Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny

Dogs of War

Moderator: esgaroth

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ANtY
Kretozord
Posty: 1610
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny

Post autor: ANtY »

Rasti pisze: A i pytanie, na które została już udzielona odpowiedź: czy inne armie będą mogły brać te jednostki?
NIE. To byłoby bez sensu. Niech biorą to co jest w starym AL i już.
ojezu


Kal_Torak pisze:
ANtY pisze:
Kokesz pisze:czy wynajęte jednostki DoW/RoR przez inne armie miały by również tą zasadę?
Według mnie inne armie powinny wypożyczać jednostki ze starego army listu, inaczecz trudno będzie to zbalansować.
Na Wasze pytania Barbarossa już udzielił odpowiedzi ;P. Poniżej przedstawiam ową wypowiedź:
Barbarossa pisze:Tzn gdybyśmy dopuszczali jakikolwiek Army Book DoW, to tylko dla czystej armii DoW - na pewno nie po to, by demony i inne wygięcia miały lepszy wybór rare'ów :D
Wydaje mi się, że można przyjąć tą wypowiedź za "oficjalne stanowisko" LS i autorów BP :wink:

Zresztą pytanie względem nowe DoW a reszta armii padała już w tym wątku wielokrotnie. W tym wypadku Kokesz mam propozycję. Umieść wypowiedź Barbarossy w pierwszym poście. Dla wszystkich wtedy będzie jasne co i jak ;P.

Awatar użytkownika
Deliberitus886
Mudżahedin
Posty: 262

Post autor: Deliberitus886 »

Moim zdaniem niziołki powinny mieć zwartą formację ale przydały by się nie RoR scout normalny regiment bez bohatera i tutaj można takim niziołką to zadanie powierzyć łażą po lasach bez kar do ruchu co z opcją łuku i scout daje całkiem niezły regiment to jakiś na nich pomysł. Oczywiście scout byłby dodatkowo płatny nie .

Ta formacja czworoboku może być niezła ja bym zaproponował danie jej tylko na razie pikinierą i bodyguardą .
Co do krasi według mnie w obecnym AB są nie dopieszczone ja bym im dał handgun dodatkowo byli by bardzo atrakcyjnym regimentem , to dało by im spora siłę ognia.

W sprawie Maraudera ja bym im dał za 6 p szał, leką zbroje i handw to mogło by dać dobre rezultaty są według mnie w tedy optymalni.

W przypadku ciężkiej kawy nie rezygnował bym z lanc i tarcz to jest im bardzo potrzebne , jeżeli chcemy jednak na nich spojrzeć jak na kompanię ordynanową walcząca korkolem to ja bym proponował dać im opcją zamiany lanc i tarcz na pistolety .
Widzę Wszystko

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Rasti pisze:Kraśki? Twarde są. Dasz im mocne wyposażenie i można poszaleć.
O jakim wyposażeniu myślisz?
Rasti pisze:Co do tego szyku. Moim zdaniem powinien być możliwy tylko dla piechoty i to nie każdej. Ja bym na wstępnie oferował ją Pikemanom i guardom. Nie wiem co z maruderami, niziołkami i mrasnalami.
Pika i czworobok. Hmm...to całkiem mocna synergia. Warto ją wziąść pod uwagę. Być może jest to rozwiązanie, w którym rankowa piechota staje się opłacalnym wyborem. Obecnie oprócz krasi, które zostały do tego "zmuszone" nie spotyka się na stołach rankowej piechoty poza turbo wygiętymi gwardiami z masą zasad specjalnych.

Stąd w DoW położyłbym nacisk na piechotę rankową. Samo to, że piechota stałaby się opłacalnym wyborem byłaby "znakiem rozpoznawczym" DoW.

Koniecznie również trzeba wykorzystać możliwości formacji mieszanych. Podam przykłady:

Pirazzos Lost Legion - można się zastanowić nad wydobyciem esencji z połączenie formacji kusznika/muszkietera z pikinierem. Klocki pikinierów, w których opłacałoby się wystawiać pierwszy szereg strzelców - sposób który po części wykorzystuje pewne zalety detachmentu imperialnego, a zarazem daje nowe możliwości. Oddział pikinierów zatem nie będzie tylko stał i czekał na atak lub nic nie robił przez bitwę jak to ma zwykle w przypadku piechoty rankowej - będzie mógł również prowadzić wymianę ognia. Nie tak silną co prawda jak normalny oddział strzelecki, ale napewno wystarczający.

Strzelcy z możliwością strzelania z dwóch rzędów - to zasada, z której wycofało się GW względem HE. Sama zasada polepsza sytuację strzelców wszelkiej maści. GW lubi marnować świetne i wyważone pomysły. Przykładowa formacja w nowych HE, a dokładnie LSG z możliwością strzelania z dwóch rzędów uczyniłby z tej jendostki bardzo ciekawy i opłacalną piechotę - ASF, włócznie, bicie z 3 rzędów, łuki strzelające z dwóch rzędów. Formacja 18/21 włóczników LSG na wzgórzu pozwoliłoby uzyskać ciekawy oddział strzelecki jak i walczący. Zaś normalnie pozwoliłby też wystawiać ciekawe mniejsze oddziały po 12-14 modeli nawet z FCG jako wsparcie. Jednak zmarnowano potencjał tej jednostki HE.
Idąc dalej... klasyczne oddziały strzeleckie nie zajmowałyby na polu bitwy tyle miejsca w wystawieniu 2x5. Możnaby się zastanowić czy również tą zasadę nie wykorzystać w nowych DoW - chociażby w jakieś jednej jednostce. Daje to ciekawe możliwości taktyczne, bez potrzeby wymyślania hatów czy ASFu na całej armii.

Dawny bestmeński herd - GW w nowych bestiach zrezygnowało z tej zasady. A szkoda. Bo jedna z najciekawszych pomysłów GW poszła do kosza. Nie to że chciałbym okradać inne armie z ich dawnych zasad, ale wykorzystanie chociaż w części zasady utraconych herdów bestmeńskich może ugrywalnić chcoiażby jedną jednostkę w DoW. Podam przykład. Nasza norsmeńska jednostka jest w specialach i w zasadzie nie reprezentuje nic ciekawego. Bez czegoś ciekawego zginie pod naporem innych mnogich i znacznie ciekawszych jednostek. Z drugiej strony czym są maruderzy? Ano pasuje do nich określenie - barbarzyńcy. Skoro istnieją w armii, a nie wywalamy ich możnaby podkręcić ich klimat. Jako jednostka w specu ale z zasadą formacji herdu stają się bardzo ciekawą jednostką. Wartą uwagi i konkurencyjną względem innych jednostek.

Co byście powiedzieli na pójscie w tym kierunku - DoW jako armii wykorzystującej ciekawe sposoby prowadzenia starć z użyciem różnorodnych formacji, jak również unikalnych broni. To napewno byłoby orginalniejsze niż hate na całej armii i kumulowanie zasad specjalnych w jednej jednostce lub tworzenie uber rarów w stylu abominacji, hydr, wraithów, flemerów etc...

Jest jeszcze jedna sprawa do poruszenia.

Armia DoW wraz z RoR to bardzo wiele jednostek. Powiedziałbym że nawet za dużo. Ugrywalnienie chociażby połowy daje ogromny wybór. W tym wypadku klasyczna kompozycja w stylu 3/4 speciale i 1/2 rary to byłoby bardzo ubogo. Stąd wypadalobby się zastanowić czy nie powinny mieć zasad kompozycyjnych zbliżonych lub inną odmianę od HE, nowych orków w BP 1.5, jak i ogrów które otrzymają połączone sloty rare właczone w special.

Awatar użytkownika
Deliberitus886
Mudżahedin
Posty: 262

Post autor: Deliberitus886 »

Pomysł Kal_Torak jest całkiem niezły odziały strzeleckie zwielokrotniły by siłę ognia nie stojąc na pagórach , przecież najemnicy wiedzą jak walczyć i doskonale znają swoje rzemiosło takie strzelanie z 2 szeregów może być dobrym pomysłem .
Widzę Wszystko

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

@Kal Torak
Korzystanie z dawnych zasad to ciekawa opcja. Norsmeni jako herd to ciekawe rozwiązanie. Jednak już inna kompozycja armii może być przegięciem. Dziś na starych zasadach byłbym wdzięczny za taki bonus wpisany do BP. Jednak przy polepszonych jednostkach w naszym nowym AB DOW może to być już zbyt wiele.
Obrazek

Awatar użytkownika
ANtY
Kretozord
Posty: 1610
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: ANtY »

Strzelanie z dwóch rzędów to akurat żaden problem, pierwszy rząd klęczy, drugi stoi. Tylko, żeby z tym dodatkiem byli drożsi.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Na zasadzie strzelania z dwóch rzędów przykładowa jednostka krasnoludzka staje się bardzo użyteczna. Podam przykład:

Oddział strzelców krasnoludzkich w liczbie 12-14 modeli z FCG. Szyk 2x6 lub 2x7. Nie trzeba okupować górki, można prowadzić skuteczny ostrzał. Jednostka posiada bonus za rzędy i grupę dowodzenia wraz z 12/14 modelami daje to już ciekawy static CR. Dzięki możliwości prowadzenia ognia z dwóch rzędów mamy silny S&S. Zaś w walce jednostka krasnoludzka przy wyekwipowania w tarcze i ciężkie zbroje posiada pancerz na 3+. Tym samym sama jednostka niemal w pełni wykorzystuje całe swoje dostępne wyposażenie. Jest to już oddział, na który trzeba przeznać już konkretną jednostkę by go złamać. Taki oddział oczywicie swoje kosztuje, ale już jest wart swojej ceny.

Norsmeni jako Herd też oplacalna opcja do wzięcia.

Gwardia z zasadą czworoboku.

Pikinierzy w formacji mieszanej z kusznikami.

Moim zdaniem wychodzi z tego bardzo ciekawa armia ;P
Kokesz pisze:Jednak już inna kompozycja armii może być przegięciem. Dziś na starych zasadach byłbym wdzięczny za taki bonus wpisany do BP. Jednak przy polepszonych jednostkach w naszym nowym AB DOW może to być już zbyt wiele.
Nie jest to konieczne. Aczkolwiek jeśli uda się ugrywalnić tak dużą liczbę jednostek to wydaje mi się, że kompozycja armii wróci jak bumerang ;P
Ostatnio zmieniony 16 sty 2010, o 15:58 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ANtY
Kretozord
Posty: 1610
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: ANtY »

Ale bez przesady krasnoludy w DoW będą lepsze niż u krasnoludów?? To chore. Takie zdolności pozostawcie dla swoich hobbitów, czy tam kuszników tileańskich.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

ANtY pisze:Ale bez przesady krasnoludy w DoW będą lepsze niż u krasnoludów?? To chore. Takie zdolności pozostawcie dla swoich hobbitów, czy tam kuszników tileańskich.
W czym lepsze? W klęczeniu? Sam napisałeś:
ANtY pisze:Strzelanie z dwóch rzędów to akurat żaden problem, pierwszy rząd klęczy, drugi stoi. Tylko, żeby z tym dodatkiem byli drożsi.
Należy pamiętać, że to krasnoludy z DoW. Adekwatnie do elfów z naggarot, elfów z lasy i elfów z ulthuanu. Mimo to jedne są lepsze od drugich. Dlaczego? Bo inny AB.

Chodzi mi tylko aby nie popadać w panikę. Pikinier mimo wszytsko jest lepszy od Włócznika. Dlatego proszę o odpowiedniejszą argumentację. To tylko propozycja. Krasnolud nie musi strzelać z dwóch rzędów. Ale nie argumentujmy tego, że może przypadkiem stać się naszym zdaniem lepszy od krasnoluda chaosu czy innego krasnoluda.

Awatar użytkownika
ANtY
Kretozord
Posty: 1610
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: ANtY »

To dajcie zwykłym krasnoludom tą samą możliwość, bo jeśli to krasnoludy to albo wszystkie nie mają kolan, albo wszystkie mają.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Okey zatem dajmy wszystkim elfom: ASF, Hate i Forestera. Wszystkim ludziom: Formacje Lancy, Detachmenty etc...

Jak mówiłem nie ma sensu operować takimi argumentami bo nic wnoszą. Krasnoludy nie muszą strzelać z dwóch szeregów. Przykład który podałem wyżej pokazywał na przykładzie krasnoludów jak bardzo "umiejętność klęczenia" może ugrywalnić jednostkę bez potrzeby obładowywania ją zasadami specjalnymi typu: ITP, stubborn, ASF etc. lub zwiększać statystyki,

Stąd ANTY wyluzuj ;P.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2010, o 16:32 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
ANtY
Kretozord
Posty: 1610
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: ANtY »

po pierwsze anTTTTTTy

Po drugie róbcie jak chcecie, w sumie co mi za różnica.

Awatar użytkownika
Deliberitus886
Mudżahedin
Posty: 262

Post autor: Deliberitus886 »

Anty każda armia jest inna a krasnoludy DoW mogły przecież wykształcić inną taktykę od klanowych . Poza tym to jednostki z AB do DoW i spełniają inne założenia taktyczne niż krasie klanowe.
Widzę Wszystko

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Mniej więcej tak wyglądałby koncept norsmenów z zasadą raiders:

Norse Berserkers:
points/model: 6 or 7

Norse Berserker M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I4 A1 LD7
Werewolf M4 WS5 BS3 S4 T3 W1 I5 A2 LD8

Unit size: 10+
Equipment: Hand Weapons
Special Rules: Frenzy, Raiders

Options:
- Upgrade one Norse Berserkers to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Norse Berserkers to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Norse Berserkers a Werewolf for +20 pts.
- Any unit may be equipped with Shield (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Light Armour (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Great Weapon (+2 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Flai (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with additional Hand Weapon (+1 pts/per model)

Koszt powinien być odpowiedni - Gor z lepszymi statystykami i wbudowaną bronią kosztuje z bazy 7 punktów.

Jako chempiona mamy wilkołaka oddającego klimat "prawdziwych" norsmenów. Poprzez prawdziwych mam rozumieć norsmenów, którzy nie wyznają bogów chaosu - czyli rdzenni mieszkańcy Norski w klimatach wikingów z wyznaniem starej wiary, druidzi i te sprawy (w którejś edycji mieli nawet AB). Odnosi się to również do jednostki Beramen of Urslo, w której dowódcą jest niedźwiedziołak. Taki chempion dodaje jednostce klimatu.

Nazwa zmieniona na Norse Berserkers, co odróżnia ich od zwykłych chaosowych maruderów. Dodatkowo nazwa berseker bardziej pasuje do ich wbudowanego frenzy.

No i zasada Raiders zmienia oblicze tej jednostki. Szeroki wachlarz wyposażenia i ta zasada dobrze oddaje ich agresywną naturę i nadaje im swoisty charakter czyniąc konkurencyjnym względem pikiniera czy oddziałów gwardii i krasnoludów w specach.

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

To z wilkołakiem to pomyłka. Po to jest już ROR Bearmen of Urslo z ich Beoregiem Bearstruck.(co prawda to niedzwiedziołak ale zawsze).
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Murmandamus pisze:To z wilkołakiem to pomyłka. Po to jest już ROR Bearmen of Urslo z ich Beoregiem Bearstruck.(co prawda to niedzwiedziołak ale zawsze).
Dokładnie z tego powodu dałem chempiona wilkołaka. Norska jest ojczyzną wilkołaków i niedźwiedziołaków. Te pierwsze są powszechniej spotykane i nie tak silne. Zaś najwięksi spośród wybrańców przyjmują formę niedźwiedziołaków (legendarni najpotężniejsi wojownicy norsmeńscy). Owszem można dać zwykłego chempiona albo poprostu nieco lepszego chempiona ludzkiego (jak w gorach albo u orków). Jednak chempion wilkołak zdecydowanie bardziej nawiązuje do klimatu jednostki i norsmenów oraz oczywiście do jednostki z RoRów w której mamy niedźwiedziołaka. Sam zaś chempion nie dorównuje w żadnym wypadku Beoregowi Bearstruck. Wilkołak to tylko zwiększenie klimatu jednostki - za odpowiednio wysoką cenę oczywiście.

Awatar użytkownika
ANtY
Kretozord
Posty: 1610
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: ANtY »

To może jak w slayersach dajcie, że każdy w oddziale może być czempionem, wilkołakiem, ale brak sztandaru, muzyka, itp.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

ANtY pisze:To może jak w slayersach dajcie, że każdy w oddziale może być czempionem, wilkołakiem, ale brak sztandaru, muzyka, itp.
Pomysł bardzo ciekawy. Koszt każdego chempiona co prawda to 20 punktów, ale opcja może znaleść zastosowanie. Ale sztandaru i muzyka nie ma chyba potrzeby im zabierać.

Awatar użytkownika
ANtY
Kretozord
Posty: 1610
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: ANtY »

Ale trochę tańsi byliby czempioni. Nie pamiętam jak dokładnie jest u slayersów, ale chyba z 15. No i tak samo tu by mogło być. I byłaby fajna kolejna jednostka.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Nie uwazacie że lecicie troszke ostro z tymi poczwarami? :P

ODPOWIEDZ