Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny
Moderator: esgaroth
Re: Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny
Moim zdaniem jest ok. Mam nadzieję, że wydacie też ojczystą wersję językową ;P
@ANtY:
Takiemu jak Ty to już się nie dogodzi. Przecież zawsze znajdzie się jakiś PG co zrobi jakąś super przegiętą rozpę.
@ANtY:
Takiemu jak Ty to już się nie dogodzi. Przecież zawsze znajdzie się jakiś PG co zrobi jakąś super przegiętą rozpę.
- Deliberitus886
- Mudżahedin
- Posty: 262
Kokesz co do jednego oddziału Shooter .
To ja bym wywalił Handgun bo to robi z DoW takie małe imperium a tego należało by unikać łuki można dopuścić bo Tilea graniczy z Bretą i na granicy łucznicy pewnie łażą i się najmują jacyś banici .
Ale koszt bym im dał 7 i możliwość zamiany kuszy tylko na łuk to lepsze by było .
Reszta łacznie z Cież Kawą dobra tylko Vet dla kawy powinni być i specjal zajmować .
Fluffy po to jest ten temat iż możemy niektóre pomysły zweryfikować spojrzeć wspólnie na nie, co do duelisty to zazwyczaj morderca walczący w mieści asassyn skrytobójca który nie będzie lazł ustrojony jak stróż na boże ciało żeby go pierwszego siekneli . Dueliści mogli by być scoutami a właściwje powinni bo do zwiadu służą takie formacje jak oni mordercy bez skrupułów.
To ja bym wywalił Handgun bo to robi z DoW takie małe imperium a tego należało by unikać łuki można dopuścić bo Tilea graniczy z Bretą i na granicy łucznicy pewnie łażą i się najmują jacyś banici .
Ale koszt bym im dał 7 i możliwość zamiany kuszy tylko na łuk to lepsze by było .
Reszta łacznie z Cież Kawą dobra tylko Vet dla kawy powinni być i specjal zajmować .
Fluffy po to jest ten temat iż możemy niektóre pomysły zweryfikować spojrzeć wspólnie na nie, co do duelisty to zazwyczaj morderca walczący w mieści asassyn skrytobójca który nie będzie lazł ustrojony jak stróż na boże ciało żeby go pierwszego siekneli . Dueliści mogli by być scoutami a właściwje powinni bo do zwiadu służą takie formacje jak oni mordercy bez skrupułów.
Widzę Wszystko
Ma działać na wszystko co ma US 2+.Mac pisze:No chyba, że pika tak naprawdę ma działać z bonusami przeciwko wszystkiemu poza piechotą... no ale to już nie oddaje jej charakteru tak dobrze, jako broni anty-kawaleryjskiej.
Fakt może korcić ludzi do grania na rozpie made in Imperium.ANtY pisze:Jeśli działo będzie w specialach to rozpy będą wyglądały tak:4 armaty, miliard ciężkiej kawy (z corów, jeśli jeszcze będą mieli s4 to już w ogóle) + jakieś inne maszyny z rare (nie wiem co tam macie)no i 4 magów, bo na co komu bsb (w końcu kawie przydałoby się dać stubborna i immune to psychology, bo to pewna szarża)
Aczkolwiek w specach jakaś maszyna powinna być. Niekoniecznie działa. Chociażby bolec. DoW co do mazyn ma wlaściwie ciekawy asortyment. Coś się znajdzie.
Podstawowy army list DoW to nic innego jak stare 5-edycyjne imperium - te z ogrami, halfingami i krasnalami ;P. Handgun może się wydawać dość kontrowersyjny. Ale też nie można powiedzieć, że nie pasuje do DoW. Zwłaszcza, że w użyciu powszechnym mamy pistolety - a to późniejsza broń, nieco bardziej zaawansowana (nie wspominając o działach). Warto również wspomnieć o wykorzystaniu mobilnej artylerii. Zatem ciężko się czepiać, że mają problem z akceptacją i występowaniem broni palnej ;P.Deliberitus886 pisze:To ja bym wywalił Handgun bo to robi z DoW takie małe imperium a tego należało by unikać łuki można dopuścić bo Tilea graniczy z Bretą i na granicy łucznicy pewnie łażą i się najmują jacyś banici . Ale koszt bym im dał 7 i możliwość zamiany kuszy tylko na łuk to lepsze by było .
- Deliberitus886
- Mudżahedin
- Posty: 262
Kal_Torak Podstawowy army list DoW to nic innego jak stare 5-edycyjne imperium - te z ogrami, halfingami i krasnalami ;P. Handgun może się wydawać dość kontrowersyjny. Ale też nie można powiedzieć, że nie pasuje do DoW. Zwłaszcza, że w użyciu powszechnym mamy pistolety - a to późniejsza broń, nieco bardziej zaawansowana (nie wspominając o działach). Warto również wspomnieć o wykorzystaniu mobilnej artylerii. Zatem ciężko się czepiać, że mają problem z akceptacją i występowaniem broni palnej ;P.
Nie sądzę iż handgun powinno się wyeliminować w ogule,ale może dać go Krasią lub innej formacji doświadczonych strzelców . Przecież nikt rekrutą którzy nikogo jeszcze nie ubili ,nie da tak drogiej i skutecznej klamki. Mi chodziło tylko o ten konkretny oddział .
Widzę Wszystko
DUELISCI: to nie sa tak do konca pojedynkowicze, to sa luzne oddzialy majace nekac wroga, poza tym biore uwage ze armylist dogs of war moze byc uzywany do reprezentowania innych niszowych armii. Oszczepy moga byc alternatywa dla pistoletow, zeby nie mozna bylo brac obu, a wtedy mozna robic sobie amazonki, jakis tribali itd. Nie trzeba kupowac oszczepu.
Heavy calvary, w zamysle pistolet byl zamiast lancy, zeby wymienic 1 atak z S5 i save 2+ na 2 ataki z S4 i save 3+. To spowoduje ze cizka kawaleria bedzie slozyc do czegos innego niz normanie, a przynajmniej kava z pistoletami. (pomysl jest z polskiej husari ktora walczyla koncerzami w tloku i kazdy mial 1-2 pistolety.
Korowej kawalerii tez dac ograniczenie ze sztandarami do jednego oddzialu zeby pornoli nie dalo sie przepakowywac.
Shooterzy, kusze luki i handguny pasuja, proch jest w miare popularny, a corowy oddzial to nie rekroci.
Co do dziala w specialach, niech bedzie lekkie, jak w 6 ed, S7 i D3 woundy, ale z konikiem jak galoper gun ale niech wtedy ma mozliwosc zrobienia Grapeshota, zamiast normalnego strzalu. TYlko grapeshot tez bedzie malokalibrowy.
Lekka kawa z wlasnymi kuszami jest fajna, klimatyczny pomysl i nie jest to dublowanie oddzialu z innej armii.
Jako ze pomysl powoli krzepnie moze zastanowimy sie nad halfingami?
Forester, scout, skirmish, Luki tylko bez innych zasad a ze statami jakimi maja halfingi to one powinny kosztowac 4-5 punkotw za model, nie wiecej bo luki nie maja sily przebicia, przecietny zasieg itd.
Moze dac im jakis "small" ze trodniej do nich sie strzela?
Ah i cos mi przyszlo do glowy, jako ze kiedys gralem w War'a
Renown: ksywka, przydomek, tytul, whateverio, ale cos co wyroznia herosa DoW ze wzgledu na to z czego jest znany, to moze dawac mu konkretne bonusy.
Wiekszy zasieg Ld generala juz wczesniej podawany.
Strategos: mozna przestawic jeden oddzial o 6" przed rozpoczeciem bitwy.(cwaniaczek chodil do szkoly a w obozie gra w dziwne gre "sha-hy")
Haunted: ItP + stupidity (tuz po tym jak jego odzial przezuly ghoule zgubil sie w drakwaldzie na 3 dni, jak wrocil to nigdy nie drgenala mu nawet brew, tylko czasem swiruje na widok motylkow)
Two Face: Zabity podczas bitwy nie daje przeciwnikowi VP, nie moze byc brane przez generala (no wiec ogloszyli gnoja, i juz ostrzyli pal a tu przyjezdza sluga jasnie pana i kaze go puscic, ale zabicia Hansa to mu nie daruje)
Brave: +1 Ld ale bochater ani oddial ktorym dowodzi nie moze deklarowac flee w reakcji na szarze, jezeli jest generalem to zaden oddzial w zasiegu 12" nie moze deklarowac flee w reakcji na szarze.
Jinx: Dziala na kazdy model w kontakcie (ale nie odzial, jedynie indywidualne modele) kazdy rzut ktory konczy sie naturalna 6 liczy sie jak 1. (mowie ci on przynosi pecha, nigdy nie stoj kolo niego w lini, nevah!)
Heavy calvary, w zamysle pistolet byl zamiast lancy, zeby wymienic 1 atak z S5 i save 2+ na 2 ataki z S4 i save 3+. To spowoduje ze cizka kawaleria bedzie slozyc do czegos innego niz normanie, a przynajmniej kava z pistoletami. (pomysl jest z polskiej husari ktora walczyla koncerzami w tloku i kazdy mial 1-2 pistolety.
Korowej kawalerii tez dac ograniczenie ze sztandarami do jednego oddzialu zeby pornoli nie dalo sie przepakowywac.
Shooterzy, kusze luki i handguny pasuja, proch jest w miare popularny, a corowy oddzial to nie rekroci.
Co do dziala w specialach, niech bedzie lekkie, jak w 6 ed, S7 i D3 woundy, ale z konikiem jak galoper gun ale niech wtedy ma mozliwosc zrobienia Grapeshota, zamiast normalnego strzalu. TYlko grapeshot tez bedzie malokalibrowy.
Lekka kawa z wlasnymi kuszami jest fajna, klimatyczny pomysl i nie jest to dublowanie oddzialu z innej armii.
Jako ze pomysl powoli krzepnie moze zastanowimy sie nad halfingami?
Forester, scout, skirmish, Luki tylko bez innych zasad a ze statami jakimi maja halfingi to one powinny kosztowac 4-5 punkotw za model, nie wiecej bo luki nie maja sily przebicia, przecietny zasieg itd.
Moze dac im jakis "small" ze trodniej do nich sie strzela?
Ah i cos mi przyszlo do glowy, jako ze kiedys gralem w War'a
Renown: ksywka, przydomek, tytul, whateverio, ale cos co wyroznia herosa DoW ze wzgledu na to z czego jest znany, to moze dawac mu konkretne bonusy.
Wiekszy zasieg Ld generala juz wczesniej podawany.
Strategos: mozna przestawic jeden oddzial o 6" przed rozpoczeciem bitwy.(cwaniaczek chodil do szkoly a w obozie gra w dziwne gre "sha-hy")
Haunted: ItP + stupidity (tuz po tym jak jego odzial przezuly ghoule zgubil sie w drakwaldzie na 3 dni, jak wrocil to nigdy nie drgenala mu nawet brew, tylko czasem swiruje na widok motylkow)
Two Face: Zabity podczas bitwy nie daje przeciwnikowi VP, nie moze byc brane przez generala (no wiec ogloszyli gnoja, i juz ostrzyli pal a tu przyjezdza sluga jasnie pana i kaze go puscic, ale zabicia Hansa to mu nie daruje)
Brave: +1 Ld ale bochater ani oddial ktorym dowodzi nie moze deklarowac flee w reakcji na szarze, jezeli jest generalem to zaden oddzial w zasiegu 12" nie moze deklarowac flee w reakcji na szarze.
Jinx: Dziala na kazdy model w kontakcie (ale nie odzial, jedynie indywidualne modele) kazdy rzut ktory konczy sie naturalna 6 liczy sie jak 1. (mowie ci on przynosi pecha, nigdy nie stoj kolo niego w lini, nevah!)
Shaman says:
-There is no evil spirits, but some just not like you.
-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.
-There is no evil spirits, but some just not like you.
-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.
Tak, wiem, każdy model na stole łącznie z skirmishem ma byc mordercą.co do duelisty to zazwyczaj morderca walczący w mieści asassyn skrytobójca który nie będzie lazł ustrojony jak stróż na boże ciało żeby go pierwszego siekneli . Dueliści mogli by być scoutami a właściwje powinni bo do zwiadu służą takie formacje jak oni mordercy bez skrupułów.
Owszem, kazdy przerzuca się poyysłami jaka dana jednostka ma byc, ale nikt nie potrafi powiedziec czym ma się charakteryzowac DoW jako armia. Podręcznika jak praktyka pokazuje nie pisze się w burzy mózgów, sądze raczej ze każda osoba z wizją powinna stworzyc zamknięty armylist, który bedzie mozna ocenic jako armie, a nie poszczególne jednostki osobno. I albo sie spodoba albo nie. Inaczej jednostki będą odstawac od siebie poziomem, na stołach (o ile taka lista rpzejdzie) bedzie królowac jeden - dwa typy unitów i powstanie kolejna wtórna i mało ciekawa armia.Fluffy po to jest ten temat iż możemy niektóre pomysły zweryfikować spojrzeć wspólnie na nie,
Mamy okazje pisac podrecznik, to zróbmy go porządnie.
takie podejscie zmniejsza szanse na powstanie czegokolwiek sensownegosądze raczej ze każda osoba z wizją powinna stworzyc zamknięty armylist, który bedzie mozna ocenic jako armie, a nie poszczególne jednostki osobno. I albo sie spodoba albo nie.
Pisze sie, jak w wypadku kazdego projektu jezeli sa jakies problemy to sie uzywa brainstormingu.Podręcznika jak praktyka pokazuje nie pisze się w burzy mózgów
Czy zdajesz sobie sprawe ze pomimo ze omawiamy rozne oddzialy osobno nikt nie zapomina o calosci, ja podsuwajac taki tryb pracy biore pod uwage sprezenie zwrotne, po tym jak cos sie zrobi to to nie jest mor beton tylko zajmujemy sie nieco wieksza czescia jednoczesnie korygujac poprzednie w razie potrzeby.
Tylko ze kiedy mysli sie o jednej zmiennej inne traktujesz jako stale.
Shaman says:
-There is no evil spirits, but some just not like you.
-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.
-There is no evil spirits, but some just not like you.
-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.
I Aves i Fluffy mają rację ;P
Bardzo ważne, aby zainteresowane osoby DoW pisały AL w całości, same lub z wybranymi osobami i efekt swojej pracy mogły zaprezentować i porównać względem innych AL.
Z drugiej strony w niczym nie szkodzi, aby na forum gracze mogli również mniej lub bardziej luźne pomysły, osoby z ciekawym pomysłem mogły go zaprezentować, jak również nic nie szkodzi aby grupa forumowiczów prezentowały swoje pomysły i je wspólne korygowała - jak w przypadku każdego "projektu" z użyciem "brainsstormingu", jak pisał Aves.
Innymi słowy im więcej pomysłów zostanie zaprezentowane, tym ma się więcej możliwości skorzystania z nich. Trzeba pamiętać, że są przypadki, w których ktoś nawet zupełnie nie związany z armią DoW może rzucić jakiś bardzo ciekawy pomysł dotyczący okeślonego aspektu.
To co jest natomiast bezwarunkowo potrzebne to osoba/osoby które napiszą porządnego pdf'a i zbierze w sensowną całość (z odsiewem oczywiście) i zaprezemtuje w pdfie. Sam pdf oczywiście powinien stać na poziomie ChD, który sam bardzo przypomina orginalny AB by GW. Nie wspominając o osobie, która bez większych wpadek fluff i zasady napisze po angielsku - wiadomo aby na wstępie zasady były klarowne, a nie pełne dziur i niejasności. GW ma jak wiadomo miało z tym i ma nieraz duże problemy ;P.
Reasumując każda forma pracy nad projektem jest dobra jeśli doprowadzi do odpowiedniego końcowego zakończenia. Do tego zaś potrzeba jest tak napawdę jedna zapalona osoba, która będzie miała chęci i cierpliwość by to doprowadzić do końca.
Chyba, że rezygnujemy z tej możliwości (a daje ona odpowiedni dostęp do ekwipunku) na rzecz konkretnego klimatu np. Tilei/Estalii.
Obie wersje mają swoje plusy.
Oczywiście dla podstawowych halfingów nasuwa się aż lub jedynie wspomniany przez ciebie skirmish i ew. scaut (wbudowany lub wykupowany). Tyle, że wtym wypadku wejdą w kompetencje lumpinom ;P.
Jeśli norsmenów i halfingów zachowujemy w postaci GW to jedyne co im potrzeba to odpowiednio wyważony koszt punktowy FCG i niższy koszt norsmenów, który już został zaprezentowany z kokesza (bodaj 5 punktów z bazy).
Gwardia jest czynnikiem "spornym" - bo tutaj ciężej ich wyważyć tak aby byli grywalni i nie skończyli jak co poniektóre gwardie w innych AB.
Hot poty oczywiście dla na slot.
Zaś pomysł z lekkim działem zaprzężonym w konie w specach jest bardzo ciekawy.
Wględem slotów maszyn wolalbym się odnieść może kiedy będą zebrane wszystkie propozycje maszyn wojennych z możliwym uzyciem w AB DoW.
Przykładowe maszyny to:
- Hot Pot
- Cannon
- Bolt Thrower
- Galloper Gun
- Goblin Hewer
- Espringal
Espringal to mój osobisty faworyt. Pomysł z jednego z nieoficlanych AB DoW bardzo przypadł mi do gustu. Czyli takie mini bolt throwery w jednostce 1-5 (albo 1-3) za 25 punktów sztuka, formacja w skirmishu na podstawkach 50x50 z dwoma obsługantami, z zasadami: 36 cali zasięgu, sila 5, zadaje 1 wounds bez sejwa. To surowy przykład, który można zmodyfikować, ale sama koncepcja jest genialna ;P.
W każdym bądź razie docelowo rodzajów maszyn jest sporo. I oczywiste, że wszystkie nie powinny być w rarach.
Bardzo ważne, aby zainteresowane osoby DoW pisały AL w całości, same lub z wybranymi osobami i efekt swojej pracy mogły zaprezentować i porównać względem innych AL.
Z drugiej strony w niczym nie szkodzi, aby na forum gracze mogli również mniej lub bardziej luźne pomysły, osoby z ciekawym pomysłem mogły go zaprezentować, jak również nic nie szkodzi aby grupa forumowiczów prezentowały swoje pomysły i je wspólne korygowała - jak w przypadku każdego "projektu" z użyciem "brainsstormingu", jak pisał Aves.
Innymi słowy im więcej pomysłów zostanie zaprezentowane, tym ma się więcej możliwości skorzystania z nich. Trzeba pamiętać, że są przypadki, w których ktoś nawet zupełnie nie związany z armią DoW może rzucić jakiś bardzo ciekawy pomysł dotyczący okeślonego aspektu.
To co jest natomiast bezwarunkowo potrzebne to osoba/osoby które napiszą porządnego pdf'a i zbierze w sensowną całość (z odsiewem oczywiście) i zaprezemtuje w pdfie. Sam pdf oczywiście powinien stać na poziomie ChD, który sam bardzo przypomina orginalny AB by GW. Nie wspominając o osobie, która bez większych wpadek fluff i zasady napisze po angielsku - wiadomo aby na wstępie zasady były klarowne, a nie pełne dziur i niejasności. GW ma jak wiadomo miało z tym i ma nieraz duże problemy ;P.
Reasumując każda forma pracy nad projektem jest dobra jeśli doprowadzi do odpowiedniego końcowego zakończenia. Do tego zaś potrzeba jest tak napawdę jedna zapalona osoba, która będzie miała chęci i cierpliwość by to doprowadzić do końca.
Jak pisał Aves chodziło o to, aby gracz DoW mógł odzwierciedlić swoją armię w różnych koncepcjach dotyczących świata WFB - a zatem arabii, norska/albion (barbarzyńcy, wikingowie, celtowie), Tilea/Estalia. Docelowym rejonem jest oczywiście kontynent Starego Świata i jego najbliższe okolice. DoW jako armia umożliwia skorzystanie z olbrzymeiej bazy figurek różnych firm z różnych okresów historycznych. Stąd docelowo hiszpański szlachcic ma biegać z rapierem i lewakiem z pistoletem za pasem, a z oszczepem i tarczą może biec norsmeński wojownik czy albioński oszczepnik - w zależności od wizji gracza.Fluffy pisze:Po drugie, juz widze duelistę - takiego hiszpańskiego ubogiego szlachcica - zwadźcę, w koronkach i z krezą wokół szyi przedzierjącego się przez krzaki z oszczepami a'la indianie południowoamerykanscy, rzucanymi gwiazdkami prosto z nipponu i rapierem pod pachą (prawdziwi estalijscy zwadźcy, nie ma co) Brawo.
Chyba, że rezygnujemy z tej możliwości (a daje ona odpowiedni dostęp do ekwipunku) na rzecz konkretnego klimatu np. Tilei/Estalii.
Obie wersje mają swoje plusy.
Skoro ma to doprowadzać do pornoli - dobra to zedytowałem na jeden do 50.Aves pisze:Korowej kawalerii tez dac ograniczenie ze sztandarami do jednego oddzialu zeby pornoli nie dalo sie przepakowywac.
To zależy od Lumpinów z RoR. Innymi słowy od relacji tych dwóch oddziałów między sobą ;P. Ważne by się nie kłóciły.Aves pisze:Jako ze pomysl powoli krzepnie moze zastanowimy sie nad halfingami?
Forester, scout, skirmish, Luki tylko bez innych zasad a ze statami jakimi maja halfingi to one powinny kosztowac 4-5 punkotw za model, nie wiecej bo luki nie maja sily przebicia, przecietny zasieg itd.
Moze dac im jakis "small" ze trodniej do nich sie strzela?
Oczywiście dla podstawowych halfingów nasuwa się aż lub jedynie wspomniany przez ciebie skirmish i ew. scaut (wbudowany lub wykupowany). Tyle, że wtym wypadku wejdą w kompetencje lumpinom ;P.
Jeśli norsmenów i halfingów zachowujemy w postaci GW to jedyne co im potrzeba to odpowiednio wyważony koszt punktowy FCG i niższy koszt norsmenów, który już został zaprezentowany z kokesza (bodaj 5 punktów z bazy).
Gwardia jest czynnikiem "spornym" - bo tutaj ciężej ich wyważyć tak aby byli grywalni i nie skończyli jak co poniektóre gwardie w innych AB.
Hot poty oczywiście dla na slot.
Zaś pomysł z lekkim działem zaprzężonym w konie w specach jest bardzo ciekawy.
Wględem slotów maszyn wolalbym się odnieść może kiedy będą zebrane wszystkie propozycje maszyn wojennych z możliwym uzyciem w AB DoW.
Przykładowe maszyny to:
- Hot Pot
- Cannon
- Bolt Thrower
- Galloper Gun
- Goblin Hewer
- Espringal
Espringal to mój osobisty faworyt. Pomysł z jednego z nieoficlanych AB DoW bardzo przypadł mi do gustu. Czyli takie mini bolt throwery w jednostce 1-5 (albo 1-3) za 25 punktów sztuka, formacja w skirmishu na podstawkach 50x50 z dwoma obsługantami, z zasadami: 36 cali zasięgu, sila 5, zadaje 1 wounds bez sejwa. To surowy przykład, który można zmodyfikować, ale sama koncepcja jest genialna ;P.
W każdym bądź razie docelowo rodzajów maszyn jest sporo. I oczywiste, że wszystkie nie powinny być w rarach.
Co do braku charakteru, myśli przewodniej czy też ogólnej zasady armii, o której wspomniał Fluffy.
Myślę, że DoW to armia nie powtarzalna ze względu na mieszankę różnych ras. I to już jest jej pewną "zasadą specjalną". Ja sam także myślę nad jakąś ciekawą zasadą ogólną, ale nie jest łatwo coś ciekawego znaleźć. ASF na całej armii już jest, hate też, brak kar za ruch przy strzelaniu też, detachmenty także są. Dal tak zróżnicowanej rasowo armii trudno jest wymyślić coś oryginalnego, a zarazem nie przegiętego i przydatnego.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to możliwość posiadania nieludzkiego bohatera.
Co do samego procesu tworzenia listy armii... W sumie uważam, że najlepiej byłoby, gdyby kilka osób zainteresowanych spotkało się twarzą w twarz i zajęło się pisanie AL. Jednakże jest to mało prawdopodobne. Pisanie podręczników przy użyciu forum, jest trudne, co pokazuje chociażby próba napisania AS Imperium. Wszystko zależy jednak od ludzi.
A teraz co do reszty...
Duellists - ja bym ich zostawił z dodatkową bronią, buclers, nożami do rzucania (tu ktoś może sobie skonwertować je na oszczepy) i pistoletami. Opcja oszczepów jakoś mi nie pasuje, ale jak już wspomniałem jestem konserwatystą Wykupieniu skautów jestem przeciwny. Mamy Mengili w RoRach jako skautów, a do tego myślę, że Lumpin z kolegami powinien też mieć tą zasadę i na tym poprzestańmy.
Lekka kusza - taż mam mieszane uczucia - daje o sobie znać konserwatyzm - chociaż Birdmeni już ją mają, więc może chyba zostać.
Troche mi nie pasuje to, że zajmujemy się pikinierami, kusznikami, duellistsami itp. w jakby nie zauważając w podstawowym army liście ogrów, krasi czy halflingów.
Co do halflingów... Aves: trzy zasady specjalne i 4-5 p. za model... nie przesadzajmy. Uważam, że teraz halflingi nie są takie złe. Można zmniejszyć koszt do 5 p. (nie mniej) i zostawić im opcję wymiany luku na włócznie, LA i tarczę. Trzeba zdjąć tylko ograniczenie 0-1. Skirmish, forester mają Lumpin i spółka. Dajmy im jeszcze scaut (jak w AL Tilea.net) i będzie OK.
Myślę, że DoW to armia nie powtarzalna ze względu na mieszankę różnych ras. I to już jest jej pewną "zasadą specjalną". Ja sam także myślę nad jakąś ciekawą zasadą ogólną, ale nie jest łatwo coś ciekawego znaleźć. ASF na całej armii już jest, hate też, brak kar za ruch przy strzelaniu też, detachmenty także są. Dal tak zróżnicowanej rasowo armii trudno jest wymyślić coś oryginalnego, a zarazem nie przegiętego i przydatnego.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to możliwość posiadania nieludzkiego bohatera.
Co do samego procesu tworzenia listy armii... W sumie uważam, że najlepiej byłoby, gdyby kilka osób zainteresowanych spotkało się twarzą w twarz i zajęło się pisanie AL. Jednakże jest to mało prawdopodobne. Pisanie podręczników przy użyciu forum, jest trudne, co pokazuje chociażby próba napisania AS Imperium. Wszystko zależy jednak od ludzi.
A teraz co do reszty...
Duellists - ja bym ich zostawił z dodatkową bronią, buclers, nożami do rzucania (tu ktoś może sobie skonwertować je na oszczepy) i pistoletami. Opcja oszczepów jakoś mi nie pasuje, ale jak już wspomniałem jestem konserwatystą Wykupieniu skautów jestem przeciwny. Mamy Mengili w RoRach jako skautów, a do tego myślę, że Lumpin z kolegami powinien też mieć tą zasadę i na tym poprzestańmy.
Lekka kusza - taż mam mieszane uczucia - daje o sobie znać konserwatyzm - chociaż Birdmeni już ją mają, więc może chyba zostać.
Troche mi nie pasuje to, że zajmujemy się pikinierami, kusznikami, duellistsami itp. w jakby nie zauważając w podstawowym army liście ogrów, krasi czy halflingów.
Ja osobiście obawiam się dział w specjalach. Patrząc na dzisiejsze reali turniejowe to groźba 3-4 dział, kawy, magów i może mengili jest IMO bardzo prawdopodobna. Jednocześnie będę sprzeciwiać dublowaniu Bronzo Galoper Gun. Jesli ktoś chce mieć takie mobilne działo w specjalach, to może pomyślmy o przeniesieniu w RoRach Galoper Gunu właśnie do specjalów.Aves pisze:Co do dziala w specialach, niech bedzie lekkie, jak w 6 ed, S7 i D3 woundy, ale z konikiem jak galoper gun ale niech wtedy ma mozliwosc zrobienia Grapeshota, zamiast normalnego strzalu. TYlko grapeshot tez bedzie malokalibrowy.
...moze zastanowimy sie nad halfingami?
Forester, scout, skirmish, Luki tylko bez innych zasad a ze statami jakimi maja halfingi to one powinny kosztowac 4-5 punkotw za model, nie wiecej bo luki nie maja sily przebicia, przecietny zasieg itd.
Moze dac im jakis "small" ze trodniej do nich sie strzela?
Co do halflingów... Aves: trzy zasady specjalne i 4-5 p. za model... nie przesadzajmy. Uważam, że teraz halflingi nie są takie złe. Można zmniejszyć koszt do 5 p. (nie mniej) i zostawić im opcję wymiany luku na włócznie, LA i tarczę. Trzeba zdjąć tylko ograniczenie 0-1. Skirmish, forester mają Lumpin i spółka. Dajmy im jeszcze scaut (jak w AL Tilea.net) i będzie OK.
Pomysł na przydomki nie jest nowy. GW też już kiedyś to wprowadziło. Chyba w pierwszym poście o tym wspomniałem. Wydaje mi się, że nie trzeba dawać takich "ujemnych zasad". Tzn. jak +1 do LD, to tylko to. Po prostu taki przydomek powinien kosztować odpowiednio dużo. Takie dodatkowe, wykupywane przydomki są i w AL Tilea.net i AL Oriona - linki w pierwszym poście. Były też w PDF z Mercenary Generals, stworzonym przez GW, na zasady chyba 6 ed.Aves pisze: Ah i cos mi przyszlo do glowy, jako ze kiedys gralem w War'a
Renown: ksywka, przydomek, tytul, whateverio, ale cos co wyroznia herosa DoW ze wzgledu na to z czego jest znany, to moze dawac mu konkretne bonusy.
Wiekszy zasieg Ld generala juz wczesniej podawany.
Strategos: mozna przestawic jeden oddzial o 6" przed rozpoczeciem bitwy.(cwaniaczek chodil do szkoly a w obozie gra w dziwne gre "sha-hy")
Haunted: ItP + stupidity (tuz po tym jak jego odzial przezuly ghoule zgubil sie w drakwaldzie na 3 dni, jak wrocil to nigdy nie drgenala mu nawet brew, tylko czasem swiruje na widok motylkow)
Two Face: Zabity podczas bitwy nie daje przeciwnikowi VP, nie moze byc brane przez generala (no wiec ogloszyli gnoja, i juz ostrzyli pal a tu przyjezdza sluga jasnie pana i kaze go puscic, ale zabicia Hansa to mu nie daruje)
Brave: +1 Ld ale bochater ani oddial ktorym dowodzi nie moze deklarowac flee w reakcji na szarze, jezeli jest generalem to zaden oddzial w zasiegu 12" nie moze deklarowac flee w reakcji na szarze.
Jinx: Dziala na kazdy model w kontakcie (ale nie odzial, jedynie indywidualne modele) kazdy rzut ktory konczy sie naturalna 6 liczy sie jak 1. (mowie ci on przynosi pecha, nigdy nie stoj kolo niego w lini, nevah!)
ogry sa dosc dobrze dopracowane, mamy dostep do 3 powaznych jednostek z oge kingdoms i mamy jedna swoja uważam ze genialna, następną bitwę zagram na 8 ograch w jednym klocku zobaczymy co wyjdzie
2011 Z-R-P
Space Wolves 9-0-0
Sister of Battle 0-1-0
Dogs of War 1-0-1
Chaos Warriors 0-1-0
Szwecja 0-0-1
Space Wolves 9-0-0
Sister of Battle 0-1-0
Dogs of War 1-0-1
Chaos Warriors 0-1-0
Szwecja 0-0-1
To pewnie do mnie wypowiedź pije ;P.Kokesz pisze:Troche mi nie pasuje to, że zajmujemy się pikinierami, kusznikami, duellistsami itp. w jakby nie zauważając w podstawowym army liście ogrów, krasi czy halflingów.
Poprostu staram się ogarnąć cory kierując się zasadą - wszystko po kolei ;P.
No ale widzę, że co do corów panuje nad podziw ogólna zgoda, a różnice ograniczają się do szczególików typu: dać oszczep, czy może nie dać ;P.
Kokesz pisze:Lekka kusza - taż mam mieszane uczucia - daje o sobie znać konserwatyzm - chociaż Birdmeni już ją mają, więc może chyba zostać.
Jeśli chodzi o lekką kuszę czy puklerze lub inną tego broń to gorącą zachęcam nad umieszczeniem tego typu broni w nowym AB DoW. Pozwala to różnicować jednostki i nadają też armii orginalności w tym samym znaczeniu jak pikinierzy.Aves pisze:Lekka kawa z wlasnymi kuszami jest fajna, klimatyczny pomysl i nie jest to dublowanie oddzialu z innej armii.
Kokesz pisze:Ja osobiście obawiam się dział w specjalach. Patrząc na dzisiejsze reali turniejowe to groźba 3-4 dział, kawy, magów i może mengili jest IMO bardzo prawdopodobna. Jednocześnie będę sprzeciwiać dublowaniu Bronzo Galoper Gun. Jesli ktoś chce mieć takie mobilne działo w specjalach, to może pomyślmy o przeniesieniu w RoRach Galoper Gunu właśnie do specjalów.Co do halflingów... Aves: trzy zasady specjalne i 4-5 p. za model... nie przesadzajmy. Uważam, że teraz halflingi nie są takie złe. Można zmniejszyć koszt do 5 p. (nie mniej) i zostawić im opcję wymiany luku na włócznie, LA i tarczę. Trzeba zdjąć tylko ograniczenie 0-1. Skirmish, forester mają Lumpin i spółka. Dajmy im jeszcze scaut (jak w AL Tilea.net) i będzie OK.
Też wydaje mi się, że działo w specialach to ryzykowne zagranie, zwłaszcza jak się porówna do armii imperium.Aves pisze:Co do dziala w specialach, niech bedzie lekkie, jak w 6 ed, S7 i D3 woundy, ale z konikiem jak galoper gun ale niech wtedy ma mozliwosc zrobienia Grapeshota, zamiast normalnego strzalu. TYlko grapeshot tez bedzie malokalibrowy.
Zaś galloper gun napewno powinno znaleść się w specach. W końcu umieszczenie w rarach dwóch rodzajów dział mija się całkowicie z celem. Zwłaszcza, że koncepcja jednostki jest naprawdę ciekawa i niezwykle dodająca kolorytu armii.
Zaś co do samych ogrów, halfingów, krasnoludów i norsmenów...
DWARFS:
points/model: 7
Dwarf M4 WS4 BS3 S3 T4 W1 I2 A1 LD9
Champion M4 WS4 BS3 S3 T4 W1 I2 A2 LD9
Unit size: 10+
Equipment: Light Armour, Hand Weapon
Special Rules: Dwarf Rules
Options:
- Upgrade one Dwarf to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Dwarf to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Dwarf to a champion for +10 pts.
- Any unit may swap Light armour witch Heavy armour for +1 pts.
- Any unit may be equipped with shield (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Great Weapon (+2 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Crossbow (+4 pts/per model)
HALFLINGS:
points/model: 4
Halfings M4 WS2 BS4 S2 T2 W1 I5 A1 LD8
Champion witch Bow M4 WS2 BS5 S2 T2 W1 I5 A1 LD8
Chempion witch Spear M4 WS2 BS4 S2 T2 W1 I5 A2 LD8
Unit size: 10+
Equipment: Bow
Special Rules: Forester
Options:
- Upgrade one Dwarf to a musician for +4 pts.
- Upgrade one Dwarf to a standard bearer for +8 pts.
- Upgrade one Dwarf to a marksmen for +4 pts.
- Any unit may swap Bow witch Spear, Light Armour and Shield
Z tak biednymi statystykami pomimo lepszego BS'a i LD cztery punkty to chyba odpowiednia cena.
Norse Maruders:
points/model: 5
Marauder M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I4 A1 LD7
Champion M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I4 A2 LD7
Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon
Special Rules: Frenzy
Options:
- Upgrade one Norse Maruders to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Norse Maruders to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Norse Maruders to a champion for +10 pts.
- Any unit may be equipped with Shield (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Light Armour (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Great Weapon (+2 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Flai (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with additional Hand Weapon (+1 pts/per model)
W tym miejscu chciałbym zaproponować zasadę związaną z formacją czworoboku piechoty. Otóż nasze GW w AB do krasnoludów już starała się uzyskać coś na kształt formacji czworoboku. Wymyślili zatem coś co się nazywa: Oath Stone. Co z tego wyszlo każdy z nas wie. Armia DoW to wspaniała okazja aby dać im jakąś nową formację, a że posiadają oddziały z całego świata, interesuje ich wyłącznie skuteczność i efektywność, która przekłada się łupy mają wiedzę i możliwości aby oprócz unikalnych broni, wykorzystywać również nowe rodzaje formacji.
Quadrilateral Formation - oddział na początku swojej tury ruchu może przyjąć formacje czworoboku i traci na to cały swój ruch. W formacji czworoboku nie można maszerować. Formacja czworoboku może zaatakować swojego przeciwnika tylko z zasięgu swojego nie podwojonego ruchu. Oddział nie posiada tyłów i boków. Przeciwnik zatem nie uzyskuje bonusów za atak od przodu i tyłu oraz nie zdejmuje bonusów za rzędy. Maksymalny bonus uzyskany z szeregów w formacji czworoboku to +2. Formacje czworoboku można przyjąć w odpowiedzi na szarże - w tym wypadku należy wykonać test LD. Jeśli test zakończy się pozytywnie oddział uzyskuje formacje czworoboku.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2010, o 19:34 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 4 razy.
5p/model z wbudowanym frenzy? Zróbcie, żeby wychodzili punktowo tak samo jak maruderzy w chaosie.
Anły owszem 5 punktów ale bez wbudowanego ekwipunku, który można dokupić. Osobiście w dogsach o ile można pozostawiałbym jak najwięcej opcji do wykupu, tak aby była możliwość wystawienia tych najtańszych "golasów" ;P.ANtY pisze:5p/model z wbudowanym frenzy? Zróbcie, żeby wychodzili punktowo tak samo jak maruderzy w chaosie.
Poprawiłem te przeoczenie ;P.Rasti pisze:Mam tylko jedno ale do kraśków - T3.
Bardzo ciekawa zasada. Nawet o niej nie pomyślałem. W sumie odzwierciedla ona wyszkolenie najemników. Tylko czy ta zasada miałaby obejmować wszystkie jednostki R&F w DoW czy tylko np. te będące w specjalach, jako bardziej doświadczone i elitarne. Kolejna moja uwaga to co z RoRami? Czy je też by obejmowała? Wreszcie.. czy wynajęte jednostki DoW/RoR przez inne armie miały by również tą zasadę? Czy to tylko i wyłącznie obejmuje jednostki w macierzystej armii DoW?Kal_Torak pisze: Quadrilateral Formation - oddział na początku swojej tury ruchu może przyjąć formacje czworoboku i traci na to cały swój ruch. W formacji czworoboku nie można maszerować. Formacja czworoboku może zaatakować swojego przeciwnika tylko z zasięgu swojego nie podwojonego ruchu. Oddział nie posiada tyłów i boków. Przeciwnik zatem nie uzyskuje bonusów za atak od przodu i tyłu oraz nie zdejmuje bonusów za rzędy. Maksymalny bonus uzyskany z szeregów w formacji czworoboku to +2. Formacje czworoboku można przyjąć w odpowiedzi na szarże - w tym wypadku należy wykonać test LD. Jeśli test zakończy się pozytywnie oddział uzyskuje formacje czworoboku.
Według mnie inne armie powinny wypożyczać jednostki ze starego army listu, inaczecz trudno będzie to zbalansować.Kokesz pisze:Wreszcie.. czy wynajęte jednostki DoW/RoR przez inne armie miały by również tą zasadę? Czy to tylko i wyłącznie obejmuje jednostki w macierzystej armii DoW?
Kokesz pisze:czy wynajęte jednostki DoW/RoR przez inne armie miały by również tą zasadę?
Na Wasze pytania Barbarossa już udzielił odpowiedzi ;P. Poniżej przedstawiam ową wypowiedź:ANtY pisze:Według mnie inne armie powinny wypożyczać jednostki ze starego army listu, inaczecz trudno będzie to zbalansować.
Wydaje mi się, że można przyjąć tą wypowiedź za "oficjalne stanowisko" LS i autorów BPBarbarossa pisze:Tzn gdybyśmy dopuszczali jakikolwiek Army Book DoW, to tylko dla czystej armii DoW - na pewno nie po to, by demony i inne wygięcia miały lepszy wybór rare'ów
Zresztą pytanie względem nowe DoW a reszta armii padała już w tym wątku wielokrotnie. W tym wypadku Kokesz mam propozycję. Umieść wypowiedź Barbarossy w pierwszym poście. Dla wszystkich wtedy będzie jasne co i jak ;P.
Napewno nie RoRy z uwagi, że większość rorów to jakieś bestie, kawalerie, latacze, maszyny itd. Conajwyżej wybrane RoRy z czego nie każda piechota RoR.Kokesz pisze:Tylko czy ta zasada miałaby obejmować wszystkie jednostki R&F w DoW czy tylko np. te będące w specjalach, jako bardziej doświadczone i elitarne. Kolejna moja uwaga to co z RoRami? Czy je też by obejmowała?
Są dwie opcje:
1. Nowa formacja to zasada armii z ujęciem których jednostek dotyczy (np. formacja lancy w bretce wiadomo dotyczy kawalerii i to wyłącznie rycerskiej)
2. Formacje czworoboku posiada jedna/dwie określone jednostki jako zasadę specjalną jednostki (np. krasnoludy/gwardia)
Zaś jeśli chodzi o sam pomysł. W mojej koncepcji armii DoW armię tą i jej charakterystyczne właściwości, pomysł na armię nie widzę w wykupywaniu nieludzkich bohaterów czy kontyngentów z innych armii, a raczej w formie wykorzystania różnorodnego i orginalnych zdobyczy wojskowych jak: nowe zastosowania dla maszyn wojennych (galloper gun, Espringal), wykorzystanie nowych typów uzbrojenia (piki, puklerze, pawęże, lekkie kusze itd...) oraz w zastosowaniu nowych formacji w stylu formacji czworoboku jak również formacji mieszanych przy wykorzystaniu bogatego nowego rodzaju ekwipunku (piki osłaniające strzelców itd.).
Jeśli zaś chodzi o wielorasowość DoW i kontyngenty to ta armia ma je już z bazy w postaci:
- ogrów, halfingów, krasnoludów, norsmenów i jednostek tileańsko-estalisjkich
- RoR, których łącznie jest około 30 jednostek o przeróżnych profilu od arabów zaczynając na albiońskich gigantach kończąc.
Stąd ugrywalnienie RoRów to już swoiste kontyngenty na dzieńdobry. Tyle, że RoRy muszą mieć nieco inną formę.
Cannon, w specialach S7 D3 rany, w rarach Galloper Gun.
Jestem bardzo negatywnie nastawiony do tych mini balist, za duzy potencjal zrobienia pornola z 12 takimi.
Dzialo ma nizsza sile i ilosc woundow zeby nawet w wypadku porno nie byla tak efektywna, smoki itd rani na 3+
Halfingi maja 2t i 2S, dlatego to powinno byc 4-5 pkt, one od sily 4 gina na 2+, no i niech beda w standardzie z La, Sh, Spear, a niech zamieniaja to sobie na Bowy i Skirmish na raz, wtedy jako jednostka combatowa sa rank and file a jako strzelcy nie.
Takie pytanie o specialowa piechote, po co ja wystawiac skoro sa piki. Krasnale niby fajne ale w sumie nic nie robia.
Jestem bardzo negatywnie nastawiony do tych mini balist, za duzy potencjal zrobienia pornola z 12 takimi.
Dzialo ma nizsza sile i ilosc woundow zeby nawet w wypadku porno nie byla tak efektywna, smoki itd rani na 3+
Halfingi maja 2t i 2S, dlatego to powinno byc 4-5 pkt, one od sily 4 gina na 2+, no i niech beda w standardzie z La, Sh, Spear, a niech zamieniaja to sobie na Bowy i Skirmish na raz, wtedy jako jednostka combatowa sa rank and file a jako strzelcy nie.
Takie pytanie o specialowa piechote, po co ja wystawiac skoro sa piki. Krasnale niby fajne ale w sumie nic nie robia.
Shaman says:
-There is no evil spirits, but some just not like you.
-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.
-There is no evil spirits, but some just not like you.
-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.
Początkowo myślałem o odwrotności. Ale to też fajna opcja. Co o tym myślą inni? ;PAves pisze:Cannon, w specialach S7 D3 rany, w rarach Galloper Gun.
Te mini balisty wydaje mi się, że wystarczy wyważyć. Cała jednostka może liczyć 1-3 maszyny. Mogą być w rarach. Mogą być również 0-1 w specach lub jako RoR. Pomysł jednak wydaje mi się, że jest warty rozważenia.Aves pisze:Jestem bardzo negatywnie nastawiony do tych mini balist, za duzy potencjal zrobienia pornola z 12 takimi.
Ponoć skirmish jest zarezerwowany dla Lupinów ;P. Znaczy jeśli halfingi dostaną skirmish to lupinów można równie dobrze wywalić z Rorów - chyba, że się ich mocno podrasuje (BS 5, Scaut...). Osobiście wolałbym już podrasować lupinów na fajny scout, a mengilów wykopać z army listu albo do rarów ;P.Aves pisze:Halfingi maja 2t i 2S, dlatego to powinno byc 4-5 pkt, one od sily 4 gina na 2+, no i niech beda w standardzie z La, Sh, Spear, a niech zamieniaja to sobie na Bowy i Skirmish na raz, wtedy jako jednostka combatowa sa rank and file a jako strzelcy nie.
Właśnie z myślą o krasnalach pomyślałem o formacji czworoboku. Bo jako strzelcy napewno są konkurencyjni z shootersami. Chyba, że krasnalom da się również opcje handguna krasnoludzkiego. Wtedy napewno będą brani pod uwagę jako wybór special.Aves pisze:Takie pytanie o specialowa piechote, po co ja wystawiac skoro sa piki. Krasnale niby fajne ale w sumie nic nie robia.
Kraśki? Twarde są. Dasz im mocne wyposażenie i można poszaleć.
Co do tego szyku. Moim zdaniem powinien być możliwy tylko dla piechoty i to nie każdej. Ja bym na wstępnie oferował ją Pikemanom i guardom. Nie wiem co z maruderami, niziołkami i mrasnalami. Co do RoR to na razie się nad tym nie zastanawiajmy.
A i pytanie, na które została już udzielona odpowiedź: czy inne armie będą mogły brać te jednostki?
NIE. To byłoby bez sensu. Niech biorą to co jest w starym AL i już.
Cannony w specialach - mogę być, ale z ograniczeniem np 2 do 2000pkt, + kolejny 100pkt + 1 cannon. Albo zacznijmy od 1 cannona.
Co do tego szyku. Moim zdaniem powinien być możliwy tylko dla piechoty i to nie każdej. Ja bym na wstępnie oferował ją Pikemanom i guardom. Nie wiem co z maruderami, niziołkami i mrasnalami. Co do RoR to na razie się nad tym nie zastanawiajmy.
A i pytanie, na które została już udzielona odpowiedź: czy inne armie będą mogły brać te jednostki?
NIE. To byłoby bez sensu. Niech biorą to co jest w starym AL i już.
Cannony w specialach - mogę być, ale z ograniczeniem np 2 do 2000pkt, + kolejny 100pkt + 1 cannon. Albo zacznijmy od 1 cannona.