![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Waywatchers, czyli ukochani strażnicy ścieżek. 24pkt za model - a więc dużo. Świetny BS i killing blow na krótkim zasięgu, czynią z nich bardzo niebezpieczną jednostkę. Jak wiemy można wystawić ich jak scoutów (czyli zawsze w terenie), lecz z możliwością ignorowania minimalnego zasięgu. Muszą oczywiście wciąż być niewidoczni dla rywala. Świetna rzecz, szczególnie że bardzo często udaje się, wcisnąć ich na tyły wroga. Od razu zagrożenie - jako jednostka podatna na psychologię potrafią uciec z terroru, co może wywrócić naszą strategię do góry nogami. Wystawia się ich zazwyczaj w szóstkach, czasem jednak i w 8kach czy nawet 10tkach. Są śmiertelnie groźni dla jazd i bohaterów przeciwnika. Równocześnie podatność na magię i wszelkie ataki w CC, sprawia że musimy obchodzić się z nimi niczym z jajkiem. Co istotne ostrzał potrafią przyjąć nieźle - jest dodatkowy -1 do strzelania do nich, co ze skirmishem daje bazowe -2, a to dopiero początek
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Świetny oddział, ale raczej dla lepszych niźli gorszych graczy. Nie mogą mieć sztandaru, ani muzyka. Używam ich w wielu rozpiskach, chociaż nie jest to dla mnie must have.
Najważniejsze statystyki: BS 5, S 3, T3, I 5, 2At, Ld8, brak save'ów.
Umiejętności: lethal shot - killing blow przy strzelaniu na krótki zasięg, forest stalkers - dodatkowy -1 do strzelania, i scout wraz z dodatkowymi zasadami.
Treeman - 285pts. Wiele można mówić o popularnym brokule. Świetne statystyki, dużo zdolności specjalnych, koszt adekwatny do ceny, lecz i słabe punkty - flammable, niegramotność, a więc niezbyt huraganowy move. Potrafi zdziałać dosłownie cuda, ale i zejść jak dziecko. W wielu rozpiskach blokowacz punktów, w innych sam rdzeń ataku. W opcji ancient jeszcze lepszy, chociaż niestety wykorzystuje slot lorda. Kiedyś rozpoczynałem od niego każdą rozpiskę, aż wreszcie zobaczyłem ile rzeczy mogę zmieścić, kiedy go wywalę. I dalej coś w tym jest. Co więcej "nowe" armie, a więc demony, DE czy Lizaki, są dla niego śmiertelnie groźne. Dodatkowo przeciw empire oraz krasiom powinien nie opuszczać swojego lasu.
Na niektórych rywali genialny, na innych taki sobie. U mnie obecnie nie pojawia się na stole, ale na małe punkty dojrzewam, aby do niego wracać.
Kluczowe statystyki: WS5, St6 T6, W6, I2, At5, Ld8, ASV 3+, WSV 5+.
Zasady specjalne: korzenie, czyli możliwość zadania autohitów z siłą 4 (5 jeśli rywal jest w lesie) o liczbie równej rzutowi artylerką. Nie musi w tym celu widzieć, co jest bardzo istotne. Stubborn, który w połączeniu z BSB potrafi zdziałać cuda. Treesing na bound spellu o PL 3. Terror, Flammable, Forest Spirit.
Great eagle - cóż, orzełek jak orzełek. Tani - 50pts. Świetnie wyciąga fanatyków, co przy śmierci turniejowych orków stało się średnio kluczowe. Nieźle odgina szarże, pożera maszynki. Jak to latacz. Spada od ostrzału, magii, CC...Można dzięki niemu namieszać, trzeba tylko to umieć.
Kluczowe statystyki: WS5, St4, T4, W3, I4, At2, Ld8. Brak save'a i zdolności specjalnych.
I na koniec drobna rada - używając wayów, pamiętajcie o antymagii oraz pamiętajcie, że nie zawsze trzeba wciskać ich na stronę wroga - czasem dobrze jest potrzymać ich w lesie na środku stołu. Wystawiając drzewo skuście się na opcję BSB Hail of doom arrow - przerzut stubborna na 8 jest naprawdę bezcenny.
Moje zestawienie:
2k+ ostatnio - dwa działka, niegdyś 1xWW, 1x Treeman.
Małe punkty - waywatchers, chociaż Treeman mocno w tym formacie może namieszać.
A w ostatnim odcinku zajmiemy się bohaterami.