Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny

Dogs of War

Moderator: esgaroth

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Re: Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny

Post autor: Aves »

Acha bym zapomniał Giganta trzeba na listę wciągnąć , no bo wszystkie armie mają go w AB .
to nie jest argument, a giganty sa z albionu jako ror.

Norsmen - lepsze staty ale skirmish wiec nie maja rank bonusu do cr, champion+muzyk razem, bez sztandaru, bo to ich troche odrozni, zadnych niedzwiedziolakow, od tego jest RoR, 3 oddzialy w specialach kazdy z wilkolakiem jako chempionem wyglada glupio.

gwardi dac wiecej sily do 4, i bedzie dzieki temu lepsza ale nie zapominajmy ze nie robimy tej rozpiski jak najtwardszej tylko grywalna,
czworobok moze okazac sie niegrywalny, poza tym nie jest realny z pikami, bo ktos wyobraza sobie to ustawinie, a zmmiejszenie ilosci waczacych rank w czworoboku komplikuje gre, komplikacje = zle
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Mac pisze:Jeśli by jednak zmieniać którąś ze statystyk (bo formacje fajnie byłoby zachować) to koszt by wzrósł:
1. Przy zwiększeniu ataku lub siły do 13 punktów za model
2. Przy zwiększeniu obu do 15 punktów za model
To wydaje mi się, adekwatna cena. Z drugiej strony zbyt mocno zwiększa koszt jednostki. Z wyposażeniem np. z piką osiągamy już koszt punktowy powyżej 15 punktów. Dlatego wydaje mi sie, że nie ma sensu robić z tej jendnostki potwora punktowego, bo stanie się nieciekawą opcją do wyboru jako jednostka special.
Deliberitus886 pisze:czworobok moze okazac sie niegrywalny, poza tym nie jest realny z pikami, bo ktos wyobraza sobie to ustawinie, a zmmiejszenie ilosci waczacych rank w czworoboku komplikuje gre, komplikacje = zle
Jeśli bierzemy pod uwagę czworobok to musi posiadać opis uproszczający "ustawienie", aby nie komplikować gry. To oczywiste. To już poprostu detale. Później pomyślę o takim zapisie. Chyba, że już macie sami ciekawe pomysły co do zapisu ;P.

Samą zaś gwardię można chwilowo zostawić. Jak narazie jest całkiem ciekawa. W końcu Greatsword nie ma siły 4 ani dwóch ataków. Obecnie ta jednostka w połączeniu ze stubbornem, możliwą odpornością na strach, czworobokiem oraz piką i tarczą przy ciężkiej zbroi jest dość ciekawa.

W przypadku norsmenów można się jeszcze przypatrzyć jendostce wolf-kinów z cult of ulric. FCG i dodatkowe wyposażenie do wyboru powinni mieć. Grunt aby to był sprawny skirmish. Ew. z dwoma takami z frenzy z siłą 4 i możliwością wzięćia dwuraków, z FCG i zasadą raiders są już skirmishem, który sposkojnie jest wstanie nawiązać walkę. Co do ich "kwistości" - mogą mieć zasadę frenzied - niewyczerpujący się szał (w końcu to berserkerzy ;P ).

Kolejna sprawa to RoR.
Occ pisze:Chodzi tutaj o to, iż ROR trzeba przemodelować na 7mą edycją. Ile jest RORów? Dużo.Nie wszystkie zmieszczą się w AB.
Wszystkich RoR włącznie z bohaterami naliczyłem się 36 !!!

Kto się chce nimi wszystkimi bawić ;P

RoR to istotny element armii, która charakteryzuje DoW. Sama ich obecność umożliwia już nabywanie herosów z innych ras, jak stanowi swoistą zasadę kontyngentów (bo czym są giganty z albionu czy arabscy jeźdźcy).

Jakie mielibyście ogólną koncepcje RoRów? Nie chodzi mi o branie się pojedynczo za każdego z nich, ale jako koncepcje rorów ujętych w zasady armii, ale z ogólnymi zasadami ich "ugrywalnienia"? Jak każdy wie mają ich koszt punktowy może przekraczać 50% swojej "realnej" wartości. To duży problem.

Podam zatem moją ogólną koncepcję RoRów:

1. Kwestia Imiennych Herosów w RoR

Imienni herosi z uwagi na swój duży koszt punktowy i sprowadzenia się do roli "chempiona" w oddziale proponuję nadać im charakteru "imiennych chempionów". Takich chempionów mamy np. w AB do HE, ale znajdą się również w innych. Można nawiązać do tej koncepcji ale z pewnymi grywalnymi uproszczeniami.

a. Imienny Chempion RoR posiada lepsze statystyki. np.

Leopold z "Leopard Company": M4, WS5, BS5, ST4, T4, W1, IN5, A2, LD8

b. Koszt punktowy Imiennych Herosów:

Proponuję jedną z dwóch możliwości:

- Imienni chempioni są darmowi jak w przypadku bretonni jako rodzaj zasady specjalnej RoR.
- Imienni chempioni posiadają adekwatny koszt punktowy np. +20 punktów.

Oczywiście Imienny Chempion jest obowiązkowy i wbudowany w RoR. Tym samym jego koszt punktowy również - ale już znacznie mniejszy od herosa, który przeciętnie zawyżał koszt jednostki o 50-75 punktów.

c. Przedmioty Magiczne Imiennych Chempionów

Proponuję rozwiązania "ugrywalnieniające" RoR i ich chempionów. W tym wypadku niech RoR umożliwiają armii DoW dostęp do chempionów, którzy mogą ekwipować się w magiczne wyposażenie. Podstawowe jendnostki DoW są tego pozbawione, zaś chempioni RoR będą im to umożliwiać. Mam zatem 3 propozycje:

- Imienni Chempioni mogą brać przedmioty magiczne do 25 punktów
- Imienni Chempioni mogą brać przedmioty magiczne do 50 punktów
- Imienni Cehmpioni mogą brać przedmioty magiczne o innej granicy punktowej np. do 35 punktów

Przy obfitości RoR w armii DoW i większej granicy doboru przedmiotów niż 25 punktów zyskujemy bardzo ciekawą cechę charakterystyczną armii DoW.

d. Kwestia wbudowanych magicznych u niektórych Imiennych Chempionów RoR
Tylko mniejsza część jednostek RoR posiada magiczne przedmioty, które są wbudowane w imiennych bohaterów. Często te przedmioty są bardzo drogie i zwiększają znacznie koszt punkotwy jednostek. Stąd mam kolejną propozycję. Wciągnąć te przedmioty do AL DoW i utworzyć z nich bazę wyjściową do własnych przedmiotów magicznych DoW.

Dzięki temu zabiegowi jednostki DoW zostaną uwolnione od przymusu dźwigania niegrywalnych przedmiotów zwiększających znacznie koszt jednostek. Zaś staną się opcją do wyboru dla imiennych chempionów w istniejącej liście magicznego ekwipunku DoW.

2. Kwestia Oddziałów RoR

Oddziały RoR mają taki sam problem jak oddziały z ich podstawowego army listu. Posiadają zawyżony koszt punktowy, wliczone droższe FCG i czasem przymusowy magiczny sztandar. To wpływa na ich koszt punktowy. Razem z drogimi herosami z magicznymi przedmiotami jendostka może być ponad dwukrotnie droższa !!! To właśnie zabija 90% regimentów RoR.

Mam zatem kilka propozycji ;P.

a. Magiczne Sztandary w RoR

Proponuję rozwiązanie analogiczne względem imiennych chempionów RoR. Niech otrzymają możliwość brania magicznych sztandarów do 50 punktów. Dzięki temu armia DoW uzyskuje dostęp do ekwipowania swoich jednostek w magiczne sztandary. Można nawet zrezygnować z wyboru posadania sztandaru magicznego u corowych pikinierów i ciężkiej jazdy aby podkreślić wagę i charakter tej możliwości.

- Jednostki RoR mogą posiadać magiczny sztandar do 50 punktów

b. Kwestia Wbudowanych Magicznych Sztandarów w jednostkach RoR

Tutaj również proponuję wciągnąć magiczne sztandary do listy sztandarów w DoW. Dzięki temu uzyskamy bazę magicznych sztandarów, w które będą mogły się ekwipować RoR. Zaś niektóre jednostki RoR staną się znacznie tańsze, dzięki braku wzięcia przymusowego sztandaru.

c. Kwestia FCG w RoR

Jedną z kolejnych przyczyn zwiększonego kosztu jednostek i ich mniejszej grywalności to często wbudowane FCG RoR. Sam muzyk zwiększa koszt takiego oddziału o 15 punktów według oficjalnego cennika DoW. Chempioni też są czasem drożsi. W tym wypadku proponuję pozostawić wybór zakupienia FCG jako opcja wyboru i oczywiście zmniejszyć koszt punktowy samych FCG do 7 edycyjnego cennika.

Wpłynie to na znaczne zmniejszenie kosztu punktowego RoR.

d. Kwestia Kosztu Modeli w RoR

To kolejny problem. Wzorem jednostek special i core zmniejszyć koszt punktowy modeli RoR tam gdzie jest to potrzebne.

e. Zasady specjalne RoR

Niektóre RoR uatrakcyjnić jakimiś ciekawymi zasadami, które będą świetnie oddawały ich klimat i zwiększały możliwości taktyczne w armii. Podam przykład:

Al Muktar's Desert Dogs są lekka kawalerią w wydaniu RoR. Nasze psy pustyni specjalizują się w szybkich rajdach i nękaniu przeciwnika. To prawdziwe demony pustyni. Potrafią zwodzić przeciwnika, w jednej chwili znikać, by chwilę później błyskawicznie uderzyć na zdezorientowanego przeciwnika

Jednostka Al Muktar's Desert Dogs w reakcji ucieczki na szarżę przeciwnika automatycznie się zbierają i mogą nie tylko wykonać ruch bądź strzelać w przypadku posiadania broni dystansowej, ale również szarżować.

No i mamy wyspecjalizowany fast. Nie wyróżnia się w statystykach, ale w zasadach specjalnych i imiennym herosie oraz możliwości wzięcia magicznego sztandaru. Swoją drogą taką umiejętność zapewniał sztandar rysia za 30 punktów w armii WE w wydaniu WD.

To oczywiście jedynie przykład. Nie sugerujcie się samą zasadą tego fastu.

--------------------------------------------

Starałem się połączyć cechy charakterystyczne RoR z grywalnością i daniem możliwości gracza na budowę swojego RoR - co zwiększa drastycznie możliwoście ciekawych kombinacji samych rozpisek.

Co sądzicie o takim rozwiązniu kwestii niegrywalności większości jednostek RoR?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

AD.1. Kwestia Immiennych Herosów w RoR:
(b.) Cóż skoro Imienny Chempion jest obowiązkowy to w tym przypadku wybór jest raczej kosmetyczny. Jeśli utrata Chempiona miałaby się równać utracie punktów jakie kosztował (nie tak jak w normalnych jednostkach - połowa oddziału = połowa punktów itd.) to ja byłbym za wypisaniem kosztu punktowego Czempiona (+20 itd. - oczywiście zależnie od danego oddziału) dla samego ułatwienia, kwestii obliczania victory points.

(c., d. i a., b. z AD.2.) Z przedmiotami uważam to za dobry pomysł, ale dopracowałbym go. Mianowicie zrobiłbym oddzielną listę przedmiotów i sztandarów dla jednostek DoW i RoR - wiadomo, Dogs of War, a Regiments of Renown działają na trochę innych zasadach i to co może być u jednego słabe, u drugiego może być dużo mocniejsze. Ponadto oddaje to bardziej charakter samych RoR. Poza tym, jako, że w RoR mamy naprawdę różne oddziały, z różnymi rolami i różnym fluffem - do każdego z nich dorobiłoby się jakieś 2-3 sztandary/przedmioty max. i w reference dopisało, że ten i ten oddział, może brać taki i taki item lub taki i taki sztandar (oczywiście nie musi to być dokładny i sterylny wybór "to i tylko to", niektóre oddziały lub chempioni mogliby dzielić się przedmiotami, z racji ich globalnej uniwersalności - np. item pozwalający na ignorowanie pancerza). Zachowuje to odrębność i niespójność jednostek RoR i oddaje bardziej ich niezależność od siebie.

AD.2. Kwestia Oddziałów RoR

(c. i d.) FCG jak najbardziej pozostawione ku wyborowi - poza takimi w których np. sztandarowy jest integralną częścią oddziałów jak chempion. Koszty punktowe adekwatnie zmniejszyć.

(e.) Jak najbardziej, tylko żeby zbyt dużo tu nie naćkać. Wiele z jednostek RoR ma już własne zasady, a myślę, że 1-2 max. wystarczą. Mają to być jednostki "on their own", ale też żeby nie skończyło się na tym, że core, special i rare z DoW po prostu nie będzie miał racji istnienia. Pamiętajmy również, że RoR są obiektem do bycia wykupionym przez inne armię (a jeśli już o tym mowa, to dodatkowo do samego kosztu wysokiego kosztu slotów w innych armiach przy wykupowaniu jednostek DoW i RoR, dodałbym również zasadę, która by zwiększała sam koszt punktowy tych jednostek. Nie, żeby była to jakaś wielka suma - ale na Sigmar, przecież to najemnicy! Oni będą brali od innych więcej niż od siebie, będą szukali każdej możliwości, żeby zarobić więcej).
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Mac pisze:AD.1. Kwestia Immiennych Herosów w RoR:(b.) Cóż skoro Imienny Chempion jest obowiązkowy to w tym przypadku wybór jest raczej kosmetyczny. Jeśli utrata Chempiona miałaby się równać utracie punktów jakie kosztował (nie tak jak w normalnych jednostkach - połowa oddziału = połowa punktów itd.) to ja byłbym za wypisaniem kosztu punktowego Czempiona (+20 itd. - oczywiście zależnie od danego oddziału) dla samego ułatwienia, kwestii obliczania victory points.
Myślę, żeby nie utrudniać sobie życia i nie wprowadzać oddzielnych punktów za zabicie chempiona, a potraktować go poprostu jako całość jednostki jak w przypadku innych oddziałów.

Ale oczywiście jeśli uważacie, że powinny być za niego punkty oddzielnie to sam nie mam nic przeciwko.
Mac pisze:(c., d. i a., b. z AD.2.) Z przedmiotami uważam to za dobry pomysł, ale dopracowałbym go. Mianowicie zrobiłbym oddzielną listę przedmiotów i sztandarów dla jednostek DoW i RoR - wiadomo, Dogs of War, a Regiments of Renown działają na trochę innych zasadach i to co może być u jednego słabe, u drugiego może być dużo mocniejsze. Ponadto oddaje to bardziej charakter samych RoR. Poza tym, jako, że w RoR mamy naprawdę różne oddziały, z różnymi rolami i różnym fluffem - do każdego z nich dorobiłoby się jakieś 2-3 sztandary/przedmioty max. i w reference dopisało, że ten i ten oddział, może brać taki i taki item lub taki i taki sztandar (oczywiście nie musi to być dokładny i sterylny wybór "to i tylko to", niektóre oddziały lub chempioni mogliby dzielić się przedmiotami, z racji ich globalnej uniwersalności - np. item pozwalający na ignorowanie pancerza). Zachowuje to odrębność i niespójność jednostek RoR i oddaje bardziej ich niezależność od siebie.
Mac to jest awykonalne. Próba zrobienia przedmiotów do każdego z RoR nawet w liczbie 2-3 to tytaniczny wysiłek ze względu na olbrzymią ilość RoRów (36!!!). Do tego jeszcze drugi list przemiotów dla reszty DoW. DoW z RoR to nie demony z kilkoma jendostkami na krzyż aby można było robić wszystkiemu oddzielne magiczne przedmioty. Nawet w demonach ta lista i tak jest niewielka i podzeilona między jednostki 4 bogów chaosu. W DoW coś takiego byłaby ilością przedmiotów z kilku AB naraz wżiętych. LS na takiego potwora nigdy by się nie zgodziła. W dodatku nikomu nie chciałoby się robić tak wielkiego spisu przedmiotów magicznych.

Dlatego musi to być jedna lista wspólna dla wszystkich.
Mac pisze:(e.) Jak najbardziej, tylko żeby zbyt dużo tu nie naćkać. Wiele z jednostek RoR ma już własne zasady, a myślę, że 1-2 max. wystarczą. Mają to być jednostki "on their own", ale też żeby nie skończyło się na tym, że core, special i rare z DoW po prostu nie będzie miał racji istnienia. Pamiętajmy również, że RoR są obiektem do bycia wykupionym przez inne armię (a jeśli już o tym mowa, to dodatkowo do samego kosztu wysokiego kosztu slotów w innych armiach przy wykupowaniu jednostek DoW i RoR, dodałbym również zasadę, która by zwiększała sam koszt punktowy tych jednostek. Nie, żeby była to jakaś wielka suma - ale na Sigmar, przecież to najemnicy! Oni będą brali od innych więcej niż od siebie, będą szukali każdej możliwości, żeby zarobić więcej).
Te jednostki które mają już swoje zasady nie potrzebują ich. Ale jest też sporo takich które zasad nie mają żadnych - tym by coś się przydało. Inne wymagają pewnych korekt.

Co do DoW w innych armiach. Oficjalnie wiadomo, że jesli nowy AL do DoW powstanie, to reszta armii będzie mogła korzystać tylko i wyłącznie ze starego army listu. Do nowych DoW nie będzie miała dostępu żadna armia. Dlatego zwiększenie kosztu wynajmu dla innych armii nie wchodzi w rachubę.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Wiedziałem, że z tymi przedmiotami i sztandarami przesadzam ehh...

Chciałem tylko jakoś uwydatnić szczególność i odrębność poszczególnych band RoR od nich samych a także od samego DoW.

Pozostańmy jednak przy opcji minimum, którą da się dopracować do perfekcji. Ogólnie do podpunktów, które wyszczególniłeś nie mam żadnych pytań czy wątpliwości - są najlepszym możliwym rozwiązaniem, efektywnie niweczącym wszelkie problemy i pomagającym jednostkom RoR stać się jednostkami na miarę 7. edycji.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Ale sie ten temat rozrusł :P .

Co do gwardi - Siła 4 IMO raczej odpada. To ludzie. Dobrze wyszkoleni i uparci, ale nadal ludzie. Natomiast 2A są do rozwrzenia.

Mieszanie pik i kusz - raczej nie. Od tego jest PLL

Formacja czworoboku - bardzo tak, tylko z 2 uwagami :

- nie rozumiem czemu przeciwnik do szarży ma używać swego norlamnego ruchu, a nie podwojonego ( no, chyba ze coś żle przeczytałem )

- dodajcie zjeszcze zapis, ze jednostak moze być wystawiona już w takiej formacji. To logiczne, ze mogła by, ale RAW-owcy by się czepiali.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Post autor: Hurtmaker »

1. "formacja czworoboku" zasady są fajne, ale nazwa brzmi głupio - przecież wszystkie klocki piechoty w WFB, to czworoboki. niech autor zasady coś innego wymyśli. i jak mają się strzelcy/strzelanie (z zasady mixed) w tej formacji???
2. zasada mixed jest bardzo ciekawa- rozumiem, że strzelcy z uwagi na broń mają zasadę move or fire.
3. dawanie przedmiotów, czy sztandarów dla RoR może okazać się za dużym bonusem- miejcie na uwadze , jakie RoRy są w tej chwili wystawiane (przede wszystkim MMM). te jednostki mają własne zasady i czesto własne itemy. a jedyną ich wadą to drodzy czempioni. może lepiej wprowadzić zasadę, że w armii DoW rory mogą być wystawiane bez czempionow...
4. przydałaby się jedna jednostka z magic attack. ewnetualnie coś co by dawało takie ataki dla wybranego unitu w CC, jakiś bojowy oltarz, aw stylu bretońskiego relikwiarza, tyle że bardziej wytrzymały (w deseń temple gurasdów). tym bardziej, że miasta włoskie miały takie cuda w średniowieczu (na pewno mediolan).
5. krasnoludzkie jednostki piechoty z Mv 3 - przez małą zwrotność, brak kowadła będą nieprzydatne - nawet magów tam nie będzie warto wstawiac... więc tylko jako kusznicy.
6. należy poprzemieszczać speciale i rary. działa w rarach - da nam zwykle 1 działo, no góra 2- a przy armii opartej z założenia na mało mobilnych klockach pikinierów, to stanowczo za mało. przecież skoro kloce pikinierów mają mieć mixed formation - to nie będa się ruszać. a więc będą armią defensywną. a armia defensywna oparta na klockach piechoty z jednym, góra dwoma małymi działami, to porażka.

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Co do RoRów...

Drodzy czempioni? Oczywistą oczywistością ;) jest, że te jednostki będą tańsze.
Likwidacja? Proszę nie szerzyć takich herezji. Nie ma możliwości (wg mnie), żeby RoRów nie było.
Komu będzie się chciało walczyć z ponad 30-toma oddziałami? Mi! Nie uważam, że ten AList ma powstać w ciągu tygodnia bądź dwóch. Choć bym miał siedzieć nad tym miesiące to do puki jest chęć do zabawy w robienie AB do puty będę nad tym siedział.
Obrazek

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

jak już kiedyś napisałem, z perspektywy gracza turniejowego, rzeczy które trzeba zmienić to:

1 - ugrywalnić zasady paymastera, żeby dało się go wystawiac (czyli albo boostuje nasze jednostki dając stuborna, dodatkowy atak, magiczne ataki) i jest ta cała panika po jego stracie albo jest zwykłym BSB i może nosić banner, najlepiej ze spoils of war.
2 - zmienić koszt command groupa do piechoty i kawy, zeby muzyk kosztowal polowę sztandaru/championa
3 - dozwolić wystawianie magicznego sztandaru na elitarnej piechocie i np. jednym oddziale kawalerii w armii
4 - ugrywalnić niektóre RoRy. Jak to zrobic, jest już bardziej problematyczne.
a) Albo zmieniamy bazowy kosztu punktowy tych oddzialików. Np Vesperos Vendetta zamiast 125 punktów za 5 gości będzie kosztować 60, a Desert Dogsi 150 i reszta zostaje.
b) Albo zmieniamy ich zasady. Chyba najgorsze wyjście
c) Albo zostawiamy w cholerę i zajmiemy sie jednostkami czysto DoW.

Jeśli wybierzemy drogę c) (ja bym tak zrobił)
Zmiany wymagają moim zdaniem jedostki:
- Pikinierzy (za 11 punktów taki koleś z 7 LD to słaba inwestycja. Przy 7 punktach bym się zacząc zastanawiać.)
- Norse Marudersi. Wystarczy porównać ich koszty do marudera z chaosu. Powinni kosztować o dwa punkty mniej.
- Bodyguardzi. Tu własnie mamy jedostkę, którą można jakoś fajnie ugrywalnić. Jest klimatyczna, sympatyczna i jest piechotą co ładnie wyglada na stole. Z 8 calami szarży, słabym dostępem do popychaczki oraz słabym pancerzem i tak nigdy nie będę mocnym unitem.
Najlepiej ugrywlnić ich razem z Paymasterem.
Glupi Stuborn to mało przy klocku z 8LD i spieprzającym od jednego strzału z hellki lub klopy TK.
Taka elita powinna mieć immune to panic, heavy armour w cenie i jeszcze boosty od Paymastera.
- Halfingi punkty tańsze i byłyby ok
- Hot Poty dwa na slot. Super śmieszna zabawka ale nie wytrzymuje towarzystwa cannona , smoka czy truthsayera

Kusznicy, Dueliści, Kawaleria, Krasie, Fasty i Cannony są grywalne i nie wymagaja zmian

Do tego mamy jedostki ogrów: Bullych, Irongutów, Maneaterów, Leadblecherów.
Albion: Truthsayer, Dark Emisariusz, Fen Beasty
RoR: Mengile, Halfingi Lumpina, Smok, Venetorsi

To jest moje zdroworozsądkowe podejście.
Obrazek

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

no i uwazam, że jak ktoś z nas wymyśli fajne zasady Paymastera i jego gwardii
oraz zmienią nam koszt punktowy jednostek i wprowadzi zmiany które zapodalem, to zwiększy to róznorodnosć armii i przynajmniej mi wystarczy, zeby pozostać przy DoW jeszcze kilka lat.

Problemami DoW są:
- panikowalne oddziały. Przy magu lordzie mamy max 8 ld co jest żalowe na maksa
- nie mamy magicznych ataków
- mały wybór grywalnych oddziałow czysto DoW
- drogi muzyk
- brak war bannera
- brak bsb

na serio chcecie zmieniać wszystkie RoRy?
Obrazek

Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Post autor: Hurtmaker »

tak jak pisze fish.
rok temu pisałem swój wish list do DOW i napisałem nastepującą propozycję:
Army must have one Paymaster. Player has to nominate one of heroes (even general) to be a paymaster (with no cost). Paymaster counts as BSB (but cannot have magical banner), additionally unit joined by paymaster is immune to panic. If paymaster dies roll D6 for every unit in DoW army. 2-6 nothing happened but on 1 – unit have to make panic test. Killing Paymaster provides + 50 VP for enemy.
nie wiem, czy ten bonus nie jest za mały...ale nie uważam ,żeby dawanie dodatkowego bannera w przypadku nominacji heorsa było dobrym rozwiązaniem. można by było stworzyć generała paymastera z warbannerem, AS 1+ , który na dzieńdobry ma SR +2. a dawanie sztandaru ze Spoils of war - już w ogóle by wprowadzało dysproporcje...(np. D3 CR)

Awatar użytkownika
xaurus
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 184
Lokalizacja: Grodzisk Maz. Milanówek, Podkowa L, Wawa

Post autor: xaurus »

obserwuje ten temat dość uważnie i zmiany w Dow wyglądają całkiem spójnie, tylko ta formacja czworoboku jakoś do mnie nie przemawia.

Jeśli chodzi o RoR to czemu zakładacie, że inne armie będą musiały używać starego AB?? jak będą 2 AB w użyciu to ludziom będzie się mylić, a jeśli ten AB się przyjmie to powinien być dostępny dla wszystkich. Powinny być jedne spójne zasady dla wszystkich.

Co do RoR to pytanie jak bardzo chcecie w nich ingerować?? większość oddziałów ma swoje zasady i są w miarę ok jedyny problem to zawyżony koszt punktowy, można to rozwiązać na 2 sposoby. Pierwszy to jak już wspominałem dodać zasadę ze wszystkie RoR w armii dow kosztują np 10% punktów mniej co jest prostym i szybkim rozwiązaniem albo można pobawić się w zmianę punktową każdego oddziału, tak jak to pisał Mac ale to długo potrwa i w zasadzie okaże sie ze napiszecie też nowy army list do RoR...

Jeśli już zmieniać RoR to bardziej jako uaktualnienie do realiów 7ed a nie tylko jako dodatek do DoW - czyli żeby ten RoR był dostępny dla wszystkich

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Czy planujecie wzmocnienie 'Ard Boyz, tych orków z kuszami bo jak dla mnie to jest dopiero słabiutki oddział
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

Fish kilka stron predzej jest to co jak narazie kolektyw forumowy uznal za gotowe do playtestow 1.

Co do ror to wolalbym naszkicowac problem zanim sie do niego odniose.

Kazdy RoR ma herosa w oddziale, i to jest czesc klimatu jaki ta jednotka soba reprezentuje, wszystkie rory sa licznone wedlog kosztu ludzkiego hero + koszt jednostek, za kazda state powyzej nomalnego profily model kosztuje +1pkt, to standardowa wycena GW z okolic 5ed.

Ugrywalnienie oznacza ze warto poswieci slot speciala dla oddzialu z herosem ktory jak narazie nie ma nic poza sprzetem.

DLatego ponawiam propozycje, albo dac RoR jako boost i czesc konwencji armi imiennego goscia za darmo, ze statami hero, ale bez magicznych przedmiotow, i traktowac go jako czesc jednostki, wtedy jednostki DoW beda slabsze ale RoRy silniejsze jest w tym jakas regula.
Albo dodac koszt punktowy herosa w oddziale ale pozwolic mu brac magiczne przedmioty z ogulnej listy dla DoW, wtedy armia z rorami DoW bedzie miala wiecej herosow ale czec z nich bedzie przywiazana do oddzialow i nie bedzie mogla byc generalami ani bsb.

Jestem za opcja 1 jako ze opcja 2 podrozy oddialy ror.

Btw fish, podales jednostki ktore sa w miare dzialajacymi rorami a ktorych uzywa sie turniejowo, celem projektu jest po prostu ugrywalnienie dow a nie wzmocnienie jednej rozpiski turniejowej.
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Mac pisze:Pozostańmy jednak przy opcji minimum, którą da się dopracować do perfekcji. Ogólnie do podpunktów, które wyszczególniłeś nie mam żadnych pytań czy wątpliwości - są najlepszym możliwym rozwiązaniem, efektywnie niweczącym wszelkie problemy i pomagającym jednostkom RoR stać się jednostkami na miarę 7. edycji.
No to świetnie. Jest jakiś wspólny mianownik ;P. Ciekawe co na to reszta.

Jeśli macie jakieś ogólne zasady ugrywalniające RoRy to zapodajcie śmiało.
Infernal Puppet pisze:Mieszanie pik i kusz - raczej nie. Od tego jest PLL
Można to zostawić PLL. Zaproponowałem to bo nad wyraz cenię sobie ciekawe zasady dotyczące formacji, które umozliwiają stosowanie nowych mozliwości taktycznych w WFB.

Ugrywalniona PLL jak najbardziej może wystarczyć.
Infernal Puppet pisze:- nie rozumiem czemu przeciwnik do szarży ma używać swego norlamnego ruchu, a nie podwojonego ( no, chyba ze coś żle przeczytałem )
Znaczy w czworoboku jest dość poważnie ograniczona mobilność. W dodatku wykonywanie normalych szraż zachęca, aby tą formacje stosowac od samego początku. Ona musi mieć swoje wady. Z początku myślałem, żeby nie mogą wogóle szerżować i była formacją stricte defensywną. Z drugiej strony byłby to za duży minus. Dlatego jest metoda posrędnia - szarża na 4 cale.
Infernal Puppet pisze:- dodajcie zjeszcze zapis, ze jednostak moze być wystawiona już w takiej formacji. To logiczne, ze mogła by, ale RAW-owcy by się czepiali.
Można nad tym pomyśleć. W sumie to dobry pomysł.
Hurtmaker pisze:1. "formacja czworoboku" zasady są fajne, ale nazwa brzmi głupio - przecież wszystkie klocki piechoty w WFB, to czworoboki. niech autor zasady coś innego wymyśli. i jak mają się strzelcy/strzelanie (z zasady mixed) w tej formacji???
Wszystkie zwarte formacje to wariacje ostro, czworo i innych "boków" ;P. Ale fakt nazwa może byc inna. Nie mam chwilowo pomysłu. No może poza skojarzeniami dotyczących nazewnictwa typu: jeż ;P. W końcu rzymianie mieli swoją formację żółwia ;P. I tak dochodzimy do nowej formacji żółwia - trza tylko w RoRach znaleść jednostkę z dużymi tarczami ;P

Jakieś pomysły co do innej nazwy? ;P
Hurtmaker pisze:2. zasada mixed jest bardzo ciekawa- rozumiem, że strzelcy z uwagi na broń mają zasadę move or fire.
Jasne, że tak ;P.
Hurtmaker pisze:3. dawanie przedmiotów, czy sztandarów dla RoR może okazać się za dużym bonusem- miejcie na uwadze , jakie RoRy są w tej chwili wystawiane (przede wszystkim MMM). te jednostki mają własne zasady i czesto własne itemy. a jedyną ich wadą to drodzy czempioni. może lepiej wprowadzić zasadę, że w armii DoW rory mogą być wystawiane bez czempionow...
Nie licząc Rórów jako charakterów tylko same jednostki, czyli 30-31 jednostek RoR to "wystawialne" regimenty mieszczą się w około 10% ;P. Jakie: Longi, Ciężka kawa i MMM. Coś jeszcze? Dla MMM nie będzie się napewno robiło wyjątków. Fakt spośród 36 RoRów miał prawo znaleść się jeden przegięty. W przedstaowionym wyżej moim koncepcie MMM tanieją z uwagi na tańszego herosa, a ich przedmioty idą do lisy magicznych przedmiotów. Te przedmioty można im poprostu wykupić (wraca ich stary koszt) lub nie (są wtedy tańsi). W dodatku takie przedmioty mogą wziaść inne RoRy jeśli wejdą do listy przedmiotów magicznych DoW. Sama zaś MMM może przejść pewne zmiany. Ich bogata historia turniejowa nie oznacza, że mają otrzymać immunitet dyplomatyczny ;P.
Hurtmaker pisze:4. przydałaby się jedna jednostka z magic attack. ewnetualnie coś co by dawało takie ataki dla wybranego unitu w CC, jakiś bojowy oltarz, aw stylu bretońskiego relikwiarza, tyle że bardziej wytrzymały (w deseń temple gurasdów). tym bardziej, że miasta włoskie miały takie cuda w średniowieczu (na pewno mediolan).
Albo zasada specjalna jakiegoś RoRa albo znajdzie się w przedmiotach magicznych.
Hurtmaker pisze:6. należy poprzemieszczać speciale i rary. działa w rarach - da nam zwykle 1 działo, no góra 2- a przy armii opartej z założenia na mało mobilnych klockach pikinierów, to stanowczo za mało. przecież skoro kloce pikinierów mają mieć mixed formation - to nie będa się ruszać. a więc będą armią defensywną. a armia defensywna oparta na klockach piechoty z jednym, góra dwoma małymi działami, to porażka.


Napewno DoW jakiś maszyny w specialach powinny mieć - chociażby zwykłe bolce (no i Tilea uwielbia kusze). Albo hot poty w specach lub galloper gun. Coś się napewno wymyśli ciekawego. W końcu DoW musi mieć możliwość straszenia wielkich demonów, abominacji i im podobnych ;P.
xaurus pisze:Jeśli chodzi o RoR to czemu zakładacie, że inne armie będą musiały używać starego AB?? jak będą 2 AB w użyciu to ludziom będzie się mylić, a jeśli ten AB się przyjmie to powinien być dostępny dla wszystkich. Powinny być jedne spójne zasady dla wszystkich.
Z powodu wypowiedzi Barbarossy:
Barbarossa pisze:Tzn gdybyśmy dopuszczali jakikolwiek Army Book DoW, to tylko dla czystej armii DoW - na pewno nie po to, by demony i inne wygięcia miały lepszy wybór rare'ów
Dlatego pozostanie to raczej nie spójne ;P.
Kokesz pisze:Likwidacja? Proszę nie szerzyć takich herezji. Nie ma możliwości (wg mnie), żeby RoRów nie było.
Zgadzam się. Na początku tego tematu mówiono o braku myśli przewodniej DoW. Uważam, że tą myślą przewodnią są właśnie RoRy. Stanowią poruszaną tu już idee kontyngentów z różnych armii. A taki rodzaj kontyngentów moim zdaniem wystarcza aż nadto zwłaszcza, że samych rorów jest 36 ;P.
Kokesz pisze:Komu będzie się chciało walczyć z ponad 30-toma oddziałami? Mi! Nie uważam, że ten AList ma powstać w ciągu tygodnia bądź dwóch. Choć bym miał siedzieć nad tym miesiące to do puki jest chęć do zabawy w robienie AB do puty będę nad tym siedział.
Jak pisze Kokesz ugrywalnienie RoRów to podstawa do zróżnicowania armii.

Należy też pamiętać, że jeśli DoW nie wyjdą w formie nowego AB to poprostu znikną z WFB. W dobie 8 edycji będą już wymarłym dinozaurem. Gracze DoW będą się wykruszać. W końcu stanie się martwą armią. Kransnoludy chaosu dzięki nowemu AB przetrwają. Stąd w inetresie graczy DoW jest aby nowy AB DoW został dopuszczony na turniejach przez LS i BP.
Fisch pisze:jak już kiedyś napisałem, z perspektywy gracza turniejowego, rzeczy które trzeba zmienić to...
Fish to o czym piszesz to bardziej kosmetyka. W zasadzie wszystko to o czym pisałeś zostało w tym wątku już przedstawione. Zostawienie RoRów takimi jakimi są to pozostawienie 3/4 jendostek DoW kompletnie niegrywalnymi.

W zasadzie można się ograniczyć do kosmetyki o jakie pisał fish. Wtedy wystarczy, że ktoś tą kosmetykę ujmie w pdfie i jest zrobione. Do poprawek kosmetycznych wiele wysiłku nie trzeba i już na tym forum zostały one poczynione.

Tyle, ze jak pisał Furion i inni w DoW wiele to nie zmienia. Sprawi tylko, że DoW wyjdą ze swoim pdostawowym army liście z mroków 5 edycji i będą na poziomie 6 edycyjnego AB. Zaś druga połowa jak nie większość army listu czyli RoR pozostaną niegrywalne.

Z drugiej strony AB krasnoludów chaosu pokazał, że nie trzeba się ograniczać do "kosmetyki", a podejście "zdroworozsądkowe" to nie tylko podejście wyłącznie "kosmetyczne".

To co aktualnie zostało zrobione to poprawa surowego army listu w podejściu o którym pisał fish, czasem z bardziej posuniętymi propozycjami jak np. norsmeni. Jendka większość to kosmetyka włącznie z paymasterem w roli klasycznego BSB.

Całość rozchodzi się zatem co robimy z RoRami? Osobiście spróbowałbym coś z nimi zrobić. W końcu 90% RoRów jest niegrywalna. Przy szansie zaistnienia nowego AB DoW pozostawienie RoRów w takim stanie jakimi są, to jak pozostanie na wózku inwalidzkimi przy możliwości chodzenia. :wink:
Aves pisze:Btw fish, podales jednostki ktore sa w miare dzialajacymi rorami a ktorych uzywa sie turniejowo, celem projektu jest po prostu ugrywalnienie dow a nie wzmocnienie jednej rozpiski turniejowej.
W pełni się z tym zgadzam. Nie ma sensu poprawiać DoW dla jednej rozpiski turniejowej.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2010, o 11:08 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

No i jeszcze kwestia tego że sa RoR i ROR :wink: . Obciecie kosztu wszystkiemu o 10 % jest ok, tylko gdzie np. birdmani a gdzie mengile :P . Jednych należało by potanic nawet o 1/4, innych nie ruszać wcale :P .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Obcięcie procentowe musiałoby się pogrupować w kategorie, o których pisał Ismael. Ostatecznie doprowadziłoby to do rozpatrywania obcięć indywidualnie, bo RoRy są poprostu punktowo między sobą bardzo rozbieżne.

Wcześniej pisałem jak można w miarę łatwo ugrywalnić RoRy.
1. Nie zmuszać ich do brania obowiązkowych magicznych sztandarów i magicznych przedmiotów
2. potanić FCG i koszty jednostek oraz nie zmuszać do wystawiania FCG
3. umożliwić branie przez RoR magicznych sztadarów i przedmiotów magicznych z listy DoW
4. Darmowy heros lub sprowadzony do imiennego chempiona z lepszymi statystykami. Ew. można zostawić herosa z wliczonym kosztem punktowym przy zastosowaniu powyższych punktów.

Wtedy niektóre Rory zostaną odchudzone punktowo nawet od 50% ceny punktowej mniej a nawet więcej. Wiele zaś roboty przy samych Rorach nie będzie.

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Nie piszmy tu o tym, że koszty RoR trzeba obniżyć o 10%. Zabawa z RoR będzie długa. Każdy RoR będzie musiał być rozpatrywany indywidualnie - no, może grupami. Niektórym RoRom wystarczy obniżka o 10% innym o 30%, a np. Mengilom wg. mnie nie należy się nic :) bo to dobry zrównoważony oddział.

Tak na prawdę zaprzestańmy się tym zajmować. Skończmy może jedno, ale pamiętając o tym, że grzebanie w podstawowym ALiście ma wpływ na RoR.
Obrazek

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

dokładnie

zróbmy nowego pdfa do DoW a RoR można zostawić na później
Obrazek

Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Post autor: Hurtmaker »

w kwestiach porządkowych
na przyszłość - warto by było otworzyć nowy temat, w którym trzymało by się tylko to co jest już "załatwione" bez możliwości komentowania (zamknąc temat)- bo po wszystkich komentarzach człowiek traci wątek i nie wie co jest już załatwione i na czym stoimy. tu prowadzić dyskusje , a tam - wprowadzać już gotowe rozwiązania. czyli przenieść np. duelistów i strzelców,bronie DoW, bo jak rozumiem, co do tych kwestii nie ma już wątpliwości.


co do RoR - osobiście uważam, że warto część RoRów bezpośrednio wcielić w DoW z pewnymi modyfikacjami, tak by posiadacze tych figurek byli zadowoleni. (jak znam życie i tak większość nie ma wszystkich RoRów, tylko te najładniejsze) dla przykładu. Breganza Besiegers - można stworzyć special, bądź umozliwic kupno pawęży zwykłym kusznikom, itd.

p.s. nazwa jeż dla formacji czworoboku jest fajna i znajduje odzwierciedlenie w historii.

ODPOWIEDZ