Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)

Wood Elves

Moderator: Gremlin

Zablokowany
Awatar użytkownika
Helkar
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 113
Lokalizacja: Kluczbork/Wrocław

Re: Rozpiski WE

Post autor: Helkar »

Jak tak sie przygladam z boku to sie dziwie szczegolnie Kalesonerowi, gdyz Ty pierwszy tutaj mowiles o podawaniu rozp i wogole takich standardowych ktore juz ktos podal itp. a jak ktos pisze swoja moze nawet dziwna czy cos to zaraz leca teksty w stylu ze nic nie ugrasz, a jak padaja pomysly co by zmienic to te zmiany tak jakby robia z niej znow to standardowe podejscie.

Ja sobie gram swoimi rozpami, np. na 2350 gram tak jak Piotras na highbornie i na dowch treemanach bo mi sie strasznie podoba taka rozpa i cos sie od czasu do czasu wygra :).

Mi sie rozpa podoba i trzymam kciuki na masterze :).

Gremlin
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

To Ile osób jedzie z WE? Bo ja naprawde nie wiem czy jechac czy nie na ten KoHorteX, bo mam troche rzeczy w dupe ;/

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5355

Post autor: Tutajec »

to trochę pedolsko mięć wiele rzeczy w dupie ^^.

ja nie jadę i mogę coś pożyczyć tylko przekazanie tego może być trochę trudne

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Helkar pisze:Jak tak sie przygladam z boku to sie dziwie szczegolnie Kalesonerowi, gdyz Ty pierwszy tutaj mowiles o podawaniu rozp i wogole takich standardowych ktore juz ktos podal itp. a jak ktos pisze swoja moze nawet dziwna czy cos to zaraz leca teksty w stylu ze nic nie ugrasz, a jak padaja pomysly co by zmienic to te zmiany tak jakby robia z niej znow to standardowe podejscie. .
Dobrze powiedziane. Kaleson, zastanow sie nad swoja postawą. :)
Obrazek

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Bless i Helkar ogarnijcie się i nie prowokujcie mnie.
Ja nie piszę, że granie na wayach na małe punkty jest złe i nie narzucam nikomu jedynej słusznej rozpiski. Piszę tylko, że jeśli chce się grać na wayach to trzeba trochę w inną stronę kombinować. Chyba po to tutaj ludzie wrzucają rozpiski, żeby mogli miedzy innymi takich rzeczy się dowiedzieć. Jeśli ktoś chce grać na małym stole na wayach bez odginania i na 3DD plus 2DS to proszę bardzo. Zamiast pisać co sądzicie o moim stylu piszcie może wreszcie o rozpiskach. :]
EOT
Obrazek

Gremlin
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

Zamiast pisać co sądzicie o moim stylu piszcie może wreszcie o rozpiskach
Ciężko się czasem przyznać do błędu... anyway, powodzenia Kris w Bydgoszczy, mam nadzieje ze moje 6 WW spełni odpowiednio swoja role.

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2245
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

Dzisiaj zagrałem pierwszego playtesta na format Bazyliszka, oczywiście z bazyliszkami - łucznik, po stronie przeciwnika sexmaszyna.
Moim zdaniem "Polit" to chyba najlepszy wybór. Dużo mniej boimy się LT, czy nawet mocnej kawy. (zawsze to jeden model mniej)
Bardzo dobrze uzupełnia brak jednostek w WE, które mają za zadanie zabijac LT.
Grałem z Jasiem -> WoCH, wynik 10:10 z przewagą dla mnie o jakieś 230 pkt. Moja rozpa: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=25&t=20651 z tym, że bsb zamieniony na altera z hodą i hełmem.

Dzisiaj wyjątkowo magia działała dobrze. (Jasiu grał na czarodzieju na smoku, bsb - 1lvl, dyskowiec, 3x psy, 2x fasty, 2x6 najci, jedni warbanner drudzy bound i helka)
Na dużej miałem: 1,2,4,5 z beasta, a na małej 1,2 z Loren.
Dzięki bolcowi, klękaniu i łucznikowi smok i kawa nie mieli dużego pola do popisu.

Generalnie jestem zadowolony z rozpy.

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Helkar, Gremlin - dzięki za dobre słowo :mrgreen: Nie ma za co atakować Kalesonera, przecież on nie napisał - jesteś durniem, tylko podał sensowne argumenty merytoryczne przeciw mojemu pomysłowi i to jest ok. Może i jesteśmy kółkiem wzajemnej adoracji, ale to nie znaczy, że musimy się cały czas "lizać po ......" KMWTW :mrgreen:
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Za radą ksch względem motywu rewolucji technicznej w lesie Loren zapodaje pierwszy koncept rozpy z dwoma działkami ;P. W najbliższym czasie będę mógł sobie ją potestować na róznych monsterowych armiach ;P.

Rozpa na 2250:

Glamourweave Spellweaver - 4 lvl
- Elf Steed
- DS
- DS
- DS

Alter Noble
- Helm of the Hunt
- Stone of the Crystal Mere

Alter Noble
- Briarhearth
- Amaranthine Brooch

Alter Noble
- Oaken Armour

8 Dryads
8 Dryads

10 Glade Guards
10 Glade Guards
10 Glade Guards
10 Glade Guards lub 5 Glade Riders

6 Wild Riders
- War Banner

5 Wild Riders
5 Wild Riders
5 Wild Riders

Działo
Działo


Zasadniczo główny koncept moich rozpisek pozostaje, czyli trzon złożony z wildów i biegaczy, którzy są siłą ofensywną rozpiski wspartą łucznikami i działami, albo stają się kontrą w przypadku gry bardziej asekuracyjnej czy też defensywnej. Jednych łuczników zastanawiam się nad przerobieniem na 5 glade ridersow - daje to pewne dodatkowe możliwości ;P. W wersji ekstremalnie ofensywnej wszyscy glade guardsi zamieniają się na glade ridersów. Niestety do rozpisek złożonych na glade ridersach i wildach nie mam aż tyle jazdy.

Misza
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 168
Lokalizacja: Stare Babice

Post autor: Misza »

a gdzie zamierzasz trzymac maga? w wildach? no i po co mu 4lvl? tylko po to zeby byla wieksza szansa na IF ( albo miscast ;] )

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

maga można trzymać w lesie:)

co do levelu to się zgadzam - raczej niewiele da.

Sami glade ridersi nie daliby rady - gg świetnie strzelają i jest ich więcej - świetnie to działa z wildami którzy skupiają na sobie uwagę dzięki czemu ci pierwsi mogą dłużej działać - co jest kluczowe.

Co do bazyliszków to zastanawiam się nad Bretończykiem - 10 LD się może przydać - jakiegoś fasta/harpie weźmie, Do kanapki się nada. No i może udupić jakiegoś smoka(ściąć latanie w momencie kiedy nie będzie miał marszu dzięki czemu będę mógł uciec i działa będą mogły dłużej podziałać:)

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Misza pisze:a gdzie zamierzasz trzymac maga? w wildach? no i po co mu 4lvl? tylko po to zeby byla wieksza szansa na IF ( albo miscast ;] )
Maga zamierzam trzymać w wildach albo lesie. Nie lubię kupować magowi gwardie tancerzy. Przy moim typie rozpy znacznie lepiej nadają się wildzi, bo w razie konieczności mogą robić za gwardię i to znacznie mobilniejszą, jak również brać udział w ofensywie z resztą jednostek kiedy mag może spokojnie siedzieć w lesie. Najważniejsze, że mag zyskuje odporność na psychologię dzięki czemu kwestia gwardii traci nie co na znaczeniu, jak również jest wstanie się 2 razy szybciej przemieszczać od pieszego odpowiednika.

Natomiast jeśli chodzi o 4 lvl to masz rację - biorę go licząć na IF i popychaczkę. Dlaczego? Ano rzucając 5 koścmi z reguły rzucam ifke lub miscasta. Pierwszy miscast nie jest problemem bo mag ma 3 woundy, a strata tury magii nie boli. Zaś ifka zwłaszcza na popychaczce nieraz przechylała bitwę na moją korzyść. Stąd właśnie ten level. Abym miał mozliwość wykorzystać potencjał maga lorda.
Laik pisze:Sami glade ridersi nie daliby rady - gg świetnie strzelają i jest ich więcej -
A testowałeś rozpy na glade ridersach? ;P.

Gdybym miał tyle kawy napewno częściej bym korzystał z rozpisk z dużą ilością GR, którzy razem z wildami i biegaczami tworzą bardzo ciekawe combo. Wbrew pozorom rozpy na GR mają duży potencjał. Kwestia ogrania takiej rozpy i posiadania dużej liczbu modeli kawalerii ;P.

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Imho rozpa na 3-4 razy GR ma jedną wadę - strasznie plewne T3 + 6 asv czyni z tego oddzialu podatny cel nawet dla plewnych harpii czy furii... te 5 strzałow z s&s nawet nie uratuje dupy. Ale to tak abstrahując.

Co do zamysłu rozpy, jest całkiem spoko. Chyba najbardziej ofensywne WE, dużo 18" ruchu, podoba mi się :)
Tylko ja bym jednak zmienił 6stke wr z wb na golasów, zagrał na 1 dziale i wziął waywatcherów.
Kurde, gram teraz na 1 dziale i wystarcza. Jak wybuchnie to nie szkoda, a jak coś zabije to się zwraca i kosztuje mało pkt. ;)
Na 2 nie próbowałem, ale powodzenia. :)

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Piotras pisze:Imho rozpa na 3-4 razy GR ma jedną wadę - strasznie plewne T3 + 6 asv czyni z tego oddzialu podatny cel nawet dla plewnych harpii czy furii... te 5 strzałow z s&s nawet nie uratuje dupy. Ale to tak abstrahując.
To combo z GR jest dość specyficzne i ciężko o tym coś powiedzieć jak się tym nie grało. Ale combo chociaż specyficzne napewno jest do ogrania.
Piotras pisze:hyba najbardziej ofensywne WE, dużo 18" ruchu, podoba mi się
Dla mnie kwintesencją WE to 18 cali ruchu ;P. No i zawsze lubiłem grać WE bardzo ofensywnie i wchodzić do combatów od 2 tury lub nawet 1 jeśli przeciwnik wchodzi w zasięg szarży ;P.
Piotras pisze:Tylko ja bym jednak zmienił 6stke wr z wb na golasów
Przyzwyczaiłem się do posiadania jednych WR o charakterze oddziału "uderzeniowego". Jest to możliwe dzięki posiadaniu biegaczy. Zawsze min. jeden jest wstanie szarżować z tym oddziałem i wesprzeć wildów atakami o równej sile drzewca 4/5 ataków z S6 na WS 6/7. Poprostu posiadanie takiego oddziału daje nieco więcej możliwości niż gra bez niego. W pewnych sytuacjach jest bezcenny, a to jedyny sposób o zadbanie o static CR poza ethernalami. Nieraz zdarza się, że z tym oddziałem szarżuje więcej niż jeden biegacz. Static CR ma wtedy kluczowe znaczenie. Rozumiem, że przesadą mogłoby się wydawać wystawienie 4 oddziłów po 6 wildów z bannerami. No ale Piotras to takie straszne i nierozsądne i niegrywalne, że przynajmniej jeden oddział będzie z bannerem ;P. W końcu reszta to tanie golasy.
Piotras pisze:zagrał na 1 dziale i wziął waywatcherów.
Wziąłem dwa, bo chciałem wypróbować sposób ksch. Powiedzmy że po 10 bitwach będę mógł pi razy drzwi określić czy lepiej mieć 2 czy 1 działo. Kwestia "ogrania" a do ogrania potrzeba wielu bitew. Ale później jedno działko plus coś tam innego również będę testował.

Awatar użytkownika
olomaster
Pseudoklimaciarz
Posty: 32

Post autor: olomaster »

1 Treeman Ancient @ 375 Pts
Cluster of Radiants [25]
Annoyance of Netlings [25]

1 Treeman @ 285 Pts

1 Spellsinger @ 140 Pts
Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

1 Spellsinger @ 140 Pts
Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

5 Wild Riders @ 173 Pts
Spear; Light Armour; Standard; Musician
War Banner [25]

5 Elf Steed @ [0] Pts

5 Wild Riders @ 173 Pts
Spear; Light Armour; Standard; Musician
War Banner [25]

5 Elf Steed @ [0] Pts

4 Treekin @ 260 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow

8 Dryads @ 96 Pts

8 Dryads @ 96 Pts

8 Dryads @ 96 Pts

1 Noble @ 132 Pts
Light Armour; Battle Standard
Asyendi's Bane [10]
Hail of Doom Arrow [30]

7 Wardancers @ 126 Pts

Casting Pool: 4

Dispel Pool: 5

Models in Army: 60


Total Army Cost: 2212
??
Co dołożyć do 2250 ??

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5355

Post autor: Tutajec »

MUSISZ MIEĆ bsb

nie dość że masz 2 treemany to jeszcze treekiny. więc wywal jednego maga i daj bsbka najlepiej z hodą

Awatar użytkownika
olomaster
Pseudoklimaciarz
Posty: 32

Post autor: olomaster »

jest bsb...

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5355

Post autor: Tutajec »

a faktycznie szukam przy tych magach kurde nie ma go. co jest ?

a tu se siedzi koło driad i tancerzy. ^^

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

zastanawiałem się kiedyś nad taką pancerną wersją WE z treemenami i treekinami ale do tego przydałaby się jeszcze duża lidera - lord z 10LD - chodzi mi tu przede wszystkim o treekiny i driady - nagle(z BSB i 10LD) robią się z nich oddziały które sporo mogą wytrzymać

Awatar użytkownika
mati.pl
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mati.pl »

a nikt nie zauważył, że jest dwa razy war banner ? kolego jeden na armię może być :)
Obrazek

Zablokowany