BP- dokąd to zmierza? Pytanie do graczy i do twórcow

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

Zablokowany
Lenart
Falubaz
Posty: 1194

Re: BP- dokąd to zmierza? Pytanie do graczy i do twórcow

Post autor: Lenart »

Witam!

Ja uważam że w dobie przegiętych armii tj. DE, DoCh, BP jest jak najbardziej potrzebny!!!
Wkurza mnie tylko jedna rzecz. Ingerencja BP w sloty zajmowane przez przedmioty.
To jest totalna głupota z jakiej paki np. Immortal Fury ma zajmować slot rare??
Rozumniem robienie 0-1 czy 0-2 poszczególnych jednostek bo to rzeczywiście pozwala uzyskać równowagę między armiami.

pzdr

Awatar użytkownika
Dziekan
Chuck Norris
Posty: 536
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Dziekan »

Zaklinacz Kostek pisze:Po dłuższym zastanowieniu muszę przynajmniej w jakimś stopniu zgodzić się z Rakso, Thurionem czy Hobbitem (z Tobą Dzie... tfu... Bystry nie. Z czystej przekory :lol2:).
Świnia
JaceK pisze:
Dziekan pisze:Wymyślanie nowych zasad to porażka.
Dziekan pisze:Rozumiem, żeby zmienić koszt punktowy

Te 2 cytaty są piękne. Pochodzą z 1 posta tej samej osoby.
Czy dla Ciebie zmiana kosztu punktowego to nie nowa zasada gry? A nawet jeżeli nie, to jaka to naprawdę różnica? Tak czy inaczej to ingerencja w zasady oddziałów, a nie tylko ogólną kompozycję.
Ok. Chodziło mi tylko o to, że już dawno od V edycji przez VI edycję ingerowano bardziej w koszt punktowy, co poprawiało w ostateczności grywalność. W poprzednich edycjach nie mieściło się w głowach, żeby zmieniać statystyki. Były one statyczne przez kilka edycji. Teraz zaczyna się coś dziwnego.

Jak coś jest słabe, to zaczyna się podnosić (albo obniżać w przypadku np. goblinów) statystyki. Co moim zdaniem jest nie wypałem. Ponieważ:
a) można zmienić koszt poszczególnych modeli, co wpływa na jej końcową opłacalność w wystawianiu.
b) można pomyśleć nad zmianą zasad jednostki. Np. skirmish, -1 do trafienia dla przeciwnika itp.

Chcę przez to powiedzieć, że niektóre zmiany są zbyt radykalne.
Ostatnio zmieniony 2 sty 2010, o 00:28 przez Dziekan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
SlanesH
Falubaz
Posty: 1289
Lokalizacja: Warszawa KulT

Post autor: SlanesH »

Uwazam ze Jacek idealnie to ujal. Ten koncert zyczen doprowadza do szalu. Kazdy chce teraz pisac zasady i spelniac swoje marzenia na zasadzie "zawsze chcialem zeby swormasterzy mieli 3 ataki" itp. Ludzie ogarnijcie sie!
Wkurzajacy jest tez wysyp ludzi ktorzy zagrali prawie tyle bitew co maja lat a sie madrza ale to juz inna kwestia...
Moja galeria - klik!
Maluje za kasę - klik!

Awatar użytkownika
Dziekan
Chuck Norris
Posty: 536
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Dziekan »

SlanesH pisze:Uwazam ze Jacek idealnie to ujal. Ten koncert zyczen doprowadza do szalu. Kazdy chce teraz pisac zasady i spelniac swoje marzenia na zasadzie "zawsze chcialem zeby swormasterzy mieli 3 ataki" itp. Ludzie ogarnijcie sie!
Wkurzajacy jest tez wysyp ludzi ktorzy zagrali prawie tyle bitew co maja lat a sie madrza ale to juz inna kwestia...
Rzeczywiście, koncert życzeń to głupia sprawa. Można sobie na forum pobiedzić, dlaczego Swormasterzy nie mają A 3 albo goblony WS'a 3. Ale to na dłuższą metę lipa. Każdy myśli, że coś dostanie. Te wspaniałe, wielkie, boskie, przecudowne etc. itemy do O&G dały nadzieję na takie myślenie: "jak oni dostali, to dlaczego my nie?". Moim zdaniem nowe przedmioty do O&G zostały wprowadzone zbyt nagle i zbyt odważnie.

Ja bym napisał na WarSeerze, że u nas w Polsce są takie pomysły i co goście o tym sądzą na dzikim Zachodzie. Może jest to dobry pomysł?

Awatar użytkownika
Mhroczny Rycerz
Falubaz
Posty: 1146

Post autor: Mhroczny Rycerz »

Napisz i daj znać co o tym sądzą na zachodzie :D
White Lion pisze:Mam prośbę :)

Nie, nie masz. Chyba że znudziło Ci się to forum, to wtedy możesz kontynuować nakłanianie do piractwa -- Tomash
Why so serious? ;)

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

Dziekan pisze:Te wspaniałe, wielkie, boskie, przecudowne etc. itemy
a Ty to poważnie mówisz ?

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Mnie koncert życzeń nie rusza. Niech sobie ludzie piszą. Burze krytyki w szklance wody też nie są mi obce, wiedziałem dokładnie, jak będzie ta zabawa wyglądała już ponad rok temu, kiedy pojawił się projekt Balancing Patcha. Wtedy wrzaski były dokładnie takie same, jak teraz, większość autorów ta sama, a nawet argumenty te same.

Jeśli krytyka będzie 2 miesiące po tych zmianach i oparta na doświadczeniach z bitew/turniejów - autentycznie się nią przejmę, gwarantuję, nie potrafiłbym inaczej. Ale na razie jest to dla mnie po prostu bicie piany. Z całym szacunkiem, ale gardłujących proszę - odpowiedzcie sobie na dwa pytania:

Czy Wasze bitwy z Orkami będą ciekawsze i bardziej wyrównane dzięki nowym przedmiotom?
Czy jesteście w stanie podać przykład rozpiski OnG, która dzięki nowym przedmiotom byłaby naprawdę przegięta?

Nie chcę odpowiedzi na forum - udzielcie jej sobie sami, w sercu.

Tłumaczyłem, że wprowadzamy przedmioty, a nie zmiany zasad, właśnie po to, żeby się nie myliło i było łatwiej spamiętać różne rzeczy. Jest to naprawdę łatwa konstrukcja mentalna. Kiedy modyfikowaliśmy zasady (np. ograniczenie, że wskrzeszenie można rzucić skutecznie dwa razy na oddział), ludziom się to pierdoliło. Mi się też to chrzaniło, bo jeden weekend grałem na zasady Euro, drugi na BP i jako autor BP miałem problemy z pamiętaniem co jakiśczas, że trzeci raz regimentuwskrzesić nie mogę. Natomiast przedmioty naprawdę łatwo jest spamiętać. Zamiast mnożenia zasad, które oddalą Orki od ich "kodeksowej" wersji, dajemy lekkostrawną przystawkę w postaci przedmiotów - dzięki temu zarówno grając na zasady BP, jak i potem na zasady ETC, albo po prostu na Limited, ludzie będą pamiętać, co ich armia może, ile ataków ma Black Ork itd.

Czy możecie podważyć logikę powyższego? Jeśli tak, zapraszam -może wymyślicie jakąś lepszą formułę zmian. Nigdy nie zamykam się na konstruktywną krytykę. Natomiast prawda jest taka, że:

1 - słabe armie można albo naprawić, albo pogodzić się z tym, że ich na turniejach zasadniczo nie ma
2 - naprawianie armii przy pomocy manipulacji slotami to jak naprawianie zegarka młotkiem. Dać OnG sloty jak HE - będziecie mieli armie w stylu 16 balist 4 doom divery. Po co to komu? Zabronić maszyn w tych slotach - nic się nie zmieni, ot zamiast jednego oddziału fanoli będzie jeden oddział boar boyzów czy co tam.

Wybraliśmy więc dodanie modyfikacji zasad w postaci przedmiotów magicznych.

Jeśli chodzi o pytanie "dokąd to zmierza", z przyjemnością na nie odpowiem:
- Pożądany poziom poweru armii "nowych" wyznaczają kodeksy Lizaków, DE i Skavenów niemodyfikowane (lub modyfikowane w minimalnym zakresie, by nie była możliwa gra rozpiskami w stylu regiment 50 szejdów z 4 assassinami "odporny na Warhammera").
- DoCh i VC będą lekko ścinane, by obniżyć je do tego poziomu. Skaveny na dwóch abominacjach są pod obserwacją.
- Wszystkim nowym armiom przysługuje ok. 3-miesięczny okres obserwacji przed dokonaniem cięć
- Armie z poziomu siły Bretonii, WoCh, WE czy Dwarfów nie będą na razie ruszane
- Obserwujemy przez dwa miesiące działanie zmian do OnG na turniejach. Jeśli zostanie to odebrane pozytywnie - wprowadzamy podobne rozwiązanie dla Ogrów.

Jeśli to nie brzmi rozsądnie, to wybierajcie innych sędziów.

Awatar użytkownika
Dziekan
Chuck Norris
Posty: 536
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Dziekan »

Dark Knight pisze:Napisz i daj znać co o tym sądzą na zachodzie :D
Jeżeli mogę, to napiszę. 8) Dlaczego nie? :D Ale nie wiem, czy mogę, czy mie ktoś później nie wyklnie. :wink:
Ostatnio zmieniony 2 sty 2010, o 01:22 przez Dziekan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mhroczny Rycerz
Falubaz
Posty: 1146

Post autor: Mhroczny Rycerz »

No to w razie czego priva prosze albo linka :D
White Lion pisze:Mam prośbę :)

Nie, nie masz. Chyba że znudziło Ci się to forum, to wtedy możesz kontynuować nakłanianie do piractwa -- Tomash
Why so serious? ;)

Awatar użytkownika
Dziekan
Chuck Norris
Posty: 536
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Dziekan »

Ale nie wiem w dalszym ciągu, czy mogę. :lol2:

Awatar użytkownika
Mhroczny Rycerz
Falubaz
Posty: 1146

Post autor: Mhroczny Rycerz »

Ja pozwalam :P
White Lion pisze:Mam prośbę :)

Nie, nie masz. Chyba że znudziło Ci się to forum, to wtedy możesz kontynuować nakłanianie do piractwa -- Tomash
Why so serious? ;)

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

A kto zabrania? Te zmiany już były pokazywane na zachodzie, zbierają identyczne komentarze, co w PL. Niektórym się bardzo podobają, niektórzy uważają je za nadmierną ingerencję w zasady. Póki nie piszą do mnie prawnicy z GW, że mam zamknąć stronę, bo im naruszam copyright na słowo "Ironfist", alles ist gut.

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Jeśli chodzi o pytanie "dokąd to zmierza", z przyjemnością na nie odpowiem:
- Pożądany poziom poweru armii "nowych" wyznaczają kodeksy Lizaków, DE i Skavenów niemodyfikowane (lub modyfikowane w minimalnym zakresie, by nie była możliwa gra rozpiskami w stylu regiment 50 szejdów z 4 assassinami "odporny na Warhammera").
- DoCh i VC będą lekko ścinane, by obniżyć je do tego poziomu. Skaveny na dwóch abominacjach są pod obserwacją.
- Wszystkim nowym armiom przysługuje ok. 3-miesięczny okres obserwacji przed dokonaniem cięć
- Armie z poziomu siły Bretonii, WoCh, WE czy Dwarfów nie będą na razie ruszane
- Obserwujemy przez dwa miesiące działanie zmian do OnG na turniejach. Jeśli zostanie to odebrane pozytywnie - wprowadzamy podobne rozwiązanie dla Ogrów.
O, świetny, rzeczowy post Barbarossa. Przynajmniej mamy jasność co do całej sytuacji.
Ze swojej strony mam jeszcze pytanie o przyszłość Dogs of War:
- czy dopuszczacie możliwość przyjęcia podręcznika z Tilea.org (analogicznie do Chaos Dwarfów)
A jeśli nie:
- czy dopuszczacie możliwość dodania im jeszcze jakiś bonusów, poza spoils of war.

Pytam, bo wciąż są raczej armią z niższej półki, a że oryginalne figurki są trudno dostępne i drogie, jako przyszły gracz Psami, chciałbym wiedzieć na co się przygotowywać. Z góry dziękuję za odpowiedź.

Awatar użytkownika
Dziekan
Chuck Norris
Posty: 536
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Dziekan »

Barbarossa pisze:A kto zabrania? Te zmiany już były pokazywane na zachodzie, zbierają identyczne komentarze, co w PL. Niektórym się bardzo podobają, niektórzy uważają je za nadmierną ingerencję w zasady. Póki nie piszą do mnie prawnicy z GW, że mam zamknąć stronę, bo im naruszam copyright na słowo "Ironfist", alles ist gut.
A to spoko. Tylko chciałem wiedzieć, co inni ludzie na świecie myślą o tych zasadach.

Mi się osobiście podobają, bo zaczynam tą armią grać. Z przyjemnością zagram z tymi przedmiotami i napiszę jak było. Nie chcę być pieniaczem. :wink:
Czy się ten BP przyjmie? Zobaczymy.
Ostatnio zmieniony 2 sty 2010, o 12:47 przez Dziekan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Barbarossa pisze:Mnie koncert życzeń nie rusza. Niech sobie ludzie piszą. Burze krytyki w szklance wody też nie są mi obce, wiedziałem dokładnie, jak będzie ta zabawa wyglądała już ponad rok temu, kiedy pojawił się projekt Balancing Patcha. Wtedy wrzaski były dokładnie takie same, jak teraz, większość autorów ta sama, a nawet argumenty te same.

Jeśli krytyka będzie 2 miesiące po tych zmianach i oparta na doświadczeniach z bitew/turniejów - autentycznie się nią przejmę, gwarantuję, nie potrafiłbym inaczej. Ale na razie jest to dla mnie po prostu bicie piany. Z całym szacunkiem, ale gardłujących proszę - odpowiedzcie sobie na dwa pytania:

Czy Wasze bitwy z Orkami będą ciekawsze i bardziej wyrównane dzięki nowym przedmiotom?
Czy jesteście w stanie podać przykład rozpiski OnG, która dzięki nowym przedmiotom byłaby naprawdę przegięta?

Nie chcę odpowiedzi na forum - udzielcie jej sobie sami, w sercu.

Tłumaczyłem, że wprowadzamy przedmioty, a nie zmiany zasad, właśnie po to, żeby się nie myliło i było łatwiej spamiętać różne rzeczy. Jest to naprawdę łatwa konstrukcja mentalna. Kiedy modyfikowaliśmy zasady (np. ograniczenie, że wskrzeszenie można rzucić skutecznie dwa razy na oddział), ludziom się to pierdoliło. Mi się też to chrzaniło, bo jeden weekend grałem na zasady Euro, drugi na BP i jako autor BP miałem problemy z pamiętaniem co jakiśczas, że trzeci raz regimentuwskrzesić nie mogę. Natomiast przedmioty naprawdę łatwo jest spamiętać. Zamiast mnożenia zasad, które oddalą Orki od ich "kodeksowej" wersji, dajemy lekkostrawną przystawkę w postaci przedmiotów - dzięki temu zarówno grając na zasady BP, jak i potem na zasady ETC, albo po prostu na Limited, ludzie będą pamiętać, co ich armia może, ile ataków ma Black Ork itd.

Czy możecie podważyć logikę powyższego? Jeśli tak, zapraszam -może wymyślicie jakąś lepszą formułę zmian. Nigdy nie zamykam się na konstruktywną krytykę. Natomiast prawda jest taka, że:

1 - słabe armie można albo naprawić, albo pogodzić się z tym, że ich na turniejach zasadniczo nie ma
2 - naprawianie armii przy pomocy manipulacji slotami to jak naprawianie zegarka młotkiem. Dać OnG sloty jak HE - będziecie mieli armie w stylu 16 balist 4 doom divery. Po co to komu? Zabronić maszyn w tych slotach - nic się nie zmieni, ot zamiast jednego oddziału fanoli będzie jeden oddział boar boyzów czy co tam.

Wybraliśmy więc dodanie modyfikacji zasad w postaci przedmiotów magicznych.

Jeśli chodzi o pytanie "dokąd to zmierza", z przyjemnością na nie odpowiem:
- Pożądany poziom poweru armii "nowych" wyznaczają kodeksy Lizaków, DE i Skavenów niemodyfikowane (lub modyfikowane w minimalnym zakresie, by nie była możliwa gra rozpiskami w stylu regiment 50 szejdów z 4 assassinami "odporny na Warhammera").
- DoCh i VC będą lekko ścinane, by obniżyć je do tego poziomu. Skaveny na dwóch abominacjach są pod obserwacją.
- Wszystkim nowym armiom przysługuje ok. 3-miesięczny okres obserwacji przed dokonaniem cięć
- Armie z poziomu siły Bretonii, WoCh, WE czy Dwarfów nie będą na razie ruszane
- Obserwujemy przez dwa miesiące działanie zmian do OnG na turniejach. Jeśli zostanie to odebrane pozytywnie - wprowadzamy podobne rozwiązanie dla Ogrów.

Jeśli to nie brzmi rozsądnie, to wybierajcie innych sędziów.
Z taką argumentacją i z takimi założeniami jak najbardziej się zgadzam. Brzmi rozsądnie. W takim razie pozostaje siedzieć cicho i robić playtesty ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Barbarossa pisze:...

Dzękuję za rzeczowego posta.

Rok temu jak wprowadzaliscie BP to tylko się przyglądałem. Teraz poziom zmian jest o wiele większy, co spowodowało, ze musiałem się odezwać ;p

Na razie wielkich przegięć nie ma, lekki szok zmianami mija, ale przyjemnie jest przeczytać powody tak duzych zmian i skutki do jakich to ma prowadzić

Jeżeli pomysł się przyjmie to jasna sprawa, że powinniście podobną rzecz zrobić dla OK.

Najbardziej cieszę się jednak z deklaracji, że głupimi wishlistami nie będziecie się kierować (póki co przynajmniej ;)), ani nawet ich brać pod uwagę.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

W kazdym bądź razie panowie z LS będziecie musieli sobie teraz porazić z krzykami w stylu "O'n'G dostały, a moje poszkodowane WoCh nie może?"
A to nie problem. Akurat ja byłem (i dalej jestem) przeciwny jakimkolwiek balancing patchom, więc robię co mogę, by ograniczyć ich zakres :) I na pewno nie będę brał pod uwagę pisania jakichkolwiek nowych zasad do WE, Chaosu czy innych armii.
Na tym właśnie bym się najpierw skupił, a nie jechał po całości. Zmieniłbym koszt punktowy jednego Black Orca. Dodanie ataku do profilu powinno zrobić GW z nowym podręcznikiem.
Pewnie umknęła Ci wcześniejsza wypowiedź Barba - zdecydowaliśmy się dodać przedmioty, bo dużo łatwiej to ogarnąć, niż zmiany zasad. Nie mylą się później zasady gry, które pozostają generalnie nie zmienione. Przedmioty to chyba najprostszy sposób na wyrównywanie szans - wyszły w Albionie, wyszły dla DoW.
Czy to są tylko obcięcia dla mocniejszych armii jak to było w założeniach, gdy powstawał pomysł, czy nagle będziemy wydawać autorskie booki, ingerować dosyć mocno w zasady?
Jest za dużo mocnych armii, by przycinać je wszystkie. Ja osobiście mam nadzieję, że wkrótce BP ograniczy się do kilku bonusów dla orków i ogrów - łatwie jest podciągnąć dwie armie, niż przyciąć 6.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Na początku myślałem, ze wymyślanie nowych przedmiotów to błąd. Lecz teraz przyznam rację - dobry pomysł bo łatwiej zapamiętać zmiany, i jak przed bitwą przeciwnik pokazuje Ci rozpiskę to widzisz te przedmioty i pytasz o działanie (bądź jak shino uwzględni je w Army Builderze to będzie w ogóle super).

Trzymam tylko kciuki, że na ograch, orkach i DoW się skończy. Bo Bretka, WE, WoCh, Dwarfy dopakowania wcale nie potrzebują - potrafią nawiązać walkę z każdym, i być groźne.

Od siebie dodam tylko że w BP 1.6 moglibyście znieść połówki za czołgi. Ot ograniczenie armii empire, mimo iż empire ścinane być już nie musi (nie jest topowym potworkiem anymore - to po co ścinać...).
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

karlee pisze:
Od siebie dodam tylko że w BP 1.6 moglibyście znieść połówki za czołgi. Ot ograniczenie armii empire, mimo iż empire ścinane być już nie musi (nie jest topowym potworkiem anymore - to po co ścinać...).
Rzymek pokazuje ze jest, jesli gra ;)
znowu ta sama dyskusja co z VC, to ze ktos nie umie nimi grac tudziez zmienil armie ma swiadczyc o tym ze cos przestaje byc topowe...

@Barb, ladne wyjasnienia, mnie satysfakcjonuja


pzdr !!

Awatar użytkownika
Siweusz
Kretozord
Posty: 1884

Post autor: Siweusz »

thurion pisze:Rzymek pokazuje ze jest, jesli gra ;)
Karlee też, tylko się nie chwali. :wink:


Barb, możliwe, że taki post trzeba było napisać na wstępie. :wink:


Pozdro.

Zablokowany