Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny

Dogs of War

Moderator: esgaroth

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Re: Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny

Post autor: Aves »

na przyszłość - warto by było otworzyć nowy temat, w którym trzymało by się tylko to co jest już "załatwione" bez możliwości komentowania
popieram i pisalem o tym kilka stron temu :D

ponownie co do czworoboku, jak wyjasnic piki w 4boku?

jezeli walcza w 4 szeregach o oddzial jest 5x5

oraz a co jezeli oddzial bedzie 2x10 wtedy tez moga walczyc na boki??

uwazam ze ruszajacy sie walzacy na wszystkie strony oddzial nie jest grywalny i trzeba wymyslic cos innego
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Fisch pisze:dokładnie

zróbmy nowego pdfa do DoW a RoR można zostawić na później
Hurtmaker pisze:na przyszłość - warto by było otworzyć nowy temat, w którym trzymało by się tylko to co jest już "załatwione" bez możliwości komentowania (zamknąc temat)- bo po wszystkich komentarzach człowiek traci wątek i nie wie co jest już załatwione i na czym stoimy. tu prowadzić dyskusje , a tam - wprowadzać już gotowe rozwiązania. czyli przenieść np. duelistów i strzelców,bronie DoW, bo jak rozumiem, co do tych kwestii nie ma już wątpliwości.
Hurtmaker ma racje.

Kokesz z uwagi, że otworzyłeś temat i jesteś do tego modem wedle powstałej tradycji czyń honory i załóż wątek z względem gotowych rozwiązań, co do których panuje ogólne zrozumienie i brak wątpliwości. Oczywiście wraz z biegiem czasu do tych rozwiązań trzeba będzie wprowadzić być może poprawkę - dasz radę Kokesz? ;P

Zatem odstawiając RoRy na bok wkleję tu listę corów, w których jest brak wątpliwości. Speciale jeszcze nie są rozwiązane. Przyjrzyjmy się zatem raz jeszcze tym corom, sprawdźmy czy trzeba coś im odjąć, czy może coś dodać i zamknijmy temat corów w osobnym wątku jako gotowe rozwiązania.

CORE UNITS:

PIKEMEN:
points/model: 7

Pikemen M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
champion M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A2 LD7

Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon, Pike, Light armour

Options:
- Upgrade one Fighter to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Fighter to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Fighter to a Sergeant for +10 pts.
- Any unit may be equipped with Heavy armour (+1 pts/per model)
- One unit of Pikemen can have a magic banner worth up to 25 or 50 pts.


DUELLISTS:
points/model: 5

Duelists M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Champion M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I4 A2 LD7

Unit size: 8+
Equipment: Two Hand Weapons
Special Rules: Skirmish, Light Infantry (Deullists don't cause panic), Duelists do not count toward the minimum number of Core Units

Options:
- Upgrade one Duellist to a musician for +4 pts.
- Upgrade one Duellist to a Champion for +8 pts.
- Any unit may be equipped with Pistol (+3 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Buclers (+1 pts/per model)
- The Champion may carry two pistols (+2 pts.)


MARKSMEN:
points/model: 5

Shooter M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Champion M4 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 LD7

Unit size: 10+
Equipment: Bow

Options:
- Upgrade one Shooter to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Shooter to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Shooter to a Champion for +10 pts.
- Any unit may swap their Bow witch Crossbow for +2 pts.
- Any unit may swap their Bow witch Handgun for +3 pts.


LIGHT CAVALERY:
points/model: 10

Light Cavalery M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Champion M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A2 LD7
Warhorse M8 WS3 BS0 S3 T3 W1 I3 A1 LD6

Unit size: 5+
Mount: Warhorse
Equipment: Hand weapon
Special Rules: Fast Cavalry, Fast Cavalry unless having 4+ armour save

Options:
- Upgrade one Light Cavalery to a musician for +6 pts.
- Upgrade one Light Cavalery to a standard bearer for +12 pts.
- Upgrade one Light Cavalery to a Champion for +12 pts.
- Any unit may be equipped with Light armour (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with shield (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Spear (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Light Crossbow (+3 pts/per model)


HEAVY CAVALERY:
points/model: 18

Heavy Cavalery M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD8
Champion M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A2 LD8
Warhorse M8 WS3 BS0 S3 T3 W1 I3 A1 LD6

Unit size: 5+
Mount: Warhorse
Equipment: Hand weapon, Heavy Armour, Lance, Shield
Special Rules: Heavy cavalry can sing pistol and hand weapon in close combat (+1 attack)

Options:
- Upgrade one Heavy Cavalery to a musician for +7 pts.
- Upgrade one Heavy Cavalery to a standard bearer for +14 pts.
- Upgrade one Heavy Cavalery to a Champion for +14 pts.
- The Champion may carry two pistols (+2 pts.)
- Any unit may be equipped with Pistol (+2 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Barding for warhorse (+2 pts/per model)
- A standard bearer may carry a magic standard worth up to 50 points



Light Crossbow:
It is a shorter and quick loading version of the
traditional crossbow used mainly by cavalry units.
Range: 18” Strength: 4

Buckler:
The Buckler is a small shield attached to the arm that provides an
additional +1 armour save to the wielder in close
combat. It can be used with all hand weapons
including two handed weapons. Bucler provides a bonus hand weapon and shield (including two hand weapon).
Bucler does not provide protection
(+1 armour save) againts range attack.

Pikes:
Models armed with pikes receive a +1 Strength bonus and armour piercing
only against charging models with US2 or more.

A weapon often favoured by mercenary regiments is
the pike. Pikes are very long spears, almost twice
as long as a normal spear and longer even than a
horseman's lance. They have the following
exceptions to Spears: pikes fight in four ranks,
Require two hands and always strikes first
in first round of every combat.

All these special rules cannot be used against enemy units fighting the
pikemen’s flank or rear.

------------------------------------------------------------------------------------------

Kwestie do rozpatrzenia:

1. Zasada Hedgehog Formation - innymi słowy formacja jeża dla pikinierów.

a. Dajemy sobie z nią spokój
b. Ew. tylko dla gwardii
c. Dajemy ją pikinierom

Oczywiście przy założeniu że ta formacja ma uproszczone zasady co do wystawienia figurek.

2. Czy zostawiamy możliwość wzięcia strzelcom dodatkowe wyposazenie strzeleckie poza oficjalną kuszą?

3. Czy pikinierzy powinni mieć magiczny sztandar do 25 czy 50 punktów. Jako odniesienie podam, że corowi wojownicy krasnoludzcy według nowego AB chadecji mogą wziąść jeden sztandar magiczny do 50 punktów.

4. Czy dueliści i lekka kawaleria powinna mieć na wyposażniu oszczepy i łuki? Chodzi tu o zwiększenie możliwości bawienia się graczowi konwencją DoW. Zatem jeśli będzie chciał zrobić DoW jako armię nawiązującą do innych klimatów niż tylko Tilea/Estalia (np. albion, Norska, Arabia etc.) będzie miał możliwość dostosowania ekwipunku do klimatu armii. A jak wiemy gracze DoW będą koszystali z bogatej oferty wielu form produkującej modele w tym również tych czysto historycznych.

5. Czy zostawiamy pomysł ciężkiej kawalerii w formie "rajtarów" czyli z pistoletami. Osobiście bardzo mi się to podoba.

6. Czy dueliści nie liczą się do corów?

7. Czy dueliści nie wzbudzają paniki w innych regimentach. Uważam że to dla nich obowiązkowa zasada jeśli mają być dobry screenem dla armii. Również jest to konieczna zasada jeśli chcemy uwidacznich ich rolę, fluff, jak również zastosowanie taktyczne, co również odzwierciedla podłoże historyczne względem tego typu jendostek (nie znam bitwy, w której armia spanikowałaby na widok pokonanych "harcowników", którzy często rozpoczynali bitwy serią strać i pojedynków).

8. Czy nie ma zastrzeżeń co do lekkich kusz, pik i puklerzy?

9. Czy wykorzystujemy formacje mieszaną z Pizarro lost legion dla corowych pikinierów czy zostawiamy to już tylko dla jednostki RoR?
Ostatnio zmieniony 18 sty 2010, o 12:52 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 8 razy.

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

W starym army liście CHD tez mogli brać :) Imo mixed formation powinno obowiązywać w każdym regimencie pikinierów, jest to uzasadnione historycznie, jeśli już się odwoływać do pewnych realiów przy tworzeniu lista (pomińmy mieszane składy pikinierów z halabardnikami i "doppelsoldnerami"(battlowi greatswordzi), bo to już byłby hardcore :P

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

Nie ma czegos takiego jak

"move and fire"

jezeli bron nie ma "move or fire" to wtedy moze zgodnie z rb strzelac.

shooterzy mogliby sie nazywac "marksmen"

bardziej angielska nazwa

co oznacza ze ciezka kawa moze "sing pistols" i czy oba ataki maja sile 4?
Models armed with pikes receive a +1 Strength bonus and armour piercing in the Close
Combat phase of the turn they are charged by any model with US 2 or
higher.
zmienic na
Models armed with pikes receive a +1 Strength bonus and armour piercing in the Close
Combat phase of the turn they are charged by any model with US 2 or
higher. Only against charging models with US2 or more.
A weapon often favoured by mercenary regiments is
the pike. Pikes are very long spears, almost twice
as long as a normal spear and longer even than a
horseman's lance. They have the following
exceptions to Spears: pikes fight in four ranks,
Require two hands and always strikes first
in each of the first round of the combat.
na
A weapon often favoured by mercenary regiments is
the pike. Pikes are very long spears, almost twice
as long as a normal spear and longer even than a
horseman's lance. They have the following
exceptions to Spears: pikes fight in four ranks,
Require two hands and always strikes first
in first round of every combat.
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

A właśnie jeszcze jedna kwestia. Kokesz'a mianowałbym naczelnym modem tego wątku, stąd przy braku zdecydowania niech decyduje co umieści w gotowych rozwiązaniach. Jak mod będzie mógł w razie czego wszystko skuteczniej ogarnąć ;P. No i widać, ze zależy mu na losie armii DoW ;P.

Zatem Kokesz czyń swoją powinność ;P.
Nijlor pisze:W starym army liście CHD tez mogli brać
Fakt ;P
Nijlor pisze: Imo mixed formation powinno obowiązywać w każdym regimencie pikinierów, jest to uzasadnione historycznie, jeśli już się odwoływać do pewnych realiów przy tworzeniu lista (pomińmy mieszane składy pikinierów z halabardnikami i "doppelsoldnerami"(battlowi greatswordzi), bo to już byłby hardcore :P
Z tych właśnie powodów zaproponowałem mixed formation jako dodatkową zasadę dla pikinierów. Klimat armii i wizerunek pikinierów wzmacnia to x2. No i pięknie się komponuje z historycznymi realiami ;P.

P.S. Aves już zrobiłem Edit.

Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Post autor: Hurtmaker »

rzeczywiście marksmen brzmi lepiej niż shooters.

1
. Zasada Hedgehog Formation - innymi słowy formacja jeża dla pikinierów.

a. Dajemy sobie z nią spokój
b. Ew. tylko dla gwardii
c. Dajemy ją pikinierom
jeśli miałbym wybierać pomiędzy mixed formation a jeżem - to wolę mixed, z uwagi na to, że jest spójniejsza, przez co będzie wywoływala mniej problemów na stole...o czym pisał aves
Czy zostawiamy możliwość wzięscia shootersom dodatkowe wyposazenie strzeleckie poza oficjalną kuszą?
ja bym im łuki i hundgunny (bo hundgunnow i tak przy ich obecnych zasadach nikt nie będzie wystawiał) wywalił, dał z bazy kusze + dał możlwiość kupna heavy armour i pavise.
3. Czy pikinierzy powinni mieć magiczny sztandar do 25 czy 50 punktów. Jako odniesienie podam, że corowi wojownicy krasnoludzcy według nowego AB chadecji mogą wziąść jeden sztandar magiczny do 50 punktów.
a czy w jakiejś armii corowe jednostki piechoty mogą mieć sztandar za 50 pkt?
4. Czy dueliści i lekka kawaleria powinna mieć na wyposażniu oszczepy i łuki? Chodzi tu o zwiększenie możliwości bawienia się graczowi konwencją DoW. Zatem jeśli będzie chciał zrobić DoW jako armię nawiązującą do innych klimatów niż tylko Tilea/Estalia (np. albion, Norska, Arabia etc.) będzie miał możliwość dostosowania ekwipunku do klimatu armii. A jak wiemy gracze DoW będą koszystali z bogatej oferty wielu form produkującej modele w tym również tych czysto historycznych.

w sumie wszystko jedno. ale duelistów nie chciał bym widziec z łukami. wystarczyłbym im buckler, 2nd weapon, pistol.
Czy zostawiamy pomysł ciężkiej kawalerii w formie "rajtarów" czyli z pistoletami. Osobiście bardzo mi się to podoba.
im więcej zabierzemy impoerium to tym mniej bedzie wyraziste. hundgunny i pistolety (w kawie) powinnismy zostawić imperium
Czy dueliści nie liczą się do corów
jesliby się nie liczyli, to nie powinni wzbudzać paniki.
9. Czy wykorzystujemy formacje mieszaną z Pizarro lost legion dla corowych pikinierów czy zostawiamy to już tylko dla jednostki RoR?
jestem za jej wykorzystaniem - tego RoRa i tak nikt nie wystawi (koszt). za to figurki moga posłużyć przy tworzeniu klocka pikinierów
Ostatnio zmieniony 18 sty 2010, o 13:17 przez Hurtmaker, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

a czy w jakiejś armii jednostki core mogą mieć sztandar za 50 pkt?

Owszem, w armii dwarfów i chaos dwarfów warriorzy mogą brać magiczny/runiczny banner za 50 pts :)

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

Ponawiam pomysl dokupywania do gwardi specjalnych broni jak kiedy netersi do nightgoblinow, 0-2 mancatchery, taki dwurak z kiling blowem ktory wali z drugiego szeregu, i ginie w momecie kiedy nie ma giego szeregu. (zalozenie jest takie za jakis koles zawsze to podnosi), mogliby miec granaty do S&S ktore jezeli trafia powoduja ze przeciwnik ma -1 do trafienia ze wzgledu na huk i dym, w turze w ktorej szarzuje na gwardie.

To czy sztandar za 25 czy 50 zalezy od roli cora, CD moga wydac duzo punktow na cory wiec sztandar jest za 50, jezeli armia ma miec potencjal do grania na 3-4 corach to do 50 jezeli na specialach to do 25. Ale to wiaze sie rownierz z tym jakie sztandary beda powyzej 25pkt.

Co do mixed formation, jezeli bedzie w standardzie to wyeliminuje to PLL, chyba ze PLL bedzie
niektore rozwiazania, jak S4 na kawie, BS4 na kuszach, Paweze i ciezkie zbroje, to jest w RoR.

Daje mi to pewnien pomysl,
A moze rory to bylyby standardowe jednostki z dokupionym upgradem w postaci herosa RoR ktory modyfikowalby zasady.


np
PIKEMEN:
points/model: 7

Pikemen M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
champion M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A2 LD7

Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon, Pike, Light armour

Options:
- Upgrade one Fighter to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Fighter to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Fighter to a Sergeant for +10 pts.
- Any unit may be equipped with Heavy armour (+1 pts/per model)
- One unit of Pikemen can have a magic banner worth up to 25 or 50 pts.

- One unit of Pikemen may upgrade champion to "Ragged" Rico for +50 (tu daje troche losowa liczbe dla zobrazowania), the unit accompanied by Ricco becomes "riccos republican guard" and gains +1WS
-One unit of pikemen may upgrade champion to Leopold for +85 (j/w) the unit accompanied by Lepold becomes LEOPOLD’S LEOPARD COMPANY and becomes immune to psychology.
-One unit of Pikemen may upgrade champion to Pirazzo for 50pts, (j/w) the unit becomes Pirazzo’s Lost Legion, and gains mixed formation rule, and may add marksmenbto the unit as described in Marksmen entry but these markmen must be equipped with crossbows
-One unit of Pikemen ma upgradde champion to Roderigo Delmonte for 0 pts, thisunit becomes The Alcatani Fellowship and reduces their WS by 1.
To rozwiazuje problem RoR, pozwala wycenic RoR i ich zasady, tworzy latwy w obsludze army list, itd itd.
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Hurtmaker pisze:jestem za jej wykorzystaniem - tego RoRa i tak nikt nie wystawi (koszt). za to figurki moga posłużyć przy tworzeniu klocka pikinierów
Bardzo spodobało mi się podejście Hurtmaker'a względem mixed formation i marksmenów. W przypadku kuszników to oczywiste, że żaden gracz nie zdecyduje się wziaść 10 kuszników, którzy będą dwukrotnie drożsi od swoich kumpli z core. Nawet jeśli zmenijszymy koszt tego RoRa to i tak gracze wezmą tańśzych strzelców.

Rzeczywiście Hurtmaker ma rację, aby nie wchodzić w kompetencje Imperium i zostawić im pistolety oraz handguny. Zaś w DoW wypromować kusze i jej różne typy. Zatem położyć nacisk na klimat DoW i jej cechy charakterystyczne.

Zatem skłaniam się do wykorzystania esencji tych dwóch jednostek, które nadają niezwykłej unikalności armii DoW.

PIKEMEN:
points/model: 7

Pikemen M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Pikemen Champion M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A2 LD7
Crossbowmen M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7

Unit size: 10+
Equipment (pikemen): Hand weapon, Pike, Light armour, Mixed Formation
Equipment (crossbowmen): Hand Weapons, Crossbow

Options:
- Upgrade one Pikemen to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Pikemen to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Pikemen to a Sergeant for +10 pts.
- You may add additional marksmen witch Crossbows to the first rank for +7 points each and additional
pikemen

- Any unit may be equipped with Heavy armour (+1 pts/per model)
- One unit of Pikemen can have a magic banner worth up to 25 or 50 pts.

Mixed Formation:
The first rank of Pikemen unit is always made up of crossbow-armed figures, and all
Marksmens must be placed in the first rank. The second and following ranks are made up entirely of
Pikemen. During the game, remove casualties from the back as normal. It is assumed that the pike-armed
models step forward and discard their pikes to pick up the crossbows of the fallen first rankers. Only when all
Pikemen have been killed, can casualties be taken from the Shooter in the first rank.

Shooters they can account for half of regiment of pikemen.


MARKSMEN:
points/model: 7

Marksmen M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Champion M4 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 LD7

Unit size: 10+
Equipment: Crossbow

Options:
- Upgrade one Marksmen to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Marksmen to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Marksmen to a Champion for +10 pts.
- Any unit may be equipped with Heavy armour (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Pavis (+1 pts/per model)


Pavise:
A pavise is a large siege shield that each Crossbowman can prop up in front of him to hide behind
whilst reloading. To represent this, each Marksmen adds +2 to their armor save against missile attacks.


Razem z lekką jazdą wyposażoną w lekkie kusze mamy trzy unikatowe jednostki wykorzystujące kwintesencję klimatu DoW, czyli mozliwości formcji pikinierów oraz kusz dla jazdy. Mamy również bogactwo ekwipunku. Kusznicy mają pawęże. Piki i mieszana formacja. Lekkie kusze na jeździe. Orginalny screen dla armii w postaci duelistów z puklerzami. Tylko jeszcze ciężka jazda niczym się nie wyróżnia, jeśli zabrać im pistolety ;P.

Ale tak zaprojektowane jednostki DoW ociekają klimatem i charakterem tej armii.

Uważam, że to za świetne rozwiązanie. Grzechem byłoby tego nie wykorzystać. W końcu na co komu cory złożone z niczego się nie wyróżniających średniaków. Jeśli dopieścimy w ten sposób wszystkie cory DoW to każdy kto otworzy księge armii i spojrzy na niej zostanie napewno urzeczony klimatem i orginalnością tej armii ;P.

Edit.

Aves Twój pomysł jest bardzo ciekawy, ale jest do zastosowania jak sensownie "ugrywalni się" RoRy. Przykładowy awans na Leopardów kosztuje 85 punktów. To bardzo drogo. Woch będący nową ale uważaną za słabą armie otrzymują odporność na psychologię w postaci marku za 10 punktów - do tego lepszą odporność bo można dawać z niej flee. Płaci się głównie za drogiego bohatera, który robi za ultra drogiego chempiona. Ogólnie koncepcja dobra, ale problemem nadal tkwi w istocie samych RoRów :wink:
Ostatnio zmieniony 18 sty 2010, o 15:13 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Deliberitus886
Mudżahedin
Posty: 262

Post autor: Deliberitus886 »

czworobok moze okazac sie niegrywalny, poza tym nie jest realny z pikami, bo ktos wyobraza sobie to ustawinie, a zmmiejszenie ilosci waczacych rank w czworoboku komplikuje gre, komplikacje = zle Kal_Torakto nie ja to Aves


Co do gwardii zostawić jak jest dobra jest wbrew pozorom, a MARKSMENi powinni być opancerzeni opcjonalnie , tak samo łuk i muszkiet też powinni posiadać opcjonalnie albo na zam bez kosztów . Choć wydaje mi się że tacy podobnie walczący jak BB w corach bez szefa są kilmatyczni ale nie chciał bym na nich opjerać corów strzelecki mogą być za drodzy a z konwerowanie figsów mogą być problemy tak wjęc powinna być też nie opancerzona wersja.
Widzę Wszystko

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Łuki i strzelby można wywalić. Od początku miałem mieszane uczucia do nich.

Temat z propozycjami zaraz założę. Chyba sobie z tym poradzę 8)

RoRy zostawiłbym w takiej formie jak są teraz. Oddzielne oddziały z własnym niepowtarzalnym fluffem. Poza tym mieliśmy się zająć czymś innym na razie :roll:

Można jeszcze rozwinąć myśl o różnych rodzajach kusz dając np.:
Ciężką kuszę - zasięg 36 cal, siła 4, Move or Fire albo zasięg 30 cali, siła 4, AP, Move or Fire

Co do Marksmenów... za jedyne 2 p. AS na 3+ od strzelania to chyba przesada. W innych jednostka strzeleckich za 1 p. to można dostać lekką zbroję nie ciężką.
Obrazek

Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Post autor: Hurtmaker »

zgadzam się, że paweż i ciężka zbroja winny być wybierane opcjonalnie (po 2 pkt za każde). czyli za 10 opancerzonych kuszników z Sv 3+ przeciw strzelaniu płacilibyśmy 110 pkt. co jesty chyba sensownym kosztem. będzie można się zastanawiac czy wybrać 20 cieżkozbojnych czy 30 zwyklaków.
co do łuków, to mam mieszane uczucia z czysto praktycznych względów. po co komu do jednostki kosztującej 7 pkt/ wzbudzającej panikę i nie będącej w skirmishu łuk na 24 cele, bo rozumiem, że długie łuki nie wchodza w rachubę.

co do róznych rodzajów kusz, to jestem za ciężką kuszą- ale tylko pod warunkiem, że mogliby ją brać pawężnicy, w heavy armorach będący specialem. bo 36 calowe strzelanie w core to troche za mocne.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Deliberitus886 pisze:Temat z propozycjami zaraz założę. Chyba sobie z tym poradzę
No to Kokesz złoż tą podstawę do kupy w zamkniętym i przyklejonym wątku ;P

Co ktoś chciałby do tego dodać/zmienić/ująć nie prezentuje pomysły w tym wątku.

Najpierw tak raz a porządnie dograjmy te cory - aby było wszystko z nimi jasne i wypieszczone na maksa.

Potem special i rare.
Kokesz pisze:Można jeszcze rozwinąć myśl o różnych rodzajach kusz dając np.:Ciężką kuszę - zasięg 36 cal, siła 4, Move or Fire albo zasięg 30 cali, siła 4, AP, Move or Fire
To jest właśnie motyw, który lubię. Jestem jak najbardziej za ciężkimi kuszami. Pasują do klimatu DoW. Imperium ma np. od pyty broni palnej - pistolety, handguny, hochlandy, repeater handgun, repeater pistol, brace of pistols... DoW też nie zaszkodzi jakieś urozmaicenie ;P. Nawet DE mają ręczne kusze, kusze samopowtarzalne i w końcu repeater bolt throwery ;P.

Co do ciężkich kusz to trzeba sobie odpwoiedzieć na kilka pytań:

1. Ciężkie kusze stanowią wyposażenie opcjonalne dla marksmenów?
2. Ciężkie kusze są bronią specjalną jednostki krasnoludów - wplywa to na ugrywalnienie krasnoludow w specach - dzięki temu mamy odpowiednik wersji tileanskiego kransnoluda, który zamiast krasnoludzkiego handguna dzierży ulepszoną kuszę? Myślę, że warto to rozważyć.
3. Ciężkie kusze stanowią wyposażenie jednostki Breganza Bresiegrs - co pasuje do ich klimatu?
Kokesz pisze:Co do Marksmenów... za jedyne 2 p. AS na 3+ od strzelania to chyba przesada. W innych jednostka strzeleckich za 1 p. to można dostać lekką zbroję nie ciężką.
Zgadzam się. W tym wypadku 2 punkty za ciężki pancerz. Ale pawęż dałbym za 1 punkt dlatego, ze daje pancerz tylko od strzelania, ale nie w walce wręcz. Zatem jej koszt powinien być taki jak zwykłej tarczy. Czyli AS na 3+ za 3 pukty ;P.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2010, o 16:13 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Kokesz, co do propozycji - pikinierzy z magicznym sztandarem do 25. Nie przesadzajmy. A no i jeszcze trzeba zacząć wymyślać przedmioty magiczne i sztandary.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Można się już skupić na propozycjach w wątku kokesza:

PL Fan AL DoW - propozycje na dziś

1. Pozostawiłem wcześniej trochę zdezaktualizowanych nazw w opisie marksmenów - jeśli możesz Kokesz to zamień stare nazwy "shooters" na marksmen w opcjach FCG oraz w nazwie jendostki przy statystykach :wink:

2. Z pikinierami rzeczywiście nie ma co przesadzać i sztandar za 25 punktów im powinien starczyć. Co do tego powszechna zgoda i zrozumienie? ;P

3. W przypadku marksmenów również zmieniam zdanie że łuki i handguny są niepotrzebne. Handguny rzeczywiście niech zostaną dla imperium i krasnoludów, zaś łukami będą się halfingi posługiwać. Byle tylko utrzymała się chęć i potrzeba wypromowania unikatowych kusz w DoW - czyli lekkie i ciężkie. Wtedy łuki i strzelby są zbyteczne.

4. Jeśli marksmeni zostają narazie z samymi kuszami to ich koszt punktowy zostawiamy na 7 czy 8. Osobiście sądzę, że powinni być nieco tańsi. Akurat pod tym względem imperium jednostki strzeleckie mają zacofany przelicznik punktowy jeśli chodzi o łuczników i kuszników.

5. Wciąż pozostaje kwestia pistoletów dla ciężkiej kawalerii. Padły już argumenty, aby pozostawić pistolety imperialnej kawalerii a promowac inne aspekty DoW. Powoli też się przychylam do tego zdania. Co o tym sądziecie? Robimy z nich ciężkich rajtarów czy zostawiamy jako zwykła ciężka kawa? A może jakiś inny pomysł względem tileańskiej ciężkiej kawalerii? Chociaż ciężka kawaleria DoW teraz ma jedną poważną zaletę - jest tania ;P.

Duelliciś są dla mnie idealnie rozwiązani. Zaś pikinierzy również bardzo dobrze się prezentują. Do lekkiej kawalerii również nie mam żadnych zastrzeżeń.

Awatar użytkownika
Deliberitus886
Mudżahedin
Posty: 262

Post autor: Deliberitus886 »

Co do obecnej sytuacji to uważam że trzeba koniecznie te ciężkie kusze dać krasią i BB a corowym zostawić zwykłą ,co dokosztu przyhylał bym się do 7 p a zbroję ciążką 2p, leką 1 p. tatasę za 1 p to było by dobre rowiązanie . W temacie piknierów to ja bym zaproponował sztandar za 25 p jednej jednostce pikinierów ,a gwardii bez limitu.
Widzę Wszystko

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Myśląc nad ciężkimi kuszami na pewno nie myślałem dawać ich corowym kusznikom. Nadal chciałbym zachować wszystkie RoRy. Dlatego pomyślałem, że BRAGANZA’S BESIEGERS mogliby otrzymać takie ciężkie kusze i dzięki temu bardziej wyróżniać się od korowych kuszników.
Kal_Torak pisze: 1. Pozostawiłem wcześniej trochę zdezaktualizowanych nazw w opisie marksmenów - jeśli możesz Kokesz to zamień stare nazwy "shooters" na marksmen w opcjach FCG oraz w nazwie jendostki przy statystykach :wink:

2. Z pikinierami rzeczywiście nie ma co przesadzać i sztandar za 25 punktów im powinien starczyć. Co do tego powszechna zgoda i zrozumienie? ;P

3. W przypadku marksmenów również zmieniam zdanie że łuki i handguny są niepotrzebne. Handguny rzeczywiście niech zostaną dla imperium i krasnoludów, zaś łukami będą się halfingi posługiwać. Byle tylko utrzymała się chęć i potrzeba wypromowania unikatowych kusz w DoW - czyli lekkie i ciężkie. Wtedy łuki i strzelby są zbyteczne.

4. Jeśli marksmeni zostają narazie z samymi kuszami to ich koszt punktowy zostawiamy na 7 czy 8. Osobiście sądzę, że powinni być nieco tańsi. Akurat pod tym względem imperium jednostki strzeleckie mają zacofany przelicznik punktowy jeśli chodzi o łuczników i kuszników.

5. Wciąż pozostaje kwestia pistoletów dla ciężkiej kawalerii. Padły już argumenty, aby pozostawić pistolety imperialnej kawalerii a promowac inne aspekty DoW. Powoli też się przychylam do tego zdania. Co o tym sądziecie? Robimy z nich ciężkich rajtarów czy zostawiamy jako zwykła ciężka kawa? A może jakiś inny pomysł względem tileańskiej ciężkiej kawalerii? Chociaż ciężka kawaleria DoW teraz ma jedną poważną zaletę - jest tania ;P.

Duelliciś są dla mnie idealnie rozwiązani. Zaś pikinierzy również bardzo dobrze się prezentują. Do lekkiej kawalerii również nie mam żadnych zastrzeżeń.
1. zaraz to naprawię
2. 25 p. to dobra opcja. Dodatkowo chciałbym zaznaczyć, że wg mnie formacja czworoboku dla corowej piechoty to może być przesada. Jednak można byłoby to umożliwić tak jak w przypadku zasady strzelania z dwóch szeregów (wg mojej koncepcji), czyli odpowiednia umiejętność dal generała dawałaby możliwość obradowania tą zasadą jednych corowych pikinierów.
3. Jestem za. Różne rodzaje kusz są ok.
4. 7 p.
5. W sumie skoro c. kawa zawsze była dosyć opłacalna to po co ją zmieniać. Jedynie opcja magicznego sztandaru mogłaby być.
Deliberitus886 pisze:Co do obecnej sytuacji to uważam że trzeba koniecznie te ciężkie kusze dać krasią i BB a corowym zostawić zwykłą ,co dokosztu przyhylał bym się do 7 p a zbroję ciążką 2p, leką 1 p. tatasę za 1 p to było by dobre rowiązanie . W temacie piknierów to ja bym zaproponował sztandar za 25 p jednej jednostce pikinierów ,a gwardii bez limitu.
Gwardia z mag. sztan. do 50 p., ale za to zapisek przy Paymasterze, że oddział w którym siedzi może mić mag. sztan. bez limitu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Kokesz pisze:
Deliberitus886 pisze:Co do obecnej sytuacji to uważam że trzeba koniecznie te ciężkie kusze dać krasią i BB a corowym zostawić zwykłą ,co dokosztu przyhylał bym się do 7 p a zbroję ciążką 2p, leką 1 p. tatasę za 1 p to było by dobre rowiązanie . W temacie piknierów to ja bym zaproponował sztandar za 25 p jednej jednostce pikinierów ,a gwardii bez limitu.
Gwardia z mag. sztan. do 50 p., ale za to zapisek przy Paymasterze, że oddział w którym siedzi może mić mag. sztan. bez limitu.
Mogłoby być.
Co do ciężkiej kawy - proponuję sztandar do 50pkt. A ciężkiej kawie z RoR da się jakiś unikatowe sztandar.

Czworobok - myślę, że to by wyszło na jakiś testach, bo może się jeszcze okazać, że pikinierzy i gwardia mogą być plewni i niegrywalni.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Zatem podsumowując zmiany:

- Marksmeni tylko z kuszami za 7 punktów
- Pikinierzy ze sztandarem do 25 punktow
- Ciężka kawaleria bez opcji pistoletów i zasady walki pistoletami

Daje to już całkiem ładny obraz sytuacji ;P.

Kokesz gotowy :wink:

Rozumiem, że formacje czworoboku zostawiamy na później, w przypadku gdyby pikinierzy w play testach nadal kiepsko by sobie dawali radę w obecnych realiach gry?

Fixed Formation zostawiamy dla RoRów.

Są jeszcze jakieś proozycje i uwagi względem corów?

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Kuszolom lekkie pancerze za 1pkt, a ciężkie za 2pkt i tyle :D

ODPOWIEDZ