kilka pytań początkującego 2
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: kilka pytań początkującego 2
Korzystam z Rulebook'a, mówię jak mam w nim napisane - i jest tam, w dziale o ruchu bohaterów, że posługują się zasadami dotyczącymi harcowników. Nie ma natomiast takie dopisku do strzelania/magii. Nie wiem czy jakieś konkretne uściślenia do tego wyszło, czy może sprawa wygląda inaczej, czy może nie zauważyłem jakiegoś zapisku. Napisałem posta na podstawie informacji z Rulebook'a.
(również w ten sposób dotychczas grałem - i zdaje się, że w opinii większości błędnie? )
(również w ten sposób dotychczas grałem - i zdaje się, że w opinii większości błędnie? )
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Spoko, faktem jest, że w RB piszą wyłącznie o ruchu, natomiast FAQ to klaruje:
Q. Do US1 characters (on foot) have a 360-degree line of sight? How about any single US1 model on foot, such as the last model of an infantry unit? Are the models in both instances treated fully as Skirmishers?
A. Yes, they are exactly the same.
Q. Do US1 characters (on foot) have a 360-degree line of sight? How about any single US1 model on foot, such as the last model of an infantry unit? Are the models in both instances treated fully as Skirmishers?
A. Yes, they are exactly the same.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Mam 5 pytań:
1. Kiedy konkretnie kończy się czelendż?
Chodzi mi o sytuacje gdy 2 characterów jest w CC z typem na ridden monsterze(jest tam czelendż i jeden z nich nie może atakować) i czy w momencie gdy jeździeć ginie w 1 turze(monster zostaje) to czy czelendż się kończy i 2 character może wypłacić ataki w monstra?
2. Czy "1" z lore of beasts i "2" z lore of fire sie kumulują?
3. Co się dzieje z oddziałem A, który szarżując na oddział B zbliża się do NG z fanatykami, którzy zostają wypuszczeni przez oddział B i przy okazji go anihilują? Czy pali szarżę jeżeli w lini szarży w zasięgu nie ma żadnego wroga, czy może zatrzymuje się tam gdzie był oddział?
4. Czy fanatycy przez oddział poruszają się prosto w linii? Czyli czy wpadając od frontu mogą po przejściu przez oddział wyjść z flanki?
5. Co się dzieje z fanatykami w takiej sytuacji: Przewchodzą przez oddział A i poruszają się w kierunku oddziału B stojącego mniej niz 2 cale ale wiecej niz cal od oddziału A. Czy przesuwa sie oddział by zmieścić fanatyka, Czy może fanatyk przechodzi także przez oddział B?
1. Kiedy konkretnie kończy się czelendż?
Chodzi mi o sytuacje gdy 2 characterów jest w CC z typem na ridden monsterze(jest tam czelendż i jeden z nich nie może atakować) i czy w momencie gdy jeździeć ginie w 1 turze(monster zostaje) to czy czelendż się kończy i 2 character może wypłacić ataki w monstra?
2. Czy "1" z lore of beasts i "2" z lore of fire sie kumulują?
3. Co się dzieje z oddziałem A, który szarżując na oddział B zbliża się do NG z fanatykami, którzy zostają wypuszczeni przez oddział B i przy okazji go anihilują? Czy pali szarżę jeżeli w lini szarży w zasięgu nie ma żadnego wroga, czy może zatrzymuje się tam gdzie był oddział?
4. Czy fanatycy przez oddział poruszają się prosto w linii? Czyli czy wpadając od frontu mogą po przejściu przez oddział wyjść z flanki?
5. Co się dzieje z fanatykami w takiej sytuacji: Przewchodzą przez oddział A i poruszają się w kierunku oddziału B stojącego mniej niz 2 cale ale wiecej niz cal od oddziału A. Czy przesuwa sie oddział by zmieścić fanatyka, Czy może fanatyk przechodzi także przez oddział B?
Ad 1. O ile się nie mylę, w turze, w której jest challenge nikt z zewnątrz nie może deklarować ataków w żadnego z uczestników.
Ad 2. Nie. Lore of fire wymusza użycie ognistego miecza, Lore of Beast wymusza walkę bez broni.
Ad 3. Nie rozumiem, jakim sposobem fanatycy wypuszczeni przez oddział B mają go sami zniszczyć?
Ad 4. Prosta linia.
Ad 5. Moim zdaniem należałoby rozsunąć oddziały tak, aby fanatyk zmieścił się i był po calu od każdego z oddziałów (bo zakładam, że AB zielonych nie opisuje takiej sytuacji).
Ad 2. Nie. Lore of fire wymusza użycie ognistego miecza, Lore of Beast wymusza walkę bez broni.
Ad 3. Nie rozumiem, jakim sposobem fanatycy wypuszczeni przez oddział B mają go sami zniszczyć?
Ad 4. Prosta linia.
Ad 5. Moim zdaniem należałoby rozsunąć oddziały tak, aby fanatyk zmieścił się i był po calu od każdego z oddziałów (bo zakładam, że AB zielonych nie opisuje takiej sytuacji).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Na pewno możesz deklarować w poszczególnych gości, ale chyba nie ma nakazu. W wypadku braku deklaracji, po zadaniu 3 ran IMO powinien zejść losowo określony i tyle.squiq pisze:Witam
Mamy 4 maneaterów, każdy uzbrojony inaczej - muszę rozdzielać ataki czy wszystko idzie w oddział????
@Deather - w takiej sytuacji szarża powinna być spalona (chyba, że po drodze oryginalnej szarży pojawi się nowy cel, zgodnie z Enemy in the Way)
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
DE mają taki płaszczyk (nie pamiętam nazwy), który daje minusy do strzelania w postać noszącą ten przedmiot. Jak to jest w przypadku, gdy bohater dosiada wierzchowca. Czy modyfikator działa przed, czy po hit lokacji??
Dziękuję i pozdrawiam,
edit: sam przeczytałem swojego posta i się za głowę złapałem, ehh chodzi oczywiście o zmniejszenie S z jaką trafiana jest postać z broni zasięgowej pytanie nadal aktualne.
Dziękuję i pozdrawiam,
edit: sam przeczytałem swojego posta i się za głowę złapałem, ehh chodzi oczywiście o zmniejszenie S z jaką trafiana jest postać z broni zasięgowej pytanie nadal aktualne.
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.
Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"
I love this game...
Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"
I love this game...
Pytanko. Jest taka sytuacja
O
WWWWW
BUBUBUBUBU
BUBUBUBUBU
BUBUBUBUBU
O-Organki krasnoludzkie.
W-Warhounds z WoCh'a
BU-Big'Uns
Kumpel strzelal z organek w BU strzelil na 30" BU byli na 32" wiec w nich nie trafil. Czy hity dostaja warhoundsy czy nic sie nie dzieje? Informacje dodatkowe. Organki staly na gorce, dlatego strzelal w orki, i gralismy parowke ,dlatego psy wocha stoja przed orasami
O
WWWWW
BUBUBUBUBU
BUBUBUBUBU
BUBUBUBUBU
O-Organki krasnoludzkie.
W-Warhounds z WoCh'a
BU-Big'Uns
Kumpel strzelal z organek w BU strzelil na 30" BU byli na 32" wiec w nich nie trafil. Czy hity dostaja warhoundsy czy nic sie nie dzieje? Informacje dodatkowe. Organki staly na gorce, dlatego strzelal w orki, i gralismy parowke ,dlatego psy wocha stoja przed orasami
Na pewno nie. Jeżeli już to ja decyduje o tym który spada.Byro pisze:W wypadku braku deklaracji, po zadaniu 3 ran IMO powinien zejść losowo określony i tyle.
Nikt hitów nie dostaje. Swoją drogą to nie widziałem jeszcze organek z 30" zasięgu. Organki mają zasięg 24", procedura strzału wygląda tak:Czy hity dostaja warhoundsy czy nic sie nie dzieje?
- deklarujesz w co strzelasz
- sprawdzasz zasięg
- jeżeli zasięg jest prawidłowy rzucasz kostką artyleryjską w celu ustalenia ilości autohitów.
- rzucasz na zranienie ilością kostek wskazaną przez kość artyleryjską
- sv, wardy itp. , ściągamy zabitych
Decydowałbyś gdybyś deklarował ataki, nie deklarujesz to niby czemu masz decydować jako atakujący?squiq pisze:Na pewno nie. Jeżeli już to ja decyduje o tym który spada.Byro pisze:W wypadku braku deklaracji, po zadaniu 3 ran IMO powinien zejść losowo określony i tyle.
@ Gerwaz
artyleryje dodaje się do flame cannona a nie do organek.
@Ukalez
jak trafienie wejdzie w postać to siła ulega zmianie, w mounta - nie.
Ostatnio zmieniony 23 gru 2009, o 10:12 przez Byro, łącznie zmieniany 1 raz.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
No to się dogadaliśmysquiq pisze:Dogadaliśmy się na maxa, patrzę z pozycji broniącego . Ogr decyduje którego ściąga, taka by była interpretacja.Byro pisze:decydowałbyś gdybyś deklarował ataki, nie deklarujesz to niby czemu masz decydować jako atakujący?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Mógł to robić całkiem nieświadomie. Zapis w angielskim AB jest dosyć niejasny i przy szczątkowej znajomości języka mogą wyniknąć takie wałki. Do tego pewnie nasłuchał się o organkach "jakie to były wspaniałe w poprzedniej edycji"gerwaz26 pisze:Kurde to niezle nas wszystkich walowal oszukista jeden. Dobra dzieki za sprostowanie. Juz my mu damy
Sam tak kiedyś wałowałem
1)challange to pojedynek 2 postaci (choc moga miec swoje mounty). Challange sie konczy w turze gdy jeden z nich ginie (dopiero po CR sie konczy i w nastepnym HtH mount juz nie jest w pojedynku; rownoczesnie mozna rozpoczac kolejny challange)Deather pisze:Mam 5 pytań:
1. Kiedy konkretnie kończy się czelendż?
Chodzi mi o sytuacje gdy 2 characterów jest w CC z typem na ridden monsterze(jest tam czelendż i jeden z nich nie może atakować) i czy w momencie gdy jeździeć ginie w 1 turze(monster zostaje) to czy czelendż się kończy i 2 character może wypłacić ataki w monstra?
2. Czy "1" z lore of beasts i "2" z lore of fire sie kumulują?
3. Co się dzieje z oddziałem A, który szarżując na oddział B zbliża się do NG z fanatykami, którzy zostają wypuszczeni przez oddział B i przy okazji go anihilują? Czy pali szarżę jeżeli w lini szarży w zasięgu nie ma żadnego wroga, czy może zatrzymuje się tam gdzie był oddział?
4. Czy fanatycy przez oddział poruszają się prosto w linii? Czyli czy wpadając od frontu mogą po przejściu przez oddział wyjść z flanki?
5. Co się dzieje z fanatykami w takiej sytuacji: Przewchodzą przez oddział A i poruszają się w kierunku oddziału B stojącego mniej niz 2 cale ale wiecej niz cal od oddziału A. Czy przesuwa sie oddział by zmieścić fanatyka, Czy może fanatyk przechodzi także przez oddział B?
2)nie
3)zatrzymujesz sie tam gdzie byl oddzial (wypuszczanie fanatykow obliguje dokonczenie szarzy/nie wymusza konczenia zwyklego ruchu)
4)ida po linii prostej. (wew oddziału nie ma magicznego skręcenia)
5)jezeli pomiedzy tymi oddzialami nie bylo 2" odstepu to fanatyk przebiegnie takze przez oddzial B. /kiedys wystarczal 1" ale obecnie fanatyk oddzialem jednego z graczy wiec musi sie zatrzymac 1" za oddzialem-sam ma ok 1" podstawke stad 2")