No tak tylko że od łuczników dostaniesz co najwyżej 6+ (no może 5+) AS z tym przedmiotem więc nie wiem czy to taka rewelacja zwłaszcza kosztem własnego 2+ w tej sytuacji to jest kompletna kupa.Undead84 pisze:Też myślałem nad tym ale wiesz ja tam czasem sobie lubie wyjechać z odziału do np. niepilnowanego maga albo w jakąś maszynke...no i wtedy przyda sie AS na ostrzał...
Rozpiski
Moderator: Kołata
Re: Rozpiski
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
troche za wolne+psychologia aby zadzialalo. choc w wersji bretonskiej by zadzialalo
za to pobawic sie mozna
ps.wole 2 rydwany orcze lub tez 1+2. i wiekszosc bitew bedziesz musial testowac feara zeby szarzowac/czyhaja jeszcze terrory. ale jak masz opanowane rydwany znaczy ze dobrze zdajesz psychologie na 6
za to pobawic sie mozna
ps.wole 2 rydwany orcze lub tez 1+2. i wiekszosc bitew bedziesz musial testowac feara zeby szarzowac/czyhaja jeszcze terrory. ale jak masz opanowane rydwany znaczy ze dobrze zdajesz psychologie na 6
Jeśli chodzi o goblina dałbym mu Brimstone Bauble. Jestem sceptyczny co do niego, ale jedno wiem na pewno z praktyki. Z bąbelkami wciągnie Ci każdego biegacza, latacza, maszynkę, małego potwora albo poważnie uszczupli mały oddział przeciwnika nieważne czy to jazda czy piechota.
Jestem trochę skrzywiony. Nie podoba mi się brak antymagi. Nie zawsze szybko dojedziesz.
Jestem trochę skrzywiony. Nie podoba mi się brak antymagi. Nie zawsze szybko dojedziesz.
Postanowiłem podejść do układania rozpiski inaczej niż zwykle, czyli zrezygnowalem z automatycznego początku(BOBB gienek + szamani, 2-4chukki, doomdiver,reszta). I poszukałem nietypowych rozwiązań. Oto nowa "jakość" jaką wymyśliłem:
Goblin rakietka razem z fastem z flanki ładnie breakują kawalerie, Na magach mamy 3x k6S4. W tym przypadku (3x klopa, mengile, 2x "orcza 1" i goblin "rakietka") Horn jest uzasadniony i dość silny(na armie bez ITP).
Wiem, że psychologia i animozja to moi wielcy wrogowie, ale pozatym co jest groźne ?
Fundamentale pytanie: Czy jest tu "jakość" ?orki 1350 pisze: HERO:
Orc Shaman (2lev,generał,Horn of Ugrok) @ 140
Orc Shaman (2lev,Ring, DS) @ 145
Goblin BB (Wollopa's One Hit Wunda, Enchanted Shield, Collar of Zorga, Guzzla's Backbone Brew, wilk, spear, l.a.) @ 101
CORE:
25+1 NG (siatki, sztandar, muzyk, 2x fanatyk) @ 183
25+1 NG (siatki, sztandar, muzyk, 1x fanatyk) @ 158
5 Wolf Riders (spear, muzyk) @ 71
OSTRZAŁ:
Rock Lobber(bully) @ 75
Rock Lobber(bully) @ 75
Rock Lobber(bully) @ 75
7+1 Mengile @ 325
Goblin rakietka razem z fastem z flanki ładnie breakują kawalerie, Na magach mamy 3x k6S4. W tym przypadku (3x klopa, mengile, 2x "orcza 1" i goblin "rakietka") Horn jest uzasadniony i dość silny(na armie bez ITP).
Wiem, że psychologia i animozja to moi wielcy wrogowie, ale pozatym co jest groźne ?
Ostatnio zmieniony 28 gru 2009, o 16:02 przez Deather, łącznie zmieniany 2 razy.
Udało Ci się zminimalizować liczbę oddziałów do maximum. W sumie z bohaterami masz 6 rozstawień.Deather pisze: Fundamentale pytanie: Czy jest tu "jakość" ?
Goblin rakietka razem z fastem z flanki ładnie breakują kawalerie, Na magach mamy 3x k6S4. W tym przypadku (3x klopa, mengile, 3x "orcza 1" i goblin "rakietka") Horn jest uzasadniony i dość silny(na armie bez ITP).
Wiem, że psychologia i animozja to moi wielcy wrogowie, ale pozatym co jest groźne ?
Bardzo mało. Praktycznie wszyscy będą mieć wiecej - w efekcie to przeciwnik będzie decydował jak rozegra bitwę.
Ta rozpiska jest na 1350 - więc dlaczego masz 4 bohaterów? (chyba, że jakieś specjalne zasady np. turniejowe?)
Masz maszyny, ale nie masz ich czym bronić. Każdy fast wejdzie w nie jak w masło.
Nawet jeżeli będą koło nich stały NG to po pierwszej turze strzelania przeciwnika NG spanikują i mają wielką szanse uciec (przynajmniej jeden z dwóch klocków) - a liderka tylko 7, i horn tu nic nie pomoże (bo działa tylko we własnej turze).
Gdzie schowasz szamanów? Jeśłi w NG - to uciekną razem z nimi.
Mengili osobiście nie lubie, ale jeśli ich bierzesz, to wg, mnie jest to za mały oddział, aby w czymś pomógł.
Strzelania niewiele, a w walce wręcz to długo nie postoją.
A mimo wszystko jest bardzo drogi.
Wg. mnie rozpiska jest słaba.
Z żadna manewrującą armią nie ma szans, a ze strzelającą tym bardziej.
Jeśłi chodzi o goblina "rakiete" to nie bardzoi to widze - owszem siła 10 jest ok, ale tylko w jednej turze walki,
a nie życzyłby ci 1-2 na Napoju regenerującym Głupota przy tym poziomie LD bardzo by go zabolało (5-6 też raczej do bani, bo frenzy przy 18 calach ruchu ustawi go w pozycji do umierania:))
Dodatkowo jest spora szansa, że niczego terroryzującego nie zaatakuje ... (chyba, że to frenzy właśnie )
Jeśli koniecznie chcesz coś bardziej nietypowego ... to chyba musisz szukać gdzie indziej
Obawiam się jednak, ze będzie trudno, bo nawet NG z siatkami są typowe
Powodzenia
I bardzo dobrzeDeather pisze:Zaczne od końca
Nie szukam czegoś nietypowego na siłę, ale szukam nietypowych acz dobrych rozwiązań.ytsunkai pisze:Jeśli koniecznie chcesz coś bardziej nietypowego ... to chyba musisz szukać gdzie indziej
Obawiam się jednak, ze będzie trudno, bo nawet NG z siatkami są typowe
Jednak tak jak teraz - rozpiska jest słaba (niestety).
W zasadzie z orków masz tylko szamanów.
Wszystko sie boi i może uciez ze stołu -patrz max liderka.
Jeżeli nie BO, to może zwykły ork? Wtedy 8 LD.
A LD najbardziej ich chyba boli...
Zaczne od końca
Nie szukam czegoś nietypowego na siłę, ale szukam nietypowych acz dobrych rozwiązań.ytsunkai pisze:Jeśli koniecznie chcesz coś bardziej nietypowego ... to chyba musisz szukać gdzie indziej
Obawiam się jednak, ze będzie trudno, bo nawet NG z siatkami są typowe
dzięki za zwrócenie uwagi. Zapomniałem o limicie bohaterów. Zaraz edytuje rozpiskę.ytsunkai pisze:dlaczego masz 4 bohaterów?
Po to mam 2 szamanów(k6 S4), mengili i w ostateczności fanatyków, żeby maszynki miały trochę spokoju.ytsunkai pisze:Masz maszyny, ale nie masz ich czym bronić. Każdy fast wejdzie w nie jak w masło.
Taki koleś nie jest drogi, przy głupocie można liczyć na szczęście jeśli przeciwnik nie ma lekkiego ostrzału, albo go gdzies postawić za obeliskiem. A w pozostałych przypadkach szarżować na flankę kawy albo psów bez heralda i statystycznie ładnie wygrywamy combat(za flanke outnumber i rany) w połączeniu z hornem jeśli zdoła zaszarżować wydaje się byc bardzo groźneytsunkai pisze:Jeśłi chodzi o goblina "rakiete" to nie bardzoi to widze
Taki koleś nie jest drogi, przy głupocie można liczyć na szczęście jeśli przeciwnik nie ma lekkiego ostrzału, albo go gdzies postawić za obeliskiem. A w pozostałych przypadkach szarżować na flankę kawy albo psów bez heralda i statystycznie ładnie wygrywamy combat(za flanke outnumber i rany) w połączeniu z hornem jeśli zdoła zaszarżować wydaje się byc bardzo groźne[/quote]ytsunkai pisze:Jeśłi chodzi o goblina "rakiete" to nie bardzoi to widze
+1 do ataku z flanki masz, gdy Twoja jednostka ma przynajmniej 5 siły jednostki
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro.
No ale on przecież szarżuje razem z fastem. Więc mając na przeciwko np. COK w liczbie 6 ze sztandarem statystycznie breakujemy go(nikt nie oddaje bo kolo z S10 wybija co najmniej jednego typa, mamy flanke, outnumber i rany a on tylko sztandar do tego dochodzi Horn i jest bardzo pozytywnie)
przy okazji: tak wiem, że zdanie Ld przed szarżą jest największym problemem
przy okazji: tak wiem, że zdanie Ld przed szarżą jest największym problemem
i animozji, przy dużej "szybkości" przeciwnika może się okazać że wróg przebiegnie Ci przed nosem, rozwali maszyny, a Ty będziesz się tylko obracał, w następnych turach
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro.
Goblin BB (Wollopa's One Hit Wunda, Enchanted Shield, Collar of Zorga, Guzzla's Backbone Brew, wilk, spear, l.a.) @ 101
Powiem ci Deather, że podoba mi się ta rakieta
Moim zdaniem są trzy fajne możliwości użycia zwykłego goblina: w rydwanie, na pająku lub na wilku. Tak jak napisałeś wcześniej - najgorsze są testy na ld i animozje. Nasza ukochana ksiązka jest tak fajnie napisana, że zawsze czegoś zabraknie np pkt na przedmioty. Dlatego też pozwole sobie napisać moje przemyślenia użycia tej taniej "rakiety"
Jak szarzowac potwory ktore sieją strach, terror ? mamy dwie opcje: albo wypić wywar z grzybków i liczyć że wypadnie 5,6 albo....
wsadzić naszego pupila np. do bazy snotlingów - co daje nam możliwość szarży na wszystkie badziewia bez konieczności zdawania testów a także brak animozji.
Dla niewtajemniczonych:
Q. If a character declares a lone charge out of a
unit against an enemy armed with missile
weapons, and the enemy elects to Stand and Shoot,
whom do they target with their Stand and Shoot
reaction – the character or his unit?
A. They will target the character’s unit, and if the
unit panics and flees, it will take the character with
them.
Q. If a character that is not himself immune to
Fear/Terror wishes to declare a charge, without the
rest of the Fear/Terror causing unit he joined,
against a Fear/Terror causing unit, does he have to
test for Fear/Terror?
A. No, if the unit he is with is not subject to
Fear/Terror, he does not have to test either, as he is
with them when the charge is declared.
no i mamy znów problem :/ nie mamy przewagi liczebnej i bonusu za wjazd w bok. Za to mozna takiego pana wykorzystać do eliminowania innych nieprzyjemnych, terroryzujacych syfow albo jeszcze inaczej:
bierzesz wywar - jak wypadnie 1,2,3,4 to wrzucasz go do snotlingów i liczysz, że zdasz test na głupote (w przypadku 1,2) a jak bedzie 5,6 to jestes w domu
Wkładajac go na pajaka sytuacja sie nie zmienia z wyjatkiem tego ze moze latac np po lasach. Tutaj pojawia sie tez opcja mianowania go generalem co daje nam kolejnego kopa w postaci waaaagh ! no ale to dodatkowe punkty dla przeciwnika. Mozemy sobie wyobrazic sytuacje gdzie chowasz sie w srodku lasu a w nastepnej turze rzucasz waaagh, wyłazisz na pole i masz 14 cali wolnej szarzy tutaj mozna latac nawet z oddzialem.
Pozostaje nam jeszcze rydwan, który w mojej ocenie jest nawet spoko wyborem, tylko..... no wlasnie te cholerne przedmioty. Gdyby można było użyc triksy (kasujacy warda) razem z wywarem hmmmm... to byłoby coś.
Tak troche sie rozpisałem ale to dlatego ze od zony dostałem pajaka z goblinem i nie moge sie doczekac kiedy bede go wystawiał.
Niech moc bedzie z wami ! AVE
Powiem ci Deather, że podoba mi się ta rakieta
Moim zdaniem są trzy fajne możliwości użycia zwykłego goblina: w rydwanie, na pająku lub na wilku. Tak jak napisałeś wcześniej - najgorsze są testy na ld i animozje. Nasza ukochana ksiązka jest tak fajnie napisana, że zawsze czegoś zabraknie np pkt na przedmioty. Dlatego też pozwole sobie napisać moje przemyślenia użycia tej taniej "rakiety"
Jak szarzowac potwory ktore sieją strach, terror ? mamy dwie opcje: albo wypić wywar z grzybków i liczyć że wypadnie 5,6 albo....
wsadzić naszego pupila np. do bazy snotlingów - co daje nam możliwość szarży na wszystkie badziewia bez konieczności zdawania testów a także brak animozji.
Dla niewtajemniczonych:
Q. If a character declares a lone charge out of a
unit against an enemy armed with missile
weapons, and the enemy elects to Stand and Shoot,
whom do they target with their Stand and Shoot
reaction – the character or his unit?
A. They will target the character’s unit, and if the
unit panics and flees, it will take the character with
them.
Q. If a character that is not himself immune to
Fear/Terror wishes to declare a charge, without the
rest of the Fear/Terror causing unit he joined,
against a Fear/Terror causing unit, does he have to
test for Fear/Terror?
A. No, if the unit he is with is not subject to
Fear/Terror, he does not have to test either, as he is
with them when the charge is declared.
no i mamy znów problem :/ nie mamy przewagi liczebnej i bonusu za wjazd w bok. Za to mozna takiego pana wykorzystać do eliminowania innych nieprzyjemnych, terroryzujacych syfow albo jeszcze inaczej:
bierzesz wywar - jak wypadnie 1,2,3,4 to wrzucasz go do snotlingów i liczysz, że zdasz test na głupote (w przypadku 1,2) a jak bedzie 5,6 to jestes w domu
Wkładajac go na pajaka sytuacja sie nie zmienia z wyjatkiem tego ze moze latac np po lasach. Tutaj pojawia sie tez opcja mianowania go generalem co daje nam kolejnego kopa w postaci waaaagh ! no ale to dodatkowe punkty dla przeciwnika. Mozemy sobie wyobrazic sytuacje gdzie chowasz sie w srodku lasu a w nastepnej turze rzucasz waaagh, wyłazisz na pole i masz 14 cali wolnej szarzy tutaj mozna latac nawet z oddzialem.
Pozostaje nam jeszcze rydwan, który w mojej ocenie jest nawet spoko wyborem, tylko..... no wlasnie te cholerne przedmioty. Gdyby można było użyc triksy (kasujacy warda) razem z wywarem hmmmm... to byłoby coś.
Tak troche sie rozpisałem ale to dlatego ze od zony dostałem pajaka z goblinem i nie moge sie doczekac kiedy bede go wystawiał.
Niech moc bedzie z wami ! AVE