amuletem i Zbroja Gorka nie jest zly.
A jezeli chodzi o super wytrzymalosc, to Best 'At musowo. WSv to niezla rzecz.
Martog Basha przewyzsza wg mnie Armed to Da Teef. Lepsza sila i lepszy WS, poprawia zarowno sile ataku jak i przebicia. W dodatku jest to bron magiczna, co czesto ma znaczenie.
1)w chwili obecnej koles bez magicznych atakow jest plewa.
2)mozna dac:ench shield+ten majcher co daje ataki i silke+swiniak+collar/ward/effigy/ata/kb/pierscien.
potencjalnie 6 silki bedzie miec,a to powinno wystarcac. AS jest niezbedny.
a w trollach spotka go kulka z cannona i mu sie zrobi slabiutko (chyba ze jestes przekozak wystawiajacy trolle w ilosciach dajacych look out) oraz spowalniasz trolle. (jest jednak roznica miedzy M4 a M6)
najwazniejsza zasada-warboss nie sluzy do walki. ma dawac swoj Ld.
2)mozna dac:ench shield+ten majcher co daje ataki i silke+swiniak+collar/ward/effigy/ata/kb/pierscien.
potencjalnie 6 silki bedzie miec,a to powinno wystarcac. AS jest niezbedny.
a w trollach spotka go kulka z cannona i mu sie zrobi slabiutko (chyba ze jestes przekozak wystawiajacy trolle w ilosciach dajacych look out) oraz spowalniasz trolle. (jest jednak roznica miedzy M4 a M6)
najwazniejsza zasada-warboss nie sluzy do walki. ma dawac swoj Ld.
Dzięki za opinie. Przekonaliście mnie, że nie jest to świetny pomysł, jednak wciąż uważam, że warto sprubować wystawić takiego "wariata".
EDIT:
EDIT:
Też sobie policzyłem(Porównałem siedzącego w NG z siatkami kolesia z AS1+ i 5T i kolesia z 6T bez pancerza) i wyszło mi o dziwo, że godna odnotowania różnica jest tylko przy atakach z S4. Gdzie i tak "wariata" trzeba najpierw trafić a potem liczyć na "6" na zranienie. ASv i WSv nie uwzględniałem.Szemkel pisze:Będę powtarzał z uporem maniaka. AS na 1+ statystycznie, daje Ci więcej niż +1T. (Liczyłem to)
Czy tylko dla mnie ten post jest nielogiczny?Deather pisze:Też sobie policzyłem(Porównałem siedzącego w NG z siatkami kolesia z AS1+ i 5T i kolesia z 6T bez pancerza) i wyszło mi o dziwo, że godna odnotowania różnica jest tylko przy atakach z S4. Gdzie i tak "wariata" trzeba najpierw trafić a potem liczyć na "6" na zranienie. ASv i WSv nie uwzględniałem.Szemkel pisze:Będę powtarzał z uporem maniaka. AS na 1+ statystycznie, daje Ci więcej niż +1T. (Liczyłem to)
Jak możes zmówić, że to liczyłeś skoro NIE UWZGLĘDNIAŁEŚ AS? Właśnie o to chodzi, że ASv na 1+ daje statystycznie więcej niż 6T. Nie możesz tego liczyc nie uwzględniając ASv.
A przy S4 nawet bez netów po obniżeniu pancerza będziesz miał sv na 2+. A z siatkami w obu przypadkach wróg ma siłę 3 czyli tak czy siak rani Cię na 6+. Pancerz da więcej. I tak dla każdej wartości.
Wydaje mi się, że napisałem zrozumiale:
- Dla S3 "wariata" nie da się zranić więc jest lepszy
- Dla S4 "wariat" wypada o niebo gorzej, nawet biorąc pod uwagę jakiś ukradziony Save to wypada dużo gorzej
- Dla S5+ Różnica jest bardzo niewielka i stale maleje. (Przy S5 różnica jest następująca: na 18 trafień z S5 "wariat" bez Sv dostanie 3 rany a "puszka" dostanie 2 rany)
- Należy również wziąść pod uwagę, że "wariat" ma amulet co daje mu przewagę przy jednostkach ciężej opanceronych albo mających WSv.
Czyli ten 1+ uwzględniłem. Ale przy kolesiu z Amuletem to z tym savem różnie bywa, dlatego TYLKO dla niego nie uwzględniałem żadnych savów. Coś mam wrażenie, że co bym nie napisał to Szemkel szukasz dziury w całym. Widze tylko jedno rozwiązanie: Waaagh na udeptanej ziemi. A tak poważniej to na przyszłość postaram się pisać w ten sposób, żeby do niczego nie można się było przyczepić.Deather pisze:Porównałem siedzącego w NG z siatkami kolesia z AS1+ i 5T i kolesia z 6T bez pancerza
No zgadza się, ale Trzeba wziąść pod uwagę 4 rzeczy:Szemkel pisze:A przy S4 nawet bez netów po obniżeniu pancerza będziesz miał sv na 2+. A z siatkami w obu przypadkach wróg ma siłę 3 czyli tak czy siak rani Cię na 6+. Pancerz da więcej. I tak dla każdej wartości.
- Dla S3 "wariata" nie da się zranić więc jest lepszy
- Dla S4 "wariat" wypada o niebo gorzej, nawet biorąc pod uwagę jakiś ukradziony Save to wypada dużo gorzej
- Dla S5+ Różnica jest bardzo niewielka i stale maleje. (Przy S5 różnica jest następująca: na 18 trafień z S5 "wariat" bez Sv dostanie 3 rany a "puszka" dostanie 2 rany)
- Należy również wziąść pod uwagę, że "wariat" ma amulet co daje mu przewagę przy jednostkach ciężej opanceronych albo mających WSv.
AS jest wzgledny,zalezy z kim sie bic.
jak juz pisalem wiekszym problemem jest fakt ze z magiczna bronia traci gw...a bez magicznych atakow jest dziadyga lipny
kiedys uzywalem warbossow na piechte dla wiekszej silki...ale z w/w powodow przesiadl sie na swiniaka
jak juz pisalem wiekszym problemem jest fakt ze z magiczna bronia traci gw...a bez magicznych atakow jest dziadyga lipny
kiedys uzywalem warbossow na piechte dla wiekszej silki...ale z w/w powodow przesiadl sie na swiniaka
Mój ulubiony kombos na małego boba:
Topór Bashy
Bij zabij glany lub zemby
Obroża Zorgi
Obroża jest teraz całkiem użyteczna bo można brać takiego smoka/stegadona/juggera na challange, ork powienien przeżyć ataki skinków, elfa lub heralda. Oczywiście ten siedzi w mega klocku nocników z sieciami.
Topór Bashy
Bij zabij glany lub zemby
Obroża Zorgi
Obroża jest teraz całkiem użyteczna bo można brać takiego smoka/stegadona/juggera na challange, ork powienien przeżyć ataki skinków, elfa lub heralda. Oczywiście ten siedzi w mega klocku nocników z sieciami.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
a to malo?Deather pisze:Wydaje mi się, że magiczne ataki potrzebne są przy walce z VC(eteryki) i WE(forest spirity) czy w innym sytuacjach magiczna kosa też jest potrzebna?
rzadko widuje wucet bez eterykow. a rozwalanie driad "statstyczne" tez bywa uzyteczne.
A przy wyborze tego konkretnego topokra nie jest tak że postać nie może się przyłączać do jednostek?likaon pisze:Mój ulubiony kombos na małego boba:
Topór Bashy
Bij zabij glany lub zemby
Obroża Zorgi
Obroża jest teraz całkiem użyteczna bo można brać takiego smoka/stegadona/juggera na challange, ork powienien przeżyć ataki skinków, elfa lub heralda. Oczywiście ten siedzi w mega klocku nocników z sieciami.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro.