Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny

Dogs of War

Moderator: esgaroth

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Re: Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny

Post autor: Fluffy »

Ciekawe, ale czy jest sens zabierania mu funkcji BSB? Czy mając jakieś dodatkowe umiejętności takie jak napisałem w pierwszym poście nie staje się on niepowtarzalny?
Co do funkcji BSB - mam tu mieszane uczucia. Po prostu nie chciałbym aby stał się zbyt potezny :) Postac dopiero weszłą na warsztat, przedstawiłem szkic, i trzeba go po prostu dopracowac.
Natomiast co do Twojego pomysłu - zwróc uwagę, że nie stoi on w żadnej sprzecznosci z moją propozycją. Jedyne co to kwestia doszlifowania szczegółów :wink:
Zgadzam się tez ze test paniki powinien zostac (mimo że to rozwiązanie ze skansenu) - po prostu dodaje armii kolorytu. Natomiast fajnie by było, gdyby Paymaster tez dodawał jakies fajne bonusy bez mozliwosci wykupywania bannerów. Przeciwny natomiast jestem budowaniu na nim wysokiego CR - DoW powinny byc armią do kombinowania, a nie kumulowania punktów w jednej uberjednostce :)
Wzoruję się tu troszkę na charakterze dexa TK pod tym względem.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Właśnie zachowując zasadę tej paniki po jego śmierci odpowiednio się go osłabia. Jednak trzeba go jakoś dopakować. IMO są właśnie dwie opcje:
1. Danie mu jakąś dodatkową zasadę - przerzuty jakiejś części psychologii
2. Danie mu możliwość wykupu jakichś specjalnych przedmiotów (only Paymaster) - tutaj jest miejsce dla Twojej propozycji.

Taka jest moja wizja 8)
Obrazek

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Tylko pamiętajcie - jeśli Paymaster ma wzbudzać panikę po jego śmierci, to niech nie będzie free fragiem, bo z ludzką LD to pół armii ucieka ;/

Co do Waszych pomysłów, moim zdaniem strzelaczom(kusznikom, lekkiej kawie i może nawet duellistom) podnieść BS do 4, bo n prawdę ciężko coś ustrzelić ;/

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

A, i jesdzcze jedno:

Co do zasady spoils of war - nie do konca się zgadzam ze powinna ona zniknąc. Natomiast powinna zostac zmodyfikowana.
W podstawowym armyliscie DoW jest sporo jednostek które "dublują" się jednostkami w innych rasach. Ponadto chciałbym, aby DoW z założenia zawierały w sobie miszmasz jednostek ludzkich, krasnoludzkich, ogrzych, co na pewno spowoduje ze ta armia będzie o wiele ciekawsza. A jednoczesnie uniknąc sytuiacji w której ktos wykupuje powiedzmy w corach samą kawalerię imperialną..
Dlatego wyrzuciłbym z DoW Ciężka kawalerię, jednostki ogrze, krasnoludzkie - odchudzic armię do kilku jednostek charakterystyczncyh dla DoW (piki, lekka kawaleria, halflingi, paymaster bodyguard, lekkie armatki,) natomiast pozostałe jednostki - krasnoludzkie, ogrze, imperialne dokupywac w ramach kontyngentu z herosem. Zostawi to bardzo duże mozliwosci budowy armii jednoczesnie ograniczając niesmaczne pornole (sama kawaleria, czy sami strzelcy, czy sami magowie). Jak wygląda w praktyce?
Na każde 1000 pkt 500 pkt kontyngent z wybranych armii, zachowując jej wszystkie zdolnosci specjalne (krasnoludzką nienawisc do O&G, zasadę detachmentu imperialnego, i podobne). Heros moze byc wyposazony w mundane'y i wierzchowce zgodne z własciwym armylistem. W armii na 2k znajdzie się ok 1000 pkt w jednostkach dajmy DoW, 500 w krasnoludzkich i 500 imperialnych. Każdy kontyngent opracowany indywidualnie, z własną strukturą (min 2 core, max 1 spec/rare, 1 hero), jednostkami i magic itemami. dlaczego 500 pkt? Akurat wejdzie typowa jednostka walczaca, typowa 10 strzelców i jakis bajer (maszyna, kawaleria) i heros. A jednoczesnie mamy pole do ciekwawszych kombinacji. Przykładowa budowa kontyngentu? Prosze bardzo:

Kontyngent Imperium:

Zasada specjalna: piechota może działać w detachmentach.

Core:
Swordsman
Halabarnicy
Handgunners
Ciężka kawaleria

Special:

Mortar
Lancknechts (dawny reiksguard z RH)

Rare:

War wagon

Heroes:

Kapitan
Mag

Przedmioty:

Sword of Swift Slaying: ASF. 25 pkt.
Sword of Justice: (przerzuty to hit) 50 pkt
Jade Amulet: Ward save 2+ na pierwszą ranę otrzymaną. One use only. 30 pkt
Banner of Shielding: +1 Asv for one round. One use only. 10 pkt.
Armour of Fate: Asv 5+, confers 5+ Ward save. 40 pkt.

Kontyngent Krasnoludzki

Zasada specjalna: Hate O&G, -1 to flee & pursue..

Core:

Clansmens
Quarellers
Long Beards (0-1)
(jedna jednostka quarellersów lub longbeardów ma mozliwosc upgradu do rangersów)

Special:

Bolt Throwers
Miners

Rare:

Flame Cannon

Heroes:

Inżynier (may also reroll FC artillery dice)
Thane

Przedmioty magiczne:

Runic Axe of Cleaving: +1 S +1 WS + 1 A.
Runic Hammer of Smiting: 1W becomes D3 W. 50 pkt.
Runic Armour of Granite: 4+ Asv. 10 pkt.
Runic Banner of Arcane Warding: MR (2). 30 pkt.
Runic Amulet of Brotherhood: Wielder can join Rangers and Miners unit. 20 pkt.

Funu masa, przegiec żadnych, ale DoW ugrywalnia. Do tego pula jednostek podstawowych DoW, pula przedmiotów podstawowych DoW i będzie grac.
Zaznaczam że wklejone kontyngenty to taki tez szkic na szybko (zwłąszcza jezeli chodzi o itemy) na pewno będa jakies wieksze/mniejsze zmiany. Do opracowania oczywiscie kontyngent Ogrzy, może jeszcze jakas inna rasa?

Druga sprawa: GW wyrzuciło z niektóych armylistów bardzo fajne jednostki (np imperialny War Wagon, czy Reiksguard). Wielu graczy posiada te modele, wiec dałbym im szansę ponownego ich użycia pod zmienionymi nazwami, np Lancknechts - charakterystyki Reiksguardu z RH. Podkreslam, że to moja fanaberia, ale mam nadzieje ze odzew będzie pozytywny :)

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 14 sty 2010, o 17:57 przez Fluffy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Rasti pisze:Tylko pamiętajcie - jeśli Paymaster ma wzbudzać panikę po jego śmierci, to niech nie będzie free fragiem, bo z ludzką LD to pół armii ucieka ;/

Co do Waszych pomysłów, moim zdaniem strzelaczom(kusznikom, lekkiej kawie i może nawet duellistom) podnieść BS do 4, bo n prawdę ciężko coś ustrzelić ;/
Nie zgadzam się. Żadni ludzcy strzelcy (poza herosami) nie mają BSa większego niż 3 i tak powinno pozostać.

A pomysł Flyffiego jakoś mi się nie podoba. Sorry man.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
ANtY
Kretozord
Posty: 1610
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: ANtY »

Kal_Torak pisze:Witam,

Aves trafił w samo sedno - trzeba się zastanowić czym mają być DoW. A tu mam pewną wizję ;P

Armia DoW jest z podstawy bardzo pojemna i dotyczy bardzo szerokiego spektrum jednostek i armii WFB. DoW to przede wszystkim najemnicy. Widać, że promowaną terenem dla DoW to Tilea. Aczkolwiek same DoW jako armia najemników dotyczy ludzi jako całości oraz niektórych innych ras. Osobiście skupiłbym się na wypromowaniu sił skladających się głównie z ludzi, ale nie tylko samej Tilei. Już piszę czemu.

Otóż armia DoW to świetny motyw na stworzenie Army Listu, który będzie dotyczył wszystkich sił ludzkich w Starym Świecie. Świetne rozwiązanie aby przyciągnąć i dać możliwość graczom na stworzenie armii w klimatach tileańskich, arabskich, norsmeńskich, barbarzyńskich itd. - innymi słowy koneserów i miłośników jakiegoś wybranego okresu historycznego i określonej armii nawiązującej do określonej armii historycznej. Do tego grywalne DoW przyciągnęłoby sflustrowanych i znudzonych graczy Imperium, którzy mają już dość gry na czołgach i szkole artylerii. W końcu DoW to nic innego jak 5-edycyjne Imperium. Podoba mi się w obecnym Army liście proste i ogólne nazewnictwo jednostek typu: Light Cavalery, Heavy Cavalery, Pikemen itd. Nazewnictwo tym samym nie sugeruje graczowi z jakiej nacji pochodzi dana jednostka - może być w zasadzie wszystkim. I tu właśnie dochodzimy do poruszonej kwestii armii "historycznych". Otóż autorzy WFB raczej w najbliższym czasie nie zdecydują się na wydanie takich armii jak Kislev, Arabia, Estalia, Norska itd.. Jednocześnie DoW może te armie reprezentować i po części już oficjalnie to robi chociażby regimentami RoR. Zatem może nie koniecznie skupiałbym się na fluffie Tileańskim oraz nazewnictwie tileańskim ale pozostawił dużo swobody w interpretacji z jakiej części świata pochodzą nasi najemnicy. Zatem gracz korzystając z figurek innych firm złożyć armie arabską, renesansową czy wczesnośredniowieczną albo mieszaną (klasyczne DoW). Ostatecznie nazwa Light cavalery może oznaczać lekką kawalerię arabską jak i estalisjką. Aby gracz mógł sobie złożyć armie w jakiś ciekawych klimatach poszerzyłbym listę podstawowego ekwipunku jakie mogą mieć jednostki. Nie jest to duża zmiana, ale pozwala się bawić koncepcją armii i klimatem samego AB. To o czym teraz piszę dotyczy zarówno graczy turniejowych jak i kolekcjonerów czy klimaciarzy. DoW ma bardzo duży potencjał, aby umożliwić miłośnikom pewnych klimatów i krain w WFB w uzbieraniu upragnionego kislevu czy arabii (włącznie ze wsparciem zasad i występujących tam jednostek). Zaś Imperialista być może będzie miał szansę zagrać takim Imperium jakie sobie od początku wyobrażał ;P,

To tyle jeśli chodzi o kierunek samego klimatu i konwencji DoW ;P.

Co do samych zmian. Dałbym sobie spokój z próbą pakowania zasad specjalnych do jednostek. Armie DoW zawsze widziałem jako bardzo uniwersalną armię wykorzystującą bardzo zróżnicowany i nieraz egzotyczny ekwipunek. I proponowałbym dodanie armii DoW zamiast zasad specjalnych trochę unikatowego ekwipunku jak osławione piki. Zabieg ten wyróżniałby nieco tą armie od innych.

Tutaj są moje propozycje dotyczące samych Corów. Całość oczywiście wzorowana na obecnych jednostkach:

PIKEMEN:
points/model: 6/7

Fighter M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
champion M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A2 LD7

Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon, Pike, Light armour

Options:
- Upgrade one Fighter to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Fighter to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Fighter to a Sergeant for +10 pts.
- Any unit may be equipped with Heavy armour (+1 pts/per model)
- A standard bearer may carry a magic standard worth up to 25 points.


SKIRMISHERS/LIGHT INFANTRY:
points/model: 5

Duelists/Skirmishers M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Champion M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I4 A2 LD7

Unit size: 8+
Equipment: Two hand weapons
Special Rules: Skirmish

Options:
- Upgrade one Skirmishers/Light Infantry to a musician for +4 pts.
- Upgrade one Skirmishers/Light Infantry to a Champion for +8 pts.
- Raplace two hand weapons witch a Pistol (+2 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Throwing Knives (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Javelins (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Shield (+1 pts/per model)
- The Champion may carry two pistols (+2 pts.)


SHOOTER:
points/model: 5

Shooter M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Marksman M4 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 LD7

Unit size: 10+
Equipment: Bow

Options:
- Upgrade one Shooter to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Shooter to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Shooter to a marksmen for +10 pts.
- Any unit may swap their Bow witch Crossbow for +2 pts.
- Any unit may swap their Bow witch Handgun for +3 pts.


LIGHT CAVALERY:
points/model: 10

Light Cavalery M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Champion M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A2 LD7
Warhorse M8 WS3 BS0 S3 T3 W1 I3 A1 LD6

Unit size: 5+
Mount: Warhorse
Equipment: Hand weapon
Special Rules: Fast Cavalry.

Options:
- Upgrade one Light Cavalery to a musician for +6 pts.
- Upgrade one Light Cavalery to a standard bearer for +12 pts.
- Upgrade one Light Cavalery to a Champion for +12 pts.
- Any unit may be equipped with Light armour (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with shield (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Spear (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with bow (+2 pts/per model)


HEAVY CAVALERY:
points/model: 18

Heavy Cavalery M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD8
Champion M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A2 LD8
Warhorse M8 WS3 BS0 S3 T3 W1 I3 A1 LD6

Unit size: 5+
Mount: Warhorse
Equipment: Hand weapon, Heavy Armour, Lance, Shield

Options:
- Upgrade one Heavy Cavalery to a musician for +7 pts.
- Upgrade one Heavy Cavalery to a standard bearer for +14 pts.
- Upgrade one Heavy Cavalery to a Champion for +14 pts.
- Any unit may be equipped with Barding for warhorse (+2 pts/per model)
- A standard bearer may carry a magic standard worth up to 50 points.

Natomiast miałbym kilka dodatkowych propozycji względem działania starych jak i nowych broni. Opcje te nie zostały uwzględnione w powyżej rozpisanych jendostkach. Są to pewne propozycje:

1. Buclers - ciekawa nazwa użyta przez GW w jendostce duealistów, tyle że działanie takie samo jak zwykłej tarczy. I tutaj mam pewną propozycję. Buclers to mała tarcza, którą można używać podczas walki dwoma brońmi, włącznie z zasadą H&S. Jednak tarcza ta nie zapewnia żadnej ochrony przeciwko atakom dystansowym. Działa jedynie podczas walki.

2. Pika - klasyczne zasady czyli działają tylko od frontu, biją 4 rzędy z ASF. Aby jednak rozwiązać problem z bonusem +1 do siły przeciw kawalerii proponuje skorzystać z pomysłu AB tilea.org i dopisać do zasady piki, że bonus +1 do siły otrzymuję się przeciw przeciwnikowi o US 2 lub więcej. Rozwiązuje to wszelkie kwestie sporne. Do rozważenia jest jeszcze druga opcja bonusu w starciu z modelami o US 2+ czyli otrzymanie zasady armour piercing.

3. Light Crossbow - bardzo ciekawa broń zaprezentowana dla lekkiej kawalerii w jednym z nieoficjalnych AB. Kusza z move and fire, tyle że z zasięgiem 18 cali i standardową siłą 4. Muszę przyznać, że byłaby to bardzo ciekawa opcja wyboru, która jednocześnie nadawałaby orginalności tej jednostce, tak jak to jest w przypadku pikinierów. Kosz wyposażenia równałby się 3 lub 4 punkty.

4. Light Javelins - oszczepy z rzemieniem, który przy rzucie wprawia oszczep w ruch obrotowy poprawiając zasięg i siłę. Opcja dla skirmisherów jako alterantywa dla pistoletów. 12 cali zasięgi z AP. Koszt 2 punkty.

5. Braganza (pawęż) - do wykupienia dla strzelców wyposazonych w kusze lub muszkiety. W tym wypadku opcja wykupienia lekkiej/cieżkiej zbroi również wchodzi w możliwość uzbrojenia.
Imho, to są bardzo dobre pomysły
Fluffy pisze:Pomijając koncerty życzen, chciałbym zaproponowac zasady dla Paymastera nad którymi pracuję.

Paymaster - startystyki prawdopodobnie takie jak obecnie,
Koszt (na pewno większy).
Nie będzie nadal mógł brac żadnego sztandaru magicznego!!
(Prawdopodobnie) nie będzie dawac przerzutu breaka w 12'' !!

Zasada specjalna: "Mieszek złota temu, kto.."
Paymaster taszczy ze soba skrzynię z pieniędzmi - dajmy na to będzie miał kilka markerów "złotych monet". Na starcie tury będzie mógł za te monety "mobilizowac" pobliskie jednostki do wzmozonego wysiłku, kupując jednej (?) wybanej jednostce (w 6''-12'') jeden z podanych bonusów.
Nie wiem jeszcze czy bedzie to stała ilosc, czy dokupywana, czy bedzie modyfikowana składem armii (tu cos troszke podobnie jak zasady punktów wiary dla Sisterków w 40K). Szczegóły in progress.

Przykładowe bonusy (na pewno nie aż tyle, i na pewno nie wyczerpuję wszystkich mozliwosci)
stubborn do konca fazy walki wręcz
odpornosc na psychologie do konca biezacej tury
+1 WS do konca bieżącej tury
Przerzut break testu
+1 CR
Ward "6-5" na unit
Odpornosc na panikę

I podobne.

"Koszty" bonusów" i ilosc markerów dzwigana rpzez paymastera do ustalenia, podobnie jak pełna lista "upgreadów" - tutaj zamiesciłem jedynie szkic postaci. Chciałem poznac Waszą opinię odnosnie takiej mechaniki działania tego "Nie-BSB". Chciałem żeby był unikalny i kompletnie różny od typowego "BSB" którego idea kompletnie mi tu nie pasuje. Co o tym myslicie?

Pozdrawiam
Może działałby na zasadach warshrine z tymi bonusami dla oddziałów

Awatar użytkownika
pelzak
Falubaz
Posty: 1195

Post autor: pelzak »

BS 3 jest standardem, tylko jakies super jednostki (sopeciale, rary) powinny miec wiecej niz 3 BS.
Moze niech smierc paymastera poza testem paniki calej armii niech daje calej armii hate?

Pozdrawiam
Pelzak
"Lepszy mały ale własny i z przodu, niż duży ale cudzy i z tyłu..."

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Co do BSa to mam zdanie takie jak Hobbit. Poza tym nie dublujmy oddziałów. W RoR mamy Marksmenów z BS 4.

Co do kontyngentów... Założenia fajne, ale praktyka inna. Mamy już armię z różnymi rasami. Takie kontyngenty będę tworzyć wiele pornoli i nie klimatycznych rozpisek. Nie wyobrażam sobie hammersów, graetswordów i tego typu elitarnych oddziałów w DoW.
Bazowałbym na tym co jest mamy ludzi, krasnali, ogrów, halflingi, elfy w RoR.
ANtY pisze: Może działałby na zasadach warshrine z tymi bonusami dla oddziałów
Bardzo ciekawa uwaga.
Obrazek

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Sorki za lekki offtop

polecam tę książkę miłośnikom DOW, zwłaszcza pikemanów, b. dobrze opisane funkcjonowanie wojsk najemnych przełomu XV/XVI w. z uwzględnieniem działań wojennych.
.... powodzenia przy próbach ulepszenia armii (sam nią parę razy zagrałem, jak jeszcze miałem imperium - moi ulubieńcy to marksmani z miragliano, akurat ich miałem figurki:).

ps.mam gdzieś ksero tej książki, na życzenie mógłbym spstrykać i wysłać mailem.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Co do kontyngentów... Założenia fajne, ale praktyka inna. Mamy już armię z różnymi rasami. Takie kontyngenty będę tworzyć wiele pornoli i nie klimatycznych rozpisek. Nie wyobrażam sobie hammersów, graetswordów i tego typu elitarnych oddziałów w DoW.
Nie do konca się zrozumielismy. Kontyngent nie daje graczom dostępu do pełnego armylistu, tylko takich trzech - czterech zamkniętych "minilistów" jakie dwa przykłady wkleiłem :) Gracz wybiera sobie jednostki do 500 pkt z podanego "minilistu". Stawiam browara jak z załączonych przykładów stworzysz przegięte kombo :)
Chodzi mi o zachowane zróżnicowanej antropologicznie :mrgreen: armii DoW przy jednoczesnym uniknięciu tworzenia nowych jednostek/itemów i kalkulowania ich kosztów punktowych.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 14 sty 2010, o 18:18 przez Fluffy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ANtY
Kretozord
Posty: 1610
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: ANtY »

Nijlor pisze:Sorki za lekki offtop

polecam książkę miłośnikom DOW, zwłaszcza pikemanów, b. dobrze opisane funkcjonowanie wojsk najemnych przełomu XV/XVI w. z uwzględnieniem działań wojennych.
.... powodzenia przy próbach ulepszenia armii (sam nią parę razy zagrałem, jak jeszcze miałem imperium - moi ulubieńcy to marksmani z miragliano, akurat ich miałem figurki:).

ps.mam gdzieś ksero tej książki, na życzenie mógłbym spstrykać i wysłać mailem.
No, zajebista książka, czytałem ją kilka razy

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Mówiąc szczerze to właśnie takich komplikujących życie rozwiązań chciałbym uniknąć.
Obrazek

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Tak, ale to ma jeszcze jeden plus: wbudowuje w armię pewne ograniczenia, żeby nie dało się wystawiac pornoli na 4 magach i hordzie kawalerii, czy podobnych. Mozn te jednostki zawrzec w zunifikowanym armyliscie, ale szczerze mowiac sądze ze opcja kontyngentów moze byc ciekawsza :)
No i unikamy tworzenia nowych itemów - czego boję się jak ognia.

Na razie i tak lepiej dopracowac zasady paymastera i podstawowych jednostek DoW a potem brac się za "ichnie" :)

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Nie chodzi o to, żeby graczowi uniemożliwić wystawienie 4 magów i hordy kawalerii. Chodzi o to, żeby inne rozwiązania były tak samo kuszące i grywalne.
A tworzenia nowych itemów i tak nie unikniemy.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
zbqj
Warzywo
Posty: 14

Post autor: zbqj »

Pikinier

pika to taki patyk który był dłuższy od lancy/kopi jazdy która na pikinierów szarżowała


prosta propozycja pikinier ma taką siłę ataku z jaka został zaszarżowany... Bretonia z lancami? siła 6, jakiś demon? siłą 8 proszę bardzo tylko pika ma first strike... czemu spytacie bo jedyna forma walki pika było wbicie jej w ziemie i czekanie na przeciwnika... w ataku max siła 3, miałem pikę w łapach i w 9 próbowaliśmy ustawić szyk... po godzinie poszliśmy na piwo...
aby uwzglednic szeregi proponuje
szereg pierwszy broniący się przed ciężka kawaleria z lancami broni się z siłą 6
drugi szereg siła 5
trzeci siła 4
a reszta siła 3
2011 Z-R-P
Space Wolves 9-0-0
Sister of Battle 0-1-0
Dogs of War 1-0-1
Chaos Warriors 0-1-0
Szwecja 0-0-1

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

Maly apel.

Zdaje sobie sprawe ze sa tu milosnicy histori itd

ale postarajmy sie nie starac odtwarzac zasadami realiow naszego swiata
to nie dziala, nie pasuje i komplikuje

Wazne w tworzeniu zasad jest pamietanie o
grywlanosci, czy to latwo pojac, latwo rozwiazac rzutami czy to latwo sie zapamietuje
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Starajmy się odtwarzać rzeczywistość, ale bez zbędnego komplikowania zasad. Nie wyobrażam sobie rzucania 4 razy za każdy szereg osobno.

Zasady piki powinny być tak napisane, żeby każda kawaleria bała się zaszarżować na nich od frontu, ale z drugiej strony nie mogą być niezwyciężone w walce. Bo 20 ataków nawet z S3 to b.dużo przeciwko standardowej piechocie. Zasadniczo do walki z pikinierami używano halabard, ale niespecjalnie można tutaj to odwzorować bez zbytniej komplikacji zasad.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

Halabarda tak jak predzej dunczyk slozyl do zbijania tarczy zeby kumpel obok mogl zabic kolesia.

Nie skupijamy sie na realiach swiata tylko na realiach batla.

Co oznacza ze zasady powinny byc spojne z podejsciem tworcow gry.
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Czy ja wiem tyle ataków wyprowadzają saurusy z włóczniami. Skaveny w odpowiedniej kombinacji wyprowadzają dużo więcej. Może pikinierzy powinni wyprowadzać impkaty w szarżujące jednostki których szybkość jest większa niż 6, tak w sam ram na kawę i monstery. Nie wiem jaki ma być ich ostateczny koszt punktowy, ale uważam że S5 i AP(-1) takich impaktów są w sam raz.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Hobbit pisze:Pika powinna też działać tylko w turze w której oddział jest zaszarżowany, bo spróbujcie wymachiwać 5 metrowym palem. Potem zmieniali by broń na miecze.
Kokesz już wspominał, że to by osłabiało zbytnio pikinierów. Nie warto. To piechota o ludzkich statystykach. Łatwo wystrzelać, nie jest też wcale ciężko się przebić. Gdyby było inaczej na stołach częściej widywalibyśmy włóczników HE, których zasady tworzą niejako pikę - tyle, że mają znacznie lepsze statystyki. W szarży pikinierzy owszem nie powinni mieć bonusu z +1 do siły przeciw jednostką z US 2+, ale napewno powinni zachować zasadę bicia z 4 rzędów (ew. przy szarży z trzech wzorem zasad włóczni).

Najważniejsze by pikinierzy byli tani i mieli specyzowany opis działania pik. Wtedy napewno będą grywalniejsi. Tej jednostki nie można "spierzyć" bo to ikona DoW ;P.

Dodatkowo grywalni pikinierzy to grywalna corowa rankowa piechota. Gracze Imperium oddaliby duszę, za to aby pikinierzy znaleźli się w AB do Imperium nawet kosztem wywalenia halabardników/spearmenów/swordsmenów ;P.
Fluffy pisze:Na każde 1000 pkt 500 pkt kontyngent z wybranych armii, zachowując jej wszystkie zdolnosci specjalne (krasnoludzką nienawisc do O&G, zasadę detachmentu imperialnego, i podobne).....
To ciekawa propozycja ale wymaga dużego wysiłku, aby ją odpowiednio ułożyć. Wielu graczy również jest sceptycznie nastawiona do tak radyklanych "ich zdaniem" posunięć i grzebaniu w armii DoW. Proponowalbym zająć się wyłącznie surowym army listem DoW - podstawowi herosi oraz podstawowe regimenty zaczynając od jednostek z core. Dopiero kiedy będzie już dobrze złożona i zbalansowana podstawowa lista możnaby pomyśleć nad innymi zasadami typu kontyngenty innych ras. Ale dopiero po zajęciu się podstawową sprawą. Gdyż złożenie podstawowego army listu DoW odpowie nad na pytanie: co jeszcze potrzebowałaby ta armia...
Aves pisze:Maly apel.Zdaje sobie sprawe ze sa tu milosnicy histori itdale postarajmy sie nie starac odtwarzac zasadami realiow naszego swiatato nie dziala, nie pasuje i komplikujeWazne w tworzeniu zasad jest pamietanie ogrywlanosci, czy to latwo pojac, latwo rozwiazac rzutami czy to latwo sie zapamietuje
Zgadzam się. Wystarczy, że DoW będzie można kolekcjonować w "sposób" klimatyczny czy też historyczny, sprzyjający tworzenie armii najemników złożonych z figurek arabskich wojowników, celtów z Albionu czy tileańśkiej (włoskiej) armii renesansu.
Fluffy pisze:Druga sprawa: GW wyrzuciło z niektóych armylistów bardzo fajne jednostki (np imperialny War Wagon, czy Reiksguard). Wielu graczy posiada te modele, wiec dałbym im szansę ponownego ich użycia pod zmienionymi nazwami, np Lancknechts - charakterystyki Reiksguardu z RH. Podkreslam, że to moja fanaberia, ale mam nadzieje ze odzew będzie pozytywny
Nad nowymi jednostkami powinniśmy się również zastanowić po złożeniu podstawowego army listu. War Wagon to świetny pomysł. Tylko, że na później. Lepiej ustalić nad jakimi sprawami pracujemy, tak aby wszystko było po kolei. Ja bym proponował przedstawić pomysły względem działania paymastra oraz kształtu jednostek corowych.

Jeśli zaś chodzi o Lancknechts. Nie ma potrzeby tworzyć nowych jendostek skoro takie już są. Lancknechtami równie dobrze mogą być dobrze znana jednostka paymaster bodyguards. Wystarczy, że damy tej jendotsce nieco szerszy ekwipunek do wyposażenia np. tarcze, ciężkie/lekkie zbroje, halabardy i dwuraki i już mamy w zależności od koncepcji gracza lancknechtów, reiksguards dzieki cięzkim zbrojom i tarczom, greaswordów dzięki dwurakom, gwardię sułtana, najlepszyzch wojowników jarla norsmeńskiego wyposażonych w dwuręczne topory itd...

Gdy pisałem o zwiększeniu ekwipunku podstawowego w jednostkach i ogólnym nazewnictwie myślałem właśnie o możliwości budowy armii DoW w różnych klimatach. Podam przykład na podstawie tego co już napisałem.

Zamiast skopiować nazwę: paymasters boduyguards niech jednostka ta nazywa się poprostu: "Guards", czyli Gwardia. Dajmy tej jendostce nieco szersze możliwości ekwipunku wraz z wbudowaną zasadą stubborn i mamy bardzo ciekawą jednostkę elitarnych żołnierzy, którzy w zalezności od koncpecji gracza może być gwardią wspomnianego sułtana/szejka arabskiego, jak również lancknechtami.

Dzięki temu możemy uniknąć wymyślania nowych jednostek, ale zawierać je już w istniejących.

Dlatego np. zamiast jednostki crossbowmen, celowo użyłem nazwy ogólnej "shooter", czyli strzelcy i dałem możliwość wyboru różnej broni strzeleckiej, czyli kuszy, łuku i muszkietów. W zasadzie nie pojawiła sie nowa jednostka, tylko ciekawsze możliwości jej wystawienia. Jeśli dodać do tej jendostki możliwość wystawienia pawęży dla kuszników i muszkietów wraz z opancerzeniem mamy już unikalną jednostkę strzelecką na miarę osławionych pikinierów. Dodatkowo zwiększają się możliwości samej armii DoW. Gdyż można zainwestować w tanie jak barszcz jednostki łuczników, jak i droższe wersje kuszników z unikalnym wyposażeniem. Trzy w Jednym ;P.

Kokesz pisze:Ciekawe zasady poszczególnych broni to też dobre rozwiązanie.Buclers - pomysł Kal Toraka jest IMO super. Daje pewne możliwości i sprawia, że ta tarcza na coś się przydaje.
Dokładnie ;P. Osobiście uważam, że armia DoW w odróżnieniu od innych armii i potowków GW nie powinna być armią nafaszerowaną zasadami specjalnymi, ale jak najszerszym asortymentem ekwipunku podstawowym i dużą liczbą ekwipunku unikalnego jak wspomniane puklerze (buclers) czy pawęże. Spełnia to założenia armii najemnych, które mają szeroki dostęp do każdej broni dzięki styczności z wszelkiej maści oddziałami z różnych stron świata. Ma to sens, gdyż wystarczy dać zwykłemu standardowemu "człowiekowi z hand weaponem" pikę i mamy już ultra ciekawą i klimatyczną jednostkę. Uważam, że nalezy to wykorzystać. Zaś samo GW oficjalnie stosuję tą zasadę (ale nie wykorzystuje jej efektywnie) przedstawiając lekkie działa zaprzeżone w konie, piki, pawęże i inne ciekawe rozwiązania. Trzeba je tylko ugrywalnić i nieco poszerzyć asortyment.

ODPOWIEDZ